-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. theav71

theav71 Levende forumlegende

Zo duur was de mest hier gisteren ook, nu was hij 9200. Eerder vandaag rond de 7000. Deel 2 van de tomaten heeft hem even omhoog gegooid. Voor degene die niet met de events mee doen erg leuk, maar hoop toch dat BP volgende keer zo slim is om niet weer zoveel velden mee te laten doen. Ben anders bang dat er nog meer spelers er mee gaan stoppen. Las net weer van een buurtje (heel hoog level) die de events zat was en daar mee is gestopt en er over denkt om ook met het spel te stoppen.

Hier mazzel gehad dat ik de 1e dag 200% oogst draaide en ook nog jack`s cadeau`s had dus dat scheelde een hoop oogsten. Jammer genoeg werkte deze niet op het eventveld dus daar moet ik nog heel veel oogsten :( (vind dat eventveld erg vervelend) En zoveel ergernis voor een paar boomhut upgrades die wat meer ep geven, lijk wel gek eigenlijk.

hwjstolwijk, charme63, leni1955 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Goede bijna Avond :inlove:

Helemaal bij getankt genoten enzo enzo weer thuis ... Zie allemaal eten voorbij komen waarvan Hofje ...bbbrrrr xD:oops:... Zo ook de flim :wuerg: Zou een week daarna iet meer slapen als Hofje dat ging kijken xD... Zwarte hondjes heb Hofje ook niet ...Wel een Mevr de Zwart die erg blij was, dat Hofje weer thuis is ...

Diepzinnige vrouwen gesprekken/zaken gevoerd 8) met beide dochters -.-...
    Mestprijs hier ook giga hoog boven de 10 duizend zag ik xD... meteen te koop gegooid ... Met puffin ist en blijft het een getob...
    Zat Hofje weer in Engeland ofzo met die gedoe Puffin ... als dat maar goed gaat :wuerg:... Maar om bij te houden net aan goed genoeg..

Wat ik nog steeds niet snap, is dat men het boerderij plezier alleen beleefd met en door events ... De boerderij is toch zoveel nog meer.
    Maar ja, Hofje ken misschien beter niks zeggen:oops:

Hier zo is een heerlijke van alles en nog meer groente salade klaarmaken, met gebakken aardappeltjes en een kipfile...:inlove:

hwjstolwijk, charme63, leni1955 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Goedemiddag, lied van vandaag : Stop this game van Cheep trick 8)

En toen zat Hofje ertussen, smakelijk xD

Nu weer verder hier met ppppffff.... ook mensen informeren die allemaal vragen hebben... moeilijk blijkbaar als je een mail rondstuurt waarin staat : zorgen dat de werklui vrij bij de ramen kunnen en haal alles wat in de weg hangt eraf. Belt er net een onderbuur aan : moeten de rolgordijnen eraf ??? (nee hoor, daar kunnen ze de ramen en kozijnen omheen plaatsten:music: )Oelewapper: natuurlijk -.- Kortom, hoog opgeleiden mensen zijn in die dingen niet al te snuggero_O Tis maar goed dat ie heul aardig is ;)

Laatste bewerkt: 19 Mei 2019
  4. HofvanDromen

:eek: Sniet ... o_O... Niet van die enge dingen neerzetten hoor :eek:
    Hofje luistert liever naar deze ... Cheap Trick - I want you to want me :inlove:

EDIT : sorry ... :oops: story of my live of zo iets ..altijd er tussen en nooit erbij ofzo horen en nou jaaaaaaaaaaa :cry:xD

5. snietje1

Whahaha, mag ook Hofje, mag ook....

6. HofvanDromen

xD gelukkig zeg veegt zweet van voorhoofd ..:wuerg:... En The Flame ook van Cheap Trick ... ook zo mooi :inlove:

Ohw las net je andere tekst nog ... Tja tja hoog opgeleid wil niet zeggen, dat je ook praktisch bent of euhm hoe noem je dat?
    Een brede algemene ontwikkeling hebt ...-.-... Of zo iets denk ik ..

