De laatste post 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door -_Moira_-, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Nope Moira, die slachten we ook als het nodig is xD
     
  2. Raycko

    Raycko Actieve auteur

    Ieeeeeek.... :eek:
    Moet er niet aan denken...
    Kan nog geen vlieg of spin doodslaan, die moeten allemaal netjes buiten worden gezet...
    o_O
     
  3. nabejara

    nabejara Forum-generaal

    nee, die zijn groot-.-
     
  4. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    je weet toch dat huisspinnen niet kunnen overleven buiten? je jaagt ze gewoon een tragische dood in. dat is pas dierenmishandeling.
     
    leni1955 vindt dit leuk.
  5. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Bijna etenstijd en nee, geen konijn.
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  6. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Nu is etenstijd voorbij, het is tijd om te lezen
     
  7. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    wat lees jij snietje?
    wij aten hutsepot. kennen jullie dat in NL?
    hier eten we dat met spek en/of hammetje.
    kan ook met poten en oren van het varken. (vroeger werd dat meer gedaan met "afval" na het slachten)
     
  8. -_Moira_-

    -_Moira_- Alwetend orakel

    Je bedoeld peen&uien? Wordt hier ook wel hutspot ( dus zonder de e ) genoemd. Eten ze hier met klapstuk, nou ja, in Leiden. Ik eet het met worst en bak spekjes die ik erdoorheen doe.
     
  9. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Matthias, momenteel lees ik een boek over Parijs, wat je er kan doen en zo.

    Hutspot ken ik ook wel, wortel/ui stampot, hier eten ze het vaak met hachee.
     
  10. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    goeie morgen. bij ons is hutsepot met heel veel groente. ui, wortel, selder, prei, raap, groene kool en aardappelen. alles gaar laten worden met wat bouillon. je moet dan af en toe hutselen (schudden met de pot zodat alles een beetje uit elkaar valt) sommigen stampen ook en dan wordt het meer een stamppot. (het is altijd lekkerder de volgende dag)
    Snietje: dan is het net of je nu op reis ben in Parijs toch? leuk !
     
    snietje1 vindt dit leuk.
  11. Raycko

    Raycko Actieve auteur

    Wel nee joh! Die kruipen weer lekker bij de buurman naar binnen. Gaan ze lekker onder z`n kussen liggen slapen.
    o_O

    Wij eten hier ook hutspot, lekker met rookworst of braadworst.
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  12. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Wij eten niet zo vaak hutspot, ik lust het wel maar vind het eigenlijk te zoet om echt lekker te zijn ;)
     
  13. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Hier andijvie stamppot - lekker!
     
  14. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Lekker Stien ! Rauwe ??? die vind ik het lekkerste :) Hier vandaag dorade met linzen en verse spinazie, heerlijk (zo over een uur of zo)
     
  15. Raycko

    Raycko Actieve auteur

    Vandaag een beetje Indisch gekookt. Verschillende groenten geblancheerd, zelf boemboe gemaakt, en dat alles lekker wokken. Half blok kokos erbij, afmaken met bouillon... Lekkere groente in kokos vocht...

    Vinden wij erg lekker en is gezond!
     
  16. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Smakelijk Raycko, dat kan zijn, als je niet allergisch bent voor kokos (en ananas, wordt ook vaak gebruikt in de Indonesische keuken)
     
  17. -_Moira_-

    -_Moira_- Alwetend orakel

    Altijd fijn om over allerlei eten te lezen als je thuis bent uit je avonddienst en hongerig bent. Zak chips dan maar...;)
     
    -matthias1952- en leni1955 vinden dit leuk.
  18. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Goedemorgen, we mogen weer....
     
  19. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    nog even en dan druk met 2 events starten
     
  20. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Alle bloemen staan erin.