-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. herma1234

herma1234 Forum-commissaris

Ja ik vind het wel jammer, maar ik snap het ook wel. Speel het spelletje ook vanaf 2010 en vond het altijd heerlijk relaxt maar dat is de laatste tijd enorm veranderd en dan nog al dat commentaar op iedereen. Jammer. We hebben ook nog een RL.

Katinka1700, peterk5, charme63 en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Mijn haar is supersteil en grijs/wit maar wel heel dik waardoor het geen kant op wil, lekker kort zoals popje zegt en effe handen erdoor en klaar is Leni, lekker makkelijk.
    Mijn kapper zegt dat mijn haar gaat krullen maar ik vind het dwars:wuerg:

Hondje en ik hebben weer heerlijk gelopen, toch mooi dat ik zo ook in beweging komxD en hier de stofzuiger er maar eens doorgooien.

Jachtevent sla ik over, vind die plaatjes zo vol en irritant, wordt er helemaal iebelig van, volle maan ga ik vol voor en zie wel waar ik uitkom, drops zijn nu al op dus......8)

3. popje4

popje4 Levende forumlegende

niet te hard gooien hoor leni....xD kenne ze niet zo goed tegen...

4. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Maar gooien en smijten is wel leuk xD soms ...:oops:

Zou wel vol willen gaan voor volle maan ... maar euh tja de susie en de SM .... even zuinig zijn dus :music:

Katinka1700, popje4, peterk5 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Goedemiddag allemaal! :D

Hier was het even druk vanochtend, eerst de honden een paar uurtjes in het bos. Iets te lang eigenlijk, toen moest ik hollen naar de accountant... Net op tijd gehaald. Gratis koffie daar en mooie berichten...lees flinke teruggave.. Aardige man.xD
    Leuke, mooie verhalen, ankedotes gehoord, over het buurtschap hier en de bewoners. -Geweldig- Echt een saamhorige buurt.

Hier doe ik verder niet mee aan de lopende evens, heerlijk in de Hofmodus. Daar zat ik vanochtend nog eens over te mijmeren. Vroeger was het zo, als ik de ogen net open had, de koffie die doorliep, de laptop al aanging. Want er moest geoogst worden tenslotte, de EP en BD, moesten blijven stromen.
    Sinds een flink aantal jaren is hier de regel, eerst mijn eigen dingen doen, koffie drinken, honden doen...etc... Daarna pas de laptop aan.

Weet nog wel hoe ik vroeger was, als ik een event niet redde qua tijd, dan ging de knip maar weer open, kortom stress...stresss..
    Was het niet door dat ik niet goed op de tijd zat te letten, dan wel door de ergernis dat ik dan maar weer overstag ging tot aankopen, als ik het niet ging redden door tijd gebrek of aan drops.

Nu zit ik heerlijk te volle manen, de gewassen aan te vullen op een tijd die mij uitkomt. Van de boerderij de zeer dure mest aan het verkopen..Te oogsten als het mij uitkomt, zonder dat ik op de klok hoef te kijken. Of de kippen, papegaaien nu een uurtje langer staan dan nodig is, boeit mij niet meer.

En dat alles geheel gratis, zonder dat het mij iets kost qua geld of tijd en stress. Eigenlijk heb ik niets te klagen.xD

Katinka1700, popje4, peterk5 en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. HofvanDromen

Zoek ook nog zo ene aardige man die Hofje geld terug geeft :music:xD

Hier ist wakker worden ... Koffie aanzetten ...Ja duh Hofje ken niks voor de koffie ... Daarna meestal ook niet, maar daar gaat het nu even niet over xD... Dan Mevr de Zwart verzorgen .. eten geven en naar buiten laten ... Zelf medicijnen innemen ...
    En dan heerlijk met een kop koffie ...op de boerderij wat klooien en op het gemakkie echt wakker worden ... Dat er dan vaak iets niet goed gaat op de boerderij moge duidelijk zijn :music:xD... Ken het schelen ...vind heerlijk zo te klooien en te rommelen :inlove:
    Geld uitgeven om een event te halen ... echt niet ... Stressen is er ook niet meer bij nu Hofje geen events of op het gemakkie eventjes doet ...

