-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

had niet eens in de gaten een event dit weekend
    alleen die waardeloze trein
    trouwens zag ook nog nieuwe stallen stekjes te winnen bij de 2 andere weekend events
    en we krijgen nog een bomenhandel
    las ook ergens een nieuwe fok dier misschien de anaconda, hoop op nieuwe voer wat dat is peper duur
    trouwens wat mij opvalt dat voer duurde is dan een dier, of was ik de enigste die dat op viel

leni1955, charme63, -RozeMarijntje- en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Dat het voer van sommige dieren duurder is dan het dier zelf is al een tijdje zo. Soms is het voordeliger om het voer te verkopen, er dieren voor terug te kopen. Idem geldt voor de grondstoffen van het voer.
    Sommige mensen kijken er (gelukkig) niet na. Die kijken enkel op bladzijde 1, en hup gooien de dieren in de verkoop voor de laagste prijs.

3. hwjstolwijk

dat gebeurt ook met nieuwe stallen of bomen
    iedereen wilt zoon beest of fruit in huis halen, en je betaald er goud geld voor
    en nu zijn de prijzen redelijk normaal op de pad, pony en cavia na
    jij had een tijdje geleden over jackfruit zo duur, kijk nu eens rond de 5000 was ooit 60000

4. .Fisherman.

.Fisherman. Levende forumlegende

Dag lieve mensen ,

Heb even niets van me laten horen , maar zit nog steeds met de naweeën van de niersteen aanval , het gaat nu gelukkig allemaal wat beter , geen pijn en dat zonder medicatie , en slaap gelukkig nu de nacht door 8)8) heb dus ook niets aan de events gedaan, had er gewoon de puf niet voor , zoals het er nu uit ziet , zal ik nog wel geopereerd moeten worden , begin januari , maar goed dat zien we wel weer .

Hofje ik heb net even je varkens weggekocht hihihi ,

Verder wens ik de jarigen een hele fijne verjaardag en de zieken veel beterschap gewenst .

Groetjes Fisherman

snietje1, leni1955, missy-m85 en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. harm-jan70

Stol, dat is meestal met nieuwe dieren en of bomen, dat is altijd maar tijdelijk.

Voorbeeld van dat mensen niet opletten met de markt.

Anaconda - 55.000 BD
    Voer - 54.000 BD
    Kippen 4 stuks - 20.000 BD
    Konijnen 2 stuks - 44.000 BD​

leni1955, charme63, -RozeMarijntje- en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. hwjstolwijk

voer hier maar 75000 bd
    en 60000bd de anaconda

7. harm-jan70

Per markt verschilt en schommelt de prijs. Bij mijn berekening had ik even de prijzen van mijn markt genomen.

Dus grondstoffen los verkopen, levert verhoudingsgewijs meer op, dan het voer en het of een dier produceren.

8. hwjstolwijk

eigenlijk wel een vraag aan je
    zet jij werkstallen erop, of alleen een paar die je kan gebruiken of geen 1 en koop je wat je nodig heb

9. harm-jan70

Werkstallen (als die er al op staan) staan bij mij in de fabriek. Meestal draaien die enkel voor de questen in de coop waarbij sterren te verdienen zijn.. Zoals nu ben ik voor de levende legende II bezig, met nog 47 sterren te gaan.

Normaliter kost een werkstal te veel tijd, dieren, voer etc, wat niet in verhouding staat tot de verkoopprijs van het product van een werkplaats. Alles los verkopen wat nodig is om tot één of een product te kopen levert meestal meer op. Van de winst kan men dan desgewenst weer producten kopen.

10. hwjstolwijk

bedankt
    weet dat sommige werkstallen dieren vreet, zoals de snor dacht aan 6 koekoek en de glans 3 geloof ik

11. harm-jan70

De nepsnor is idd ook een product waarvan het eindproduct ruim 2 x over de kop gaat.
    De benodigdheden voor het maken van de nepsnor staan gelijk aan een opbrengst om 2 nepsnorren te kunnen kopen.xD
    Of eentje kopen en van de rest van de BD iets anders kopen.

