-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Te laat Rozijn...te laat...:wuerg:

Edit:

lk keer eerst naar jasjes van de bedachtzame anacondas bij bouwmateriaal...

hwjstolwijk, suuske1960, stien56 en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Och jee …:oops:..Kusje er op …:oops:

Gaat alle kindjes op bed brengen ...en zelf ook maar is vroeg te bedde ...het was weer een spannende dag 8)

hwjstolwijk, suuske1960, stien56 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. harm-jan70

Een kusje altijd. :inlove:

4. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

5. harm-jan70

*Helemaal blij is*

Wij mannen hebben soms niet veel nodig..xD

6. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

HJ, kom eens op mijn werk -.-

hwjstolwijk, suuske1960, stien56 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. missy-m85

missy-m85 Forum-ambassadeur

Van Rode Dozen vanmiddag.. naar... zegt even niks :music:… tis weer wel genoeg xD..

Mannen.. en niet veel nodig.. tja.. vinden zij zelf ;) .

Vrouwen wel 8).. (vinden mannen dan xD)..

Eens even kijken of ik dat Koninklijk Orkest bij elkaar heb :music:.. vind het weer wel genoeg -.-.

Yes ik heb hem :inlove:, gaat hem mooi (proberen te) verpatsen 8).

(En zoniet.. dan gaat hij de Siertuin in :inlove:).

Laatste bewerkt: 10 Maart 2019
  8. snietje1

Lied van vanavond; Otis readding met hard to handle 8)xD

9. harm-jan70

10. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Sniet das een mooi lied 8)

Hofje gaat is op de bank ...Dank jullie wel allemaal en sommige speciaal :inlove:voor de weer geweldige ruildagen ...:)
    Heb weer genoten :inlove:xD

Slaap Lekker Allemaal ... Met Mooie Dromen :inlove::inlove:

11. harm-jan70

De cadeau-tickets zijn schoon op.. TG voor verdere cadeau-tickets ook. Dus er mag een slotje op de ruil-ballon. xD

12. snietje1

Voor mij niet,.. nog geen roze vlinder voorbij zien gaan voor een aannemelijke prijs8)
    Ach komt wel weer goed :)

Morgen weer werken, ik hoop dat het goed gaat.
    Ik ga het meemaken, ik hoef maar 3 dagen, dat moet me toch lukken;)

13. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

3 dagen kan jij :inlove:
    Slaap lekker allemaal.:sleepy:

14. snietje1

Dank je leni, komt goed (denk ik)

hwjstolwijk, leni1955, HofvanDromen en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. charme63

charme63 Forum-ambassadeur

ben weer boven water....pfff wat een weekend hier gehad zeg, wat een weer :wuerg: ruilen....euuhhh was even druk met andere dingen maar heb een neon voor je HJ.....verder weet ik niet meer wat ik beloofd heb :cry: maar beloof mezelf vanaf nu SCHRIJF HET OP xD

16. snietje1

Ik wil wel even iedereen heul erg bedanken voor een hele gave ruil met jullie allemaal.
    Ben voor de afwisseling :music: net nog van mijn stoel gevallen van mijn Buum die een roze werkstal over de schutting gooide :eek:o_O
    gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf:inlove::inlove::inlove:

17. popje4

popje4 Levende forumlegende

ik was ook blij met dit ruil event.....dank allemaal....slaap lekker.... en morgen gezond weer op....voor wie moet werken werk ze....en wie vrij is prettige vrije dag dan.....hoop wel op droog weer...pppff dit is niet echt leuk meer:wuerg:

18. harm-jan70

Charme nu liet jij mij even op mijn stoel zwabberen. *Een man valt niet van de stoel*
    Heel erg bedankt, wat een mooi cadeau, die neon kippenstal. Jammer dat het ruil-event voorbij is, anders had ik jouw graag nog wat terug gestuurd.

*Dikke pakkert geeft, met toestemming van Rozijn...-eeh geloof ik- Ze slaapt al.*​

hwjstolwijk, popje4, leni1955 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. charme63

charme63 Forum-ambassadeur

Mag vast wel van Rozijn....hoop ik :oops: maar veel plezier ermee en ik hoef niks terug hoor ;)

hwjstolwijk, harm-jan70, popje4 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Op de rand van de bedstee zittend, en uitkijkend over de weidsheid van het landschap en de mooie bossen aan de linkerkant. Dacht zij aan de afgelopen dagen. Het waren roerige tijden en dagen geweest. Ontzettend druk en chaotisch ook. Gelukkig had zij nu Pien Kraak als flinke meid erbij en Geertrui hielp nog steeds graag een handje mee. Wat was het mooi geweest:inlove:
    Geertrui had zich snikkend bij Klaas in de armen geworpen en alleen maar gezegd : Onze Jongen, Onze Jongen ...Onze Jongen Is Gevonden. Ze hoefde niet te raden of te bedenken hoe Klaas zijn reactie erop geweest was . S'avonds hadden ze het HJ verteld, haar grote sterke stoere vent moest toen toch ook wel even slikken. Zuk volk zuk volk hoe ken zuk volk, had hij later tegen haar gezegd. En natuurlijk was Bertus Plomp welkom bij hun. Bij zijn ouders.