Het boerenleven kan ook mooi zijn .... Heel mooi zelfs xD

Katinka1700, herma1234, popje4 en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. harm-jan70

Lekker is dat het Hofje, s'ochtends alles en eerst op het gemak! :inlove:

Tja, als ik wel eens zie op welke tijden mensen wel eens oogsten, als ze net zijn opgestaan, vlak voor hun werk, net uit hun werk nog even moeten..., etc..pfft...
    Nee, dan ben ik zeer blij met mijn eigen en een beetje van de Hof-regel: De boerderij is er voor mij, ik ben er niet "meer" voor de boerderij.:oops:

Vroeger was ik een stuk fanatieker, nu denk ik toch echt, en heb ik toch wel geleerd: Eerst het echte leven. De boerderij moet een spelletje blijven. Het streven, stoeven van en naar met een bepaalde level hoogte, aantal wolkenrijen, bezit van bepaalde virtuele items.. laat ik graag aan andere mensen over.

Als ik (flink) moet gaan betalen, om alles bij te houden, te verkrijgen, dan is BP toch echt de verliezende partij geworden.
    Feitelijk is alles te koop in dit spel, de level-hoogtes, wolkenrijen, EP en BD waardes. Hoe meer je betaald, hoe hoger men komt te staan. Meer lastig wordt het als men een bepaalde positie wil handhaven... Dan moet men blijvend blijven betalen. Steeds een beetje meer. xD

Hier komt de zon komt door...., van de kou is hier nog niets te merken...:inlove:

Katinka1700, popje4, peterk5 en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. HofvanDromen

Volgens mij ken je zelfs de questen in de coop ook afkopen ... zal zo eens kijken ... euh misschien beter van niet ...voor ik het weet klik ik weer verkeerd.. :oops:xD

Tja Fanatiek dat bent Hofje ook geweest in den beginne ... kiloos suiker en zout ook gekocht :wuerg:o_O echt stom als je achteraf bedenkt en weet ...xD... Het fanatieke dat had toen nog enig nut ..welk nut weet ik nu ook ff niet xD... Maar als je op een punt komt, dat je eigenlijk ergens heen moet en het dan uit gaat stellen omdat je nog moet oogsten, omdat je anders event niet haalt :music:... Of ergens vroeger weggaan daarvoor enzo nog andere dingetjes ... Tja toen dacht Hofje ... Das niet de bedoeling Die Boerderij is er voor mij ..
    Ik niet voor de boerderij :oops:... Ondanks dat ik best veel tijd er aan besteed. Als men wil kopen en alles halen ...Hofje vind allemaal prima.. Doe wat je leuk vind en doe wat je nodig vind en waar je gelukkig van wordt ..

Dat is dan wat Hofje de afgelopen jaren wel geleerd heeft ... niet alleen op de boerderij maar ook in Rl :oops:... Is soms best moeilijk geweest ... Misschien dat het doordraven over mijn nu krullenbos, daar ook vandaan komt... Nu zo beetje 3 jaar geleden kan ik nu wel zeggen 8) Zat Hofje er best helemaal doorheen... :oops: Vet in die overgangen, kids allemaal tegelijk de deur uit en op hunnie eigen, hier een renovatie, bij paps en mams renovatie en Hofjes lichaam kon niet meer B12 op Vitamine D op ... Alles was op :music:

Met heel veel dank aan mijn schonedochters, heb Hofje de durf weer gekregen om te leren en te wennen, te genieten om weer tja hoe zal ik het zeggen ... gewoon vrouw ... ofzo iets te zijn ... Heb heel lang terwijl het vaak niet kon vanwege de meniere toch overal achteraan gerend en gezorgd en vooral moeder de huisvrouw geweest ... Niet dat ik mij niet verzorgde of zo .. Wha echt niet ...xD... Maar was toch een beetje mezelf vergeten:oops:
    Plus dat Hofje altijd vond en dacht dat het nooit goed genoeg was, niet mooi genoeg was, niet lief genoeg was enz enz enz.
    Met de meiden en ook wel de zoons lange gesprekken hierover gehad en de meiden hebben er best voor gezorgd : lees :
    Haren, Kleding en zoveel meer van dat vrouwen spul ...enz enz ...
    Dat Hofjes zelfvertrouwen nu sterker op vele vlakken is dan ooit ...Zit dus beter dan ooit goed in die Hofjes velletje
    0ok virtueel is mij veel zelfvertrouwen en durf weer gegeven.:inlove: Waarvoor Hofje erg dankbaar is ... Dat ook dat mogelijk was en is.

