-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Hoi Popje.

Hier laat ik de honden elkaar jaar titteren (Controleren idd op weerstandstoffen tegen bepaalde hondenziekten) Voor als nog hebben 2 van de 2 ruim voldoende weerstand voor de komende 3 jaar. Pepper is een twijfelgeval. Die word in het voorjaar weer geteterd.

Daarbij zijn het alle 3 rescue honden, met een rugzakje van hier tot aan Spanje toe. Ben er heel zuinig op. Ze zijn mijn alles.:oops:

1. Pepper (Dwerg pincher van 9 jr) Komt uit een mislukte adoptie (Nederland), zwaar mishandeld. (Baknijd) Nu minder gelukkig. In het begin was ook alles *hap*
    2. Apu (Beagle 12 jr) Uit Spanje, zwaar mishandeld door zijn vorig eigenaar. Kon je eerst ook bijna niet aanhalen of het was *hap* Nu een lief beest, luistert goed (Voor een Beagle dan hé) Kan los mee, daar waar het mag.
    3. Maaya (Podenco) 4 jr, (Nederland) 5 eigenaars op de klok (o.o.k uit een mislukte adoptie) Luister goed, kan beperkt los...

De enige die hier verzekerd kon worden was Maaya. De andere waren letterlijk onbetaalbaar gezien de hoogte wat de premie dan maandelijks zou moeten gaan kosten. Gelet op hun leeftijd, medisch dossier.

-----

Nu weer even wachten tot de molen klaar is, bloemen zaaien, oogsten naar de markt karren. Alles voor de BD hé!

Rozijn wou ze in een vaas zetten. Op de kamer van Klaas en Geertrui zetten. Heb gezegd, daar zijn ze veel te duur voor. Dat ze maar wat krokussen uit de berm plukt, die daar op de kamer zet. Zeg maar dat ik het gezegd heb.-.-

Hallo Rozijn, jij ook hier? Wat ik zei tegen Popje? Eeh...nou ja eeh, een klein bosje op de kamer moet wel kunnen zei ik...Zal vast mooi staan.

charme63, snietje1, stien56 en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Ze was er stil van ... Hoe HJ had gekeken en gesproken ...:oops:
    Haar grote sterke stoere knappe lieve HJ ...met zulke woorden en gedachten, een mooier kado had hij haar nooit kunnen geven.:inlove:
    Ja over een poosje moest de tweeling naar school en tja Geertrui en Klaas hadden niet het eeuwige leven, tja niemand had dat ...en ja ooit zou de tweeling uitvliegen..
    Maar ze kon toch niet tot het einde der dagen in de kleine kinderen zitten:wuerg:en dan die bevalling van de tweeling.
    Als ze daar aan terug dacht. Liepen de rillingen nog over haar lijf.
    De ochtendstilte zou tussen hun toch nooit beklemmend worden. Ze hield zo veel van deze grote sterke boer, dan kon dat toch niet:inlove:
    De lange avonden ach tegen die tijd waren ze ouder en had Hummel de Boerderij ook vast over genomen. Dan konden zij misschien wat gaan reizen en rustig in een mooi knus huisje aan de rand van het dorp gaan wonen.
    Wie weet hadden ze dan wel weer een huis vol kleinkinderen ..
    Tja het was wijzer deze dingen allemaal maar even nog niet tegen HJ te zeggen.
    Ze begreep HJ best en ook zijn over peinzingen, ze dacht aan het kindje dat zij misschien nu onder haar hart droeg. Het was uit liefde gemaakt en zou in liefde ontvangen worden...
    Daar hoefde zij zich geen zorgen meer over te maken. Het was meer dan welkom.

Eerst eens even nu aan het werk ... Nog een mooie bosje bloemen voor Geertrui en Klaas.

Dan Hummel en Frummel eens zoeken en in bad gaan stoppen ...onder tussen de Bruidssluier zien te fatsoeneren:oops: ...enzo enzo enzo.

charme63, snietje1, stien56 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. harm-jan70

*Ziet Rozijn met heur haar in de war, Hummel en Frummel in bad proberen te krijgen.*

Wat een moederliefde straalt zij toch uit..dacht hij bij zich zelf, terwijl zijn hart op zwelde.

Kom..kom.., Harm-Jan nu niet mijmeren, er is nog werk genoeg te doen. BD moet er verdiend worden! De bruiloft vangt straks aan. Och daar komt Klaas ook weer om. Die arme man heeft het niet meer. Hoe het allemaal nu toch moet in de huwelijks nacht... Of het allemaal wel zou lukken.
    Of hij zich bij Geertrui uit moest kleden, of toch maar in de waskamer...

Heb die man al 100 keer gezegd, dat het allemaal vanzelf goed gaat komen. Dingen komen zo als ze komen, gaan zoals ze gaan. Maar toch..dat kande men dat Klaas niet aanpraten..​

charme63, snietje1, stien56 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Wat een geweldige boel hier weer, super.xD

Popje wat een ellende voor je hondje en precies wat hj zegt, jij ziet en kent ze, volgende keer op je strepen staan.

