Clubhuis de Boerenhut

Discussie in 'Overig archief' gestart door .-Ard1970-, 28 April 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Hoofdstuk 1-2

    Erik loopt de keuken uit. Onderweg naar de trap roept hij naar David: “Ga je alvast je handen wassen want we gaan zo eten.” Bovenaan de trap op de overloop roept hij naar zijn dochters: “Laura, Ruth, handen wassen want we gaan zo eten. Mama heeft het eten klaar.”
    Ruth komt uit haar kamer en zegt: “Papa, u bent op tijd. Heeft mama al gevraagd of u me naar korfbal wil brengen?” “Ja, mama heeft het gevraagd, maar ik weet niet of ik er wel zin in heb. Ik heb heel de dag gewerkt dus ik ga lekker op de bank zitten.”
    “Jammer”, pruilt Ruth. “Ik had zo gehoopt dat u dat wilde doen. Want mama heeft geen tijd.”
    Laura, de oudste dochter van Erik en Corina komt haar kamer uitgelopen en kijkt naar har vader. “Papa plaagt je alleen maar Ruth. Je moet naar zijn ogen kijken dan zie je dat hij het niet meent. En trouwens als mama vraagt of hij iets wil doen dan zegt papa nooit nee.”
    “Wijsneus, we gaan eten”, zegt Erik en loopt hoofdschuddend naar beneden. Net alsof hij altijd alles doet wat Corine zijn vrouw vraagt. Zo erg is het toch niet?
    Aan tafel is het stil als iedereen zit te eten. Erik is als eerste klaar en geniet van zijn gezin wat zo om de tafel zit. Hij ziet dat David met lange tanden zit te eten omdat hij dit niet graag lust, maar zijn vrouw vindt dat iedereen moet eten wat er op tafel komt. Erik geniet van dit moment elke dag weer. Hij probeert altijd rond etenstijd thuis te zijn. Al heeft hij een drukke baan en is hij vaak onderweg de avondmaaltijd is voor hem het moment om zijn kinderen te spreken.
    “Laura, hoe ging het Engels vandaag?”
    “Ging wel denk ik. Vandaag was de politie ook op school. Ze kwamen praten over alcohol. Er zitten bij ons in de klas ook al kinderen die al af en toe wat drinken. Maar volgens de politie mag het niet voor je achttien bent de meeste bij ons in de klas zijn nog maar elf of twaalf.”
    “Serieus, heeft de politie ook gezegd dat het niet goed is voor?”
    “Ik wil toch niet drinken, want het lijkt me vies.”
    “Nou papa en mama vinden het wel lekker.”, zegt Ruth. Dus ik ga later ook wijn drinken.
    Erik lacht stilletjes. Heerlijk toch deze momenten met zijn gezin.

    --- wordt vervolgd ---​
     
    -doppie-, henny, popje4 en 12 anderen vinden dit leuk.
  2. HappyChiefCook1

    HappyChiefCook1 Levende forumlegende

    hoofdstuk 1-1:
    Een spelletje met de kinderen gedaan omdat ze niet naar buiten konden. Kortom geen tijd gehad om iets leuks te doen.

    o_Ogeen tijd gehad om iets leuks te doen???

    hoofdstuk 1-2:
    En trouwens als mama vraagt of hij iets wil doen dan zegt papa nooit nee.”

    hij zit onder de plak xD

    hoofdstuk 1-3:
    David, eet je bord nu eens leeg. Iedereen is klaar en we zitten op jou te wachten.”

    hihihi, psychologische oorlogsvoering, men moet het bord leeg eten anders moet iedereen blijven zitten, en je schuldig te laten voelen vanwege dat feit. :p
    o_Oen wie is die Peter eigenlijk???
    8)zelf zou ik er een uur langer over doen, veel te gezellig aan tafel :music:
     
    Laatste bewerkt: 29 April 2016
    Daxter1966, lieke_, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Beste mensen Peter moet Erik zijn omdat ik toen ik begon met dit hoofdstuk te schrijven, ik eerst Peter een leuke naam vond maar Erik past beter bij het uiteindelijke verhaal.
    Ik heb het ondertussen aangepast.