Euhm tja tis zomaar weer een heel verhaal geworden ....:oops:

Katinka1700, hwjstolwijk, herma1234 en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. leni1955

Ik gebruik geen susi en supermest hoor, alleen de eerste 2 rondes, verder alles alleen met water en hoop het daarmee te halen als de drops tenminste willen komen8)

Mest gaat de markt opxD

Katinka1700, hwjstolwijk, popje4 en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. harm-jan70

Lang, maar wel gezellig verhaal Hofje! xD/:inlove:
    Daarbij lees ik graag.

Dat fanatiek herken ik bij mezelf ook nog wel van heul vroeger.
    • Op visite gaan, de laptop mee nemen en zo.. Op visite gaan zitten wortelen...
    • Elke 10 minuten was het van: Even wachten met vertellen, ik moet even oogsten.. Of ja en amen knikken, maar niet luisteren.
    • Afspraken zou inplannen dat in ieder geval de ochtend oogst op één en de zelfde tijd geoogst werd. Dit i.v.m. de EP gevende Items..
    • Pas naar bed gaan, als de laatste oogst binnen was..
    • De wekker zetten, om gelijk bij opstaan te kunnen oogsten.
    :oops:

Drops? Ik lust geen drop... Enkel de dubbel zoute, maar die mogen niet meer. Nou ja, ze mogen wel, maar dan op eigen risico en niet huilen als het fout gaat.xD

11. HofvanDromen

*Het hele levensverhaal van Hofje opschrijven dan maar doet*
    Echt niet xD

Op visite zitten wortelen ... echt errug HJ xD... Zo gek was Hofje nog net niet ... de rest tja :oops:... Als ik er wel is aan terug denk :wuerg:
    Maar ja met "maar" 2 veldjes en nog geen was enzo enzo in de verste verte niet te bekennen... Het was best leuk xD

Daarom snap ik ook wel de nog van "nieuwelingen" die er vol en fanatiek tegenaan gaan ... Hier echt niet meer. De Boerderij vult een gedeelte van Hofjes leven aan .... Het is niet Hofjes leven ... ofzo iets ..-.-

Lust alleen MUNT - Drop xD...

12. missy-m85

missy-m85 Forum-ambassadeur

Is dol op Verhalen :inlove:.. zowel op RL verhalen als (oude) Farmverhalen 8)..

HJ wortelen op visite.. laptop mee.. dat is wel errug ja xD.. maar ben blij dat je / jullie deze (oude) verhalen delen :) .
    Of... houd je ons voor de Gek :eek:.. ;) ?

Hier gaat de Farm niet mee van huis.. dat is een (lees: mijn) grens..

Oké.. eerlijk is eerlijk 1 uitzondering: bij mijn Ouders.. daar ga ik soms wel op hun laptop 0ogsten.. als ik meedoe met Event.. met toestemming uiteraard ;) .. maar wel maar eventjes (alleen als knechtencoupon aanstaat zegmaar en maar 1x)..

Als ik er dan commentaar op krijg (trouwens niet van hen).. dan zeg ik laat mij even lekker 5 min. Is nog altijd minder dan de mensen die continu of om de zoveel tijd op hun Foon zitten te turen en swipen (dat doe ik dan weer niet :) ). Vinden de meesten niet leuk dat ik dat zeg :music:..

Heb nog wel meer grenzen.. want merk inderdaad dat als je (lees: ik) niet oppast je je leven gaat inrichten voor het spel. Met name als je de events speelt sluipt het erin (en die speel ik zo graag :) ).

Nou moet ieder dat zelf weten natuurlijk.. maar snap nu beter waar de Hof-Modus (als ik het even zo mag noemen ;) ) vandaan komt :) .

Edit: Eigenlijk snap ik het heel goed, het Spel is zo ingericht dat je het (continu) wilt blijven spelen.. maar daar hebben we het al eens over gehad ;) .. dus ga ik niet verder over uitweiden (en weet ook niet of dat mag).

