-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. stien56

stien56 Alwetend orakel

Het heeft ook erg lang geduurd voor ik zover was - jaar of tig (geen idee hoe lang ik al speel)

charme63, hwjstolwijk, popje4 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Zegt niets Stien, ik heb eindelijk 200.000.000 omdat ik steeds weer een heleboel uitgeef om quests af te maken.xD
    Evengoed gefeliciteerd met je 500.000.000:D

3. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Gefeliciteerd Stien!

Leni, hier het zelfde liedje, ik zit nu rond de 3 miljard BD, maar het zijn die dure questen... ergens vorige week bijna 400 miljoen opgemaakt...xD

Gelukkig gisteren goed geboerd.. -zeer goed- eigenlijk, de schade is bijna ingelopen..

4. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Hoe doen jullie dat dan? Ik maak gerust wel eens een flinke klapper van 30 miljoen of zo, maar echt steady heel veel BD verdienen op de markt lukt me niet. Ik heb er ook geen geduld voor geloof ik, om de hele dag maar worteltjes te verkopen. Dat schiet toch niet op.

Niet dat het me heel veel uitmaakt trouwens, een paar maanden geleden was het mijn doel om boven de miljoen te blijven en nu kan ik al boven de tien miljoen blijven dus we gaan vooruit. Maar ik vraag het me toch af.

charme63, hwjstolwijk, popje4 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. harm-jan70

Kakelot. toch zijn het de lage waardes, van stallen en gewassen waar veel BD mee te verdienen is. 00k met boomvruchten van lage waardes valt veel te verdienen.

Voor de rest is belangrijk om zaken op te bouwen, zoals (zeker) een voorraad van lage waarde dieren. Als het dier dan in een quest voorkomt is het een kwestie van een klapper maken. Nieuwe dieren, gewassen, stallen zijn enkel even leuk in het begin, tot de markt verzadigd is, dan is het uit met de BD pret.

Dierenvoer kan ook zeer veel opleveren, daar sommige dierenvoer duurder is dan het maken van het dier zelf.

Zo zijn er nog wel meer zaken waar het goed verdienen mee is. Het hoeft ook niet altijd veel tijd te kosten, wel geduld om soms af te (moeten) wachten.

6. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Okee HJ, ik zal je tips ter harte nemen. Ik ben nog steeds niet erg geïnteresseerd om een miljard te hebben, maar honderd miljoen lijkt me toch wel leuk. Toevallig heb ik vandaag eens op de markt zitten kijken naar het dierenvoer en ik geloof inderdaad dat daar wel winst te halen valt.

Wat ik tot nu toe doe is de speculaasjes afspeuren en op grond daarvan dieren maken, zoals laatst met die vlinders, en dan verkopen zodra het event begint. Dat werkt heel goed maar voor tussendoor zoek ik ook nog een modus. Misschien iets met uien ook, die leveren veel op.

charme63, popje4, leni1955 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. simmeke54

simmeke54 Grote forummeester

Heb ik een eigen ‘manier van spelen’ gevonden…alle buurtjes sturen me massaal ‘Delen is lief’ en daardoor verzamel ik hopen en hopen boerenduitjes die ik tot de laatste cent uitgeef aan wacjes, catjes…en ze naar mijn buurtjes stuur. Elke dag, ieder om beurt…nu ja…ik sla wel eens dagje over en ik vergis me wel eens…buurtje wil graag wac en ik stuur per ongeluk een appeljammetje ofzo…Soit.

Maar wat zie ik tot mijn grote verbazing en verdriet? Delen is lief is er niet meer! :cry:
    Wat nu? Ik ga failliet! Of toch bijna want er zit nog wel wat in mijn voorraadkastje. Er zit, denk ik, niets anders op dan zelf wacjes te gaan produceren. Probleem is dat ik dan weer moet gaan zaaien en oogsten zonder hulpjes…:wuerg:

En ik heb geen gewassen meer, geen dieren om te verkopen, geen boomvruchten…wacjes, ja dat wel maar die kan ik niet verkopen, heb ze net zelf gekocht. Tjonge, wat kan het boerenleven toch hard zijn.

