Burenkado's

Discussie in 'Overig archief' gestart door buikie1512, 6 December 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikie1512

buikie1512 Forum-baron

Tijdens events krijg ik meestal 10 - 12 kado's van buren. Door de rune in de boom heb ik de mogelijkheid om er 7 terug te sturen. Ik zou graag zien dat deze rune uitgebreid wordt.
    Op die manier kun je dan de sterren die je over hebt een beetje nuttig besteden.

Of: de mogelijkheid om alleen tijdens events het aantal burenkado's te vergroten, zodat je een medespeler kunt helpen.

-Coco1968- vindt dit leuk.
  2. Katinka1700

Katinka1700 Forum-hertog

Ik zou ook wel graag wat meer kadoos kunnen sturen.

3. Butsmuts

Butsmuts Oudgediende

Hier kan ik me ook wel in vinden. 7 cadeautjes is tijdens een event niet zo veel.

4. moontje68

moontje68 Regelmatige auteur

ik ben er niet voor, dit zal alleen maar het gebedel om DI op het forum aanmoedigen
    vind het op die manier niet eerlijk om zo een event te halen

5. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Ik vind dat de huwlijkspartner de kus als extra zou moeten kunnen sturen boven de normale kado's

Cornelly52, langeveentje en penny1944 vinden dit leuk.
  6. BaukeS

BaukeS Halfgod

ik vind het een goed idee, maar ik zie wel nadelen:
    mensen bedelen meer op het forum, ook minder actieve buren krijgen dan per inlog allemaal ongeveer 2of3 cadeaus per buur, terwijl ze dat niet verdienen.

moontje68 vindt dit leuk.
  7. buikie1512

buikie1512 Forum-baron

"Bedelen" zullen sommige toch wel doen.
    Het is niet de bedoeling om meerdere kado's per dag aan dezelfde buur te geven.

8. BaukeS

BaukeS Halfgod

dat weet ik, maar minder actieve buren kijken minder dan 1x per dag en krijgen dus ook die van gisteren

9. buikie1512

buikie1512 Forum-baron

Dat begrijp ik niet. Het voorstel is om het aantal kado's te vergroten, niet onbeperkt natuurlijk. Er moet wel een vastgestelde max zijn. Nu kun je 5 (met rune 7) kado's sturen. Het max zou bijv. naar 9 kunnen (tijdens events).
    Ik weet niet hoe iemand anders de kado's verdeeld, maar ik stuur geen kado's aan buren waar ik niets van terug krijg. Het gaat bij mij niet op de weegschaal, maar ik geef liever iets aan een buur die mij ook weer iets terug stuurt dan aan iemand waar ik nog nooit iets van gekregen heb.

Laatste bewerkt: 9 December 2014
  10. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Dat telt voor mij ook. Ik werk het lijstje met ontvangen cadeautjes af. Maar er zijn ook veel spelers die werken het lijstje met buren af. En in dat geval heeft Bauke wel gelijk dat het aantal dat ze krijgen dan ook omhoog gaat.
    Er zijn nu ook spelers die vragen om buren die niet op cadeautjes zitten te wachten, omdat ze de cadeautjes al verdelen aan een vast groepje. En spelers die de extra buren in de boom expres niet vrijspelen omdat ze cadeautjes graag willen verdelen, en dan liever niet die extra buren erbij hebben. Voor die spelers zou het juist leuk zijn wanneer we nog een extra deelrune kregen.
    Ik vind 2 extra wel een aardig idee. Nog liever zou ik zien dat er een rune komt voor 5 cadeautjes uit eigen voorraad, waarbij de regel niet meer dan 1 per buur blijft bestaan. En dan zou ik graag bij events de mogelijkheid hebben om ook drops uit eigen voorraad te kunnen versturen. En ambachtsprodukten dus bij die 5 cadeautjes horen (en niet van de andere 7 afgaan) en eventueel ook de mogelijkheid ambachtsgrondstoffen te kunnen versturen.

langeveentje vindt dit leuk.
  11. moontje68

moontje68 Regelmatige auteur

daarom vind ik dat dus geen goed idee op die manier krijgen sommige veel meer DI dan anderen
    ik vind eigenlijk dat het niet meer mogelijk moet zijn dat je event kado's kan sturen naar mensen op het forum
    ik geef liever wat aan mijn lagere buren zodat die ook een kans krijgen om een event te halen

12. daisy17858

daisy17858 Forum-overlever

Ik ben het helemaal met je eens Coco, het is iedere dag weer een gepuzzel om het zo eerlijk mogelijk te doen.
    Ik heb als buur veel oudgediende die al heel lang mijn buurtje zijn en die iedere dag een cadeau sturen, ik zou dit ook heel erg graag doen en puzzel me suf om het toch zo eerlijk mogelijk te verdelen.
    Dus aub de optie om nog een paar cadeau's meer te kunnen vrijspelen.:D

langeveentje vindt dit leuk.
  13. langeveentje

langeveentje Doorzetter

helemaal mee eens heb ook bijna allemaal buren die ongeveer net zo ver zijn als mij

Cornelly52 vindt dit leuk.
  14. Cornelly52

Cornelly52 Forum-baron

Nou ik zou de uitbreiding niet alleen voor de events willen maar voor permanent.
    Je hebt maximaal 24 buren je kunt dus minder dan 1 op3 een kado sturen

daisy17858 en Sintra98 vinden dit leuk.
  15. elzerlh

elzerlh Gelegenheidsauteur

meerdere cadeaus is een prima idee ben ik helemaal voor.
    En aan wie je een cadeau wilt geven bepaal je helemaal zelf,
    geven is altijd leuker dan nemen.
    en als je een keer wat over houd nou jammer dan sla je een keer over.

16. sopor1

sopor1 Junior expert

ik doe ook een andere game, zoals velen van ons,m maar in die game kan je iedere vriend/buur iedere dag een kado sturen.
    met 1 muis klik, farmerama is nog niet zo ver, want die andere game is al 3 jaar verder, dus misschien over een tijdje kom het er in.

17. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Het lijkt mij toch vrij duidelijk dat de bedoeling van het spel is om de speler ook te leren dat het leven bestaat uit keuzes maken.
    Gratis cadeaus zijn natuurlijk leuk, maar je zal toch meer moeten doen om goede vrienden met je buren te worden.

Met de rune om elke dag in plaats van vijf gratis cadeaus er zeven te kunnen geven is er al een grote uitbreiding gedaan.
    Het kunnen geven van nog meer cadeaus, van meer eigen producten, van eigen overschotten in bomen, stallen of ambachtsproducten, maakt het spel veel te gevoelig voor pushing en zal dus niet gebeuren.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.