Is dit erg? Weer een andere discussie.. Het is minder erg als je het doorhebt en erop kunt anticiperen (sjiek woord 8)) :) .

Owja Drop.. ben er Gek op :inlove:. Zowel Zout, Zoet, Honingdrop, HeksenDrop (Sniet ;) ).. Engelse Drop.. Maar is hier bijna nooit in huis.. is niet zo goed voor mij (nieren / gezondheid) :oops:..

Laatste bewerkt: 26 April 2019
  13. harm-jan70

Missy-m85, van dat wortelen is echt waar.

Het was dan wel wat Hofje zei, toen hadden wij nog maar 2 veldjes...xD

Wat jij verder schrijft klopt m.i. helemaal. Zeker het punt van dat het spel er op ingericht, gebouwd is/word, om te blijven spelen.
    Of men er nu wel of geen geld uit geeft, BP verdiend er altijd aan. Iets met informatie verkoop, cookies etc... Zie hier voor de algemene voorwaarden. Waar zo vaak mee gewapperd word, elders in het forum. :music:

Events vond ik vroeger ook heel leuk. Nu voor mij zelf sprekende niet meer. Dit om de simpele reden dat de gevraagde in te leveren event gewassen aantallen te hoog zijn geworden. Wat voor mij betekent, dat ik mijn leven moet gaan inrichten naar het spel, qua tijd.
    Dat wil ik dus niet. De eindstreep halen lukt mij vaak ook gewoon niet meer. Tenminste niet zonder hulpmiddelen. Daarbij ik wil bepalen wanneer ik speel, hoeveel ik speel. Niet wat een event mij vraagt om te leveren, opdraagt. Of dat ik (elke) keer moet gaan betalen met echt geld om de eindstreep te halen.

S' avond wil ik vaak de avond doorbrengen, of vanaf een bepaalde tijd in de avond, zonder de hele tijd op de laptop te (moeten) zitten. Dat is helaas niet meer mogelijk met deze vorm en gevraagde hoeveelheid event gewassen in een event. 0ok na het afsluiten gaat de laptob niet meer verplicht aan tot de volgende dag, na dat ik mijn eerdere en belangrijkere dingen gedaan heb.

Hier loop ik dus spaak met wat de vele events de laatste tijden vragen. Een echte vrije keuze is er dus niet meer, wat wel vaak gesteld word. Voor spek en bonen mee doen, is m.i. geen vrije keuze.

Vaak wordt dan ook gesteld dat de kleine prijzen ook leuk zijn. Persoonlijk vind ik dat lariekoek. Dit om de reden, als ik geld uit zou geven (doe ik niet ), voor een loterij lot dan speel ik in de eerste instantie ook voor de hoofdprijs. Ik koop geen lot voor een klein prijsje. M.i speelt dan ook iedereen voor de jackpot. Dat de jackpot dan heeeeel vaak niet valt op het gekochte lot, tja...:cry:

Betalen om een event te kunnen halen tot de eindstreep wil ik ook niet meer, doe ik dan ook niet meer. Daar ik dan feitelijk geen prijs meer win, maar een prijs koop. Dan is de lol er voor mij wel af. Dan geef ik mijn geld liever uit aan real life goederen en of andere zaken.

Het zal m.i. wel een discussie punt blijven, zolang deze koers door en van BP gevaren wordt, dit door sommige mensen kei-hard ontkent word.

Laatste bewerkt: 26 April 2019
    Katinka1700, hwjstolwijk, popje4 en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. leni1955

Ik heb geen laptop (tegenwoordig wel ipad en iphone) dus die kon in het begin van de farm niet mee gelukkig, fanatiek was ik toen ook echt wel en ben ook weleens even tussendoor naar huis gegaan met volle maan om spoken te oogsten:oops: en daarna weer terug naar feestje kleindochter, gelukkig moest ik voor hun iets halen dus viel het niet opxD
    De wekker heb ik 1 keer gezet bij een tijdquest toen je nog niet je ingeleverde spullen terug kreeg als je het niet haalde en dat vond ik toen zonde van mijn koeien8) waar ik er tegenwoordig meer dan 1.000 van heb;)

Ik vind het nog steeds leuk om te farmen en ook om events te spelen maar ik raak er niet gestresst door en koop zeker niets om een event te halen dus ook een soort van hofmodus, wel probeer ik als het kan op tijd te oogsten en als het niet kan, tja dan maar niet.