7. snietje1

Ach Hofje, hij is heel aardig en altijd behulpzaam, dus hij mag zulke vragen stellen ;)

Ondertussen is het hier aan het donderen, onweer is niet ver weg, ik hoop op mooie bliksem :inlove:

8. HofvanDromen

Aardig en behulpzaam is een pluspunt waarbij je dan niet aan voorbij kunt gaan... dan mag het wel ja ..
    Sjee zeg lekker bezig alweer Hofje:wuerg: ... Op de onderduik ging het ook onweren, vandaar iets eerder thuis dan gedacht ..heb geen bliksem gezien... Dat was dan weer een beetje jammer xD... Gaat maar is aan de kook :music:

9. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Hij viel de bui op mijn hoofd en 1 hondenkop, de andere 2 stonden onder een boom droog te staan..-.-
    Heb nog gezegd, gevaarlijk bij onweer en zo...maar dat was kletsen tegen de eeh staart van de hond.

Hofje, het één kan feitelijk niet zonder het ander (zeker als men een EP speler is). Speelt men de events niet mee, zal men steeds meer minder EP verhogende items hebben, die er nodig zijn om zo nu en dan nog eens te levelen. Zoals ook nu ook de boomhut upgrade aan het spel is toegevoegd. Zeker als men boven level 200 is gekomen.
    Om die zelfde reden heb ik het hele EP gebeuren al lang geleden los gelaten. Zal mij daar een beetje gaan wedijveren om virtuele EP. Echt niet.

Wat m.i. ook dodelijk geweest is met betrekking tot het wedijveren onderling om EP, (levels) dat de EP in zeer grote mate te koop gekomen is, overal is aan toegevoegd in zeer grote mate, ook in de events. Het feit dat het niet meer enkel te winnen is, (er moeite voor moeten doen), maar een kwestie geworden is van wie heeft de grootste portemonnee, of wie er bereid is tot het (veelvuldig en blijvend) trekken van de portemonnee.

Wil men niet betalen, dan word men feitelijk veroordeeld tot het spelen van events, met m.i. idioot hoge aantallen gewassen en drops te halen, waar bij de lat steeds hoger wordt gelegd door de heren van Rupsje nooit genoeg bij BP.

Btw jij mag alles schrijven Hofje, weet jij toch. Anders wordt het helemaal zo stil.xD

hwjstolwijk, charme63, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. theav71

Voor de ep/tep zou je eigenlijk de wolkenrij moeten kopen die 200% per 48 uur geeft. Maar die mag BP houden van me want moet zoveel ep nu per level dat ik liever die 5 euro aan wat leukers besteed. Niet slim van BP om de hoeveelheden ep per level zo groot te maken want dat motiveert spelers niet om dit soort dingen te kopen. De elixers zijn bij de meeste al op dus gaat de ep/tep ook een stuk langzamer en dan denk je al snel van wat interesseert mij die ep nou dan maar wat langer wachten tot ik er een verder ben. Hier nog 8 levels tot 600 op bahamarama en dan gaan op het sierveld daar de rad items. Ben benieuwd of er daar nog levels bij komen.

hwjstolwijk, charme63, leni1955 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. HofvanDromen

Even uit de komkommers en tomaatjes, uitjes, wortels enzo enzo vandaan nog komt ...:music:

Kijk : Ik heb dat hele level en Ep gedoe ook al nooit begrepen ... Wat zegt het nou eigenlijk ? Mij in ieder geval helemaal niks:oops:
    Ja het was leuk met de hete elixers enzo enzo ... Maar het zegt toch niet dat je dan heel goed in het spel bent ofzo?
    En hoezo en waarom zou je heel goed in het spel kunnen en moeten zijn? Ik heb en nog steeds altijd voor mijn plezier gespeeld en ja er zijn ook tijden geweest dat het helemaal niet leuk was -.-8)... Toch bent Hofje elke keer terug gekomen, misschien niet tot ieders blijheid :music: Dat weet Hofje ook heus wel -.-... Vond het en vind het spel opzich nog steeds heel leuk en er is zoveel meer dan alleen die events toch ? En je speelt toch je eigen spel ten alle tijden? Tja weet ik het ook :oops: ... Misschien ben ik wel veelste simpel of zo daarin ...:wuerg:

12. harm-jan70

Jij bent er niet veel te simpel in Hofje. Het tegendeel zelfs.

