-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. missy-m85

missy-m85 Forum-ambassadeur

Aha, maakt ook niet uit verder Thea, maar het viel mij op. Denk vraag het even na :) .

HJ.. de uittocht is inderdaad begonnen.. alles stort in elkaar :(.. wat helaas onvermijdelijk bleek.. het Spel is uit zijn voegen gegroeid en het meer meer meer.. en steeds sneller sneller sneller.. is wat veel spelers willen (ik trouwens niet.. denk ik).. maar wat tegelijkertijd niet gaat.. doet de boel de das om.

Hoop dat je uiteindelijk toch blijft.. misschien alleen wanneer jij wil (iets minder vaak?).. anders wordt het zo stil in het draadje (niets ten nadelen van alle andere lieve en gezellige mensen :inlove: in dit draadje ;) ). Maar blijven heeft alleen zin als jezelf er nog iets positiefs uithaalt (zowel het forum als het spel).

Uhm.. hoop dat ik mijzelf een beetje goed verwoord heb, het is in ieder geval goed bedoelt :) .

snietje1, leni1955, hwjstolwijk en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Ik begrijp wat jij bedoelt Missy.

0ok een puntje, men kan niet eens het forum blijven volgen, posten, lezen, zonder via het spel in te loggen. Dit draadje was één van de redenen om de boerderij nog niet aan de wilgen te hangen..

0ok het ruilen liep ik net op vast zag ik, had er echt zin in. Helaas heb ik maar 3 cadeau licenties zag ik daar straks. Dus mee doen, zou weer " verplicht betalen" betalen worden. Om iets cadeau te kunnen doen nota bene. Wil men niet betalen, dan mag men enkel naar het ruilen kijken..-.-

Laatste bewerkt: 31 Mei 2019
    snietje1, leni1955, missy-m85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. theav71

theav71 Levende forumlegende

Ik dacht zelf gisteren toen ik tot vervelends toe de mini game aan het spelen was van waar doe ik dit irritante spelletje eigenlijk voor. De roze vlinder heb ik al, maar vond het dan toch weer zonde omdat ik de gewassen er toch bijna voor bij elkaar had om dan maar na de wolk te stoppen. Maar BP heeft wel een mooi filmpje in de faq gezet van hoe de mini-game werkt, simpeler kunnen ze het toch niet maken lijkt mij. Zou ook niet leuk zijn als het spel helemaal slaapverwekkend word omdat je er niet meer bij na hoeft te denken.

Denk dat spelers ook moeten accepteren dat je niet aan alles mee hoeft te doen en als je dat wel doet dat het dan wel heel veel tijd van je kost en vaak ook geld. Je moet spelen op de manier waarop je zelf de meeste voldoening er uit haalt en zo erg is het niet om af en toe eens een event links te laten liggen. Dat doe ik ook of ik maak een event niet helemaal af. Zou nu eigenlijk ook na de wolk stoppen.

En zo gek vind ik het niet dat spelers met het spel stoppen, je leven veranderd ook in de loop der jaren. En dan word de tijd die je hebt soms ook minder of hecht je meer waarde aan tijd die je in RL kan besteden (hoeveel spelers moeten (mogen) oppassen op de kleinkinderen). Als ik niet door ziekte thuis had gezeten dan was ik ook minder online geweest, stop heel graag als dat betekend dat ik gezonder zou zijn. Het hele leven is in de loop van de jaren ook steeds meer gejaagder geworden, kijk maar eens wat er tegenwoordig van een kind op school word verwacht en de werkdruk op je werk. Als ik mijn dochter van 10 met farmerama laat spelen dan zegt ze al snel dat is me veel te saai.

snietje1, leni1955, missy-m85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. stien56

stien56 Alwetend orakel

Tja.............. kan eigenlijk niets toevoegen - zo bekend allemaal - maar toch:(

snietje1, leni1955, missy-m85 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  5. harm-jan70

Thea,

Een heel helder verhaal, met veel herkennings punten. Inderdaad het leven veranderd met de jaren. Zo ook hier, na de verhuizing. Ik ben meer buiten met mijn honden, besteed veel meer tijd aan mijn huis en tuin, met zeer veel plezier overigens.

Wel merk ik, dat ik op steeds meer fronten achterloop in het spel, aan onderdelen niet meer mee kan doen. Het ruilen, het fokken. Of ik moet de keuze maken, om extra (boven op de maandknechten) te gaan betalen. Of ik moet meer events gaan spelen, dan ik wil spelen. Dit om de reden om supervoer te winnen. Het gene wat ik gratis uit te spel kan halen is gewoon te weinig.

