-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. theav71

theav71 Levende forumlegende

Goedemorgen, hier al dagen niet lekker vanwege diabetes waarde die flink hoog zijn door de griep :( Hoop ook niet dat de griep weer opnieuw gaat beginnen, dochter is gisteren ziek van schoolreisje thuis gekomen. Heeft buikpijn, misselijk en erg verkouden weer. Man zit ook tegen de griep aan te hangen, op zijn werk zijn er al meerdere ziek.

Hier heb ik de afgelopen tijd boodschappen laten brengen door picnic, daar hoef je maar voor 25 euro te bestellen en geen bezorgkosten te betalen. Dan hoef je niet gelijk voor een hele week verse spullen in huis te halen. Wij zijn ook met zijn 3e dus dan zit je snel op die 25 euro. Meestal laten we een keer in de maand AH boodschappen brengen, die heeft een groter assortiment. Maar daar betaal je wel bezorgkosten, hoewel ik meestal dan spullen er bij bestel waardoor je geen bezorgkosten hoeft te betalen. En AH levert eigenlijk hier altijd wel spullen die lang houdbaar zijn, dus daar ben ik zeer tevreden over.

Las dat HJ al weer goede vrienden aan het maken is in de buurt ;) Snap ook wel dat je je honden lekker hun energie kwijt laat raken in het bos, daar voor ben je tenslotte ook daar naar toe verhuisd.

snietje1, popje4, stien56 en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Tja dat deed mijn huisgenoot ook maar......... die wordt met de dag luier en aangezien ik toch wel regelmatig wil eten en drinken deze oplossing gevonden.

Goedemorgen, waar is de zon:eek:

snietje1, popje4, stien56 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. charme63

charme63 Forum-ambassadeur

Goedemorgen, hier ook met regelmaat een aanvaring met andere hondenbezitters :wuerg:..de kleine is nu eenmaal geen fan van honden die hem te enthousiast begroeten...en dan lopen die vaak nog los, terwijl ik van een afstand al roep dat ze de hond aan moeten lijnen..de grote heeft dan zoiets van blijf van me maatje af. Heb al gezegd de volgende keer laat ik de grote los en dan is het hun probleem grrrr >:(
    Die hooligans Snietje...zou wel eens een vlieg willen zijn en het op een afstand bekijken hoe het er aan toe gaat :p, hoe gaat het trouwens met het muisje?
    Vandaag een drukke dag dus maar eens aan de slag :sleepy:

suuske1960, snietje1, popje4 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Beterschap Tante Thea .. en voor je dochter en man …

Loopt zingend achter de mooie kinderwagen met aan de ene kant Hummel ernaast en aan de andere kant Frummel ernaast...
    Zowaar blijven zij netjes naast en bij haar lopen...De tweeling was wat moe. Moe van school, het knippen, plakken en kleuren hadden ze nou wel gezien.. Het was tijd voor het echte werk. Nog maar even en dat zou gaan gebeuren; Lezen, schrijven, rekenen enz enz..
    Zij had ze al verteld, dat het dan wel moest over zijn met alle streken die, die 2 uithaalden op school en in de klas. Niet meer verf mengen van andere kindjes, niet meer lijm smeren in andere kindjes hun haren, niet meer haren en kleren knippen van andere kindjes, niet meer kikkers in Juf Potlood haar tas stoppen,niet meer een ei op haar stoel leggen, niet meer vechten, niet meer gillen en krijsen als ze niet op tijd hun beurt kregen om wat te vertellen over thuis. Hoewel het haar beter leek dat die 2 daar niet te veel over vertelde...8)

Hun verhalen over school daar in tegen waren bij HJ altijd welkom en een favoriet onderdeel van de dag. Bij thuiskomst renden die 2 altijd meteen naar HJ. Lachend hoorde hij hun verhalen en dan aan en zei vaak ; Goed zo … Goed gedaan …:music:
    Ze moesten al een paar keer op school komen. Volgens Juf Potlood liep het uit de hand met die 2 en hadden ze een strenge hand nodig.Kijk zei HJ toen ; Kijk eens naar mijn vrouw en kijk zei HJ lachend en hief zijn beide handen in de lucht. Dat zijn 2 heel sterke handen. Juf Potlood kon er niet om lachen. Zij had haar lachen bijna niet kunnen bedwingen. Zo'n man zo'n man had Juf Potlood gemompeld bij hun vertrek. Ja had zij gezegd : Zo'n Man en hij is helemaal van mij en ik van hem. Juf Potlood liep rood aan naar binnen.Sinds die tijd riep Juf Potlood haar wel eens even zo binnen, gesprekken met HJ begon zij niet mee aan.
    Hummel en Frummel hadden van dat voorval wel iets meegekregen, hoe wist zij niet. Maar die 2 glunderde van top tot teen en met een glimlach over hun hele gezichtjes … Papa stout ..Papa stout is … Papa lief is hadden ze gegild.

