Boom der Wijsheid

Discussie in 'Help archief' gestart door orchidee2.0, 20 Januari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. orchidee2.0

orchidee2.0 Forumleerling

Hoii,

Ik ben zojuist bij lvl 14 gekomen. De open plek is dus vrijgespeeld. Ik heb gekeken bij de boom der wijsheid en ik heb alle runes bekeken. Hebben jullie nog tips over wat handige runes zijn om eerst te activeren? Is bijv. de rune voor open plek 1 handig om te activeren of kan ik beter sparen voor BAHAMARAMA?
    Ik hoor graag jullie tips en ervaringen :)

Groetjess
    Orchidee

2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Bahamarama is erg handig. Dat is een veld met eigen gewassen en dieren en bomen, wat best lastig is om vrij te spelen.
    Dus als je die eerst kiest, kun je daar gelijk wat opbouwen.
    De siertuin niet vrijspelen, deze krijg je cadeau in level 25.

Daarna kun je kiezen of je het bos vrij wilt spelen, of het regenwoud. Dat ligt er ook aan of het volgende event gewas heeft wat op alle velden gezaaid kan worden, en hoeveel sterren je dan hebt.

Zo gauw je naar boven gaat is het water iets vergroten handig voor het maken van supervoer.
    Je moet daarna ook een fokdier kiezen. Dat kun je het beste de vlammenstier nemen. Deze kan dan in de siertuin zo gauw je je eerste starterspakket hebt gekozen bij de foktak naar rechts.

Zo gauw je daar bent zul je zelf moeten kiezen of je voor de fok voordelen gaat, of liever eerst naar boven gaat voor de levende legende.

Succes.

3. orchidee2.0

orchidee2.0 Forumleerling

Super bedankt!
    ik zal er goed over nadenken wat ik ga doen, ik moet toch nog eerst sterretjes sparen ;)

ymked55 vindt dit leuk.
  4. Snowdrops1

Snowdrops1 Forum-analist

Dat zijn handige tips, Coco! Ben jij ook mentor? :p

5. -Coco1968-

Ja, en die helpen mij ook vaak aan tips. Er veranderen nogal eens belangrijke zaken in het spel.

Zo zit het regenwoud pas een jaar in het spel, dus je ziet dat al snel als een extraatje voor gevorderde spelers, terwijl het in level 50 ongeveer vrij te spelen is en best erg handig is om die extra ruimte te hebben. Groter dan het hele bos, dus meer eventgewas als dat zo uitkomt.
    Om snel aan sterretjes te komen is het handig om de eieren op de markt te kopen en in te leveren bij Annie's Bio-eieren. De knechten aan het eind wel efficiënt mee omgaan.
    Die opdracht levert bijna net zoveel als dat deze kost aan BD.

Daarna zijn de geitenmelk, koeienmelk en honing aan de beurt. Deze prijzen liggen wel hoger, maar deze producten zijn goedkoper dan het dier wat er voor nodig is, dus deze werkstallen kun je beter niet opzetten, en al helemaal niet bouwen.
    Angora stuur ik altijd 4 naar mijn kuikens, die ben je nodig voor de flotto-catalogus, verder is het opletten of het geen BD kost om 2 konijnen in te leveren en er 1 angora voor terug te krijgen. Met dit event zijn ze wel weer goed voor de drops.

De eerste stal om je gereedschap voor te sparen (uit bovengenoemde questen krijg je ook gereedschapskisten) zijn de donsveren en de kleurpaletten. Kleurpaletten zijn nodig voor de alchemist, daarom zijn die producten doorlopend duur op de markt. Donsveren zijn nodig voor de lentekrans, daarom zal die prijs ook de moeite waard blijven.

6. annwei

annwei Veteraan

Nog een tip van mijn kant: Mijn ervaring is n.l. als je Bahamara eenmaal hebt vrij gespeeld dat je beter eerst alle/veel tempelruimtes vrij kunt spelen en dan pas beginnen met alle standbeelden die erin staan, want tempelruimtes kosten veel gouden bananen en de standbeelden een stuk minder. Hoe hoger je komt in de levels, hoe meer tep je moet hebben om te levelen en dus hoe langer het duurt voor je weer genoeg gouden bananen hebt voor een nieuwe tempelruimte. Als je eenmaal de tempelruimte hebt kun je uit zoeken welk standbeeld voor jouw het belangrijkste is. Ik ben eerst begonnen met de standbeelden op volgorde vrij te spelen, met als gevolg dat ik alle tempelruimtes nog niet heb en bijvoorbeeld de haven nog niet vrij kan spelen, terwijl ik toch al in level 86 op Bahamara zit.

7. Snowdrops1

Snowdrops1 Forum-analist

Ik heb notities gemaakt! :D En ik zal ff checken of die Angora scheerstallen mentorkadootjes zijn en dan mijn mentor vragen om mij die kado te geven.... Bedankt, Coco!

o_Ok bedankt voor de tip, Annwei! ;)

@-Coco1968- en @annwei
    Vandaag door jullie tips geleveld naar F 27 en B 01! :inlove:

Laatste bewerkt: 21 Januari 2016
    ymked55 en touristikaya vinden dit leuk.
  8. -Coco1968-

Je hebt de indruk dat je dat sneller geholpen zou hebben, ervaring is dat niet echt.
    Het is goed om te bedenken of je een standbeeld wel echt wilt vrijspelen, of dat je beter eerst verder kunt gaan met de volgende tempelruimte.
    Zo is het goed om de extra klanten in het woonhuis te laten zitten, die zijn handig als je grote voorraden op Bahamarama hebt waar je niet meer weet wat je mee moet doen, eerder niet.
    Maar het is toch echt handig om zo snel mogelijk de extra velden vrij te spelen in plaats van op de ruimte van 56 kwartveldjes te blijven werken, en ik zou ook niet graag alle standbeelden vrijspelen met alleen suikerriet. Dus druiven, papegaaien, en verder alles wat je tegenkomt in questen, zo gauw mogelijk vrijspelen.
    De questen in de coöperatie leveren een doel op en een mogelijkheid weer extra TEP te verzamelen.
    De fokpakketten heb ik nog steeds in de tempel staan, dus ik heb wel het fokken van de dieren vrijgespeeld, maar het startpakket en extra fokdier kunnen inderdaad ook nadat je belangrijke zaken als het havenstandbeeld hebt vrijgespeeld.
    De lychee in tempelgedeelte 7 ben je nodig voor het voer van de kameleon, die je op Farmerama voor level 60 vrijspeeld.

Ik heb dus een account waar ik eerst voor de haven ben gegaan, en een account waar ik eerst voor de lychee ben gegaan.
    Zoiets is een persoonlijke keuze, het 1 is niet automatisch beter dan het andere.

ymked55 en Snowdrops1 vinden dit leuk.
  9. annwei

annwei Veteraan

Coco je hebt helemaal gelijk dat je niet alleen met suikerriet al die standbeelden vrij kan spelen dat duurt een eeuwigheid. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat je niet eerst al de standbeelden in een tempelruimte vrij moet spelen, maar dat je beter goed kan kijken wat je nodig hebt. ( Ik dacht in het begin n.l. dat je eerst alle beelden vrij moest spelen voor je een nieuwe tempelruimte vrij kon spelen) En eventueel een paar standbeelden over kan slaan en voor die bananen, dan een andere tempelruimte vrij kan spelen. Maar iedereen moet zijn eigen keuzes maken.

En uiteindelijk heb ik ook bijna mijn haven standbeeld vrij, nog 1 keer levelen.

ymked55, touristikaya, hendrika73 en 2 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.