-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. charme63

charme63 Forum-ambassadeur

Olly is mijn grote geelkuifkaketoe Missy :inlove:

snietje1, missy-m85, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Middag all! :D

*Hoort harde feestmuziek uit de Hof schallen..*

Pff...hoop niet dat het de hele dag gaat duren, straks zijn de kippen van de leg.​

Rozijn is ook al van de leg, ze heeft het maar over sterrenpoorten, Marshmello's, er kon niet eens een kopje koffie op bed af..
    'k had mijn pret gisteren al gehad zei ze..! Nu was het haar beurt, iets met een dromen ding. Ze loopt maar door het huis te stuiteren...
    Had de klok nog in het looppad gezet, heeft zij er een briefje op geplakt met de tekst: Keep on dreaming. En iets met die gedachte vasthouden tot een later tijdstip.-.-

Stol, denk dat die tonnen, eerder miljoenen zijn.xD

Popje, je moet gewoon kunnen schrijven wat jij vindt, vind ik dan. Wel in nette vorm, dat dan wel weer. Farm.Farmer heeft het m.i. heel netjes, scherp verwoord.

Edit: even een lelijke DT fout er uitgevist...

Ik lust geen t(hee), hij en zij lusten wel t(hee...) Zo was het, geloof ik...xD

Laatste bewerkt: 11 April 2019
    snietje1, -RozeMarijntje-, charme63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

er verandert toch eigenlijk weinig
    wanneer is er voor het laatst een idee of een tip van een speler gebruikt uit het erg nutteloze draadje de ideeen topic
    als je bd nodg heb kan je dat kopen kost 15 tg en dat voor 5000 bd
    als je [ wie doet dit trouwens nog] een ambachts product maakt en je komt te kort aan spullen en drukt op het plusje er naast gelijk een hart aan val van de tg dat het kost
    bijna tot geen ruimte voor je nutteloze sier items
    het rad waar 80 % van de prijzen weinig nut heeft
    stallen, bomen, werkstallen en zaai goed waar van 70 % erg weinig nut heeft
    zeker de werkstallen de producten daar van kan je beter kopen, is veels te duur om dat zelf te maken
    fokken heel erg zeld zaam de laatste fd er uit
    kistjes het zelfde heel erg zeld zaam een grote prijs

maar hj je hebt trouwens helemaal gelijk met een soort verslaving
    als een paar spelers in draadjes neer gaan zetten wat men uit een stekje of stal krijgen, wil dat meerdere spelers ook en hoppa kopen de stekjes en stallen
    net als fokken van wacht even 6 spelers hebben een hoge fd gekregen en ja dat wil ik ook en natuurlijk kopen we weer

ik heb door omstandig heden 2 keer een dag niet kunnen inloggen vroeger zou ik help zeggen, nu boeiend krijg ik spullen ven bommel een dag later ook goed

snietje1, HofvanDromen, harm-jan70 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. stien56

stien56 Alwetend orakel

Even gelezen en inderdaad fam Farmer heeft het heel goed en netjes verwoord.

5. harm-jan70

Nogmaals de spijker op zijn kop.

Vroeger was ik wel gevoelig voor zulk soort postings, wou ik het ook hebben. Nu haal ik mijn schouders er maar over op.
    Daarbij is het voor mij vrij duidelijk, dat veel van de mensen er m.i. en netjes om schreven, bergen TG inpompen. o.o.k zijn er mensen die er op los liegen, om een ander maar te overtroeven.

Mijn portemonnee gaat tegenwoordig zeer zelden nog open. Als ik het niet op een normale manier kan verkrijgen, winnen, laat ik het links liggen.

Het is voor mij zo langzamerhand geen spelletje meer ter ontspanning als alles maar te koop is, men bijna verplicht wordt tot kopen om alles een beetje bij te benen. Wat Farm.farmer ook al schreef: ik vind het spelletje nog net te leuk. Maar de grens komt de laatste tijd aardig in zicht.

Voorbeeld wat ik net aan iemand schreef, m.b.t. het lopend fok-event, gelukkig zijn de prijzen het mij niet waard. Mee doen kan ik feitelijk ook niet, met mijn voorraad van net 408 supervoer. (Even nagekeken zo net)

Uit de questen kan ik het bijna niet meer halen, daar die bijna allemaal klaar zijn. Het enige waar ik het nog "gratis" uit kan verkrijgen, zijn de kistjes, de gratis tickets uit het rad, de kistjes, kopen met farm-munten. Dus ik moet er heel zuinig mee omgaan. Daar ik het niet meer wil kopen. BP mij meer fok-events met prijzen per maand voorschotelt, dan ik nog kan doen met mijn "gratis" verkregen supervoer.

