bug ep oranje en rode stallen?

Discussie in 'Help archief' gestart door babs5610, 8 Februari 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs5610

    babs5610 Forumleerling

    Opnieuw valt het me op dat de oranje stallen verhoudingsgewijs meer TEP/EP opleveren dan de rode stallen.
    Inclusief alle bonussen uit wolkenrijen enz. geeft de rode haai 5160 TEP, terwijl de oranje libelle 9168,75 TEP geeft.
    De basis TEP van de rode haai is 1200 TEP, die van de oranje libelle 1125 TEP.
    Nogal vreemd en ook een groot verschil.
    Bij de kippen geven oranje ook meer dan rood.
    Kan het zijn dat er iets niet goed gaat met een bepaalde wolkenrij? Laatst zag ik dit ook al, maar was het de dag erna weer normaal.
     
  2. fairie

    fairie Commandant van het forum

  3. babs5610

    babs5610 Forumleerling

    Voor de zekerheid nog maar eens opgeschoond, maar de oranje stallen blijven in verhouding meer ep geven dan de rode.
    De oranje geven op dit moment (inclusief alle bonussen van wolkenrijen enz.) 8,25 keer zoveel ep als in de betreffende faq staat, de rode geven maar 4,4 keer zoveel.
    Hierdoor geven bijv. de oranje kippen op dit moment meer ep dan de rode.
     
  4. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Dan denk ik dat dit misschien komt door de bonussen. Je zou dan kunnen kijken bij je schild links in beeld welke er lopen voor de stallen en welke voor de werkstallen. Dit dan uitrekenen met de basiswaarde en dan kijken waar je op uit komt of het dan op de aantallen uitkomt die je krijgt. Als je daarop uit zou komen ligt het dus aan de bonussen die er op dat moment lopen met oogsten. Kom je op andere aantallen dan weet ik het zo even niet.
     
  5. babs5610

    babs5610 Forumleerling

    Er lopen te veel bonussen om dat uit te zoeken. Dat is ook eerder een taak voor BP.
    Ik vermoed dat het iets te maken heeft met een wolkenrij of sieritem dat eens in de 2 dagen of meer te activeren is. Dit omdat het de vorige keer de volgende dag weer normaal was.
    Het zou fijn zijn als een mod hiernaar wil kijken.
    De roze stallen geven overigens in verhouding ook minder ep dan de oranje en neon.
     
  6. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Je zal in dat geval toch contact moeten opnemen met support, want vanuit het spel in dat (normaal gesproken) niet mogelijk om bij je mee te kijken.
     
  7. babs5610

    babs5610 Forumleerling

    Ik denk niet dat het een probleem is dat bij mij alleen voorkomt. Dus support hiervoor aanschrijven lijkt me overbodig.
    Misschien willen jullie de komende dagen ook eens kijken of dit bij jullie ook zo is?
    Simpelweg een rode en oranje kip neer zetten en controleren.

    Nu geeft de rode haai 7380 EP, de oranje libelle 7031.25.
    Er loopt een 10% extra ep voor de haai.
    Het verschil is beduidend minder dan gister.
    Toch vreemd dat de rode stallen nu zo veel meer ep geven dan gister.
    De roze haai geeft op dit moment 10405,75.
    Gister had ik de wolkenrij De grote winterjacht geactiveerd. Kan daar iets mis mee zijn?
    Morgen kan ik die weer activeren. Eens kijken hoe het dan met de haaien is.

