Clubhuis de Boerenhut

Discussie in 'Overig archief' gestart door lovely, 24 April 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. lovely

lovely Forummeester

HCC,bloemkooloren?xD
    Die hebben wij denk ik allemaal momenteel...ik keek er iig iedere dag naar uit,ging er echt voor zitten:inlove:

harm-jan70 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  2. .-Ard1970-

.-Ard1970- Forum freak

Beste lezers,

Het gaat weer beginnen. Een nieuw verhaal. Ik beloof niet om elke dag te schrijven want er zit veel "veldwerk" in het verhaal. Ik heb er een enorme hekel aan als dingen niet kloppen. Veel leesplezier. De titel is: Ingehaald door de tijd?

Proloog (deel 1)

Het was niet warmer dan 5 graden op deze dag in november. Hij zette de kraag van zijn jas wat meer omhoog. Hij hield niet van de kou maar gelukkig was het droog vandaag. Hij was niet voor niets naar Duitsland gekomen. Hier was er voor hem een afspraak gemaakt met iemand. In Nederland kon deze afspraak niet. Hij wist maar al te goed dat deze afspraak gevaarlijk was maar hij kon niet anders dan deze afspraak nakomen.
    Hij wilde dat er een andere manier was om dit af te handelen maar hij moest ook maar doen wat hem werd opgedragen. Zijn baas had geregeld dat hij hier die ander zou ontmoeten.
    Gisterenochtend was hij vertrokken in zijn Ford Capri uit zijn woonplaats. Hij is in één keer uit Nederland hier naar toe gereden. Een dorp in Sauerland in West Duitsland. Hallenberg was zijn bestemming geweest. Hij had nog nooit van de plaats gehoord maar hij moest wel gaan. De druk van zijn baas en de dingen die zijn baas van hem wist zorgde ervoor dat hij was gegaan. Gisteren was hij aangekomen en had hij een hotel gezocht omdat de afspraak pas vandaag was.
    Hij liep door het stadje heen. De afspraak die was gemaakt, zou later plaatsvinden bij een kapel boven op de Kreuzberg. Hij voelde in de zakken van zijn jas of hij alles bij zich had wat hij nodig had voor de afspraak en begon aan de wandeling naar boven.
    Hij had geen oog voor de mooie omgeving waar hij liep. Hoe de stad langzaam overging in een bosrijke omgeving. Hij zag de veertien kapelletjes onderweg die het lijden en sterven van de Jezus uitbeelden, maar hij keek er verder niet naar. Hij had geen tijd om er naar te kijken. Hij dacht liever na omdat zijn gedachten nu eenmaal nooit stil stonden. Allerlei dingen spoken er dan door zijn hoofd. Of het nu ging om de presidentverkiezingen in de Verenigde Staten die net gewonnen waren door Jimmy Carter of dat het ging om de voetbaluitslagen van het afgelopen weekend. Altijd was hij in zijn hoofd wel met dat soort zaken bezig. Hij wist ook wel dat het voornamelijk kwam omdat hij anders te veel nadacht over de dingen die hij gedaan had. Dingen die volgens de meeste mensen verkeerd waren. Maar hij handelde alleen maar in opdracht en hij moest toch ook zijn geld verdienen. Misschien niet de meest makkelijke manier maar hij kon niets anders meer. Hij was te ver meegezogen in het geheel.

--- wordt vervolgd ---​

-doppie-, henny, popje4 en 14 anderen vinden dit leuk.
  3. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Wow, dat begint al spannend.

4. duiveltje58

duiveltje58 Gelegenheidsauteur

Dat wordt weer iedere dag kijken of het vervolg er is, ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat.
    Ard. top dat je weer met een verhaal komt.;)

5. katbla

katbla Forum freak

joepie, Ard is er weer..........:)..en idd het begint gelijk spannend....8)

6. .-Ard1970-

.-Ard1970- Forum freak

Proloog (2)