Ik wens in ieder geval iedereen fijne Kerstdagen en denk eraan: Delen Is Lief!:inlove:

missy-m85, charme63, hwjstolwijk en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. suuske1960

suuske1960 Keizer van het forum

Goedemorgen,

Snietje nog gefeliciteerd met je verjaardag..

Verder al het geteut weer gelezen en krijg er altijd een smile van.xD
    Fijne dag allemaal

missy-m85, charme63, hwjstolwijk en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

Goedemorgen iedereen ,

Loop 20 pagina,s achter en dat kan ik niet allemaal bijlezen helaas dus pak hier het draadje maar weer op ;)
    Maar moeilijke persoonlijke periode voor mij zal hopelijk langzaam weer vooruit gaan .
    We gaan het in ieder geval proberen :music:.
    Het is hier in ieder geval mooi weer het zonnetje schijnt weinig wind.
    Straks nieuw event sla de BBD over denk ik :p
    Zo eerst een bakje koffie .

Fijne dag iedereen.

charme63, stien56, hwjstolwijk en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Goedemorgen :inlove:

De Zon schijnt xD ...Gelukkig want verder is Hofje niet met het goede vrolijke beentje uit bed gestapt ...
    Zal wel mede komen dat het de 13e is ofzo enzo...:wuerg:...:(...
    Hier bijna de 500 miljoen weer binnen ..Dus me Roze Pindakaas weer terug verdient ...Hofje is altijd een straatarme boerin geweest :oops:
    Sinds een jaartje een heul andere koers gaan varen ...dus flink wat BD op de boerenbank ... maar bij de Rijke der Rijke hoort Hofje nog lang niet ... en ken mij het schelen ..-.-

Vandaag niet bij Paps en Mams de handjes laten wapperen ..maar eens hier wat rommelen en koetelen ...
    Eerst maar is ff een dikke beterschaps kus bij Farmlief :inlove:brengen en een bakkie koffie

Lied van de Dag ; Christopher Cross - Sailing

:inlove::inlove:

dutchboy, charme63, stien56 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Goedemorgen, het is koud buiten. Zo maar eens met de hond aan de wandel, allebei jasje aan dan moet het goedkomen, vanmiddag late start van het event want eerst even bij de oude buurman op de koffie, gezellig, ik heb hem lang niet gezien door allerlei omstandigheden dus heb er zin in.

dutchboy, charme63, stien56 en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. harm-jan70

Mogge all.

Hier weinig te melden.xD

Edit:

Nu wel wat te melden.

Toch is even gekeken wat die hete dinges doet met 80% van mijn EP gevers erbij... dat is dan 232.480 EP per stuk X 15 stuks = heul veul! o_O

Laatste bewerkt: 13 December 2018
    dutchboy, missy-m85, charme63 en 8 anderen vinden dit leuk.
  13. -RozeMarijntje-

-RozeMarijntje- Halfgod

*Voorziet spoedig een level 200 HerenBoer Lief*

8)8)

dutchboy, charme63, stien56 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. .Fisherman.

.Fisherman. Levende forumlegende

Heb er ook maar even een paar neer gezet , zag dat ik er 19 had gekregen inmiddels van men buurtjes ..........tikt lekker aan 8)

dutchboy, missy-m85, charme63 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. sanne1000

sanne1000 Forum-baron

beterschap dutch. en hofje met haar wederhelft. maar niet te hopen dat de griep overslaat. jammer hofje dat je het recept niet kwijt wilt. zou het wel heel graag willen weten om het ook een keer op jou manier te maken maar helaas .maak zelf ook vaak zelfgemaakte kippensoep maar mischien doet jij het weer op een andere manier

dutchboy, charme63, stien56 en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. popje4

popje4 Levende forumlegende

middag allemaal...

