Bugfix mest

Discussie in 'Overig archief' gestart door buikie1512, 12 Februari 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekekoning

miekekoning Veteraan

Snap ik helemaal maar ben het er echt mee eens dat dit op de verkeerde plek is gemeld. Dit is echt een officiële aankondiging waard en het was geen eens een bug dus staat het zowiezo op de verkeerde plek.

Ik baal echt van deze verandering en al helemaal dat het zo verstopt stond dat je het niet kan vinden. Is niet de eerste keer met het nieuwe forum dat ik dingen mis.

2. polkey

polkey Oudgediende

Als ik lees 'nav wensen vanuit de spelers' denk ik altijd 'mij is nooit iets gevraagd'
    Ik vond namelijk de oude manier veel interessanter want was handel op de markt veel leuker en winst uit te halen.
    Wat is er leuker dan te kopen, mest geven en terug naar de markt om bij te kopen en de prijs ineens lager of hoger te zien staan.
    Denk ook aan de lagere levels die nou net op deze manier ook handel konden drijven, was ook altijd mijn tip als me werd gevraagd hoe ze aan meer bd konden komen.
    Plus dat iedereen geleidelijk de mest kon aanvullen tot de prijs te hoog werd en voor de lage beurs niet meer haalbaar.
    Zo had iedere speler gelijke kansen, nu is het alleen weggelegd voor de rijken.
    En een toekomst voor bp is toch echt alleen met nieuwe en blijvende spelers omdat het spel speelbaar en leuk is en vanaf het begin ook kleinschalig handel kan worden gedreven met datgene wat je nu wel hebt.
    Zet niet de focus op alleen hoge levels om het misschien voor hun aantrekkelijker te maken want er komt een moment dat ze alles al hebben of verzadigd zijn.
    En dan komt er vast wel een opmerking als dat er straks wel een daling van de prijs komt, dan is de limiet van aanbod naar mijn idee nog veel te hoog want wat moet je met 1000 of meer mest terwijl je na het event alles weer vol hebt staan met stallen.
    Die duizend krijg je in een dag niet weg op je velden dus ga je weer handelen en terug op de markt plaatsen, wat nog steeds te hoge prijzen zal vragen omdat iedereen winst wil maken.
    Als ik nu naar het aanbod op de markt kijk zie ik hoeveelheden die met de hoge prijs voor mij in ieder geval onzinnig zijn, of een grappenmaker die ze weer per 1 gaat verkopen.
    Ik had al de opmerking gemaakt dat het tijdstip van invoeren midden in een event 'ondoordacht' was ( en dan zet ik het netjes neer ) -.-
    en is dit gezien de tijdsduur van het event gelukkig niet onoverkomelijk en kan het zonder mest ook.
    Persoonlijk zie ik liever dat de energie in herstellen van een echte bugfix gaat zitten dan steeds opnieuw veranderingen die motivatie om te spelen naar het nulpunt brengt.
    En dan heb ik het niet alleen over de wijziging van die mest maar alles wat de laatste tijd op het forum wordt aangekaart en spelers dwars zit van bioscoop die niet werkzaam is ( dus haal die optie dan ook maar uit het spel ) tot dure aankopen pakketten/ wolkenrijen/sieritems omdat echt geld inzetten voor de enkeling is die dat makkelijker kan missen of ernstig verslaafd is.
    Op den duur zal dat eerder spelers kosten dan nieuwe spelers aantrekken, ik heb namelijk geleerd dat je met kleine beetjes rijker kunt worden dan in korte tijd met heel veel.

omaatje75, tootje en |-|ans vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Omaatje, even geduld. Bij mij op de markt is de duurste prijs 225 BD geweest, maar ondertussen is er weer volop te koop voor onder de 110 BD. In aantallen variërend van 10 tot 300 stuks. Voor de eerste weekenddag van een zaaievent is dat helemaal niet zo raar.
    Dan moet je leren het hele bovenste blok als OA te zien. Het is gerubriceerd, ik hoor bij de spelers die dat gemakkelijk vind, maar de eerste 4 rubrieken zijn allemaal OA's.