    Edit: 10-2
    Vanmorgen heb ik voor en na het activeren van de wolkenrij de grote winterjacht de EP van de oranje libelle en de rode en roze haai genoteerd.
    Voor activatie gaven ze alle 3: 2,3 keer zoveel ep als wat in de faq staat.
    Na activatie gaf alleen de oranje libelle 3,3 keer zoveel ep.
    Rode en roze haai gaven nog steeds 2,3 keer zoveel EP.
    Na activatie van alle wolkenrijen etc. werd het verschil nog groter.
    Oranje libelle: 15,65 keer
    Rode en roze haai: 11,7 keer.
    Graag een verklaring van een mod voor dit verschil !!!

    edit: 11-2

    Vandaag de wolkenrijen De grote winterjacht (100% op stallen) en Tractorshow (250 % op stallen) niet geactiveerd.
    Op open plek
    Kippen
    gewoon 78.6 ep :7.5= 10.48
    Classic + 78.6 ep : 7.5 = 10.48
    Classic ++ 104,8 ep : 10 = 10,48
    geel 83,84 ep :8 = 10,48
    oranje 241,04 ep: 23 = 10,48
    rood 273,51 ep : 27 = 10,15
    roze 455,85 ep : 45 = 10,15
    neon 660,24 ep : 63 = 10,48
    Het verschil is vandaag niet zo groot als gister toen bovengenoemde wolkenrijen wel geactiveerd waren, maar de rode en roze geven minder extra ep dan de andere stallen.
    Naar mijn idee werken ep verhogende wolkenrijen niet op de rode en roze stallen.

    Ik wil nog steeds graag antwoord van een mod.
    Heeft iemand anders al getest?

    Edit 12-2
    Vandaag de wolkenrijen De grote winterjacht en Tractorshow wel geactiveerd.
    Op de open plek
    Kippen
    Gewoon 123:7,5=16.4
    classic+ 123:7.5=16.4
    classic++ 164:10= 16.4
    geel 131.2:8= 16.4
    oranje 377.2:23=16.4
    rood 325.5:27=12.05
    rose 542.25:45=12.05
    neon 1033.2:63=16.4

    Met bovenstaande wolkenrijen geactiveerd geven de rode en roze stallen in verhouding dus beduidend minder EP dan de andere kleuren.
    In ieder geval deze 2 wolkenrijen werken niet op de rode en roze stallen.
    Kan er nu echt niet even een mod. reageren?
     
    Laatste bewerkt: 12 Februari 2020
  8. -Peerke-

    -Peerke- Gelegenheidsauteur

    Hoi babs5610, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb op mijn gewone boerderij hoofdveld van verschillende dieren zowel een rode als een oranjestal staan en de oranje stallen leveren meer op dan de rode na activering van de grote winterjacht. hier klopt dus duidelijk iets niet.
    peerke
     
    babs5610 vindt dit leuk.
  9. Catje78

    Catje78 Forum-ambassadeur

    Helaas kunnen wij hier vanaf het forum niet zoveel mee aangezien wij niet op boerderijen kunnen en mogen kijken. Als je wil dat iemand iets nakijkt is de gang naar support de juiste.
    In dit geval is het handig om een screenshot toe te voegen van de situatie zoals hierboven beschreven. Dus op het moment dat je het constateert een screenshot maken en deze toevoegen aan je bericht aan support.
     
  10. babs5610

    babs5610 Forumleerling

    Sorry Catje, maar dit is geen persoonlijk probleem, dit is gewoon een bug die iedere mod, die bovenstaande wolkenrijen heeft, op zijn/haar eigen farm kan reproduceren. Simpelweg op een moment dat in ieder geval 1 van die rijen geactiveerd is, het rekensommetje uitvoeren. Want hoe je het ook wendt of keert, de uitkomst moet, ongeacht de kleur, bij alle stallen hetzelfde zijn.
    Ik ben niet zo handig dat ik plaatjes kan toevoegen, bovendien kan ik niet tegelijkertijd met mijn muis op 2 stallen gaan staan om de ep te tonen. Dus een plaatje maken heeft geen zin.
    Ik voer deze discussie ook liever in alle openheid op het forum.
     
    harm-jan70 vindt dit leuk.
  11. babs5610

    babs5610 Forumleerling

    Dank voor je reactie Peerke,
    Ik voelde me al een roepende in de woestijn.
     
