-De Plattelandsvrouwen leuterclub (ook voor mannen) 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door HofvanDromen, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Dat consequent zijn is het belangrijkste, en wat je wel of niet aanvaardbaar vind, is verder voor ieder persoonlijk.
    Zelf heb ik wel zo iets van: het is maar een hond. Dus als mensen op oudere leeftijd een hond prettig vinden en daardoor zolang mogelijk naar buiten blijven gaan, vind ik dat alleen maar goed. En wanneer ze dan een hond weten te leren om de behoefte op een krant te doen, dan vind ik dat best wel knap, ook al is dat vervelend voor iemand die zo'n hond overneemt.
    Wel of niet op de bank vind ik net zo iets.

En het eten? Ik ben er juist mee opgevoed dat dat vak met dierenvoeding in de supermarkt onzin is. Als je zelf gezond eet, kan de hond met de pot mee eten. Dat er maar weinig mensen meer gezond eten, en dan nog vaak te gekruid, is een ander verhaal.
    Mijn moeder van 77 heeft vorig jaar dus gewoon weer een pup uitgezocht, en daardoor kookt ze voor 2, heeft gezelschap en een mollenvanger op een halve hectare grond.

En wanneer ze geen hondenleven meer op zichzelf kan wonen? Dan moet die hond naar een vrijstaand huis met voldoende grond (dus niet ergens in de nieuwbouw, zelfs niet vrijstaand) of een spuitje krijgen. Maar vermoedelijk gaat de hond dan wel naar de boerderij.

Zelf ben ik niet consequent genoeg voor een hond. Dat was/ben ik met de kinderen ook niet. Als ik een hond wil, wil ik ook een echte hond, dus formaat golden retriever. Een hond op de bank of onder de tafel zie ik ook nog niet zitten en met weer en wind een hond uitlaten ook niet. Dus tenzij mijn man en ik het soort huis van mijn moeder uitzoeken als we gepensioneerd zijn, anders komt er bij mij geen hond in huis.

stien56, harm-jan70, HofvanDromen en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Tja Coco, ik ben wel heel consequent, als ik "nee" zeg, wordt het ook geen "ja" Mijn beestjes weten dat, zodoende kunnen ze gewoon los lopen in de huiskamer. Zo is gelukkig iedereen anders, het werd wel een hele saaie boel als iedereen hetzelfde was xD Maar ik heb ook gezien dat mensen altijd toegeven (de hele andere kant) en daardoor beestjes heel ongelukkig worden. Die zag bij mij ratten en vond dat heel leuk, ze schaft er 1 aan en voerde hem alleen friet (ah, dat vindt ie zo lekker) na een half jaar kon het beestje niet meer eten omdat de tanden te lang gegroeid waren.Het beestje piepte van de honger. Haar oplossing was de rat in de schuur zetten, dan hoorde ze hem niet.:eek: Kortom, beestje is overleden aan de honger:cry:
    Het klopt natuurlijk dat iedereen zijn eigen normen en waarde heeft, maar zowel de mens al het beestje moet wel een gezellig en fijn leven hebben en de omgeving mag er geen last van hebben.:) En geloof me, mijn beestjes zijn wel verwend :oops: maar luisteren heel goed. Ikzelf heb ook honden gehad, die luisterde ook goed, die liepen zonder lijn naast me bij het uitlaten.

Ik ga dit weekend maar eens kijken hoe het zit met dat event, tot nu toe weet ik echt niet wat ik waar in moet leveren, nog geen tijd gehad om dat uit te vogelen.

stien56, harm-jan70, HofvanDromen en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

Het zou inderdaad heel saai worden als iedereen hetzelfde was. En perfect is niemand. Ik ben ook blij dat iedereen hier zelf keuzes in kan maken.
    Maar daar waar dieren mishandeld worden, dus een hongerdood sterven omdat ze er niet goed voor zorgen, duidelijk veel slaag krijgen, of iets in die richting, dan vind ik dat daar bij dieren net zo goed iets aan gedaan moet worden als bij kinderen.
    En de uitwerpselen opruimen vind ik ook gewoon een verplichting, en dan nog niet op een speelplaats de hond uitlaten.
    Persoonlijk ben ik ook niet blij met honden die een eind vanaf hun baas los lopen, ik kom niet graag tussen een hond en zijn baas. Dus als iemand het goed vind dat de hond aan de overkant van de straat loopt, laat hij dat dan zelf ook doen.
    Maar gelukkig zijn de meeste dierenliefhebbers ook nog steeds sociaal en hebben de meeste een goed thuis.