12. hwjstolwijk

en met 70 % van de werk stallen doe je toch niks mee
    trouwens volgens mij hoorde ik ergens dat roosje veel geld had en dat komt mooi uit ze zit bij mij op de markt :p
    de prijs waar ze van mij mag kopen
    varken 60000 bd
    panda 70000 bd
    varken 50000 bd
    per stuk

13. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Fish ...Fijn je weer te zien en te lezen dat het iets beter gaat ...hopelijk nog beter ..dat is wat Hofje je wenst :):inlove:
    En dank je voor de varkensmarkt :inlove:xD...gekkie ...

Let nooit op die prijzen enzo enzo ..ik pleur gewoon op de velden wat ik denk nodig te hebben :wuerg: ken mij het schelen :oops:

Heb weer op mijn kop gehad van HA :( ..altijd krijg ik op me kop ..tis nog wel me grote vriend:cry:....HOFJE !!! ..
    zei tie ...doe toch eens rustig aan en maak je niet zo druk :wuerg:...Ja lekker dan moet je het wel ook kunnen en ik beloof het altijd ...maar het lukt nooit zo goed :music:...
    Want tja net ging de foon weer ..een huilende Paps ..zijn enigste nog over zijnde broer waar mee hij de onderduik toentertijd per ongeluk had ontdekt ..die al een poosje ernstig ziek is ...tja weet niet of ik hier mag schrijven ..maar is opgegeven ...nu thuis voor de laatste periode ...
    Dus er gaat weer een van de fundamenten uit Hofjes familie / leven wegvallen ...Der zijn leukere dingen zal ik maar zeggen en het zet je zo weer even op zijn plaats en aan het denken en weet ik al meer ...:oops:...

Eens kijken of de markt nog wat doet en anders maar even een dutje ofzo ..

popje4, leni1955, charme63 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. harm-jan70

Rozijntje, binnenkomen!! De markt is veel te duur. En met meneer Stol doe je geen zaken. Wat zeg jij: aan mijnheer Stol verkopen? Dat mag wel uiteraard. Graag en veel. Ga jij maar even naar de markt dan. Wel warm aankleden hoor, het is koud buiten. Ja, ja ik pas wel even op Hummel en Frummel. Als het niet lukt dan schiet Geertrui wel bij.

Hofje, dat zijn moeilijke zaken. Voor mij zelf sprekende, probeer ik er nooit te lang bij stil te staan. De klok tikt toch wel verder. het is soms beter om dan de mooie herinneringen naar boven te halen, dan geeft het de dag ondanks het zwarte (nieuws) randje nog een beetje glans.

Soms als het moeilijk is of niet lekker gaat, zou iemand of jij, als het lukt juist is even om zijn eigen heen moeten kijken. Dan zie je vaak dat ondanks het verdriet of moeilijke zaken, de wereld gewoon doordraait. Verdriet mag er zeker zijn, maar er te lang bij blijven stilstaan of in blijven hangen, laat de boel vaak verzanden.

Lastig om het goed onder woorden te brengen...:oops:

popje4, -matthias1952-, leni1955 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. hwjstolwijk

sterkte daar mee

wat me opvalt dit jaar dat dit spel steeds meer achter uit gaat
    soms 4 of 5 keer bb + sv kopen in 2 weken tijd
    een bomentrein waar niks bij zit
    nutteloze bomen of stallen handel waar je de volle mep voor betaald en geen redelijke nieuwe of nieuwe stallen uit komen
    en komen er nieuwe bomen of stallen in het spel, kan je die niet via de nieuw quest verdienen wat vroeger was
    events waar bijna geen knechten meer te verdienen valt en oude stallen of bomen kan winnen
    muntjes verdienen of voor of na de bb
    luxe parfum die je alleen kan gebruiken, wanneer deze te koop zijn
    nutteloze wolke rijen waar je flink voor mag werken, en als je weinig tijd heb door bijv werk haal je dit alleen door veel sm
    ook party tickets die af en toe langs komen met een nieuw sier items en aar je als je 2 weken wacht kan winnen met de normale tickets
    kistjes winnen waar zelden de hoofd prijs uit komt
    het is daarom eigenlijk de reden geweest van het weekend geen zin te hebben in het spel
    alleen dank zij deze topic zal ik wel blijven spelen voor lopig

popje4, leni1955, missy-m85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. harm-jan70

Stol, nu klink jij een beetje als (de oude) HJ. xD

Sinds ik op de Hoftoer ben gegaan, koste wat moeite dat omdenken en spelen, geeft het spel mij veel meer plezier. Al helemaal sinds ik de geldelijke kraan heb dicht gedaan. Met uitzondering van de knechten dan.