Het moment was erg ongelukkig gekozen, waardoor veel spelers die normaal bereid zijn aardige prijzen voor mest te betalen het nu zonder hebben moeten doen. Maar de markt stabiliseert al. Dus de grote opkopers die dat hebben gedaan in de hoop grote winsten te behalen moeten niet te lang meer wachten met verkopen. De kans is redelijk klein dat de markt weer helemaal leeg raakt.
    Nu is het afwachten bij welke prijs de grootverbruikers het de moeite waard vinden om een voorraad aan te leggen. Ik vermoed dat bij het carnavalevent de 100 BD niet weer gehaald gaat worden.
    polkey, er is misschien geen enquete over geweest, maar het voorstel is bij de ideeënpool heel vaak langs gekomen om de mesthoop groter te maken. Met 750 kwartveldjes is het heel vervelend om maar 600 als premiumspeler op voorraad te kunnen hebben. Bij mij bleef het steken op 300. Met ook het gevolg dat ik aanbiedingen boven de 300 stuks niet kon kopen omdat die mest dan zo in het niets verdween.
    Voor nieuwe spelers zal het interessant blijven om de mest voor een event even een dag langer vast te houden en daarna voor maximale prijs op de markt te zetten. En ik heb geen medelijden met die nieuwe spelers die naast een kip of konijn vermoedelijk doorlopend tussen de 20 en 60 BD voor een mest kunnen krijgen. Jammer dan als de prijs wel onder de 10 BD zakt, nu zakte de prijs vaak onder de 3 BD. En juist onervaren spelers die de mest zo goedkoop gingen aanbieden. En een stel ervaren handelaren die daar tijdens een event meerdere keren de winst uit haalden.
    Die winst mis ik ook. Zonder premium, dus met een maximum van 10 aanbiedingen van 300 stuks leverde me dat ieder event toch ruim een miljoen BD op. Maar ik denk dat de prijs echt wel gaat halveren en handelaren echt wel weer winst kunnen maken met de mest.
    Minder, omdat spelers die de mest gebruiken gelijk genoeg voor het hele event kunnen kopen en dan niet meer de duurste mest hoeven te kopen. Persoonlijk vind ik het niet verkeerd dat die handel eruit gehaald wordt.
    Wanneer de mest niet duurder wordt tijdens een event, is dit helemaal niet een voordeel voor de rijken en een nadeel voor de armen.

omaatje75 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  4. Jokertje_

Jokertje_ Forum-hertog

Ik weet niet op welke markt jij zit -coco1968- maar bij mij rijzen de prijzen de pan uit bijna 200 BD per stuk dat zijn volgens mij geen lage prijzen en nu dus ook aangeboden per 800 of meer. Belachelijk gewoon

5. issymyaki

issymyaki Actieve auteur

hiero strak boven de 150 bd dit is niet grappig ( en ja bp en mods blijf maar zeggen het was een foutje )

6. boesje46

boesje46 Forum-commissaris

De mest op markt 24 kost het maar rond de 105 bd

7. |-|ans

|-|ans Forummeester

Hoe absurd ik de aanpassing ook vind en niets te maken vind hebben met een bug, realiseer je alsjeblieft dat de mods hier totaal geen aandeel in hebben. In dit geval kregen ook zij pas ten tijde van de verandering te horen dat dit per direct was herzien..

