-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Heb wel meer gekke dingen gedaan waar ik maar niks over vertel ...
    Zijn ook gekke nare dingen voorgevallen waar Hofje al helemaal niks over verteld :oops:

Heb net gekeken ... Heb die hamster heul niet :eek:...Varun heb Hofje dus al heul lang niet lief :cry:... Dus Thea ik wilt hem wel dan graag ... xD

Snap ik heel goed Thea ... en voel je asjeblieft niet aangesproken door wat wij hier allemaal schrijven :inlove:8)... Laten we wel wezen als Hofje gezond en wel was geweest had zij nooit die boerderij begonnen ... Dan had ik waarschijnlijk niet eens geweten dat het spel bestond:oops:
    Dus helaas voor jullie, is Hofje wel ooit een krakkemikkig boerderijtje begonnen en heeft zij ook nog het forum ontdekt xD
    Als ik op de onderduik ben ken ik tegenwoordig wel met de foon oogsten enzo de boel een beetje bijhouden ...
    Verder eigenlijk nooit ergens ofzo ... Had ooit zo ene dongel of zo iets ...Daar zat ik dan mee op de onderduik ..Nah daar ist internet zo slecht, dat werd dus helemaal niks ... Dus heel wat jaren ...Naar de onderduik en dan geen boerderij kunnen doen ...Was eigenlijk best lekker rustig xD:oops:

Katinka1700, hwjstolwijk, popje4 en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Die kruidentuintje waren toen hot!
    Ben daar ooit nog eens de rijkste boer van de wereld mee geweest..

Tot dat BP zag dat het te goed was, en de tuintjes de nek omdraaide.xD

Gezondheid gaat voor alles Thea. Jammer dat sommige mensen het niet beseffen, hoe het soms anders kan zijn, als de gezondheid niet is wat het wezen moet.

Katinka1700, hwjstolwijk, popje4 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Gezondheid is zeker heel belangrijk en ondanks mijn 4 chronische ziektes word ik hierdoor niet echt belemmerd gelukkig, wel pijn en overige irritaties helaas.:(
    Ben gelukkig niet kleinzerig en kan alles (nog) doen dus maandag gezellig met zoon en gezin en kleinzoon van dochter naar Walibi en de farm blijft thuis.8)

Katinka1700, hwjstolwijk, peterk5 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. HofvanDromen

Lekker genieten Leni ... :inlove:

Dat is dan weer iets wat Hofje dan weer zo goed beseft in verband met ziektes en andere zaken. Euhm het is allemaal (het leven en wat nog wel kan) intenser enzo of zo. Euhm tja das een gevoel wat Hofje dan heb.

Is al aan de kokkerel ... Zou eigenlijk patatjes eten, maar kluns Hofje liet vanmorgen met brood uit de vriezer halen een plastieke bak met een soort chili zelf gemaakt ... vallen en die bak was dus kapot :wuerg: ... dus dat nu aan het opwarmen en rijst erbij 8)

EDIT: xD Draai net ff aan die party rad ... bij de 2e x die nieuwe glijbaan en bij de 3e x de 100% oogstbonus ...yesssssss Hofje heb is geluk xD

Laatste bewerkt: 26 April 2019
    Katinka1700, hwjstolwijk, herma1234 en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Dan heb ik de patatjes maar gegetenxD

Chili ook lekker

Katinka1700, hwjstolwijk, peterk5 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. HofvanDromen

Eet ik morgen de patatjes xD

7. harm-jan70

*Ziet een grote vrachtwagen met het logo: BP, glijpaleis langsrijden, richting de Hof* :eek:
    Niet nieuwsgierig is...

Zeg Rozijn...ehm...kan jij eens op de Hof langs gaan...? Waarom zeg jij? Ehm..zeg maar dat de suiker hier op is.​

8. HofvanDromen

Hallo Rozijntje :inlove: Wat brengt jouw hier ? De suiker op :eek: .... Hier neem maar wat kiloos mee ... ooit gekocht toen je moeder nog een onnozel Boerinnetje was :music:.... Mijn glijbaan ? Je mag best even kijken ... Lelijk is tie he xDxD

Je gaat weer op huis aan ? ... Doe de kindjes een dikke kus van oma en HJ de hartelijke groeten 8)................xD

9. harm-jan70

Wat zeg jij nou Rozijn, heeft Hofje een glijbaan..Ah voor onze kinderen...! Niet?

Ehm...toch niet iets voor Hof en Suus..? Nee, nee, ik wil het niet weten, ook niet of die lelijk is...-.-

10. charme63

charme63 Forum-ambassadeur

Hier kippenfile met rijst gegeten...samen de afwas gedaan en nog even lekker buiten gezeten, was heerlijk vandaag :D het is omdat menneke me aanspoort om me boerderijtje doen zoals hij dat zo mooi zegt maar anders niet eens de laptop aan in het weekend...en forum, dat begint hij nu ook door te hebben en leest graag met me me....die Hollanders zegt ie dan :p
    fijne avond allemaal en een heel goed weekend!!

11. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Goedenavond, jaaaaaaaaaaaaaaaaa; weekend !!!!!!

Hebben ze hier de straat afgezet omdat mensen komen meezingen.....zo ongeveer de halve stad en omringende dorpen-.- ach laat ze maar, alleen jammer dat het de hele nacht doorgaat met de herrie:wuerg: we gaan het meemaken

Ik ben dit spel ook begonnen ivm ziekte, ik moest mijn hand trainen en zodoende dit spel waar onze administrateur van de VVE mij op attendeerde, hij is al lang gestopt en ik ben er nog ;) Ik doe het nu op mijn manier, geen events ! Als ik die ga doen moet ik stoppen met werken en ergens veel geld van winnen.

Gezellig de maaltijden die ik voorbij zie komen (hof heb je je niet bezeerd met het vallen ?) Hier hebben we vanavond stifado op onze manier (rundvlees met veel groente langzaam laten sudderen) :inlove:

Katinka1700, charme63, hwjstolwijk en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. harm-jan70

Zeg Snietje.... Gooi jij is een simpel recept over als jij wilt?

Gisteren met de boodschappen, kwamen er verse maiskolven binnen, i.p.v blikjes mais... Lag aan de klant of course..xD
    Dus iets met mais aub. Zelf dacht ik aan even blancheren, dan op de bbq roosteren.... Maar ja, wat er bij..?

Katinka1700, charme63, hwjstolwijk en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. HofvanDromen

Nee Sniet xD deze keer niet , sprong net op tijd opzij ... de keer dat er een kilo bevroren gehakt uitviel niet-.-... blauw tenen enz ...

Verse Mais ... nog nooit gegeten uit zo ene kolf ...lijkt mij altijd zo gedoe en niet Hofjes geschikt ...Heb dus ook altijd de blikjes en die pleur ik overal bij of in xD

Kip kan altijd en overal bij HJ en dan misschien op de BBQ gepofte aardappeltjes ofzo ... denk even mee ... Ben wel nieuwsgierig wat Sniet voor recept in de aanbieding heeft :)

Katinka1700, charme63, hwjstolwijk en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. snietje1

Mais, lekker, wel heel machtig eten (voor mij)
    Je kan er alle kanten mee op, je kan hem op de BBQ garen, je kan hem koken, je kan hem ook in de oven doen (doen niet zoveel mensen) daarom kies ik even een simpel receptje uit om het in de oven te pleuren;
    Oven voorverwarmen op 180 graden
    snipper wat ui en paprika (of wat je lekker vind, wel niet te groot houden)
    Pak een stuk alufolie, met een scheut olie even inwrijven, gooi hier je maiskolf, groente, theelepel basterdsuiker en een scheutje whisky in, strooi er wat witte en zwarte peper op.(wel invouwen)
    Als de oven warm is; ongeveer 30 minuten in de oven (iedere oven is anders qua temperatuur)
    Hier past eigenlijk wel gehaktballen/worst/karbonade/suddervlees bij, bonen zijn er ook lekker bij, gepofte aardappelen ook wel... afijn, je kan er veel kanten mee op :)
    Als je deze niet aardig vindt, lees ik het graag

Fijn Hof, niet beschadigd deze keer :)

Katinka1700, charme63, hwjstolwijk en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. harm-jan70

Jeetje Snietje, alles is in huis hier. 0ok de whisky.. xD
    Volgens mij wist zij het...

Vlees wordt gehakt, ligt gemarineerd in de koelkast.Aardappels gaan apart in de folie op de BBQ. Poffen in de oven duurt vrij lang vrees ik.. Daar ik nog moet beginnen met koken zo. Het wordt btw buiten bbqén, binnen eten.

Jij hoort straks hoe het geworden is. Dank je wel als vast voor genomen moeite van het schrijven.:inlove:

16. missy-m85

missy-m85 Forum-ambassadeur

Leni.. naar huis om Spoken te oogsten .. hilarisch xD (ik lach je trouwens niet uit he.. maar dat snapte je vast wel ;) ) ..

Alvast veel plezier maandag ;) . Walibi.. niks voor mij.. durf toch niet in die wilde attracties (achtbanen enzo) :wuerg:..

De Efteling of Beekse Bergen is meer mijn ding :music:..

Met jullie 0ogst-avonturen van vroeger krijg ik trouwens een heel ander idee bij dit draadje xD… iets met de Afk*ck-cl*b ofzoiets 8).. de Anon*eme Farm-Cl*b ;).