    Nee want Ruth moet naar de korfbal.
     
    -doppie-, lieke_, lovely en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. lieke_

    lieke_ Forum freak

    ppppfffffffff ff wat gelezen en ja hoorrrrrrrrrrrr, ik ben al weer verkocht Ard! :p
     
  5. boerkoekoek1234

    boerkoekoek1234 Doorzetter

    Neen joch, aan de binnenkant
     
    lieke_, harm-jan70 en .-Ard1970- vinden dit leuk.
  6. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Dit forum betreft Farmerama en wordt gelezen door mensen van alle leeftijden en alle gezindten.

    Dat betekent dat politiek uit den boze is, en dat posten rekening houden met de jeudige leeftijd van een deel van de lezers.

    Een verhaal over Farmerama, over het boerenleven, dat is gepast.
    Een moordverhaal niet, een politieke thriller al helemaal niet.

    Zoals Ards nieuwe verhaal nu begint weet ik niet of we het kunnen laten staan.
    Er nog niks besloten, maar ik geef dit maar liever in een vroeg stadium aan.
     
  7. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Dan weet ik genoeg. Helaas maar waar.

    Dan gaat het verhaal niet verder.
     
    Sintra98, lieke_, Daxter1966 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Goedemiddag,
    Euhm als ik even mag...is niet om te rellen:oops:

    Een verhaal lees en interpreteer je naar jezelf...dacht ik...
    Mensen van alle gezindten lezen ook alles en zo leer je van elkaar...Kom je dichter bij elkaar ...begrijp je elkaar ook beter...
    De jeugdige spelers zie of hoor ik weinig op het forum..maar die kijken ook de journaals op TV enzo enzo...
    Politiek dat kun je beter voor jezelf houden..daar komt altijd narigheid van...denk ik..

    Ik wilde eigenlijk vragen , of het Team zich iets ruimhartiger op wil stellen...
    verhaaltjes alleen maar over farmerama en over een niet bestaande perfecte wereld ..die zijn der al genoeg geweest..
    En je kunt gewoon niet het *echte leven* buiten sluiten ...
    Tenslotte eten op farmerama ook de slangen... de kipjes en konijnen nadat zij eerst vermalen zijn in de molen :wuerg:
    en hebben we ook jammer genoeg terreurgewassen...

    Aan Ard wil ik graag vragen , het schrijven niet op te geven , en misschien het verhaal op een wat aangepaste manier verder te schrijven..
    je schrijft zo goed en zo mooi...

    Aan beide partijen dus de vraag...denk er nog even rustig overna...misschien van beide kanten wat water bij de wijn..

    Er zijn zo vele lezers en spelers , die nu een groot genoegen en plezier ontnomen worden...Dat is het jammere hieraan..
    een gemiste mooie ..zeer mooie kans...

    Liefs Hofje:inlove:
     
  9. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Hofje,

    Ik ben best bereid om wat aanpassingen te doen in een verhaal.
    Echter gaat dit nergens over:
    1. Moordverhaal mag niet (het vorige verhaal draaide ook om een moord en heeft een eigen plekje gekregen op het forum zodat mensen het na kunnen lezen)
    2. Ik heb een email waarin staat dat het team graag ziet dat ik de verhalen voortzet in de boerenhut.
    3. Je kan toch ook een persoonlijk berichtje sturen zonder mij aan te gaan vallen op het forum?
    4. Hoezo wordt dit verhaal een politieke thriller? Het gaat over een journalist die thuis komt uit zijn werk en vertelt wat hij die dag gedaan heeft. Nergens geef ik politiek advies, nergens noem ik een politieke partij (ik kies er juist voor om met verzonnen zaken te werken)
    5. Wat is het punt wat men wil maken nu eigenlijk? We hebben niet overlegd maar ik vind dit. ik vind dat. Maak het of een algemeen verhaal van het hele team of zeg er niets van.
    6. Het betreft hier een spel wat volgens de algemene voorwaarden alleen gespeeld mag worden door personen die meerderjarig zijn of van wie de wettelijke vertegenwoordiger er mee akkoord gaat dat zij het spel spelen. Hoe kan ik dan weten welk jeugdig karakter spelers hebben? Sterker ik laat mijn zoon van 13 lezen wat ik schrijf voor ik het post of hij het niet te spannend, niet te eng vindt.