4. snietje1

Coco, een loslopende hond ver van de baas, daar hou ik ook niet van, ze kunnen toch gewoon naast de baas lopen ? Het kost alleen tijd om een beestje af te richten (heul veul tijd) maar dan heb je ook een mooi resultaat, zeker als je op jonge leeftijd begint (is makkelijker). En dierenmishandeling, nee, dan krijg ik de neiging om hetzelfde met de baas te doen :wuerg: Als je een beestje hebt (al hou je van een fruitvlieg) dan moet je er wel goed voor zijn !

Nu ga ik weer braaf verder met poetsen, de grote kooi is weer schoon, nu de rest van het huis nog en de kleine kooi.....

5. popje4

popje4 Levende forumlegende

goede morgen...

tja dieren leed.....daar is er veel van... maar ben het wel eens dat je een hond/huisdier op moet voeden. en dat je als baas verantwoordelijk bent voor het opruimen van poep en zo.....ik spreek mensen ook aan die dat niet doen (krijg je altijd te horen....ik betaal toch belasting!! wat dat er mee te maken heeft snap ik nog steeds niet)
    en ja het eten.....wij mensen eten veel zout/zoet/gekruid enz das niet goed voor een hond die toch echt van de wolven afstamt....en in de natuur eten dieren ook geen suiker.... maar goed zal het hier bij laten want anders word het wel een heel lang verhaal (heb me heel lang verdiept in voeding voor honden) maar ben het wel eens dat het erg overdreven is hoeveel voeding soorten er zijn voor huisdieren winkels vol.....de een nog beter dan de ander en duurder....
    maar goed wens iedereen een fijn weekend....

6. -Coco1968-

Misschien interessant om je eens net zo te verdiepen in de voeding voor mensen. De redenen die jij noemt, is ook de reden dat peuters potjes krijgen in plaats van met de pot mee-eten. En ja, er zit wel verschil tussen wat wij thuis als kinderen kregen en wat de hond kreeg. Wij het vlees (max 2x per week) en de hond de botten. Wij de verse melk, en als we dan vonden dat de melk minder vers was, dan ging ze naar de hond, al kreeg die ook altijd de melk die in de leiding achterbleef en net niet in de tank kon.
    Geen fruit voor de hond, maar wel de gekookte groente en aardappelen. En zelfs een stukje gebak, als we dat niet op kregen, ging dat naar de hond, maar die kreeg echt geen eigen stuk. En geen snoep (wij ook weinig), geen koekjes, maar als er geen botten in het vlees zaten, wel een beetje jus of spekvet.
    Wat een boer niet kent, dat eet hij niet. Dus hadden we ook minimaal 6 dagen in de week groente met aardappels en de laatste dag wel eens een maaltijdsoep, bruine bonen met spek en stroop (dan kreeg de hond weer de kale bonen en eventueel een beetje van wat wij als kind in ons bord lieten.)
    Zelf moest ik met het eten koken beter opletten dat het ook voor peuters geschikt was. Maar dat heb ik dus ook altijd gedaan.
    Maar eten wat niet geschikt is voor de hond, vind mijn moeder nog steeds troep.

7. popje4

hhihihihi ik heb me ook erg verdiept in voeding voor de mens hoor.....hier een die erg gevoelig is voor dingen zoals kleurstoffen/suikers enz. ik zelf eet geen vlees dus moest ik me wel verdiepen in wat ik dan wel moest eten om toch gezond te blijven, en zo, op t werk nog diëten zoals gluten en lactose vrij.....dus weet er wel een beetje over;) maar ieder zijn ding toch....ik heb ook altijd maaltijden voor de kids gekookt en nooit uit potjes en dergelijk gegeven.
    maar iedereen doet het op zijn/haar manier.
    ik ga weer verder met schilder werk hoop het nu toch echt af te krijgen.....wie weet....:p

stien56, harm-jan70, .-Ard1970- en 6 anderen vinden dit leuk.
  8. Tesselschade

Tesselschade Veteraan

Er zijn ook mensen die hond eten..... :oops: xD

stien56, harm-jan70, .-Ard1970- en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. snietje1