Voor later vanmiddag moet ik de plechtigheid missen, buurman is plots weer opgenomen, pacemaker gekregen en veel te laag hb en ws een lekkage ergens dus daar ga ik even heen, hoop wel later op het feest te zijn want moet toch die mooie jurk kunnen dragen.:)

5. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Zou der dan maar niet teveel drank in gooien HJ ...in Klaas bedoel ik ...dan komt er zeker niks meer van terecht xD:oops:

Leni succes bij de buum , en sterkte voor de man ... We zien je wel verschijnen ...:)

charme63, snietje1, stien56 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. harm-jan70

Oei Klaas! Geef die fles gin is ff terug. Hofje zegt dat het daar niet beter van gade worden.

Hedde gij nu die fles al half leeg!o_O

Ik zei een slokje...niet de halve fles. Geweet toch dat Geertrui van de halve blauwe knoop zijt.
    Een glaasje mag best van haar, glazen en de flessen niet.

Rozijn hier kommen! Sterke koffie zetten, bad vol koud water laten lopen. En vat bij de kruidenier ff wat kerkvoer, Klaas moet klaar gestoomd worden.
    Kerkvoer ja. Die rollen met die witte platte munten erin. Wel oppassen dat die kruidenier weer geen wc-tabletten geeft. Die man hedde daar een handje van. Alles voor de winst bij die man... -.-

O, ja en een fles advocaat voor Geertrui, mocht de munten niehe baten, dan stinken ze allebei naar de drank, valt het niet zo op ook. Ja, met die zwarte kip er op, wel ff kijken of het etiket niet los zit. Die man wilde nog wel eens zwarte kip etiketten plakken. op zijn eigen maaksel. Moeders hedde er nog een week van langer in het kraambed gelegen. Toen zij na mijn geboorte een advocaatje kreeg om bij te komen.

charme63, janniekwak, snietje1 en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

xD..Ik kijk nu al uit naar de plechtigheid dadelijk.xD

8. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

Dat kan ik me levendig voor stellen dat je moeder een week moest bij komen van jouw geboorte ...Wat ik zei HJ eu heuh :oops:
    Zal Pien wel ff naar de vader sturen , en dat tie goed spul mot leveren ...anders ist gezien met Pien -.-

Lien zet ff sterke koffie ..niet die slappe zooi als bij je moeder ...en op schieten...Plukt Hummel en Frummel uit het bad ..
    laat leeg lopen en weer vol met koud water ….pppfffff Gelukkig het Geertrui ervaring dus het zal wel loslopen met KlaasxD:oops:

charme63, snietje1, stien56 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. popje4

popje4 Levende forumlegende

dat snap ik HJ gelukkig zijn ze wel hier allebei verzekerd maar we denken er over om de oudste er uit te halen die heeft echt bijna nooit wat.....zul je zien.....maar de jongste (skye) pppfff die zou ons een vermogen hebben gekost....ook dat hadden we gewoon gedaan hoor...ziek is ziek en dan moet er een DA komen...onze eerste hondje was niet verzekerd en die bleek een levershunt te hebben ...daar dus heel veel kosten mee gehad maar dat maakte niet echt uit zeg maar als je ze hebt moet je er voor zorgen toch.....
    FEEST....oeps.....nog geen jurk help........help....vergeten en zo....nou:cry: pppfff dan maar in spijkerbroek...:(

10. harm-jan70

Dat is vrij pittig en prijzig ja een levenshunt zeker als ie geopereerd moest worden.

Met mijn vorige hond, (Perla)die Lympheklierk.a.n.k.e.r had, niet verzekerd te krijgen was.Daar is de portemonnee ook aardig op leeg gelopen met de chemotherapie.. Meer als 5.000 euro. in nog geen half jaar tijd. Goed, je hebt het voor een dier over. Haar kansen waren 50/50 en er was een kans op genezing.. Later bleek de ****** helaas te kwaadaardig (2 verschillende soorten T-B Cellen)

Aan de andere kant zou ik het zo weer doen. :oops:

Hmmz de ziekte met een K komt niet door de woordfilter zonder puntjes..

*Gaat zijn eigen is opmaken voor de trouwerij*

Als er maar te eten is...xD

11. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

O, het eten, Sniiieeeeeet :music:
    Die zit vast nog op het werk maar gelukkig is het feest pas om 18.00 uur dus ze heeft nog even:oops:

12. HofvanDromen

Is dit iets Pop ..heb nog ff snel gewinkeld :)

charme63, leni1955, snietje1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

*Zacht Romantische Muziek *

*Bruidspaar komt binnen gelopen met daarvoor de tweeling die rozen blaadjes strooien*

Geertrui en Klaas lopen langzaam richting de Ambtenaar van die Burgelijke dinges..
    Achter hun lopen Rozijntje en HJ ...beiden staan het bruidspaar bij als getuigen.
    Ze mogen gaan zitten , kindjes naast het Bruidspaar

De Ambtenaar heb een heul lang verhaal over Liefde en hoe Liefde altijd een uitkomst brengt .
    Hummel gaat zich vervelen en trekt Frummel aan der haren.
    Frummel geeft Hummel een zet , Hummel valt van stoel . en zet het op een huilen .
    HJ raapt Hummel van de grond en zet weer op stoel
    Frummel krijgt een voorzichtig standje, gaat ook huilen , Rozijntje troost waar zij kan .