Het draait om wedijveren in het spel. Dat zit elk in elk mens, in verschillende gebieden. Dat maakt het soms ook moeilijk, zeker als men langer speelt om het spel los te laten.
    Wedijveren is al zo oud als de mens bestaat er daarvoor. Zelfs in het dierenrijk komt het voor. Het heeft niet altijd met winnen of de beste of hoogste te willen zijn te maken. Het kan ook beschermen zijn, en nog vele andere vormen. Iets willen beteken voor anderen, handelen met anderen etc... 0ok deugdzaam gedrag kan onder wedijveren geschaard worden. Daar is BP zichtbaar en onzichtbaar heel handig op ingesprongen met de ontwikkeling en het onderhouden van dit spel.

Een simpel voorbeeld van deugdzaam in het spel is bijvoorbeeld het ruilen, cadeau doen. Soms wil iemand goed doen.. gewoon van nature.. iets cadeau willen doen aan een speler, maar stel dat de tickets op zijn. Dan kan met het als nog vol brengen, maar daar hangt dan wel een prijskaartje aan.

Zonder EP/TEP zou er ook geen wedijver of competitief in het spel zitten. Het spel zou dan al snel verworden zijn tot een saai spel(letje) wat men al snel links zou laten liggen.

Persoonlijk, denk ik dat veel spelers Farmerama als een gezelschap spel begonnen zijn, niet wisten waar het spel voor stond, voor gebouwd is... Het is pas in de laatste jaren, dat er m.i. een duidelijk kentering in het spel gekomen is.

Meer lastig is wat BP imho niet lijkt te begrijpen, dat spelers die jaren gespeeld hebben, met de kennis van nu, niet snel meer en of opnieuw aan een soort gelijk spel gaan beginnen. Laat staan dat mensen uitgeven, wat ze in de eerste jaren bewust of onbewust uitgaven.

Een oud speler die stopt, komt niet meer terug imho, ook niet in een ander spel.

13. stien56

stien56 Alwetend orakel

Klopt helemaal, HJ - er gaan er echt heel veel stoppen en/of op een laag pitje spelen:wuerg: Tja.............

Ik kijk wel hoe lang ik het nog leuk vind - in elk geval dit soort events helemaal niet!! o_Ok niet om te kijken hoever ik kom - Baha even geprobeerd, maar de di komt zeer moeizaam - ook mee gestopt dus.

In elk geval wel - fijne avond!!

hwjstolwijk, charme63, harm-jan70 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. HofvanDromen

Hmm ... Der zit dus ook een hoop psychologie achter ... Deugdzaam, beschermend, en iets betekenend voor iemand willen zijn (lees behulpzaam) Waren naar Hofje dacht gewoon karakter eigenschappen ... :wuerg:... Die ik dacht allemaal heb :wuerg: Sjee ...

Euhm ... Ruil -event vind ik het leukste wat er is ... Maar op is op met de tickets, ik koop ze wel rustig van te voren, omdat ik dat leuk vind om kadootjes te strooien .. Dat boeit mij dan ook niet ...

Het forum wordt ook steeds stiller en stiller, dat heeft niet alleen naar mijn mening te maken met de vele vele events, maar ook het sorry dat ik het zeg en nee het is geen persoonlijke aanval of op het team dan ook, maar het beleid zou wel anders kunnen/mogen.
    Zie de vele brieven die Hofje ooit schreef, zie de reacties daarop:wuerg:... Klagen of zoals men het liever zelfs noemt "zeuren" mag niet of wordt niet op prijs gesteld. Alleen men die vooral heel positief / fanatiek is of weet ik het allemaal die worden "geliked"
    Spontane acties om het forum wat leuker/ gezelliger te krijgen worden genegeerd of er komen snelle slotjes. Of helemaal geen slotjes en geen reacties.
    Men is (forumbezoekers) denk ik wel eens alleen met zichzelf bezig en een ander ofzo boeit niet of is niet belangrijk genoeg of helemaal niet belangrijk .

Nuja ik wilde er veel over schrijven, maar bij nader inzien doe ik het maar niet:oops:

Mijn mening blijft toch echt: De boerderij is zoveel meer als alleen events. Maar ja als je graag events altijd speelde, dan ist nu bijna niet meer te doen. Dat snap ik dan ook wel.