8. tootje

tootje Commandant van het forum

Coco hier is de mest ook nog steeds boven de 165 boerenduiten.....8)

Het vervelende van het hele geval is en blijft, dat BP een ongelukkig moment heeft gekozen om deze verandering zonder kennisgeving vooraf in te voeren.
    enne.....zonder dat Tootje de boel nog ff wil aanwakkeren (beroemde one-liner van Toon :p) snap ik nog minder van het feit dat het nieuws bij buffixes is geplaatst. Dat de eerste vier rubrieken allemaal OA's zijn is best mogelijk Coco, maar een grote verandering als deze hoort volgens mij écht gewoon bij de Officiele Aankondigingen. 8)

omaatje75 en |-|ans vinden dit leuk.
  9. |-|ans

|-|ans Forummeester

Helemaal mee eens.. dit heeft niets met het fixen van een bug te maken.

omaatje75 en tootje vinden dit leuk.
  10. issymyaki

issymyaki Actieve auteur

geachte mr/mevr jans ,
    ik geef de mods geen schuld :)maar om te horen dat het een foutje was en we onder het rubriek oa hadden moeten kijken vindt ik kwalijk
    had gewoon netjes gemeld moeten worden

11. |-|ans

|-|ans Forummeester

Mee eens.. het probleem is alleen voornamelijk dat BP allerlei zaken besluit en doorvoert zonder dit tijdig (aan de moderatoren) te communiceren.
    Hans

12. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Op mijn markt kost de mest nog steeds rond de 150/160 bd.

Eerlijk gezegd snap ik de kloe niet van de extra mest :oops: Ik kan tot 300 mest. Als ik mest ga kopen om bijv naar 500 te gaan komt er geen mest meer uit mijn verblijven. Dan moet ik eerst weer mest verkopen en later terug kopen als ik de verblijven heb geleegd. Dit kost je alleen maar BD als je iets verkoopt op de markt en het risico dat je mest weg is en je duurdere mest moet terug kopen. Wat is hier het nut dan van, alleen dat je bijv een grotere voorraad hebt met een event toch? Of zit ik nu echt helemaal verkeerd te denken?

13. |-|ans

|-|ans Forummeester

Ik denk dat velen zich afvragen wat hier nu precies de bedoeling van is (geweest).. en er ook niet de eventuele voordelen van inzien. Bovendien leidt het plots doorvoeren van een dergelijke wijziging slechts tot (overbodige) onrust. Er was tenslotte geen enkele acute noodzaak dit op stel en sprong te introduceren dus had het gewoon, op een fatsoenlijke manier, tijdig onder de aandacht kunnen worden gebracht. Maar kennelijk denkt BP daar heel anders over..

-Coco1968- vindt dit leuk.
  14. -Coco1968-

Op de markt zetten en dan uit de verkoop halen, kost je inderdaad marktgeld. Maar vorige week was de mest geen 3 BD, bij het verjaardagsevent net als nu, ruim boven de 100 BD. Je kunt nu dus je stallen mesten en voor de maximale prijs te koop zetten, zonder bang te hoeven zijn dat het in het niets verdwijnt. Koopt een ander je handel, dan heb je tussen de events door een hogere prijs dan eerder, en wordt het niet verkocht, dan kun je op het moment dat de FAQ verschijnt al je mest van de markt halen en zelf gebruiken voor het event, of 2 dagen later voor een duurdere prijs erop zetten.
    Ik zie dus een aantal voordelen:
    Je hoeft niet meer bang te zijn dat je de mest voor niets kwijt bent, je kunt na 6 dagen voor de zekerheid altijd zelf de mest van de markt halen, ongeacht hoeveel dat is.
    De prijs wordt stabieler, wanneer de prijs tussen 2 zaaievents laag wordt zijn er altijd wel opkopers, wanneer er een zaaievent is, hebben veel spelers zelf mest.
    Je kunt op de markt 800 mest kopen zodat je al je kwartvelden in een mum van tijd mest kunt geven, ipv dat je na het bemesten van een veld terug moet naar de markt om de volgende mest aan te schaffen. 4 uurs gewassen kun je met een knechtencoupon van 3 uur net met water en mest 2x gebruiken, maar dan moet je behoorlijk snel de mest kunnen aanschaffen tussen de velden door. Met veel aanbiedingen van 1 stuks en 600 stuks schiet dat soms helemaal niet op.