gisteren verjaardag van de jongste geviert ppppff al weer 24 tijd gaat snel he....xD
    heerlijk net gewandeld, buiten is het nu wel lekker.....vanochtend wel heul koud...
    zo schonedochter nog eff voor de koffie dus.....lekker bij kletsen en zo...
    volgende week weer een paar dagen op bezoek bij zusje lief en helpen in haar nieuwe huisje altijd gezellig.....nou ja moet nog wel het een en ander aan gebeuren dus ook lekker aan het werk daar:)
    verder weinig te melden zeg maar...
    Beterschap voor die die het nodig hebben......

charme63, stien56, leni1955 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. theav71

theav71 Levende forumlegende

In de ochtend met alle wolken, paasjam en lentekrans er bij is hij helemaal leuk op bahamarama, hier gaf hij over de 600.000 tep per stuk :) Heb de items dus liever dan dropitems voor het event :) Dropitems kan ik er wel bij maken met wat supermest indien nodig.

Popje nog gefeliciteerd met je jongste :) Dutch en Feestcommisie beterschap.

missy-m85, charme63, stien56 en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Och Sanne ...:oops: Dat was een grapje ..soep die je 24 op de been houd bestaat natuurlijk niet ;)...Vandaar dat ik schreef 'geheim'
    Recept ...een echt recept heb ik ook niet ...ik kook nooit volgens vaste regels en recepten ..maar meer op gevoel ...:wuerg:...
    Maar kan wel een soort van richtlijn opschrijven ...

Grote Pan met koud water opzetten ...Daarin 3 of 4 kippenpoten of een hele kip gooien ...die aan de kook brengen en langzaam gaar laten worden..Liefst tot het vlees van het bot afvalt ...
    Zo halverwege ..kleingesneden groenten toevoegen ..zoals :
    Wortel, prei, en hier favoriet omdat het een wat zachte zoetige smaak geeft gele paprika ...je ken natuurlijk ook gewoon een zak kant en klare soepgroente erin mikken ...
    Dan als kip gaar is ,die er uit scheppen ...en het vlees van de botten halen en heel fijn snijden...
    En vlees terug gooien in pan ... eventueel nog met kippenbouillon blokjes of poeder op smaak brengen ...

Al naar gelang de aard van de griep ;
    Bij een fikse hoest snotter koorts griep / deze variant
    Bij buikgriep en weinig binnen kunnen houden .. haal ik de groente na het koken en klaar zijn van de soep eruit ..

Juist bij griep en aansterken is kippensoep zo goed : het glibberige spul wat tussen vlees en vel zit en langs de botten , die soort van gelei is ..nu ja weet ik het wat het precies is .. maar daar zit de versterkende geneeskrachtendedinges iets dus ..:)

En ohwja ben groot fan van grote hoeveelheden koken :oops: dus de rest gaat dan in bakjes in de vriezer ..

Pop gefeliciteerd met je jongste en veel plezier bij zusje ...:)

sanne1000, charme63, stien56 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. harm-jan70

Thea die wolken had ik er op dat moment nog niet bij zitten, ook niet alle EP+ gevers.
    Maar 600.000 is wel kei-veel :eek:

Eigenlijk wil ik helemaal niet zo snel naar level 200, dan is het 1 TG'tje sparen ook snel over...xD

Edit:

Leest iets van glibber spul...

*Gooit de soep uit de diepvries in de toilet.*

Zeg wel tegen Rozijn, dat ik hem op gegeten heb!

Oei...getver, hij spoelt niet door..!:eek:
    Nah dan maar ff een bordje defect ophangen tot hij ontdooid is..

Rozijn...je moet ff op het urinoir klimmen vanmiddag. Ik zal straks het toilet even repareren..:music:

charme63, stien56, leni1955 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. theav71

theav71 Levende forumlegende

Boven level 200 krijg je bij elk level weer 1 kist vol raadselbomen extra en de eerste levels boven 200 vallen nog mee. Mijn bahamarama level is 515 en dat x100 is natuurlijk ook al meer dan wat ik op de farm zou krijgen. En vind het leuker om op bahamarama een level hoger te komen want daar is het nog te doen met hoeveelheid wat ik moet. Op de farm nog maar 903 miljoen nodig voor een volgend level ;) Schiet al weer op.

missy-m85, charme63, stien56 en 7 anderen vinden dit leuk.