Ik weet ff niet meer wat nu nog te schrijven :oops:... Der gaat van alles door mijn hoofd/gedachten. maar ik krijg het niet fatsoenlijk op papier/beeldscherm. Dus voor nu ist zoals het is. Zal ik maar zeggen .... Allememachies xD

hwjstolwijk, stien56, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. snietje1

Hier een geweldig weekend gehad met heel veel "de slappe lach en genieten van mijn wederhelft" Morgen na het werk gaan we verder, mensen weer een nieuwe mail verzonden met een uitgebreidere tekst....

Een spelletje, blijft een spelletje, en het is wat je er zelf mee doet.
    HJ, schoonmaken is toch normaal met vis ?Ik kan ook een beest slachten en uitbenen. mooi toch

Lied van vanaaf : Elton John met a candle in the wind live

Hier van John Wick de laatste kijken, de nieuwste gaan we woensdag zien in de bios :inlove:xD

OOOOOOOH.... ja, even vertellen wat hier de pot schaft : spare ribs met brood (Yep alles zelf gedaan)8)

HofvanDromen, hwjstolwijk, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. charme63

charme63 Forum-ambassadeur

Avond allemaal, even bijkomen van een heerlijk weekend en nog 6 nachtjes slapen en dan olé.....Spanje here we come :inlove: events...gaat allemaal zo snel dat als je je kont keert er ineens weer een event gestart is, ik houd het onderhand niet meer bij...wil het ook niet meer pffff gaan eerst maar eens lekker op vakantie en genieten van de omgeving en de sfeer proeven daar, veel belangrijker dan een event xD nu maar eens even lekker op de bank en dan me toddenmand in..trusten allemaal;)

17. harm-jan70

Charme gelijk heb jij! Geniet ervan.
    Snietje slachten kan ik, ook wel eens gedaan, uitbenen daarin tegen ben ik dan weer geen ster in.xD

Hier was het rode bietjes (dus een rode keuken, na het koken, snijden, raspen..) Ben geen fan van potjes..iets met te veel zout en zo.. Zeer uitgebakken (Nee niet zwart) speklapjes, en rijst. Ben geen gekookte aardappel fan...Eet het wel, maar ben er niet kapot van. En een Mmmm van Mona om het af te leren. Het etiket heb ik maar niet gelezen...dan zou ik het vast niet mogen.-.-

HofvanDromen, charme63, hwjstolwijk en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

morgen nog een mahomie boom en 2 pawpaw bomen gekregen

weet je het spel is nog wel leuk hoor vooral dit topic
    het spel verandert amper dat is het gewoon en dan bedoel ik niet meer questen of events en zo
    waarom geen zoek functie
    waarom nog steeds als je ambachten maakt en je wilt spullen kopen af betalen met tg
    waarom niet als je bezig bent met een quest, makkelijk spullen kopen
    waarom niet iets beter doen met de klanten
    waarom nog steeds 15 tg betalen voor een beetje bd
    waarom geen kans maken bij de quest van een nieuwe dier of boom daarop, was vroeger nog wel zo
    waarom geen kans maken op oude wolke rijen of spullen die nu niet meer te krijgen zijn
    waarom kan je niet op een andere markt komen, want je markt staat al vast als je begint, ik zou het leuk vinden om op een markt te zitten met spelers die ik ken
    waarom het ruilen niet veranderen, nu zitten er zoveel prut aanbiedingen er tussen kan dat niet worden aan gepast
    of vm open gooien tijdens het ruilen, nu moet je eigenlijk al spullen van het veld halen omdat er misschien een keer weer ruilen komt
    waarom kan je niet 1 zeldzaam ding niet via de zeppelin ruilen voor 2 of meer verschillende dingen
    waarom ben je gebonden aan de zeppelin die je kreeg ooit aan het begin van het ruilen, waarom kan je niet naar een andere
    als laatste wat heeft dat ideeen topic voor nut als er niks verandert als je in mijn ogen met een super idee komt

we betalen zat aan het spel [ ik niet] maar iets veranderen aan het spel om het makkelijker te maken ho maar

snietje1, leni1955, harm-jan70 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. theav71

het spel verandert amper dat is het gewoon en dan bedoel ik niet meer questen of events en zo
    - wou je dan nog meer velden er bij? Vind dit al wel genoeg om te oogsten

waarom geen zoek functie
    - zodat je een boom, stal of item ergens kan vinden op je velden?