De nadelen die ik zie zijn:
    Er is niet meer op dezelfde manier met mest te handelen, doordat iedereen veel mest op voorraad kan hebben, kun je niet meer tijdens een event 3x opkopen en voor de maximale prijs weer op de markt zetten.
    Er zijn altijd opkopers die voldoende BD hebben om miljoenen mest op voorraad te nemen, waardoor de vraag is of er inderdaad de eerstvolgende events voldoende mest in omloop is.
    Je kunt niet zelf de benodigde hoeveelheid voor een event produceren zonder gebruik te maken van de markt als opslag plaats.

issymyaki en schaapje52 vinden dit leuk.
  15. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Coco dank je wel voor je uitleg. Ik snap nu wat je nog meer kan bereiken met opkopen, verkopen en zelf gebruiken.

16. didi1627

didi1627 Junior expert

Als ze dan toch dingen repareren onder de noemer bugfix....dan weet ik er ook nog wel een.
    Een oneindige voorraad water i.p.v. max. 600 stuks. Dan kunnen we eindelijk meer dan 17 supervoer maken in de molen.
    Persoonlijk heb ik dat liever dan een oneindige voorraad mest.

17. Wendie

Wendie Forumbewoner

kortom:

gebruik van mest bij een event kunnen we vanaf nu op onze buik schrijven want het is er niet of gewoon onbetaalbaar
    vind dit een zeer slechte ontwikkeling in het spel en mag van mij wee terug naar de oude situatie

mensen die geld willen verdienen op markt kunnen dit ook via een andere weg en niet via de mest die iedereen hard noig heeft bij een event. vind het een behoorlijke domper op de events geven zo

18. -Coco1968-

De situatie is heel lang geweest dat handelaren heel veel konden verdienen aan de mest. De verandering is op een verkeerd moment gekomen, maar in het vervolg kun je net voor een event dus voldoende mest kopen voor een heel event.
    Ik verwacht niet dat de mest in een volgend event weer 100 BD wordt, en dat was voor deze verandering wel standaard zo.

19. |-|ans

|-|ans Forummeester

Alleen was het verdienen aan mesthandel voorheen gelimiteerd.. tot maximaal 12.600 stuks (20x600 op de markt + 600 in de voorraad). Nu komen er veel grotere hoeveelheden voorbij, dus een aantal spelers verdienen dit keer vele miljoenen duiten.

Los daarvan moet ik nog zien hoe de ontwikkelingen zullen zijn.. de spelers met een (enorme) voorraad produceren nu immers zelf geen mest meer dus zal het aanbod ook verminderen lijkt me.

20. -Coco1968-

Ik ben ook wel heel nieuwsgierig hoeveel en hoe snel de prijs vanaf morgen gaat zakken.
    De spelers met grote voorraden die niet voor de handel zijn, zullen regelmatig bij moeten kopen. De handelaren zullen zorgen dat ze tegen het eind van een event de mest kwijt zijn, omdat de prijs daarna alleen maar gaat zakken. Die kunnen dan dus ook helpen produceren en zullen wanneer ze verwachten dat de prijs weer stijgt gelijk de markt leegkopen omdat we vele multi-miljonairs hebben.
    Wanneer ze denken dat de topprijs wel ongeveer bereikt is, zullen ze de mest weer aanbieden.
    Doordat nu iedereen weet dat de markt leeggekocht kan worden, zullen veel meer mestverbruikers veel mest opkopen aan het begin van een event. De vraag zal halverwege een event dus duidelijk lager zijn. De prijs bij het begin van een event zal daarom duidelijk hoger zijn, maar daarna niet meer zoveel toenemen, dus zal de totale prijs voor de mest niet zoveel verschillen van nu.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.