Bp en de Kuikenschool.

Discussie in 'Help archief' gestart door fablim, 4 September 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fablim

fablim Oudgediende

Laatst stelde ik een vraag over de kuikenschool (zie topic sociale meter).
    Daar vertelde Klaartjuh iets over dat BP de kuikenschool niet meer ondersteunt.
    Ik heb terug gezocht, maar ik kan hierover niets bij de Officiele Aankondigingen vinden.
    Daarom wil ik nu vragen hoe het precies zit. Krijgen mensen nog nieuwe kuikens? Hoe lang ondersteunt BP dit al niet meer? Komt er nog iets nieuws voor in de plaats? Bij problemen, wie kunnen we dan aanschrijven? Want Klaartjuh zei ook dat de mods weinig kunnen doen aan de kuikenschool.
    Kortom, ik zit boordebol vragen, en ik krijg het vermoeden dat ik niet de enige zal zijn.
    Kan eventueel de GTL, Danny hier anders een stuk over doen uitgaan ofzo?

2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Hier het antwoord van een mod:
    https://board-nl.farmerama.com/index.php?posts/344029/

mijn idee is misschien om het mentorsysteem weer te maken zodat andere spelers met een hoog level ook weer mentor kunnen worden. ik wil eigenlijk ook wel al lange tijd dat mentorsysteem doen en er blijft maar opstaan dat dat het proces een tijdje kan duren.​
    Zoals anderhalf jaar geleden al is gemeld wordt aan het mentorsysteem geen werk meer verricht.
    Het systeem draait zoals het is en wordt verder niet bewerkt.

En hoeveel werk men er ook in zou steken, het aantal mentoren wordt beperkt door de instroom van nieuwe spelers, niet door het systeem als zodanig. Daar valt niets in te winnen.
    De enige reden dat het niet wordt uitgeschakeld is dat het in te veel modules verweven zit en dat volledig uitschakelen op dit moment net zo veel werk is als een nieuw systeem bouwen en invoeren.

Hieronder de reactie van Ron van 18 augustus 2015:
    Zoals in diverse nieuwsbrieven van Varun en mededelingen vanuit het team is aangegeven wordt het mentorsysteem voorlopig niet aangepast en evenmin uitgeschakeld.
    Nieuwe mentoren worden niet toegewezen.

Om een voor iedereen werkend mentorsysteem te maken moet het simpelweg opnieuw ontworpen worden en dat heeft zeer zeker geen prioriteit.
    Jammer voor degenen die ook wel mentor zouden willen zijn, maar zo staat het er voor.

Dat het systeem niet geheel afgeschakeld wordt heeft te maken met een paar zaken, waaronder heel belangrijk dat de spelopbouw voor de lagere levels mede is gebaseerd op de mentorcadeaus. Misschien had men dat beter niet gedaan maar het is zoals het is.

Ik verplaats deze draad naar de praatgroepen want ik vermoed dat jullie hier nog vele jaren over willen doorpraten en tenslotte is het mentorsysteem een interne functie, al is die verouderd, en ook al is niet bekend of en zoja wanneer hier aan gewerkt zal worden.

Daarna is er iets gereset (per ongeluk) waardoor er wel nieuwe spelers tot de mentorgroep zijn toegelaten en niet-spelende kuikens weer onbeperkt in het systeem blijven zitten.​

farro vindt dit leuk.
  3. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Coco heeft het prima samengevat, dat kan ik niet beter doen.

Als oud-mod weet je dat er geen OA komt als deze niet door het Farmerama spelteam in Hamburg wordt uitgevaardigd en over de kuikenschool gaat het niet verder dan de mededelingen van Varun en de opmerkingen die ik daar aanvullend op gemaakt hebt.

De GTL heeft een speloverstijgende taak, bijvoorbeeld over betaalwijzen, nieuwe algemene voorwaarden, forumaanpassingen, zaken die voor alle spellen gelden.
    Met een specifieke zaak als de kuikenschool heeft hij niks van doen.

Ik kan je nog melden dat er ook nu nog geen plannen zijn om de kuikenschool op te pakken of te wijzigen, de module blijft draaien maar wordt niet onderhouden.
    Zo hebben mentoren ook wel gemerkt dat sommige beloningen zijn weggevallen omdat ze uit het spel zijn, en niet worden vervangen door andere beloningen.
    Dat past binnen het beleid sinds 2014.

Vragen mag je altijd stellen. Waar mogelijk krijg je ook antwoorden.
    Over de kuikenschool is dat niet altijd mogelijk. Zelfs GameDesign weet niet precies hoe het zit en de persoon die deze module schreef werkt al heel lang niet meer BP.

-doppie- vindt dit leuk.
  4. fablim

fablim Oudgediende

Wat ik al dan niet als oud-mod weet heeft hier weinig mee te maken Ron. Als veteraan-speler weet ik dat als er iets drastisch verandert er meestal een OA uitgaat. Die heb ik nooit gezien.
    Wat ik destijds van de woorden van Varun begreep was dat er wel aan gewerkt werd, dus om heel veel later op mn bord te krijgen dat een onderdeel van het spel niet ondersteund wordt is dan een schok voor mij.
    Hierom vroeg ik om meer informatie, en Coco, bedankt voor deze info.
    Ron, Bedankt ook voor de aanvullende info.

5. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Varun heeft toen nu eenmaal besloten dat dit via een nieuwsbrief/producers-brief en niet in een OA zou worden gemeld.
    En daar staat echt heel duidelijk in dat er niet meer wordt gewerkt aan het mentorsysteem.

Vraag beantwoord derhalve een slotje.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.