Bugfix mest

Discussie in 'Overig archief' gestart door buikie1512, 12 Februari 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamiagk

mamiagk Forum-expert

dank Coco, dan hoef ik daar geen sterren meer aan te spenderen ;) of pas als ik alles verder gedaan heb, maar dat zal nog wel even duren.

2. hihija

hihija Junior expert

Krijgen jullie zo laat door die veranderingen zoals nu met de mest ?
    Anders moeten jullie eerst de faq aanpassen op het forum over de mest en dit plaatsen gelijk met de aankondiging.
    Dit is nog steeds niet gebeurt, dus blijft het moeilijk te volgen wat er gebeurt is.

3. sinkieboy

sinkieboy Commandant van het forum

Het voordeel van premiumboer is niet alleen nog maar onbewerkt water en hoewel ik dit ook niet prettig vind hoop ik in mei toch weer m'n premium-account te kunnen verlengen voor een jaar.
    Mest gebruik ik eigenlijk alleen maar om een eventgewas snel te laten vermeerderen en verder alleen maar bij het ambacht bloemist.
    Ik had het wel zo netjes gevonden als met deze verandering je ook uit je stallen je mesthoop onbeperkt kon laten groeien!!

moontje68 vindt dit leuk.
  4. |-|ans

|-|ans Forummeester

Het is in ieder geval wél een voordeel dat onder de noemer "bug-fix" (me hoela) wordt afgenomen. Bovendien is het gebrek aan communicatie tekenend: van het één op het andere moment komt iets dergelijks uit de hoge hoed.. iets wat de laatste tijd schering en inslag is. Hierdoor ben ik het vertrouwen in stabiliteit van het spel kwijt (nog los van de bugs en niet werkende features waar geen aandacht aan wordt besteed zoals bijvoorbeeld de kuikenschool) en heb ik dus besloten maar géén geld meer te investeren in een (gedevalueerde) premium-account.. tenslotte is dit het enige signaal waarnaar wellicht geluisterd zal worden.

5. tootje

tootje Commandant van het forum

Wat ik een beetje vreemd vind is dat de aankondiging van de mesthoop verandering bij bugfixes staat.... Het lijkt er nu op als of het per ongeluk is ontstaan en men het maar zo laat om erger te voorkomen.... :music:

Laatste bewerkt: 13 Februari 2015
  6. hihija

hihija Junior expert

Dit hadden ze nooit op deze manier moeten invoeren. Nu hebben er maar een paar geluk gehad en alle mest opgekocht.
    Ze hadden de mesthoop bij de premium langzaam moeten vergroten en als de markt een vaste prijs had gevonden, dit helemaal vrijgeven.
    Dit is in mijn ogen niet de manier van werken.

7. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Het moment is gewoon heel erg verkeerd. De prijzen lopen altijd erg op tijdens een zaaievent, en met zo'n verandering kun je verwachten dat de markt leeg raakt. Wanneer ze dit gedaan hadden met aankondiging en op de dag dat het event afloopt, dan heeft iedereen de kans er aan te wennen voordat het volgende zaaievent er is.
    De markt kent juist helemaal geen vaste prijs, dus werkt je voorstel niet. En ik kan me wel voorstellen dat deze wijziging is ingevoerd om meer stabiliteit bij de mestprijs te krijgen.

8. polkey

polkey Oudgediende

Nu zal BP niet wakker liggen van die ene persoon die stopt met het premium, dat komt via een andere weg wel weer terug.
    Maar ik zal de volgende zijn, net als 2 vriendinnen.
    Back to basic, gewoon water kopen of langer wachten tot iets klaar is.
    Parfum (fok) heb ik de bomen voor, vakantie ga ik niet en bomen kan ik ook wel oogsten.
    Zou graag zien dat het niet allemaal onder een bug wordt genoemd, het zijn geen foutjes die hersteld moesten worden maar het moet de speler aanzetten tot meer aankopen.
    Want er wordt geen oplossing tot de bios uitgevonden, geen gratis tg en we zijn nu eenmaal hebberig in de zin dat als er iets nieuws in het spel wordt gebracht ook willen hebben.
    Want laten we eerlijk zijn, de aanbiedingen vliegen ons om de oren met soms een addertje onder het gras.
    Dit mest akkefietje midden in het event is ook een tactiek om lichtelijke paniek/twijfel te stichten aangezien niet iedereen drie keer per dag kan oogsten en zal besluiten toch maar uit wanhoop de susi/supermest aan te schaffen.
    Je bent tenslotte gestart met iets en wilt het uitspelen.
    Weet wel dat met steeds meer fouten in het spel en het wordt afgedaan als dat het zo hoort en niet zal worden veranderd ( zal ik even nog een vraag over stellen in 'algemeen' ) / niet goed werkende zaken als bios en genoemde kuikenschool enz, het demotiverend werkt en bij mij in ieder geval spelplezier verminderd.
    Want ineens ga je je afvragen waar je nu eigenlijk mee bezig bent, groei en vooruitgang wordt afgeremd want ik loop nu dus na 1 dag alweer tegen problemen aan.
    De eerste keer sinds ik het spel ben begonnen had ik vandaag weinig behoefte het op te starten, maar dat zal niemand interesseren.