Hij keek omhoog de weg af. Er zaten veel bochten in de weg naar de kapel. Hij wist het omdat hij deze weg gisteren tot twee keer toe had gelopen. Voorbereid zijn zoals zijn baas het hem altijd had voorgehouden. Altijd kijken of dingen wel kloppen, altijd alle fouten die kunnen ontstaan proberen uitsluiten. De ervaring uit het verleden heeft hem geleerd dat een goede voorbereiding het beste was. Niet uit emotie reageren, maar jezelf onder controle hebben op deze spannende momenten. Hij mocht geen fouten maken. Het risico is dan te groot, niet alleen voor hem maar ook voor zijn baas.
    In de verte was de kapel al. Hij keek op zijn horloge. Bijna was het twee uur. Het tijdstip waarop de afspraak zou plaatsvinden. Hij keek om zich heen of er nog meer mensen waren die naar de kapel liepen. Maar achter hem zag hij niemand de weg omhoog komen. Hij keek weer vooruit. Bij de kapel zag hij twee mensen staan. Een man en een vrouw. Hij baalde van het laatste want hij wilde niet dat iemand bij de afspraak was. De afspraak was gemaakt met de man en dat de vrouw er nu bij was maakte het anders. Hij dacht kort na maar zijn besluit stond vast. De opdracht was duidelijk en hij wist hoe zijn baas dacht. Dus was het logisch dat hij deed wat hij moest doen. Bij de kapel liep hij op de mensen af.
    ‘Fijn dat u naar deze afspraak kon komen’, begroette hij het stel.
    Hij haalde zijn hand uit zijn lange regenjas. In zijn hand had hij een revolver en voor de mensen ook maar iets konden zeggen, schoot hij op de man. De vrouw wilde gaan gillen maar voor ze haar mond open kon doen schoot hij een tweede keer. Hij raakte de vrouw.
    De man stak de revolver weg en voelde aan de hals van de beide personen die hij geraakt had. Hij was niet trots op wat hij gedaan had, maar hij wist wel dat beide schoten raak waren geweest. Veel uren had hij geoefend. Vroeger in het leger was hij niet voor niets scherpschutter geweest. Hij liet de beiden lichamen liggen en zonder om te kijken liep hij naar beneden. Hij had trek in een kop koffie en iets te eten voor hij weer terug zou gaan naar Nederland om zijn baas te melden dat hij de taak had uitgevoerd.

--- wordt vervolgd ---​

-doppie-, henny, popje4 en 10 anderen vinden dit leuk.
  7. HappyChiefCook1

HappyChiefCook1 Levende forumlegende

o_O en het wordt al gelijk erg spannend xD
    zeer goede proloog :)

lieke_, Daxter1966, HofvanDromen en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. katbla

katbla Forum freak

bam!..wat een proloog........[​IMG] dit belooft wat........:p

Laatste bewerkt: 27 April 2016
    lieke_, harm-jan70 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  9. .-Ard1970-

.-Ard1970- Forum freak

Hoofdstuk 1-1

“Schat, ik ben thuis”, roept Erik de gang in als hij de voordeur van zijn huis opent. Zijn zoon van 6 komt hem tegemoet lopen. “Papa is er weer” Erik pakt David op en tilt hem boven zijn hoofd. “Als je blijft groeien, dan kan ik je niet meer optillen”
    ‘Tuurlijk wel papa. U bent zo sterk.’
    Erik loopt met een lach om zijn mond verder zijn huis in. Hij loopt naar de keuken toe waar Corina, zijn vrouw, bezig is met het avondeten.
    Na een vlugge kus op haar wang, probeert hij te kijken in de pan wat ze eten vanavond. Zijn vrouw kent hem maar al te goed en zegt dan ook. “Tuinbonen met spekjes. Hoe was het vandaag? Druk geweest?”
    “Wat is druk? Je kent het wel. Artikel schrijven, wat mensen bellen en vanmiddag moest ik naar een persconferentie van een nieuwe politieke partij of een nieuwe beweging. Ik heb het verhaal aangehoord en er een stuk over geschreven. Meer niet. Het is een partij die vooral op wil komen voor ‘echte’ Nederlanders maar toen ik vroeg of hij een omschrijving kan geven, was het antwoord dat dit wel duidelijk moest zijn. Maar ik weet niet wie de echte Nederlander is. Maxima zei toch ook al dat de Nederlandse identiteit niet bestaat.”
    “Hebben ze wel plannen gepresenteerd? Trouwens, jij doet toch niets met politiek?”
    “Nee, er zijn nog geen plannen gepresenteerd. Die komen later deze week. Nee, normaal gesproken niet maar omdat iemand vakantie heeft en de krant niet zou willen dat ze nieuws zouden missen moest ik er naar toe. Heb jij nog wat bijzonders gedaan vandaag?”
    “Vanmorgen de kinderen naar school gebracht. De was gedaan. Mijn ouders gebeld. Ze komen zaterdag langs. De douche schoongemaakt. Daarna de kinderen weer uit school gehaald. Het is woensdag vandaag dus ze waren vrij. Nog een was gedaan vanmiddag. Een spelletje met de kinderen gedaan omdat ze niet naar buiten konden. Kortom geen tijd gehad om iets leuks te doen. Wil jij trouwens vanavond Ruth naar de korfbal brengen? Dan kan ik nog achter het naaimachine kruipen.”
    “Vanavond korfbal? Hoe hou je alles bij?”
    “Je komt hier niet voor het eerst. Op de deur van de koelkast hangt een prachtig schema.”
    “Waarom zou ik kijken? Jij onthoudt het toch allemaal.”
    “‘Je zult het wel nooit leren. Hoe je dat op je werk doet is voor mij een raadsel.”
    “Dat is anders. Daar gebruik ik mijn agenda voor.”
    “Je mag die agenda dan wel aan mij geven. Dan zet ik alle andere afspraken er ook in.”
    ‘Mooi niet. De agenda is voor mijn werk. Ik houd mijn afspraken voor mijn werk bij. Jij houdt de afspraken van thuis bij. Zo werkt het al heel de tijd, dus dat veranderen we mooi niet. Ik breng Ruth wel weg. Geen probleem.”
    “Ga dan nu iedereen maar roepen, dan kunnen we gaan eten.”