Zo moet en laat ik vele events steeds vaker links liggen, daar ik er geen bergen TG in wil pompen, er de tijd in wil steken om alles bij te kunnen benen. Op die manier is mijn spel plezier best wel aan het bederven de laatste tijd. Het voelt gewoon als achteruit spelen, bij het gebrek aan steeds meer (nieuwe) bomen, stallen...Die ik niet meer koop.

Het hoeft van mij echt niet allemaal gratis, als het nodig is, koop ik knechten, de snelle molen als de prijzen super zijn, wil ik ook best wel een keer een mandje kopen. Maar wel begrenst. Wat ik vaker schrijf, een hobby mag voor mij best wat kosten, maar het hoeft geen honderd euro per maand te kosten. Dat geef ik ook niet aan één hobby uit. Heb er overigens meerdere.
    Die honderd euro is er tegenwoordig per maand wel nodig, als men aan alles mee wil doen, Knechten, snelle molen, maandelijkse nieuwe bomen, stallen, Baby boom etc.

0ok de tijd die men in het spel in moet steken, om alles bij te benen, is mij gewoon te veel van het goede. Niks mis met mensen die alle events hallelua vinden, er weer vol tegen aan gaan. Als die mensen dat fijn vinden, moeten ze dat gewoon doen. Het is niet mijn idee van leven. Daar er meer in het leven is dan het spel. Het is of lijkt enkel zo, dat het er steeds meer op lijkt, in bepaalde secties van het forum dat men geen tegen geluid mag laten horen. Men gelijk als notaire klager wordt bestempeld. Men plat wordt gepost met goedbedoelde spel adviezen. Goed bedoelt, maar ze lezen of willen niet lezen, dat ik er de benodigde tijd niet in wil steken, ook niet altijd beschikbaar heb.

Volgens mij zijn er steeds meer mensen die er zo over denken, al dan niet vertrokken zijn, het spel aan de wilgen hebben gehangen. Jammer vind ik dat.

0ok de gesloten houding van BP speelt mij parten. Het dis-respect wat men m.i. toont aan de spelers. Het verschuilen, afwentelen op het team, etc. wat Farm.Farmer ook met de juiste woorden op de juiste plaats wist te omschrijven.

stien56, snietje1, -RozeMarijntje- en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

* De Feestmuziek uitzetten doet *

:cry:

stien56, snietje1, charme63 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. harm-jan70

*Een vrolijke brief bij de Hof door de bus laten glijden doet*

Ja ja...Rozijn, we gaan niet bij Hofje op de koffier...Jahaa.. ik weet, de marshmello's zijn bijna gaar zeker, en de sterren moeten nog van de bomen..

Rozijn...rooooozijn?!

Nou ja zeg, is dat kind zomaar, en al op huis terug aangelopen...:eek:

stien56, snietje1, -RozeMarijntje- en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. hwjstolwijk

hj mooi gezegd
    trouwens met nog een spel haalt bp mil binnen en dat spel schrik niet is nog vele malen ergere dan dit spel
    hier hou je een stal die je koopt als je daar wat koopt en je verliest ben je gewoon geld kwijt en niks over meer
    ooit een keer mee gedaan en geld uit gegeven en binnen 5 min werd ik verslagen en dag geld ga er van uit dat hj dat spel wel kent
    is niet voor niks dat er als het goed is nog maar 2 bp spellen over zijn, waren er vroeger veel meer

stien56, snietje1, HofvanDromen en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. harm-jan70

Ik denk dat ik wel weet welk spel jij bedoelt Stol. Een oud BA lid speelde het ook, die gaf zelf ook aan, dat het een heel duur spel was. Als men niet wou betalen, men maar rond moest varen in een gratis notendop van BP.xD

En inderdaad, er zijn meerdere spellen offline gehaald, de nek omgedraaid, hun noemen het zelf liever opgeheven. De reden laat zich m.i. niet moeilijk raden. Om opgevoerde redenen die ik niet altijd geloof. Zelf zie ik het ook nog wel eens gebeuren met Farmerama. Al wordt dit waarschijnlijk in alle toonaarden ontkent.

Zolang het flink rendeert gaat het door, zo niet dan is het *plop* de stekker eruit. Men wil een bepaald winstpercentage, men kijkt niet naar de spelers. Hoe hard zij dit ook zullen ontkennen. Het bedrijf (De aandelen van) Bigpoint zijn al een paar keer doorverkocht. Dus het is enkel nog de winst die telt voor de aandeelhouders, niet de spelers. Die dienen geen belang, enkel een geldelijk belang.