|-|ans vindt dit leuk.
  9. hihija

hihija Junior expert

Oké de prijzen zullen blijven schommelen maar nu zal de prijs altijd veel hoger blijven. Want nu blijven de premium spelers de mest opkopen tot een bepaald bedrag. De mest zal nu nooit meer onder de 25 bd op de markt komen. Ik verwacht dat de prijs daar nu altijd een heel stuk boven blijft, zelfs boven de 100 bd

10. ayla2008

ayla2008 Regelmatige auteur

Ik ben ook niet meer van plan mijn premium te verlengen. Dit is het zoveelste puntje van ergernis. Bovendien wordt premium veel te duur op deze manier. Je krijgt er nauwelijks meer iets voor terug.
    Ik heb een pen muis gekocht voor mijn RSI. Daar kan ik mijn bomen ook wel mee oogsten. Met de knechten ben ik al gestopt. Veel te duur.
    Ik weet zelfs niet of ik nog lang door ga. Vroeger was het een leuk spel, nu is het alleen maar geld graaien en kans spelen. Met de komst van de ambachten en het fokken, is het berg afwaarts gegaan Het is me al die ergernis niet waard.

11. -Coco1968-

Er zal ergens een evenwicht gevonden worden waar spelers het interessant vinden om mest te verkopen en spelers het interessant vinden om een voorraad aan te leggen.
    Misschien blijven spelers tot 25 of zelfs 50 BD de mest opkopen, ook al verdwijnt de mest van de eigen stallen dan in het niets. Voor 100 BD denk ik toch echt dat er heel veel spelers zijn die de mest te koop aan bieden en zoveel mogelijk mest produceren. Dat wordt nu na afloop van een event ook gedaan. En dus komt er ergens een keer een evenwicht.
    Ik heb nu al vaak stallen opstaan en zet de mest zo duur mogelijk op de markt, als de mest 50 BD blijft, zal ik zeker niet minder stallen uitmesten.
    Ik denk dat het geen enkel verschil maakt of een speler premium is of niet. Premium en mest maakt alleen nog uit als het gaat om de eigen produktie. Het mooiste voordeel dat premiumspelers hebben is natuurlijk de automatische bomenoogst die ook uit te zetten is. Met daaropvolgend het water.

12. |-|ans

|-|ans Forummeester

Die automatische oogst heeft ook een keerzijde: hierdoor loop je ep mis.. je kunt namelijk niet de uil op het veld waar deze bomen staan aktiveren voor deze automagisch geoogst worden.. die 10% ben je dus kwijt..

13. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Wat te denken van mensen die de max. van 6 uilen (60%) en de max van 6 raven (30 %) in totaal 90% extra EP hebben.:music:

14. -Coco1968-

Ik heb begrepen dat je dat wel kunt. Wanneer je s'avonds stopt met spelen de automatische oogst uitzetten. s'morgens de huisdieren activeren, dan de automatische bomenoogst aanzetten en daarna weer uit. En dat s'avonds nog een keer. Johnnie omschreef dat hij zo 2x per dag de bomen oogst. Je hebt dan dus wel het voordeel dat bomen er 20 uur over doen, want de tijd telt door, ook als je de oogst uitzet.

15. |-|ans

|-|ans Forummeester

Ik heb maar 80%, maar die andere 70% staan op de andere akkers die ik dus aktiveer vóór dat ik in de buurt van mijn (mammoet-)bomen kom.

Nou.. lekker automatisch dan.. ben je nog voortdurend aan het klungelen.. :(

16. polkey

polkey Oudgediende

Gaat niets boven automatisch handwerk, ik zie steeds meer voordelen :D

17. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

De verandering betreft de mest is bewust door BP gedaan nav wensen vanuit de spelers. De verandering is eerst ingevoerd en daarna zijn wij pas ingelicht en zodra het ons bekend was is het op forum gemeld.

tootje vindt dit leuk.
  18. ayla2008

ayla2008 Regelmatige auteur

waarom wordt het dan onder bugfix weggestopt. Het zou netter zijn geweest, om het als wijziging van te voren aan te kondigen, dan achteraf als een bugfix.

tootje vindt dit leuk.
  19. tropenboer

tropenboer Forumbeginner

geachte bp
    wat is de bedoeling nou jullie hebben een foutje gemaakt met dat mest gebeuren en nu profiteren er maar een paar mensen van (je zou denken mestprijs gaat omlaag maar nee hoor bij mn markt komt het nog geen eens onder de 120 bd ). vindt dit jammer want het spel is leuk
    En om dit probleem onder de noemer "bugfix"te zetten is tevens in mijn ogen absurd

tootje vindt dit leuk.
  20. omaatje75

omaatje75 Forum-ambassadeur

k Vind dit éch niks :mad: Nou kan je eigenlijk enkel
    zaaien met water. Dan vind k er niets meer aan als je
    lange gewassen zet>:(

tootje vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.