Ben zeker van mening dat een hobby een spel wat geld mag kosten, maar meer dan +/-25 euro in de maand heb ik er niet voor over.., voor een virtueel spel. Over die 25 euro zo ik zeker heen gaan in de maand, als ik het spel zou spelen, zoals ik het zou willen spelen. (Sterker nog het zou neer komen op een ruime ver driedubbeling of meer van die 25 euro per maand).

Spelen zoals ik wil betekent voor mij zelf sprekende: aan de fokevents mee kunnen doen, af en toe, een nieuw dier of stal te kunnen kopen. Mee kunnen doen aan het ruil event.

Ik voel er niets voor, om vele uren per dag te moeten spelen, om aan vele events mee te doen, om maar een beetje bij te blijven in het spel. In de hoop een nieuw dier/boom uit een kistje of stal te winnen.

M.i. is het spel zeker uit zijn voegen gegroeid, niet enkel en alleen om dat spelers meer, meer wouden, zeer ook om de reden, dat BP meer winst wou. Overal geld in zag, wou zien.
    Een beetje spelen zoals ik het leuk vind, zo mij al gauw 100 euro in de maand gaan kosten. Dat heb ik niet voor een hobby over, zeer zeker niet voor een virtueel spel.

0ok het levelen is een punt geworden voor mij. Let wel ik ben geen EP-speler, scoorder. Maar af en toe eens levelen is gewoon leuk. Nu met level 215 in aantocht, het aantal te moeten behalen EP is gewoon weg schrikbarend geworden. Het gaat nu maanden kosten om te levelen met als beloning 1 gratis tg’tje.

Wat ik zonet al eerder schreef, het ruilen, kan ik ook niet meer aan mee doen, zonder extra te moeten betalen. Met die paar gratis ruil-coupons van BP kom ik er niet.

Lang heb ik geprobeerd het spel te spelen op een manier die ik leuk vind, niet op de manier die BP graag ziet. Die BP, die het spelen op mijn manier bijna en bewust onmogelijk maakt. Ze weigeren m.i. gewoon hun koers te wijzigen. Hebben geen respect voor hun eigen klanten n.b.

0ok het team, wat m.i. op alle fronten zwijgt over de uittocht en blijft zwijgen, over de uittocht van oud spelers steekt mij. Het voelt voor mij (Het hoeft niet zo te zijn) als zijnde: Zolang ik mijn maandelijkse TG toelage maar krijg, vinden wij het wel best. Even los van het feit, is dat er bagger veel werk voor wordt terug gevraagd door BP voor die toelage. Enige ondersteuning, bijval van uit het team over de uittocht van spelers zou zeer zeker wel welkom zijn.

BP, moet niet vergeten, dat het de oud-spelers zijn geweest, sommige die zelfs al meer dan 10 jaar het spel spelen, speelden, het spel wel hebben groot gemaakt. Iets meer respect en of feedback voor die oud spelers zou zeer welkom zijn!

Zeker in deze tijd, waar bij er een zeer sterke onderlinge concurrentie is tussen de verschillende online spel bedrijven.

Harm-Jan,

6. stien56

stien56 Alwetend orakel

Helder verhaal, HJ - en heel erg begrijpelijk!!

o_Ok ik kies er voor steeds minder in het spel te stoppen qua tijd en geld - het is het me niet meer waard.
    Af en toe een pay safe kaart van 25 euro - dat is voor 2 a 3 maanden - knechten en soms wat extra's - nu geen knechten gekocht - nog coupons op voorraad en de rest............... ach, als ik tijd en zin heb een event en zo niet - jammer dan.

Zo jammer om de één na de andere oud speler te zien vertrekken na al die tijd spelen - tja................... Maakt het ook voor mij steeds makkelijker de boerderij binnen afzienbare tijd aan de wilgen te hangen.

Ben zelfs al aan het overwegen vast eea aan stallen en zo weg te gaan geven - pffffff.................

7. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

helemaal gelijk weer valt me nu met het ruilen ook op dat je de nieuwe stallen en bomen zoals de krab terug kan verkopen aan bp voor wat bd, waar men echt geld betaald voor heeft
    maar niet mag ruilen of weg geven ik log zelf 1 of 2 keer per dag nog in, als ik werk zelfs 1 of helemaal niet
    loop nu een dag achter bij bommel en verleden maand zelfs 2 dagen
    en mensen stoppen ik denk dat wij en een paar andere het erg vinden, en dat er best veel zeggen oke en we gaan verder
    en ik loop al zover achter het zal wel, ik bedoel ook nu met eiland event weinig drops en ik haal het al niet, maar goed wat wil je anders met 24 uur questen, als je dat wil halen dan moet je uren achter mijn pc zitten en daar ook geen zin in, wordt 30 graden het weekend

en hj ik geef nu alleen nog uit aan knechten en nog wat kleine dingen af en toe
    maar als je alles wilt zit je zeker per week aan min. 10 euro als het niet meer is
    stallen en stekjes kopen doe ik via mijn tg bomen, straks geef ik echt geld uit voor een paar gele stallen of bomen waar ik er 10 van al had

ik heb al de knoop door gehakt ik blijf spelen tot mijn pc stopt, want ik heb ook besloten nog geen lap top te halen

stien56, snietje1, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. missy-m85

Vind dit allemaal helemaal niet leuk :cry:.. en het werd nog wel een mooi zonnig weekend 8) --> incl. ruilen :inlove:..

Hoopt dat de pc van Stollie het nog heeeeeell laaaanggg volhoud :music:.. wel uhmm.. melden dan hoor als hij/je ermee stopt :oops:.

Over het Baha-event.. ik verzamel drops (van chayote + tikimasker) en koekjes (van dat sieritem-ding) en lever nu nog niks in.. laat alle dagen voorbij gaan en lever pas bij de laatste dag in (dag 6), de eerder verzamelde drops en koekjes blijven namelijk bewaard :) .. daar zit de wolkenrij en een boomhut-upgrade. Niet dat ik die deze keer bijster boeiend vind.. maar wat ervoor zit al helemaal niet.

Zie dat mijn ruil-en cadeaulicenties ook beginnen te slinken :(.. heb er nog wel wat op voorraad gelukkig :inlove:.. maar royaal uitdelen zal het deze keer helaas ook niet worden :oops:..

Positieve note (voor mijzelf xD): Ik heb mijn doel (in RL) bereikt :inlove:.. ik kan nu een half uur achter elkaar hardlopen 8).

stien56, snietje1, leni1955 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  9. harm-jan70

Stol, klopt van die al gauw 100 euro per maand, er stond een 0'tje te weinig vermoed ik.:p

Stol, wij als oud-spelers hebben nog het geluk, (in mijn geval 1 tg boom)dat wij beschikken over Susi-mest en ander soort bomen. Zou ik die niet hebben, was ik al veel eerder gestopt met het spelen en de events. Daar er het altijd meer Susimest en ander spul kost om een event op te starten, of om drop-items bij te produceren door middel van het inzetten van een veredeling, als de drop- rate slecht staat afgesteld, dan er in een event gewonnen kunnen worden.

0ok het in bezit hebben van Howies is niet weg gelegd voor jongere spelers. Howies die door BP bewust niet meer uitgegeven worden.

Door dat er zoveel oud-spelers stoppen, dunt ook mijn vriendenlijst uit. Zo geen zin om op zoek te gaan naar buren, die ik niet ken, hun naam mij niets zegt, er dus ook niet naar op zoek ga..

Wat jij zegt Missy, voor mij een echt irritatie punt die ruil-coupons. Ik mag graag dingen weggeven. Dat lukt mij nu niet meer. Vroeger wou ik er nog wel eens een klein aantal TG's voor kopen. Nu denk ik toch echt: ik ga geen echt geld meer uitgeven om virtuele zaken cadeau te kunnen geven, (wat ik altijd graag deed) omdat BP de coupons op de bon uitgeeft.
    Al helemaal niet als het gaat om sommige items die door mij met echt geld van BP gekocht zijn.

Mooi om te lezen, dat het zo goed gaat met hardlopen.

Hier zo maar eens wat stamrozen in de grond steken. Vorige keer wou iemand er eentje voor mij halen. Daar ik druk bezig was, te snel ja gezegd. Kreeg ik een stokroos. Nah jah, die staat nu prachtig tegen de buiten muur aan..xD in plaats van op het hondengraf.