Mijn inziens een verkeerde insteek, zonder spel geen spelers. Maar zonder spelers ook geen inkomsten meer.
    Mogelijk zullen zij dan ook de schouders op halen, de investering is ruimschoots terugverdiend, het heeft leuk gerendeerd, dus: *plop*

Men kan het dan wel opvoeren als een gratis spel, voor alle leeftijden, die tijd ligt voor mij al in een ver verleden. Het is m.i. enkel nog een spel voor de oudgedienden, en mensen die bereid zijn om (flink) te betalen.

0ok het gratis spelen voor iedereen is niet meer mogelijk, gezien de hoeveelheid tijd die het spel dan kost, wat ik al eerder schreef, ik geloof niet dat een gemiddeld kind, de hele dag mag gamen. Daarbij verliest een kind al snel de animo als men bepaalde doelen niet kan halen, iets te veel tijd kost.

Het zelfde geldt, en al eerder door mij omschreven, de nieuwe strategische invals hoek. Sommige events zijn gewoon "te" strategisch geworden voor een bepaalde groep van mensen. Het is dan geen spelletje te ontspanning meer voor die mensen. Het is dan meer een geval van moeten dan mogen geworden, als men mee wil doen. Men moet op bepaalde tijden, bepaalde hoeveelheden, doelen, die steeds hoger en verder komen te liggen, etc halen. Anders haalt men de eindstreep niet meer.

Nieuwe spelers zijn zo goed als kansloos. Daar de kloof tussen oudgedienden en nieuwe spelers veel te groot geworden is. Het is niet voor niets, dat nieuwe spelers zelden tot level 40 spelen of speelden.

charme63, stien56, missy-m85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. hwjstolwijk

dit spel is nu zo in elkaar gezet dat nieuwe spelers en kinderen geen schijn van kans meer hebben
    sterker nog als ik kinderen had zou ik ze verbieden aan dit spel mee te doen, omdat kinderen het meeste beinvloedbaar zijn
    zeker jonge kinderen

en het klopt zeker niet dat dit spel gelijk is voor iedereen
    als jij geluk heb in een maand bij het fokken, nieuw dier, boom, fd uit kistje en bd en ook veel verkopen, dan heb je zeker een grote voor sprong op de anderen
    en heel veel dingen die komen niet meer voor de tweede keer langs

charme63, stien56, snietje1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Hofje niks zeggen doet ... Hofje blij is ...Hofje altijd alles positief blijft zien ... Zal vast stom zijn ..Maar Hofje toch doet ..:oops:

Er was nog een mededeling ..

Hallo boerinnen en boeren,

Op woensdag 10 april moest in de middag en een deel van de vooravond het spel in onderhoudsmodus vanwege een ernstige bug.
    Dat vinden we uiteraard heel vervelend.

Hierdoor verloren veel spelers knechten, ambachtsproducten en werd gebruikte supermest overbodig.
    Iedereen precies compenseren is een onmogelijke opgave, we hebben derhalve een algemeen compensatie-pakket samengesteld.

Dit kan eenmaal per account worden geclaimd via de nieuwspagina
    vanaf hedenmiddag donderdag 11 april ws 16:00 uur
    tot donderdag 18 april 14:00 uur.
    Dit pakket bevat de volgende zaken:
    • 1 Knechtencoupon 12 uur
    • 50 Supermest
    • 50 Suzi’s mest
    • 2 EP/TEP-bonus S (24 uur 100% zilveren slot)
    • 3 WortelAppelChutney
    • 5 Partydraai
    • 50 Supervoer
    • 3 Sterrenstelselpoort (ingeval het pakket wordt geclaimd na einde van het event direct omgewisseld in EP en BD)
    • 3 Energiekern (ingeval het pakket wordt geclaimd na einde van het event direct omgewisseld in EP en BD)

Onze excuses voor het ongemak gisteren.
    En nog veel plezier met het spelen van Farmerama.

Jullie Farmerama Team

-.-8)

charme63, stien56, missy-m85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. harm-jan70

Vind het persoonlijk best wel, een redelijke tot best wel goede compensatie, eerlijk is eerlijk.
    Het is wel eens slechter geweest.