Wat mijzelf betreft, ik ben heel veel alleen en zit dan heerlijk relaxed met de ipad te farmen wanneer er niets op tv is, ik schaad er niemand mee en hondje ligt lekker bij mij op de bank, hoe gezellig kan het zijn.:inlove:

En ik bepaal wat ik doe en niet BP of wie dan ook en dat voelt ook supergoed.:D

Drop ben ik ook gek op behalve honing, laurier en dubbelzoute maar komt hier ook zelden in huis want de zak is binnen een uur leeg en dat is vooral niet goed voor mijn figuur.-.-

Katinka1700, hwjstolwijk, herma1234 en 8 anderen vinden dit leuk.
  15. harm-jan70

Geweldig, vroeger hier ook zeer herkenbaar. xDxD

16. HofvanDromen

:oops: Heb mijn Paps wel is in de auto laten wachten omdat me aardbeien nog niet klaar waren ..... xD

Verlang wel is terug naar de tijd dat Hofje nog gelukzalig aan het aardbeien zaaien en oogsten was ... en dat ene HJ zijn siertuin helemaal vol had staan met die Hamsters :music::eek: ... Hofje had er geen 1 :cry:.... Nu volgens mij nog niet xD

En dat tie binnen 10 minuten klaar was met oogst event -.-... Hofje was er net aan begonnen ...

Ha gelukkig volgende week weer knechtjes te koop ... ben de coupons nu al weer zat :oops:

herma1234, Katinka1700, hwjstolwijk en 8 anderen vinden dit leuk.
  17. leni1955

Hofje, je kunt de coupons ook allemaal gelijk activeren, doe ik vaak en ja ik weet dat dit onvoordelig is maar dat zal welxD

18. HofvanDromen

Dat echt niet gaat doen Leni ... ben best zuinig :oops:... Het erge is dat ik nog 700 zoveel uren die Zaaier heb :wuerg:

Misschien anders maar is die andere loskopen als ze in de aanbieding zijn ofzo ... Maar das denk ook duurder ....

19. harm-jan70

Hofje! xD

Heb ook wel eens mensen laten wachten, hoe wel niet in de auto, eeh geloof ik...
    Toen was ik nog fanatiek btw... Koste ook handen vol met geld, achteraf gezien. Los gezien van de virtuele BA vergoeding. Die was ook altijd en toen ook altijd zo opper de pop.xD

Vooral aan dat rad toendertijd. Elke keer dacht ik, nou draai ik zo en zoveel. van de beloning... Tja dan na laatste draai, stond er weer een heerlijke en nieuwe hoofdprijs boven aan... Voor ik het dan overzag, was de vergoeding al weer helemaal op..-.-

EditL

Hofje, los kopen is meestal duurder, ze gaan gelijk in. Dit ook omdat de tijdsmeter ook door naar benden loopt tijdens het niet spelen of online zijn. Jij er wel voor betaald.

20. theav71

theav71 Levende forumlegende

HJ spaarde toen toch kruidentuintjes voor de bd. Zo`n hamster in een rad met een worteltje er voor heb ik wel voor je. Laptop of ipad meenemen om ergens anders te oogsten doe ik echt niet. Wil weleens bij mijn moeder oogsten. In het verleden heb ik weleens geoogst als er visite kwam maar dat doe ik niet meer. En je vind mij ook op de vreemdste tijdstippen op de farm omdat ik in de nacht er weleens uit moet om te plassen en dan moet ik even uitrusten voor ik weer naar boven kan. Is een oogst pas klaar na bedtijd dan blijf ik er echt niet voor op en ga ook niet expres op tijd mijn bed uit voor het spel. En als ik een dag iets anders kan doen dan de farm dan hebben de beestjes maar honger en verpieterd alles maar, RL is belangrijker dan de farm. Zou willen dat mijn gezondheid beter was waardoor ik dagen van de farm weg kon blijven....

Katinka1700, hwjstolwijk, popje4 en 8 anderen vinden dit leuk.