Bertus was die avond gekomen. Na een rondje over de velden en de landerijen had HJ hem naar Geertrui en Klaas gestuurd, de menskens hedde nog wat uwe te bespreken had hij gezegd. Wat ze allemaal besproken hebben, wist zij niet, maar dat het heftig was geweest bleek wel uit dat ze alledrie die morgen met nog dikke rode ogen aan de ontbijt tafel zaten. In de middag vroeg Bertus haar nog even te spreken, Hij was door de baas gestuurd zei tie. De schrik vloog haar om het hart, er is toch niks met HJ ?? vroeg ze wit wegtrekkend. Bertus keek haar wat vreemd aan, de baas is goe zei tie. Ik moet uwe komme bedanken van de Baas . Bedanken ?
    Ja, hij het mijn naar uwe gestuurd. Uwe het dat met mien pa en ma toch geregeld en dat ik hier nou met hun ken zijn en blijven. Bedremmeld keek Bertus haar aan. Hij had HJ uitvoerig bedankt, maar die wilde er niks van weten. Je mot bij mijn Rozijn zijn had tie gezegd. Zonder haar was jij hier nou niet:oops:

Ze had Bertus aan de keukentafel gezet met een bak koffie.
    Lange tijd had ze met hem zitten praten en verteld over Hexia en haar brieven en papperassen. Bertus had over zijn leven verteld, hij had het goed gehad als kind, zeer goed en liefdevol was hij opgegroeid bij een broer van Non Plomp. Vrouwen had tie ook wel gehad, maar de ware was tie nog niet tegengekomen. Ach het kwam ooit nog wel had tie gezegd. Nu was tie vooral blij om bij zijn echte ouders te mogen zijn. Op zijn 18e hadden zijn adoptie ouders het hem verteld. Tja hij had toen ook niet zo goed geweten wat ermee te doen en kende toch zijn pa en ma als zijn pa en ma. Na hun overlijden had tie wel eens gedacht om opzoek te gaan, maar ja waar had hij moeten beginnen en wie zijn leven ging hij dan overhoop halen. Hij was er maar niet aan begonnen zo ene zoektocht. Blij was tie nou wel had tie tegen haar gezegt, dat ook hij nu wist hoe het vroeger gegaan was en dat het mooi was nu met zijn
    echte ouders hier te mogen wonen en werken. Het is je van harte gegund, had zij tegen Bertus gezegd. Met dank aan al het zoekwerk van van mijn zus Hexia:inlove:

Ach Hexia, ze miste haar nu meer dan ooit. Lachend dacht ze aan Knoet en Loet, wat een commentaar zou Hexia daarop gehad hebben. Niet dat ze niet van kideren hield. Maar nu al weer een baby erbij en mijn grote grutten 2 zelfs. En dat met ene vent als HJ. Tja dat was nog altijd wel een puntje bij Hexia. Zij kon niet begrijpen wat HJ voor haar betekende, hoeveel ze van hem hield en hoeveel HJ van haar hield en de kinderen. Al zou hij dat nooit hardop uitspreken. Toch had zij graag Hexia nog bij haar in de buurt gehad nu. Mama Hofje miste Hexia ook zo vreselijk. Had met de boeldagen meermaals geroepen: Ik verkoop de hele zooi. Ik ga rentenieren, wat moet ik met die boerderij. Ze had ook zoals zo vele Boeren en Boerinnen veel spul gewoon weggegeven en geschonken. Je kon veel zeggen over de roddel dorpelingen en Boeren en Boerinnen, maar als het erop aankwam hielp men elkaar waar men kon.
    En kon je niet direkt iets terug doen of geven, ach dan kwam het een volgende keer wel goed. Daar deed men dan ook niet moeilijk over. Het geven was vaak mooier dan het nemen:inlove:
    Natuurlijk waren er ook die alleen op eigenbelang uit waren. Die wilde alleen nemen, met zogenaamd iets geven. Of alleen maar namen, tja dat bleef je toch houden en wat moest je ermee. Ze hield er niet van, zij en HJ probeerde altijd hun afspraken na te komen en eerlijke deals te sluiten. Ach HJ haar sterke rots in de soms stevige onvoorspelbare branding.
    Zoals die daar nu nog zo mooi lag te slapen. Hij had hard gewerkt ook de laatste dagen en had zonder mopperen Bertus ook als knecht aangenomen. Bertus kreeg het niet voor niks allemaal, dat wist zij ook wel. Werken moest tie voor zijn geld. Wat ze nou precies allemaal voor werk deden daar op het achterse zij landje, dat wist ze nog steeds niet.
    Nah het zou wel voor de goede zaak zijn HJ kennende. Hij had daar verstand van, zij hield zich vooral met de kinderen en de huishoudelijke gedoetjes bezig. Zo had ieder zijn/haar taak op de HerenBoerderij. Ze ging zich eens aankleden en was weer een nieuwe mooie maar drukke dag .
    Straks zou ze HJ wakker zoenen en een kop koffie brengen:inlove:

suuske1960, snietje1, hwjstolwijk en 4 anderen vinden dit leuk.