Bugfix mest

Discussie in 'Overig archief' gestart door buikie1512, 12 Februari 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Ik zet net een discussie over dit onderwerp uit de algemene vragen sectie over Speakers.
    o_Ok deze verplaats ik daarheen, maar om het niet verwarrender te maken zal ik de twee draadjes niet samenvoegen.

2. tootje

tootje Commandant van het forum

De mest zal denk ik helemaal niet meer zover zakken als voorheen Coco. Voor een event heb je veel mest nodig. Als een groot aantal spelers de mest op voorhand willen kopen, zal de prijs gewoon hoog blijven en tijdens het event alsnog oplopen....

3. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik denk ook niet dat de mest snel onder de 10 BD komt, en misschien ook wel 50 BD blijft. Maar ergens zal een grens liggen. De prijs zakt in ieder geval minder snel. Vanmiddag nog mest op de markt gezet voor 126 BD. Meestal als ik klaar ben met een event dat de prijs wel weer onder de 100 zit. Afhankelijk hoe snel en hoe ver de prijs zakt, koop ik straks ook zelf mest en zet die voor een goede prijs op de markt. Ik hoef nu niet meer bang te zijn dat ik dure mest kwijtraak, die komt dan wel op de mesthoop en kan ik later weer aanbieden.

Het verschil is ook dat ik uit angst mest niet kwijt te worden ze eerder op de eerste bladzijde aangeboden zou hebben, en nu ook rustig een bladzijde of twee verder durf te kijken. Als ik de mest nu niet voor 100 BD kwijtraak, dan een volgend event wel.

tootje vindt dit leuk.
  4. |-|ans

|-|ans Forummeester

Kortom: bestaand systeem om zeep geholpen dus.. tenslotte levert de mest slechts 10% tijdwinst op dus ga ik geen 50 duiten investeren in mest om daarvoor drie gewasjes die misschien 40 elk opbrengen 10% sneller van het land te kunnen trekken.. Vanaf zo'n 25 duiten is ook voor lange gewassen mest niet meer rendabel..

5. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

En daarmee geef je dus voor jezelf al een duidelijke grens aan. Wanneer je een gewas van 18 uur met water opzet, levert de mest nog ongeveer 1,5 uur voordeel op. Wanneer je die tijd kunt benutten, kun je dus gierst of mais in die tijd met alleen water doen. Die levert op dit moment nog ruim 30 BD per stuk op. Bij gebruik van kwartveldjes met WAC is dit 3x 30 is 90 BD voordeel en bij gebruik van hele velden zonder wac is dit 4x 30 BD is 120 BD voordeel om wel mest te gebruiken. De grens ligt bij mij dus hoger.
    Dat wil zeggen: bloemkool met water is 8 uur en levert meer op dan al die gewassen van langer dan 16 uur, en hele velden zonder wac schiet niet op, dus heb ik al weer alleen maar stallen staan.
    Met mest van 5 BD gooi ik ze vrolijk op de bromelias om ze 11 minuten sneller klaar te hebben. Nu verkoop ik ze voor een leuke prijs.
    En dat is dus de vrije marktwerking. Ieder stelt zijn eigen grenzen en ergens bereik je weer een evenwicht.
    Ik investeer geen duizenden BD in mest in de hoop er een paar honderd mee te verdienen.
    Ik verkoop nu nog wel iedere keer al mijn mest na het opnieuw voeren van de stallen.

6. |-|ans

|-|ans Forummeester

Waarom zou je een 18-uurs gewas kweken als dat kennelijk niet genoeg oplevert? En dus niet alleen maar bloemkool, gierst of maïs?! ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.