    HofvanDromen vindt dit leuk.
  12. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Hier even gekeken .. de grote winterjacht rij is geactiveerd die ander weet ik zo gauw even niet ..en heb vlinders er op staan

    Vlinder basis : 673,2
    Vlinder oranje ; 2244
    Vlinder Rood ; 1292
    Vlinder Roze ; 2108
    Vlinder Neon : 5950

    Ik weet niet of je hier iets aan hebt ? Desgewenst kan ik ook screenshots neerzetten ...

    EDIT: die tractor rij is ook geactiveerd en een paar kleine huisdieritems die ook ep geven op stallen........

    EDIT 2 ; de screenshots ...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

     
    Laatste bewerkt: 13 Februari 2020
    harm-jan70 en babs5610 vinden dit leuk.
  13. babs5610

    babs5610 Forumleerling


    Dank je hofje!
    Je ziet zo al dat de oranje vlinder meer ep geeft dan zelfs de roze. Rekenen hoeft dus niet eens.
    Als jij een screenshot kunt maken waarop de ep te zien is: graag.
     
    harm-jan70 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  14. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Heb net de screenshots in mijn vorige post .. boven jouw erbij gezet ...
    Er is een duidelijk groot verschil ... vind ook vreemd ...

    Hoop dat de mods hier iets mee kunnen en het doorgeven ...En natuurlijk een antwoord krijgen waarom dit zo is..

    Want dit zijn de gewone zonder iets ep waarden :
    Vlindertuin
    8.200 BD
    [​IMG]
    1 Vlinder99 EP3 mest12h0009h3606h0004h48
    Vlindertuin I: geel
    34.000 BD
    [​IMG]
    1 Vlinder110 EP3 mest10h4508h3605h2304h18
    Vlindertuin II: oranje
    72 TG
    [​IMG]
    2 Vlinders330 EP4 mest15h3012h2407h4506h12
    Vlindertuin III: rood[​IMG]2 Vlinders380 EP3 mest13h1510h3606h3805h18
    Vlindertuin IV: roze[​IMG]3 Vlinders620 EP

    Dan loopt het op naar roze aan ep ....
     
    Laatste bewerkt: 13 Februari 2020
    harm-jan70 en babs5610 vinden dit leuk.
  15. Catje78

    Catje78 Forum-ambassadeur

    Bedankt voor de screenshots, deze kunnen we doorgeven aan de mensen van support, zodat ze richting Hamburg kunnen. Mogelijk zullen we toch vragen om een ticket voor toestemming om mee te kijken op het account, omdat het kan liggen aan combinaties van rijen en bonussen e.d. waar iets mis gaat.
    Het is voor ons helaas niet altijd mogelijk om de precieze situatie van een speler na te bootsen op een testaccount, zeker niet met alle bonussen, wolkenrijen, e.d..
     
  16. babs5610

    babs5610 Forumleerling

    Fijn dat je Hofje even bedankt voor de screenshots.
    Bedankt dat dit nu doorgegeven wordt aan Hamburg.
    Krijgen we in dit draadje ook een melding zodra de bug is opgelost?
    Op die manier kan ieder voor zich de afweging maken of ze de rode en roze stallen nog wel willen plaatsen.
     
  17. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Dankzij de duidelijke en uitgebreide informatie konden de programmeurs snel op zoek gaan.

    Het betreft een weergave-fout bij de rode en roze stallen en geldt voor alle stallenbufs uit de wolkenrijen die meer EP/TEP geven. Niet bekend is wanneer dit gefixt wordt omdat het alleen de weergave betreft.

    Je kunt zelf zien dat de extra EP wel wordt bijgeteld door na het oogsten van de stal even naar een ander veld te gaan.

    Ik heb er even video van gemaakt:

     
  18. babs5610

    babs5610 Forumleerling

    Dank voor de snelle terugkoppeling Ron.
    De wolkenrijen zijn bij mij op dit moment niet actief en ik kan me er nu niet op concentreren, maar ik zal er, zodra de concentratie er weer is, naar kijken.
    Toch hoop ik dat BP er snel iets aan doet, want voor ons als spelers is het natuurlijk heel verwarrend als het spel iets anders doet dan wat wij op het scherm zien.
     
    harm-jan70 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.