HJ had haar lachend en lief aangekeken. Tja dat de tweeling veel van hem hadden kon ze niet ontkennen. Dat ze daar stiekem trots op was, zou ze hem maar niet vertellen.

Na Hummel en Frummel bij school te hebben afgeleverd, die 2 hadden daar eigenlijk een hekel aan, wij kenne zellufff mama. Had nog even wat boodschapjes op gehaald. Het was bijna Pasen en naast de normale ei verstop gedoetjes had ze nu ook verf gekocht om de eitjes te versieren en chocolade eitjes en haasjes gekocht. Dat leek haar zo leuk. Knoet en Loet hadden al bijna die choco eieren verpletterd met hun grijp grage handjes en lekke lekke hebbe gegild. Nah die 2 zou ze ook nog wel haar handen mee vol gaan krijgen bedacht ze lachend.

Ze ging eens aan het werk, de zaken gingen iets minder, ze had wat meer uitgaven gedaan dan gedacht. Maar ja soms moest het en was het voor de goede zaak, de vooruitgang van de Boerderij.
    Ze zou zo HJ eens wakker gaan kussen en een kop koffie brengen:inlove:

suuske1960, snietje1, charme63 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. theav71

Van mijn 1 miljard is nog maar 429 miljoen over, laat HJ dat maar lezen als hij schrikt van jouw bd saldo ;) Dan lijkt dat van jou niet zo erg :)

suuske1960, snietje1, charme63 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Goedemorgen :inlove:

Stollie, Hofje geniet elke avond 8)... Maar denk dat je vanwege voetbal bedoeld... Niet naar gekeken, kijk eigenlijk nooit voetbal gelukkig. Las het vanmorgen wel bij het nieuws ... Tis mooi voor ze.
    Van de 235 Miljoen BD heeft Rozijntje er nog 198 miljoen BD over. Het plan was niet onder de 200 miljoen BD te komen. Maar ja..
    Hofje heeft nog de ruim 1 Miljard BD en hoopt dat saldo nog te zien groeien. Sta nog steeds in de gierig stand8)
    De boodschappen ... Hofje heb ook een grote ouderwetse kelder...Doe meestal 1 keer per week alle boodschappen, soms wat kleintjes tussendoor nog. Online bestellen nog nooit gedaan ...
    Hier ook nog geen zon, maar ze doet haar best en zit er aan te komenxD ... Al ist beter dat ze nog even niet komt ...Hofje is beetje druk. Morgen komt via de woningstichting de nieuwe CV - ketel ...Morgenavond ist de bedoeling dat Hofje richting de onderduik gaat...
    tot maar liefst dinsdag xD... De kids komen ook een paar dagen :inlove:...Woensdagavond dan eindelijk de nieuwe Motor halen ... nog 1 weekje geduld hebben dus -.- Maar wel ff alles in de regelstand nu. Zo ook voor de Boerderijen... Nog ff denken en kijken en uitzoeken
    wat nu het beste te doen.

Eerst ff een snel bakkie koffie ... Lied van de Dag; The Corrs - Catch Me When I Fall
    :inlove::inlove:

7. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Middag all :D

Rozijntje: geweldig weer. Ik houd er van.:inlove:

Thea: helemaal goed gezien. Wat Charme ook al schrijft m.b.t de honden-bezitters. in de Randstad was het geen doen meer met de hondenbezitters. Te weinig ruimte, te veel honden. Of eigenlijk meer van: teveel mensen op elkaar gepropt, met alle gevolgen van nadien. Men claimt te veel, op een te kleine beschikbare ruimte.

