bonenstaak

Discussie in 'Help archief' gestart door Aliyee94, 16 November 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aliyee94

    Aliyee94 Gevorderde

    Hoi

    Ik heb net de bonenstaak vrijgespeeld en ik heb 3 basis rijen die ik direct kan gebruiken. Nu vroeg ik me af of je op iets moet letten qua tijdsduur (dezelfde tijd ongeveer) of telt gewoon de tijd waarna je de wolkenrij kan oogsten? En als ik er een sieritem opzet waar ik normaal een kistje van krijg, krijg ik dit kistje dan ook nog steeds erbij?
     
  2. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    je krijgt geen kistjes als het item op de wolkenrij staat, alleen wat de wolkenrij "geeft"
    de tijd gaat lopen van zodra je "oogst".
     
    Aliyee94 vindt dit leuk.
  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    De duur van de items heeft geen invloed op de duur van de rij.

    De kistjes die je eventueel van de items krijgt komen te vervallen zodra je het item op de rij zet.

    Gefeliciteerd met je staak trouwens, dat is best wel een mijlpaal :inlove:
     
    Aliyee94 vindt dit leuk.
  4. Aliyee94

    Aliyee94 Gevorderde

    Dankje Kakelot, nog 3 spelletjes zoeken en dan heb ik ook mijn eerste wolkenrij behaald tijdens een event :)

    Krijg je dan ook de ep niet van die sieritems die erop staan als matthias hierboven zegt dat je alleen krijgt wat de wolkenrij geeft? Want dan verspeel je wel veel ep of is dit maar een idee?
     
  5. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je krijgt zoals hierboven vermeld alleen de beloning die de staak aangeeft. Op rijen die je vrij kan invullen kan je dus het beste items met een lage waarde zetten. 1 vaks items kunnen heel voordelig diverse burencadeaus zijn zoals b.v. de gebloemde kruiwagen. voor de 4 vaks zou je bij de groothandel de kleine IJslandse vulkaan of de grote waakhond kunnen kopen. 2 vaks items zijn wat lastiger.
    Zie hier ook de faq van de Magische bonenstaak
    https://board-nl.farmerama.com/threads/f-a-q-magische-bonenstaak.4727/
     
    Aliyee94 vindt dit leuk.
  6. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Je krijgt inderdaad alleen wat de rij geeft.

    Bij sommige rijen is het simpel, daar kunnen alleen de items op die je in het event krijgt dus dan valt er weinig te kiezen. Bij de rij van het huidige event is dat ook het geval.

    Er zijn ook rijen waarbij de keuze van de items vrij is (met dien verstande dat het formaat wel moet kloppen). Dan kun je dus inderdaad het beste items uitkiezen die toch al niet veel ep geven of kistjes of zo. Bij het rode mandje kun je watertanks (1x1) en kleine ijslandse vulkanen (2x2) kopen voor weinig, alleen de 2x1 items is wat lastiger aan te komen als je niet elke keer 500.000 BD uit wilt geven aan een golfbaan.
     
    -matthias1952- en Aliyee94 vinden dit leuk.
  7. Aliyee94

    Aliyee94 Gevorderde

    Ok bedant voor jullie uitleg, ga ik nog even zien wat ik er op ga zetten :)
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.