Het is geen spel gemaakt voor de speler, het is een spel gemaakt door BP om geld mee te verdienen, heel veel geld. Als je aan alles mee wilt doen, kost het gewoon bakken vol met echte euro's en heel veel speeltijd.
    Voor de top(hoge level) spelers geldt dit nog meer, eens in de zoveel tijd komt er een (twist) draai in het spel, dan is het pompen met de euro's naar BP toe, of de behaalde (top) positie verliezen.

popje4, leni1955, missy-m85 en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. hwjstolwijk

ik gaf eerlijk gezegd ook geld uit hoor
    maar als ik nu lees wat ik er voor terug krijg laat maar
    alleen knechten en soms sv maar dat laatste sla ik wel over met die prijzen
    echt het enigste waar ik wel geld uit zou geven voor de kastanje rij van wege dat ik ook snel kan zijn bij events

popje4, leni1955, missy-m85 en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. harm-jan70

Vroeger klotste mijn euro's ook tegen de klippen van BP op. Vooral toen ik de opzet van het spel nog niet door had.
    Toen dacht ik nog: Wat een leuke game! xD

Persoonlijk denk ik dat jij wel kunt fluiten naar die kastanje wolkenrij. Het is net als de mammoet bomen e.d. Daar heeft BP zich m.i. schromelijk in vergist. Dat koste geld in de zin van: dat mensen die het slim speelden Dus alle bomen bemesten met alles er op er en aan, is goed voor elke 24 uur flink oogsten. Plus een goede voorraad op te bouwen kans. Idem voor de Tulpguldenbomen. Dus die zien we waarschijnlijk nooit meer terug komen...:cry:

popje4, leni1955, suuske1960 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Ik snap je heel goed HJ ...dank je :)...

0om is dik 80 ...en heb heel veel goede lieve dingen met hem en zijn vrouw en met mijn neef mee gemaakt ...
    Het was/is ook een markant figuur , waar wij dus echt nog vaak met een lach aan zullen denken en over zullen praten ...
    Hij was erbij toen het windsurfen populair werd en het Hofje eerst niet lukte en die surfplank dus in de brand wilde steken :music:
    Hij was erbij toen Hofje samen met paps aan zeilwedstrijd meedeed ...Hij was ook degene die toen omsloeg met zijn zeilboot ...
    Hij was erbij ..alle en vele wintersportvakanties ook die met mijn kids ...vele vakanties op de onderduik ...
    Hij was erbij toen Hofje van de flat naar dit huis ging verhuizen en we tijdens de verbouwingen zo verschrikkelijk gelachen hebben ..
    En nog zoveel meer ...Hij was zo ik Hofje hem noemde mijn reserve vader ...Hij lijkt ook zo op mijn paps ...
    En ja het leven gaat door ...en deze keer met veel mooie herinneringen ...:)

Het spel en mijn boerderij is er voor mij ...Hofje doet lekker wat zij wil en leuk vind ...vind het nog steeds leuk ..eigenlijk leuker als toen Hofje nog bloed fanatiek was en ook veel uitgaven deed xD

Events zijn nog leuker als je er niet aan meedoet 8)....

popje4, snietje1, leni1955 en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. hwjstolwijk

die zie ik toch elke dag langs komen 8 stuks :oops:
    ik had toen geluk met de party tickets volgens mij ook zeker 4 jaar geleden

misschien komt er daar nog een item te winnen waar uit sv komt, van sushi en sm zijn er ook items van
    volgens zijn ze ook met de bomen in de fout gegaan waar producten uit komen zijn er een paar, maar er komen geen nieuwe bij

popje4, leni1955, suuske1960 en 4 anderen vinden dit leuk.