Voor de rest eigenlijk niet veel te melden. De honden hadden vandaag genoeg aan 1 uur wandelen in de ochtend. Wel veel ballen gooien, graven, klieren, spelen met andere honden, zodat het voor mij voelde als een wandeling van 3 uur. xD

*Ziet Rozijn flaneren met koffie*

Dat de koffie maar even wacht...​

8. HofvanDromen

Op de koffie wilde ... Aangekomen bij de Herenboerderij vertelde Klaas mij, De Boas is ter nie en Rozijntje ok nie ..:eek: Waar ze dan waren vroeg ik ... Hij wist nie ... o_O...
    Der uit is hier ... Bij de Roze Hof gaat Hofje, riet planten :wuerg:...ff gekocht bij de groothandel ...Nah groot was,t wel te noemen ...
    bijna 3 miljoen BD voor 300 stuks ... naar de ...ergens ..kwestie van niet goed opgelet...100 stuks was ook genoeg geweest Hofje:music:

Nu ja ... Die Riet valt onder "Overige Gewassen" Na lang zoeken gevonden dat Hofje dan de Tropic Colada geeft 3+ en de Vanilla Sunrise voor 75% EP in ken zetten ... En de meloenenmagie (wat is dat toch met die meloenen) ?? ..Waar Hofje er zag ik maar 577 :eek:o_O van op de plank heb liggen ...Scheelt weer WACjes -.-... Die Hofje dan bijna in een wolkenrij had ..die je nu ken kopen a 4,99
    Toch maar niet gedaan ...toch ook met de euro besteding in de gierig stand blijft :music:....

Bij Rozijntje nog niet weet wat te doen .... Zij heb nog doorlopende maandknechtjes ... keuzes keuzes keuzes ...misschien maar bomen en lange stallen en werkstallen ofzo ....
    Zelfs voor bij Rozijntje nog even getwijfeld over die wolkenrij pakketje... Zijn mooie wolkenrijen ... Zeker voor bij Rozijntje, maar ja ....Het begin is het eind en der dan van zoek enzo enzo ofzo ... dus ook daar niet gekocht.

Laatste bewerkt: 17 April 2019
  9. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

ook vaag zit op een pakje te wachten, kijk even bij mijn e mail of hij al onderweg was
    is dhl bij mij 10 min geleden aan de deur geweest tenminstens dat zeggen zij
    wat wel knap is want ik zit nog geen 3 meter van de voor deur af, dus ik hoor de bel dan toch en ik zie de bezorger dan ook
    kan pakje morgen bij de dierenwinkel verder op op halen geen probleem
    maar ik ben geen leugenaar dus meteen een klacht door gegeven, niet dat ze er iets mee gaan doen

10. HofvanDromen

Misschien hebben ze wel bij 1 van je buren aan de deur gestaan ... Dat heb ik ook wel is gehad xD...
    Zit hier niet te wachten op een pakje... maar op mijn wasmachine die bijna klaar is en mijn selderij :wuerg:...De was ga ik zo buiten hangen.
    De selderij gaat naar de markt xD

11. theav71

Lag er wel een briefje in de bus dan? Misschien komt hij later, dat ze het pakje wel al hebben gescand. Dat heb ik hier ook al weleens gehad. Hier heeft dhl ook altijd weinig geduld, je moet haast naar de deur rennen anders is hij al weer weg.

suuske1960, snietje1, charme63 en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. harm-jan70

Herkenbaar probleem Stol.

Hier laatst ook met het hondenvoer. (Bestel altijd gelijk voor de hele maand in Duitsland) Vorige keer, zat ik op zolder, de belll... Ik vlieg naar beneden, roep nog op de eerste trap naar boven, via het raam, dat ik er aan kom, dat ik even de sleutel van de voordeur uit de achterdeur moest halen.., was goed. 2 minuten later.. Dozen op de stoep buiten, bezorger pleite..

0ok een klacht ingediend, zeker daar ik altijd moet tekenen voor ontvangst. Kon een mager excuus af..., het was druk op de route.. Heb gesteld dat het mijn probleem niet was, maar hun probleem en van de planning. Hun verdienmodel is gericht op het vervoer en de bezorging. Hoe zij het plannen, of het druk is, is niet mijn probleem. Ik wil mijn product op de gestelde tijd en dag ontvangen. Daar is voor betaald.