waarom nog steeds als je ambachten maakt en je wilt spullen kopen af betalen met tg
    - BP wil natuurlijk geld verdienen en je kan natuurlijk ook zelf eerst naar de markt gaan om spullen te kopen.

waarom niet als je bezig bent met een quest, makkelijk spullen kopen
    - zou wel makkelijk zijn als er een knopje bij kwam waar je gelijk op de goede plek op de markt komt

waarom niet iets beter doen met de klanten
    - dat mag wel nodig worden aangepast

waarom nog steeds 15 tg betalen voor een beetje bd
    - BP zou dat moeten aanpassen naar de waarde van bd van nu. Maar spelers kunnen tegenwoordig snel bd verdienen op de markt dus die aanbieding is niet nodig.

waarom geen kans maken bij de quest van een nieuwe dier of boom daarop, was vroeger nog wel zo
    - vroeger kreeg je juist veel minder vaak de nieuwere dingen, de meeste hebben nu wel al een pawpaw boom uit een event en de zebra is ook nog niet te ruil geweest en is al uit de trein gekomen. Dus in dat opzicht doet BP het al veel beter dan voorheen. Je krijgt toch ook regelmatig stekjes en stalletjes uit de events.

waarom geen kans maken op oude wolke rijen of spullen die nu niet meer te krijgen zijn
    - er komen toch regelmatig verkoopactie`s voor oude wolkenrijen of sieritems. De ruilwaarde van een hoop zeldzame items is al nul geworden omdat deze al een keer voor tg te koop zijn gekomen. Denk bijvoorbeeld aan de valentijnshaan.

waarom kan je niet op een andere markt komen, want je markt staat al vast als je begint, ik zou het leuk vinden om op een markt te zitten met spelers die ik ken
    - omdat we dan weer gek worden van alle botten die de markt verpesten

waarom het ruilen niet veranderen, nu zitten er zoveel prut aanbiedingen er tussen kan dat niet worden aan gepast
    of vm open gooien tijdens het ruilen, nu moet je eigenlijk al spullen van het veld halen omdat er misschien een keer weer ruilen komt
    - wat voor jouw een prut aanbieding lijkt is dat voor een ander niet. Sommige sieritems worden bijvoorbeeld veel gevraagd en daar willen ze dan ook iets speciaals voor terug en dat is voor een ander een prutaanbieding. Aanbiedingen van dingen gekocht met bd zijn wel dingen die door mij als prut worden gezien.

waarom kan je niet 1 zeldzaam ding niet via de zeppelin ruilen voor 2 of meer verschillende dingen
    - denk dat je dan weer tegen het probleem aanloopt dat spelers niet zien dat er meerdere dingen voor worden gevraagd wat weer een hoop gemopper oplevert. Denk zelf dat het er voor zorgt dat het ruilen dan vast gaat lopen omdat dit meer van de server vraagt. Zou wel graag zien dat je weer meer dingen kan vragen en aanbieden.

waarom ben je gebonden aan de zeppelin die je kreeg ooit aan het begin van het ruilen, waarom kan je niet naar een andere
    als laatste wat heeft dat ideeen topic voor nut als er niks verandert als je in mijn ogen met een super idee komt
    - in het begin van het spel was de markt een markt en dat hebben ze toen aangepast omdat het een te grote belasting was voor de server. Er werden toen meerdere markten gemaakt om te voorkomen dat de boel elke keer vast liep. Als je nu dus makkelijk van de ene ruilmarkt naar de andere kan gaan dan gaat iedereen dat natuurlijk doen en dan loopt de boel weer in de soep.

- vanuit het mod team is al eens aangegeven dat ze ideeën door zetten en het is dus afwachten of er iets mee gedaan word. Sommige dingen zullen technisch niet mogelijk zijn.

snietje1, leni1955, harm-jan70 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. charme63

charme63 Forum-ambassadeur

zwaar leesvoer en dat op de vroege morgen....eerst koffie :inlove:

stien56, snietje1, leni1955 en 4 anderen vinden dit leuk.