Geertrui en Klaas moeten gaan staan en elkaar de rechterhand geven.
    Na een ellenlange iets van huwelijks geloften en beloften
    is het JA woord dan toch gevallen . Klaas en tweeling kijken op de grond .
    Nee dat heet zo , dat noemen ze zo ...zucht ...
    Hummel geeft de ring voor Geertrui aan Klaas
    Frummel laat de ring voor Klaas eerst nog even vallen en we zoeken met zijn allen.
    Toch gevonden en Geertrui kan nu haar Klaas ook de ring omdoen.
    Dit alles wordt bezegeld met een dikke zoen .

Hummel wilt ook zoen , Frummel wilt ook zoen .
    HJ geeft een erg ontroerde Rozijntje ook een zoen

De Mooi versierde schuur zat al vol met de gasten die er van genoten
    Jacob de Groenteman en Klasien tja dat was een moetje geweest..Commissaris Bromsnor , Mien Kraak en Johannes de Kruidenier, Pieter en Petra van de Post, Boer Spruitjes en Preitje , Gerrit de Buschauffeur en Trijntje,
    Dokter Teunissen en Zuster Anna , Bakker Bolle en Cornelia, Sinkel en Geurtje van de Winkel , Kees de Melkman en zijn Roompje...
    Mama Hofje en Papa Dutch, Schoenlapper Bertus en zijn Truus, Ron en zijn Klaar van het Dorpsbestuur, Renzo en Mamaloe van de Kermis ...Janus Klepgraag van de Klepperkrant en Berta de vroedvrouw ...Boerin Leni en Boerin Sniet, Boerin Suus , Boerin Popje
    Stollie en Missy, Boerin Thea , Boerin Jannie, Boer lantaarnpaal, Boerin Sanne , Boerin Stien , Boerin Charme, en vele vele anderen

Wat een volk, het hele dorp was uit gelopen om de plechtigheid bij te wonen en deze 2 menskens het aller beste en liefste te wensen

*Pien en Lien gaan koffie schenken en gebak uitdelen *​

Laatste bewerkt: 22 Februari 2019
    charme63, janniekwak, leni1955 en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. HofvanDromen

Een traantje weg pinkt ...veel geluk Geertrui en Klaas :inlove:

charme63, hwjstolwijk, leni1955 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. popje4

popje4 Levende forumlegende

[​IMG] gefeliciteerd.....en nu elkaar helpen met oversteken hoor....die jurk is prachtig hofdame dank je wel
    nu feest!!!!!
    Ja HJ dat klopt....ze is 1 keer geopereerd in Duitsland helaas moesten ze snel stoppen want dat ging bijna mis....ze was nog een pup toen...ze overleefde wel maar ze konden dus niks voor haar doen....ze is maar twee geworden heel jammer t was een lievert en zo geduldig met alle onderzoeken en testen en medicijnen en zo....tja....

charme63, hwjstolwijk, leni1955 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Voor een gebakkie en een koppie ben ik niet hier komen hoor....Geef mij maar een neut...xD
    En wat een mooi koppeltje, van harte gefeliciteerd.

charme63, hwjstolwijk, leni1955 en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. harm-jan70

*Staat al bij de bar, ziet Suuske binnendwarrelen*​

Hier Suuuuuuuske! Hier benne de neute..en de rest van het spul.

Nu maar hopen dat zij vergeet te oogsten.

Popje. voor Perla heb ik ook maar net 1 jaar mogen zorgen. Voordeel is wel van de leegte die ze achterlaten, dat zij het gat in het hart laten opvullen met mooie herinneringen.

charme63, hwjstolwijk, suuske1960 en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. stien56

stien56 Alwetend orakel

Tja, dieren - als je ze hebt er zeker ook voor zorgen - wijlen onze hond had ooit een verbrijzelde achterpoot (aangereden, was zijn neus achterna) en dat kostte toen ook zo een 1500 pegels - het zij zo.

Zo nu op naar het feest - ben helemaal opgetut (maar wel zonder pumps).

19. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

In afwachting van Tante Sniet alvast de vooraf gerechtjes neerzet ... Tast toe :)

charme63, hwjstolwijk, suuske1960 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

hijg, hijg hijg..... tis maar goed dat ik hakken aan heb, op platte schoenen was ik al lang gevallen. Ik heb nog 12 minuten, dan moet ik weer naar een vergadering
    [​IMG][​IMG][​IMG]

Opscheppen dames en heren, het buffet is geopend !

Ga ik aan de andere kan beginnen met het dessertbuffet

[​IMG] En niet te vergeten :