--- wordt vervolgd ---​

-doppie-, henny, popje4 en 11 anderen vinden dit leuk.
  10. HendrikJandeTuinman

HendrikJandeTuinman Gevorderde

11. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Zit al te wachten .....8)
    deel 3 komt u maar....;)

lieke_ en leni1955 vinden dit leuk.
  12. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

*Deelt koekje met Hofje*

Duurt lang hé Hofje, voor deel 3 wordt uitgevoerd... Jij nog een koffie? ​

lieke_, leni1955 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  13. HofvanDromen

Nou graag HJ..een goede kop koffie sla ik niet af....

*pakt nog een chocolade koekje*
    Jij ook nog half koekje HJ ??

en wacht verder in spanning af​

lieke_, leni1955 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  14. .-Ard1970-

.-Ard1970- Forum freak

Hoofdstuk 1-3

“Bij ons was de politie niet in de klas.”, zegt David. “Wij hebben alleen meer moeten schrijven en lezen en rekenen. Het was gewoon saai op school.”
    “Ja, maar je moet toch leren lezen? En schrijven is ook heel belangrijk. Kijk maar als je vader niet kon schrijven dan kon ik toch niet werken bij de krant?”
    “Bij ons was er een nieuwe jongen, George, in de klas. Hij kwam van een andere school maar daar vond hij het niet leuk. Dus nu zit hij bij ons op school. Hij zit bijna naast mij. Alleen Esther zit er tussen.”, zegt Ruth
    “Is het een leuke jongen? Of weet je dat nog niet?”
    “Hij zei niet veel. Alleen weet ik dat hij uit Ghana komt. Zijn vader en moeder zijn een tijdje terug hier komen wonen.”
    “Dan zal het wel moeilijk voor hem zijn. Hij moet natuurlijk ook de taal nog leren.”
    “Ja, want met lezen kon hij het niet zo goed. Maar de tafel van 13, kon hij wel opzeggen.”
    “De tafel van 13? Die heb jij nog niet geleerd. David, eet je bord nu eens leeg. Iedereen is klaar en we zitten op jou te wachten.”
    Erik geniet van deze momenten. Hij heeft een drukke baan als journalist en de momenten dat hij thuis is met het avondeten, geniet hij van zijn gezin.
    Hij kijkt naar Corina zijn vrouw. De rots in de branding als het om het gezin gaat. Door haar heeft hij de tijd en ruimte voor deze intensieve baan. Hij hoort zijn collega’s vaak mopperen omdat ze de kinderen weg moeten brengen of omdat ze op tijd thuis moeten zijn omdat hun partner werkt. Hij heeft het getroffen. Dankbaar is hij voor zijn gezin.
    “Erik, wat voor partij is het dan waar je geweest bent?’, vraagt Corina zodat hij niet verder na kan denken over zijn gezin.
    “Een nieuwe partij of beweging. De naam is Echt Nederland. Volgens de gegevens uit de persconferentie is ons land niet meer echt. Er zijn te veel zaken die volgens hun niet meer passen bij hoe Nederland was en hoe het hoort te zijn. Echt Nederland wil er zijn voor de echte Nederlanders. Maar meer informatie was er niet. Ik weet alleen dat de presentatie er professioneel uitzag en de voorzitter van de partij kwam erg charismatisch over. Ben je nu klaar David?”
    “Ja hoor, maar morgen wil ik pannenkoeken. Ik vind dit niet lekker.”
    Corina staat al op als ze ziet dat ook David klaar is. Erik kijkt haar na als ze het toetje gaat halen. Hij stapelt de borden op en legt het bestek erop. Even later is zijn vrouw terug met een pak yoghurt en schaaltjes.
    ‘Mogen we er suiker in?’, vraagt Ruth.
    ‘Ik neem het wel mee als ik de borden in de keuken zet. Erik, verdeel jij de yoghurt alvast. Ik wil maar een klein beetje.’
    Erik verdeelt het toetje over de schaaltjes. Als Corina terug is uit de keuken en bij de liefhebbers suiker in de yoghurt heeft gedaan, is het weer stil aan de tafel.

--- wordt vervolgd ---
    Maandag begin ik aan hoofdstuk 2.

Laatste bewerkt: 29 April 2016
    -doppie-, henny, popje4 en 9 anderen vinden dit leuk.
  15. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Hofje zit niet zo kraken met dat koekje! -.-
    Het verhaal is net zo spannend!

Daxter1966, lieke_, .-Ard1970- en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. HofvanDromen

Sssttt HJ stil nou8)
    Haal ook ff die chocolade van je wang:music:

Daxter1966, lieke_, .-Ard1970- en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. katbla

katbla Forum freak

Peter verdeelt het toetje over de schaaltjes......
    [/QUOTE]

wie is Peter??

Daxter1966, lieke_, .-Ard1970- en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Zo, he, he eindelijk tijd om deel 2 en 3 te lezen.

Katbla, slip of the pen, moet kunnen toch.;)