    Dus ondanks dat ik heel veel plezier er in heb om een verhaal te schrijven, ondanks dat ik rekening houdt met het feit dat jeugdige spelers hier komen, ondanks dat allemaal legt men een vorm van censuur op.
    Vrijheid van meningsuiting is een goede zaak en ik weiger om "verplicht" te worden om dingen wel of niet te schrijven.
     
    blackscorpion64, owl., Daxter1966 en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    en zo is het maar net.....inderdaad was er een boswachter....die naar mijn beleving vermoord was....toch en achter gelaten door in het bos??
    wat is het verschil? hoop dat het goed komt....
     
    Daxter1966, lovely, lieke_ en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik vind dit allemaal zo jammer. Dit draadje was het vredigste plekje op het forum. Een deel van de lezers die vriendelijk commentaar geven op de hoofdpersonen uit Ard,s verhaal en uiteraard zijn verhaal zelf. Zelf kijk ik altijd uit naar een nieuw stukje en het eerste wat ik op de farm doe is dit gaan lezen. Zelfs als er een event gestart is .
    Dat je geen politiek op het forum wil snap ik alleen ontbrak dat naar mijn mening in het verhaal. En kinderen tsja. Zelf heb ik thuis een kind in de basisschool leeftijd .Vanaf groep 5 krijgt ze nieuwsbegrip op school en daar word nogal wat oorlog ,moord en doodslag behandeld . Zoveel krijgt Ard met goed fatsoen niet in een thriller verwerkt.
    o_Ok krijgen ze bijbelles . Ik zeg Kain en Abel ,Sodom en Gomorra de farao van Egypte en dan weten veel mensen wel wat ik bedoel. Het streven om kinderen te beschermen is prima ,maar die gaan redelijk flexibel met dit soort zaken om. Verder denk ik dat er niet zoveel kinderen farmerama spelen , mijn kind vind het een nogal suf spelletje.
    Ze spelen liever minecraft met al die zombies enzo.
    Ik hoop dat de mods hun waarschuwing willen heroverwegen .En anders koop ik dit boek wel als Ard hem uitgegeven heeft
     
    Sintra98, stien56, Tesselschade en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Heel erg jammer dat er op deze manier gereageerd wordt op verhalen die ongelooflijk goed geschreven worden en waarvan je niet weet of het politiek getint of een thriller gaat worden, ik begrijp je reactie heel erg goed Ard en om het niet zo netjes te zeggen, mijn broek zakt er van af, bah, is het eindelijk weer een beetje leuk op het forum en dan dit weer.>:( Helaas kan ik het niet anders verwoorden omdat ik daar te boos voor ben, dan maar een waarschuwing of zo.
     
    Sintra98, Daxter1966, Tesselschade en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    het zal wel gaan om de woorden echte nederlanders
     
    Sintra98, henny, Daxter1966 en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. boerkoekoek1234

    boerkoekoek1234 Doorzetter

    Misschien moeten we een petitie starten om Ard "on air" te houden.:mad:
     
    Sintra98, Daxter1966, Tesselschade en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. bocindy

    bocindy Gelegenheidsauteur

    Heb ik eindelijk samen met mijn dochter van 14 de eerste delen gelezen,
    krijgen we dit...... :wuerg: Ik wil niemand aanvallen of zo, maar mijn dochter kijkt ook het journaal waar moord en dergelijk wordt besproken
    en getoond, en op school wordt er ook over gesproken. maar laat ik maar niets meer zeggen, Ik ben boos, heel erg jammer, maar ard Ik hoop dat er toch nog een vervolg komt,:p
     
    Sintra98, owl., lieke_ en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. katbla

    katbla Forum freak

    ik zou het echt jammer vinden als Ard niet door mag gaan met wat hij het liefste doet, schrijven.....

    ik kwam graag hier en het sfeertje was altijd gezellig.....
     