2 Veldjes (of misschien 3..) .. volgens mij heb ik dat ook nog meegemaakt.. dat je dacht.. ben ik nu al klaar.. ik verveel me :oops:..

Hamster in radje met worteltje ervoor heb ik er eentje van.. net als de Huiskat 2010 :inlove:..

Verders.. owja HJ.. kun je mij misschien gewoon Missy noemen i.p.v. voluit :oops:.. krijg er zo'n idee bij dat ik iets fout doe of onbekend ben ofzo.. of heeft het een reden? Nouja verder niet perse een probleem natuurlijk.

Over de 0ogst-Events van tegenwoordig.. zal ik ook mijn mening schrijven (heeft overlap met de jouwe): *lees hierbij het woordje "je" als "men". Is algemeen bedoeld ;) .

Wil je ze helemaal (en met plezier) halen dan is het door de hoge aantallen (gewassen + drops) in de korte tijd eigenlijk alleen te halen als je alles leeghaalt, van tevoren voorbereid, wac aan, met knechten werkt of in ieder geval deels (door de kwartjes en het vele tijdrovende klik-werk daardoor) + je genoeg tijd hebt (op de juiste tijd kunt oogsten) EN van tevoren voordat je meedoet uitrekent of het voor jouw haalbaar is (zonder hierbij in RL in te hoeven leveren, qua slaap, visite etc.). Anders zeg ik.. niet aan beginnen, want dan zorgt het voor stress en teleurstelling inderdaad. Nouja eigenlijk niks nieuws duss..

Nu is dat calculerend meedoen niet echt het leukste wat er is nee.. maar de Events zijn op dit moment zo.
    Als ik meewil doen, doe ik het wel zo. Weet ik dat ik er de tijd niet voor (over) heb, dan doe ik niet mee. Vind ik de Prijzen niet leuk, dan ook niet. Nu is het wel zo dat ik van die Kistjes opspaar waar de zaaimachine uit kan komen en die tactisch inzet (die staat nu ook aan :) ). Soms in combinatie met de maaidorser uit de Muntjes-winkel. En natuurlijk de knechtencoupons. Zonder dit is het ook einde verhaal voor mij met de Events.. daar ik alleen gratis speel (tijd niet meegerekend ;) ).

Over dat de tussen-door-prijsjes niet voldoende zijn ben ik het deels mee eens.. snap wel helemaal wat je bedoelt.
    Voor mij betekent het een doel bepalen (je eigen eindstreep) en als dit haalbaar is en de moeite waard qua prijs meedoen.

Kijk voor een paar (tussendoor) prijzen als supervoer, sm, eenmalige kisten-vol zet in niet de hele rambam aan en steek ik niet al de tijd erin. Maar heb ligt eraan wat je eigen eindstreep is.

Als voorbeeld: bij het huidige Jacht-event is voor mij de Wolkenrij de eindstreep, wat erna komt zijn prachtige prijzen, maar niet haalbaar voor mij en niet relevant (rechts idem).

En het huidige vollemaans-event is voor mij extra.. en is de Wolkenrij mijn (eventuele) eindstreep (en dus niet de volledige prijzenkast: roze vleermuis en roze kraai, komt ook doordat ik ze al heb, hoef geen rupsje nooit genoeg te zijn).

Voor mij werkt het prima zo :) . Ik heb mij aangepast aan hoe de huidige Events zijn (daar ik ook die van vroeger ken), waarmee ik niet wil zegen dat dit voor iedereen zo werkt en ook niet dat het zo moet. Maar wilde het graag even delen ter inspiratie ;) . En is ook niet als negatief commentaar bedoelt op jou HJ (qua Events-mening), maar dat snap je vast wel. Uhmm smakelijk Koken en Eten lees ik net ;) .

Edit: kort en bondig.. moet ik toch eens leren :oops:.. veel leesplezier :D..

17. snietje1

Missy, een voorbeeld van kort en bondig : HJ, je kan er ook een takje rozemarijn bij de mais invouwen ;) (klopt, ik wist dat je het allemaal in huis had, ik wist alleen niet rozemarijn)

Katinka1700, charme63, hwjstolwijk en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

RozeMarijntje hebt tie altijd in huis:inlove: Tante Sniet …. Maar ik ga echt niet tussen de maiskolven liggen :eek:xD

19. missy-m85

missy-m85 Forum-ambassadeur

Sniet & RMxD!

Gaat eens even tv kijken.. heb vierkante ogen.. niet dat daar de tv voor gaat helpen o_O..

Slaap lekker alvast allemaal :) en zie (lees) u later 8).

20. snietje1

RM, je hebt gelijk, nooit op een maiskolf gaan liggen voordat ie ingevouwd wordt xD