Het woordje overmacht vind ik dan niet altijd op zijn plaats. Overmacht ok... maar als je als bedrijf om wat voor reden (uitzonderingen daar gelaten) dan ook in gebreke blijft, hoort men het ook te compenseren. Wat m.i. nu op een nette wijze gebeurd.

charme63, snietje1, stien56 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Dansend door de sterrennacht gaat ; over anderhalf uur ene Wolkenrij aan de verzameling toe mag voegen xD
    Toch ook door gaat voor de 2e xD Heel blij wordt van de compensatie xD

Voor Hummel en Frummel ook is een boerderijtje misschien gaat aanschaffen 8)…. Bij het dansend voorbij gaan HJ eens een dikke smakkerd geeft … Komt allemaal goed schatje :inlove::inlove:

charme63, snietje1, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. missy-m85

missy-m85 Forum-ambassadeur

Hofje de dingen positief zien en blij zijn is niet stom ;) . Vind ik juist mooi en verstandig :) .

Wil ook een heleboel typen, maar weet niet goed te verwoorden.. toch een poging.

Mijzelf druk maken tijdens het spelen op mijn Farm en/of over het spel deed ik eigenlijk zelden.. had ik nieuwe bomen (nog) niet of kwam er een wolkenrij die alleen voor geld of tg te koop was en ik had het niet, jammer dan. Oké over events wel of niet halen maakte ik mij soms wel druk. Verder was ik gewoon blij met het Spel, leuke bezigheid.

Totdat ik het Forum ging lezen en betreden.. dit klinkt misschien stom en is zeker ook niet bedoelt als met de vinger naar iemand te wijzen. Maar sinds ik dat deed maakte ik mijzelf veel drukker. 0ok omdat ik soms dingen lees waar ik het niet mee eens ben of die in mijn ogen niet waar zijn, maar waarvan ik snap waarom iemand anders het misschien wel zo ziet / of voelt. Maar ik er dan het nut niet zo van inzie om erop te reageren (omdat het mij dan meer slecht dan goed zal doen).

Maar ook vanwege de negativiteit die maar herhaalt en herhaalt blijft worden en waarbij gelijk alles in het negatieve wordt gezet. Dat mag van mij best, maar mee eens ben ik het niet. Omdat ik er somber van wordt en liever probeer de positieve dingen te zien en benadrukken (nee ik ben niet blind voor hoe het spel nu is, maar wel realistisch, als er negatieve dingen zijn, zijn er ook positieve dingen en negatieve dingen wegen helaas zwaarder en blijven langer hangen).

Kijk als een voorbeeld dan toch maar: jullie weten dat ik gek ben op Kistjes:inlove: van het spel .. ja daar komen een hoop nutteloze dingen uit.. maar om ze dan maar gelijk af te schrijven ben ik het niet mee eens. Soms is het maar net hoe hoog je de lat legt. Ik heb voor bijna alles wel een doel wat er uitkomt. Fokdieren, ik hou ervan :inlove:, zijn het niet de hoogste? Ja dat is jammer.. maar niet nutteloos. Komt er voer uit / een dier / een product.. mooi dan hoef ik die zelf niet te maken. Draaien aan het rad, ik hou ervan :inlove:.
    Wat ikzelf nutteloze kistjes / wolkenrijen vind, zijn die die ep/tep geven.. geef ik niks om. Maar kan mij voorstellen dat andere spelers ze geweldig vinden i.v.m. (snel) levelen. Zo ieder zijn ding :).

Kijk blijven praten over wat er beter kan is helemaal prima, maar alles de grond in boren zie ik het nut niet van in.
    Benadrukken wat er wel leuk is haal ik voor mijzelf veel meer uit. Wat er mis is weet ik toch wel en nee daarmee bedoel ik niet dat er alleen maar positief gedaan mag worden.. maar ik denk dat een mengelmoes / blended mix het fijnste en gezondste is :) .

Eigenlijk net als in het echte leven.. uhmm dat was het ;).

Edit: en toen ik op *klik* post drukte.. zag ik ineens een heleboel positiviteit die ik gemist had :inlove:.

En deze 8) :​

charme63, snietje1, babs5610 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. harm-jan70

*Ineens het gevoel heeft, als zijnde op een mooie zomerdag met blote voeten in het gras lopen* :inlove:

16. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Vasthouden dat gevoel :inlove: … Gaat eens een klokje opzoeken :inlove:

charme63, snietje1, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. harm-jan70

*Struikelt in de haast over de nog in de gang staande klok*

Gloeiende....en de *peep* van de *peep*...

Nou ja, men moet wat over hebben voor de liefde, kan Rozijn mooi een kusje geven, op de bult op de kop...

*zielig gezicht trekken doet*​

18. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

19. harm-jan70

Nee, wij zijn even.. eeh niet thuis en zo Hofje... Nee Rozijn is er ook niet... Stt..Rozijntje het is hofje..​

20. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

* proberen doet stil te zijn *
    :inlove:8)

charme63, snietje1, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.