    Sintra98, lieke_, HofvanDromen en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. lovely

    lovely Forummeester

    Tja...wat zal ik hierover zeggen....Farmerama is ooit begonnen voor kinderen..ik durf zomaar te beweren dat er meer volwassenen dit spel spelen als kinderen! Dit spel is voor kinderen wel erg strategisch opgesteld,mijn kleinkinderen hadden het iig na een aantal levels wel gezien,veel te veel nadenken,spelen liever (agressieve)spellen waar ze echt continu in actief kunnen zijn ipv steeds wachten tot er een gewas klaar is! o_Ok ben ik het met bovenstaande berichten eens,in het nieuws zit alleen maar geweld en daar kijken ze ook naar,op school zijn daar gesprekken over,ze krijgen zelf via social media allerlei dingen onder ogen te zien....
    Jammer,heel jammer dat er dan zo'n domper wordt gezet terwijl zoveel spelers er dagelijks naar uit kijken,voor mij persoonlijk is het gewoon een momentje voor mijzelf!Ben echt teleurgesteld,misschien is dat nog wel het juiste woord hiervoor:(
     
    henny, lieke_, HofvanDromen en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Tesselschade

    Tesselschade Veteraan

    Zeg Ard….als je er nou een tekenfilmpje van maakt, of een spelletje met kartonnen poppetjes die omvallen als je raak schiet, dan mag het vast wel…. :p

    Dan verander je de naam van die partij in ‘Echt Farmerama’ en hoppa….probleem opgelost. -.-

    Als je dan vervolgens de stukjes iets langer maakt, dan weet je zeker dat ál die kinderen het toch niet lezen.xD

    Ik kom trouwens regelmatig postings tegen waarin gezegd wordt dat bepaalde dingen niet op het forum besproken worden.... Daarvoor moet een berichtje naar support geschreven worden.
    Vandaag ben ik het daar helemaal mee eens....dit had beter privé besproken kunnen worden 8)
     
    Sintra98, stien56, lieke_ en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Nog sterker: Als je de knuppel in het hoenderhok gooit en vervolgens niet ingaat op wat er daarna gezegd wordt, is het ook een prima manier om er voor te zorgen dat je mensen tegen je in het harnas jaagt.

    Edit omdat het me allemaal erg dwars zit.

    Nog een keer het draadje gelezen.
    Er schijnen 50 mensen op het forum te zijn die of een bericht wat geschreven is (en dan bedoel ik een deel van het vorige verhaal) of een reactie hebben achtergelaten.

    Dus blijkbaar is er veel animo geweest van andere forumgebruikers om dit verhaal te lezen.
    Ik voel me schuldig dat ik voor die groep niet verder kan gaan.
    Maar ik wil niet vervelend zijn of lastig overkomen maar ik heb toch een aantal vragen waar ik graag antwoord op wil.

    1. Wat mag er nu wel als het om het verhaal gaat? Mag er geen geweld in voorkomen? Mag ik niet iets benoemen over werk van iemand?
    2. Wat is het wezenlijke verschil dan tot nu toe met het vorige verhaal en waarom heeft het team het vorige verhaal een aparte plek gegeven in het archief en mag ik zelfs in mijn handtekening verwijzen naar dat verhaal?
    3. Zijn er soms klachten gekomen van mensen die op het forum komen? Als dit zo is, zou het eerlijk zijn om dat te melden, zo niet, wat is dan de reden dat men nu dit punt benoemt?
    4. Waarom krijg ik te horen dat men het goed vindt dat ik een tweede verhaal begin, terwijl men heeft kunnen inschatten dat het tweede verhaal in de lijn zou liggen van het eerste verhaal.

    Ik wacht het allemaal wel weer af.
     
    Laatste bewerkt: 3 Mei 2016
    owl., Daxter1966, popje4 en 9 anderen vinden dit leuk.
  20. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Ard, voel jij je alsjeblieft niet schuldig, jij kunt hier niets aan doen en als je niet weet waar je aan toe bent snap ik ook dat je niet verder kunt schrijven.
     
    henny, Daxter1966, popje4 en 5 anderen vinden dit leuk.