En niet te vergeten; katten en ratten...:oops:xD

stien56, harm-jan70, miepje40 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Goedemiddag:inlove:

Hofje eet alleen koe, varken, kip en af en toe een zoute haring, lekkerbekkie , tong of scholletje..
    Heeft altijd voor de kleine kids apart gekookt als dat nodig was...potjesvoer kregen ze niet...
    Mevr de Zwart en de andere katten kregen/krijgen kattenvoer..met af en toe als verwennerij een stukje kipfile...
    Zowel met de kinderen als huisdieren, regels zijn regels maar er zijn ook soms uitzonderingen op de regels...
    Praten... veel praten en uitleg geven ..en een liefdevolle benadering / omgang ..is altijd ons/mijn uitgangspunt...
    en verder moet iedereen zelf maar weten hoe en of wat hij/zij het doetxD
    Het was weer een spannende dag....eindelijk staat dan de nieuwe auto voor de deur...Hij is mooi:inlove:....
    Nu nog een keer moed verzamelen om zelf erin te gaan rijden...voorlopig zit Hofje als een koningin op de bijrijders stoel...
    en das ook prima-.-...

Lied van de Dag ; Robert Palmer - Every Kinda People

Fijn Weekend Allemaal:inlove:

stien56, harm-jan70, miepje40 en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. snietje1

Whouw Hofje, de nieuwe auto is er : gefeliciteerd !!!!xD

stien56, miepje40, suuske1960 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. popje4

en niet te vergeten slang/kangoeroe/sprinkhaan.....:wuerg: enz enz.....
    wauw spannend die nieuwe auto altijd leuk toch....veel plezier er mee...

stien56, harm-jan70, miepje40 en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. snietje1

Goedemorgen, strijktijd.....

stien56, harm-jan70, suuske1960 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. HofvanDromen

Goedemorgen:inlove:

KoffietijdxD
    Dank damesxD de zon schijnt hier....vandaag lekker in Hofmodus wat aan rommelen...

Maar eerst een dikke zondags kus bij Farmlief:inlove: brengen...

Lied van de Dag ; Rob de Nijs - Zondag

:inlove::inlove:

15. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Goedemorgen, hofje lekker genieten van de auto en gewoon zelf rijden hoor, kleine stukjes kan ook.;)
    Koffie op, gestofzuigd, wasje draait en nu lekker buiten in de tuin verder rommelen met een zonnetje erbij, mijn dag kan niet meer stuk.:inlove:

16. miepje40

miepje40 Forum-overlever

hier ook :cry:

stien56, harm-jan70, HofvanDromen en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. popje4

hier ook maar toch maar niet veel te mooi weer.....
    ga ik toch zomaar weer drie buren missen....hoge levels maar zo in het rood tis wat....wil geen nieuwe meer snik....tja zo gaat dat soms he.
    fijne middag verder....

stien56, miepje40, harm-jan70 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. snietje1

Ja Popje, dat is overal aan de gang, hier ook een buurtje weg, tis gewoon zo....

Miep, strijk bij jou ook klaar ???? Hier wel, heb ik vervolgens het balkon leeg geruimd en helemaal geschuurd. Het mooie weer mag beginnen van mij, kan ik de potten weer vullen xD

Was staat buiten, de voorbereidingen van het eten is voor 2 dagen klaar, alles is weer schoon, wat wil een mens nog meer ?

stien56, miepje40, leni1955 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Helemaal niets sniet.
    Hier buiten achter de straat voor 2/3 onkruidvrij en de voortuin ca. de helft, morgen weer een dag.
    verder gaat het event wel lekker, ik ben op de helft.
    Mijn buurtjes blijven gewoon, wel zo prettig, kuikens doe ik niet meer aan want die gaan alsmaar weg.

stien56, miepje40, harm-jan70 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. HofvanDromen

Goedemorgen:inlove:

De zon schijnt....
    Zou heel veel nog willen zeggen en schrijven...maar houd maar wijselijk de mond en typgrage vingertjes in bedwang8)
    Hofje neemt nog een koffietje en brengt een dikke kus bij farmlief:inlove:

Lied van de Dag; Joe Cocker - You Are So Beautiful

:inlove::inlove:

stien56, dutchboy, snietje1 en 6 anderen vinden dit leuk.