10. hwjstolwijk

Missy en snietje was naar john wick 3 geweest
    Missy child play kwam langs als een trailer heb ze allemaal gezien
    ik heb trouwens wel 2 zeldzame dingen om te ruilen hamstervanger [ die hou ik ] en de roze koekoek

vraagje aan hj ben jij niet bang dat jou honden gaan grafen in dat gedeelte of is dat netjes afgezet of zijn ze goed op gevoed sorry voor deze vreemde vraag alvast

11. missy-m85

Tnx HJ! Ja het hardlopen gaat echt lekker, nu nog volhouden. Ga 2x per week een half uur, zo is het goed, hoeft niet nog langer (het achter elkaar hardlopen), moet wel leuk blijven. Niet om af te vallen (kan nog steeds blij vermelden dat dat (nog) niet nodig is :) ), maar voor de beweging en conditie en om lekker buiten te zijn 8).

Ja het aantal ruil-en-cadeau coupons valt mij deze keer echt tegen.. al zag ik het vorige keer al dat ze op begonnen te raken -.-.. eerdere keren nooit last van gehad. Had er altijd tig op voorraad (en nee dat kwam niet omdat ik niet ruilde of cadeau deed xD).

Verder.. herken mij zeker als oud-speelster in het spelvoordeel (even zo te noemen), waar ik erg blij mee ben, hier dan geen tg-bomen, maar wel smurfen-bomen, supermestbomen en reuzestallen (al staan ze zelden op). Maar vooral de wolkenrijen en sieritems met kistjes (ja daar komt Missy weer met haar Kistjes :inlove:.. xD), zorgen ervoor dat ik nog Events kan spelen, doordat er sv, sm, susi, fokdieren, (party)draaien etc. uitkomen. En vooral belangrijk in mijn geval uit de Kistjes: knechten: de maaidorser en zaaimachine enzo. Er kwamen deze dagen zelfs coupons uit (kist mooie dingen?).. moet niet gekker worden :wuerg:.. nog niet eerder gehad. Heb ook dat hoe meer ik er opspaar en ze dan tegelijk opentrek (nee niet allemaal tegelijk -.-).. dat er dan mooiere zaken uitkomen (algoritme enz. ;) ).
    Moet bekennen dat zonder dit alles ik ook geen Events meer zou kunnen doen (zoals jullie weten geef ik er geen geld aan uit)..

Owja de John Wick 3 Film.. leuk Stollie :) , Sniet heeft die ook in de Bios gezien ;) . Ik niet.. niet helemaal mijn favo soort Film, maar zou hem zeker wel kunnen waarderen :) . Child Play.. die is vooral erg grappig (de oude dan) :p..

Pas trouwens maar op dat Thea je Hamster niet komt Vangen ;). De Roze Koekoek zou ik zeker houden, die is leuk en mooi :inlove:.

Edit: HJ su6 met de Rozen.. Rozen zijn ook :inlove:.. alleen pas op de Doorns :oops:.. en bladluizen -.-..

12. harm-jan70

Stol, mijn honden kunnen en mogen niet in de voortuin komen. Een vreemde vraag is het niet.

Het is was lastig uit te leggen. Mijn huis is een hoekhuis, mijn voordeur zit aan de zijkant van het huis. De voortuin aan de voorkant, dus de honden hebben niet direct toegang tot de voortuin, enkel de achtertuin.
    Om die reden heb ik ze ook in de voortuin begraven niet in de achter tuin. Dan had ik inderdaad met hekwerken of dergelijke moeten werken.
    Ze zijn overigens wel goed opgevoed, maar een van de honden (teefje) is een podenco. Graven zit in haar genen...xD

Hoewel goed opgevoed...tja... Gisteren heeft de Beagle iemand nog in zijn vingers gebeten...:oops: Er kwam iemand met een mopshond aan, daar heeft hij om de één of andere reden al een hekel aan.. Enfin, ik lijn de Beagle aan.. wijk uit.. Leid hem af met een tennisbal (Dat is leven, hij zou zijn leven geven voor een bal geloof ik) Enfin die hond komt (liep los, had al een keer geroepen van even aanlijnen aub...) op de beagle af...

Vechten natuurlijk dus, ik er tussen... en hun uit elkaar gehaald.. balletje onderwijl rolde richting de eigenaar.. Riep nog van laat maar liggen, en kijk uit de beagle kan bijten... Man pakte het balletje..geeft (althans een poging daar toe) de tennisbal aan de Beagle..