Voor vage voorwaarden en niet in mijn voordeel weet ik wel een ander bedrijf...waar ik al bij zit...xD

13. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

nee geen briefje alleen een mailtje dat hij was langs geweest
    hofje kijk je uit straks hang je de selderij op en breng je de was naar de markt xD

14. harm-jan70

Hofjes was op de markt... o_O

*Verstandiger wijs niks zeggen doet* xD

15. popje4

popje4 Levende forumlegende

goede middag allemaal....

wat een prachtig weertje...net eff de stad in geweest niet zo mijn hobby en is al lang geleden....maar ja soms moet je wel he...t was me al snel te druk en zo kan daar nog steeds niet goed tegen dus na 1.5 maar weer snel naar huis maar wel kunnen doen wat ik moest doen dat dan weer wel....
    verder vandaag niet te druk maken...zeker niet over een spel....moet wel leuk bliijven en niet je leven gaan beheersen toch....tis maar een spelletje.....tja
    fijne dag allemaal

suuske1960, hwjstolwijk, harm-jan70 en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. missy-m85

missy-m85 Forum-ambassadeur

Middag ;) ,

Oehh… eerlijk is eerlijk.. mooie :inlove:Paas-Wolkenrijen te koop :music: (Wac en snellere Molen)..

Maar.. helaas niet voor (gratis) TG :cry:… dusss Missy gaat ze niet kopen 8), want nog nooit echt geld aan het spel besteed.. ja er was even twijfel om ze aan te schaffen.. maar ik doe het toch maar niet.

Voor wie dit wel doet.. zou ik de Rijen zeker aanschaffen, het zijn nuttige deze keer :) .

suuske1960, hwjstolwijk, popje4 en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. HofvanDromen

Wat is er mis met mijn was 8)

suuske1960, hwjstolwijk, popje4 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. charme63

charme63 Forum-ambassadeur

net thuis en ff bijkomen...aardappels al jasje uit gedaan en spek staat al op..straks rauwe andijvie stamppot jammie....en ja natuurlijk kook ik de aardappels...zonder zout natuurlijk
    verder doe ik niet veel meer, straks op tijd op de bank met een boek lekker niks meer doen, morgen weer een dag

19. harm-jan70

Hofje! xD

Door wat postings hier even een snelle blik geworpen op de wolkenrijen, Neuh niet interessant. 1 wac in de 2 dagen. 1 keer in de 2 dagen, 2 uurtjes (maar een snellere voer molen). Zonde van mijn echte geld. Gaat hem niet worden.
    Je kunt bij BP wel aan de gang blijven, je hoeft de knip niet eens te sluiten, zodra je de knip wil sluiten, wordt de volgende collecte zak van BP alweer door de brieven bus gestoken.

*Nee / Ja sticker aanschaffen doet.*

Nee, geen event of wolkenrijen aanbiedingen / Ja, wel knechten.​

Hier is het lekker rustig, geen eieren verven, printscreenen, posten hoe leuk het allemaal is, hoever ik al zou zijn. Gewoon door boeren in de Hofmodus. Met recht een -zalig- en vooral rustig Pasen. xD

suuske1960, hwjstolwijk, popje4 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Goedenavond
    Charme muisjepiep is helemaal weer opgeknapt en heeft weer het hoogste woord, is weer haantje de voorste en heeft weer alle muizen onder de duim xD en dat als kleinste muisjepiep...:inlove: Smakelijk, lekker !!!!!

Hof, gezellig naar de onderduik, geniet ervan !

Thea, beterschap meis, denk en zorg aan/goed voor jezelf !!

Boodschappen.... een hele tijd geleden lieten we ook wel eens van Appie de zware boodschappen bezorgen, tot we een bezorger hadden die geen 5 minuten wilde wachten tot de kratten uitgeladen waren... tja toen kwamen we er achter dat je die kratten dan moet betalen en alleen in kan leveren bij de volgende bestelling :wuerg: Daarna hebben we nooit meer iets laten komen. We hebben een lijstje hangen en als je iets nodig hebt, schrijf je het op en mijn wederhelft neemt het mee :inlove:xD Als ie iets vergeet, dan neem ik het mee als we het direct nodig hebben, maar verder fiets ik blij met een boog om de winkels heen (ja alle graag)8)

RM, mooi verhaal weer :)

Leni, gaat het weer die kant op -.- Jammer !

De Hooligans (volgens mijn wederhelft "lieve monsters") zijn al aan het zeuren, maar moeten nog wachten tot ik klaar ben met vanalles en nog wat.. Ik begin maar om de was op te hangen (ziet er anders uit als de was van Hofje)