Fout...fout... dat was *HAP...HAP* xD

13. hwjstolwijk

dank je
    en zijn het ook echte slopers mijn zus heeft 2 jack russels en die stoppen niet eerder voordat hun bal is gesloopt
    en 1 denkt ook dat hij de koning is in de buurt, ik liet hem vroeger wel eens uit en grote hond tegen meteen grommen en zo
    ik dacht kom op zeg die hond is 10 keer groter dan jij

Missy hamstervanger zou ik alleen nog ruilen voor de 2 stallen die net nieuw zijn en 2 bomen die ook net nieuw zijn
    ik heb alles al op een tweede krab na
    de roze koekoek heb ik er 3 van dus denk ik wel 1 missen

14. harm-jan70

En de spint, witte vlieg...xD

Had in mijn vorige woonplaats eens een rozentuin op mijn balkon aangelegd... Tja toen plante de gemeente wilde rozen op begane grond, voor de crisis. Tijdens de crisis werd het beleid: een arm groen onderhoud, de wilde rozen bleven weelderig voort bestaan.

De wind nam de spint, witte vlieg. luis, gratis mee naar boven, van de wilde rozen naar mijn niet wilde rozen..-.-

'k weet niet waarom, maar ik ben gewoon gek op rozen, en ander bloeiend spul. Vooral in de zomer de door de wind mee gevoerde rozenlucht...:inlove:

stien56, snietje1, missy-m85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. hwjstolwijk

ik hou ook van mooie bloemen en planten

en nu hj na het bijten boete betalen of sorry zeggen of ik gok weer een persoon in jou straat die geen gedag meer zegt tegen je
    ik ben niet echt op de hoogte wat betreft honden

16. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Bloeiend spul ben ik ook gek op, hele tuin vol van maar rozen, nee die prikken mij teveel.

Over de rest zeg ik maar even niet zoveel, wordt er verdrietig van.

17. harm-jan70

Stol, Een boete zal er niet snel van komen. Het zou dan hun woord tegen het mijne worden.

Normaliter geldt de regel, één hond los, de andere vast. De eigenaar van de loslopende hond is schuldig.
    Bij 2 los lopende honden: Beide eigenaars schuldig. Idem voor 2 aan de lijn zittende honden.

De rest verschilt per situatie, en of uitlokking e.d.

Een en ander is meer lastig als er kinderen gebeten zouden worden. Mijn honden mogen in principe buiten ook nooit door kinderen worden aangehaald. Al vertrouw ik mijn andere 2 honden volledig met kinderen, toch wil ik geen risico lopen, niet voor mij zelf, niet voor de kinderen. Al gun ik het kinderen van harte.. toch sta ik het niet toe.

18. hwjstolwijk

ik wordt ook blij van vlinders en jonge dieren dus eendjes, lammetjes

19. missy-m85

Bloemen :inlove: en inderdaad de heerlijke Rozengeur :inlove:.. hier vooral last van bladluis in de Rozen -.-.. al vanalles geprobeerd niks hielp of maar tijdelijk.. en de mieren die ze beschermen.. joepie.. Was het helemaal beu en sinds dit jaar een Lieveheersbeestjes-huisje opgehangen (nee niet een insectenhotel.. echt eentje voor l-beestjes en oorwurmen :) ). Nou nog geen beestje erin gezien.. maar.. de bladluis is wel weg :D.

Ben trouwens enorm bang... nouja wordt er vooral zenuwachtig van.. het bange is wel minder geworden.. van wespen, bijen en hommels.. eigenlijk alles wat zoemt en kan steken :oops: (behalve muggen.. die zijn vooral irritant).. gaat ook lekker samen als je van Bloemen houdt :wuerg:xD.. Dus als je mij in de Tuin ziet werken.. ziet dat er altijd een beetje.. *apart* uit ;) ..

Vlinders zijn mooi :inlove: .. maar niet een heleboel van dichtbij :eek:.. dan zijn ze minder mooi xD..

Uhm... staan je Rozen inmiddels al HJ ;) .. xD..

20. hwjstolwijk

bij mij mogen stekende beesten ook weg blijven
    van honden vindt ik het trouwens knap dat ze na een lange tijd nog weten wie jij bent
    ook als ze iemand niet moeten dan wordt het niks tussen jou en de hond
    en de hond kiest altijd 1 baasje uit
    klopt dat een beetje hj of andere honden bezitters

stien56, snietje1 en leni1955 vinden dit leuk.