Bonenstaak

Discussie in 'Help archief' gestart door Aspergesteker, 20 Juni 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aspergesteker

Aspergesteker Junior expert

Vraagje,

Ben ik nou degene die het zich verkeerd herinnert of is er toch wat veranderd?
    Normaal als je de bonenstaak uit ging kwam je toch terug uit op de landkaart en niet terug in de siertuin? Is het nou zo dat ik op een leeftijd gekomen ben dat ik waanbeelden krijg of is dat nu echt verandert, als het veranderd is dan is het niet echt handig, we mogen dan namelijk een keer meer klikken per keer dat je de bonenstaak bezoekt. En das dan erg jammer. Maar ja zoals ik al impliceer in dit stukje het kan ook zijn dat ik het me totaal verkeerd herinner en dat het altijd zo is geweest???

Vriendelijke groet,
    Aspergesteker

dutchboy en omaatje75 vinden dit leuk.
  2. enk52

enk52 Levende forumlegende

Dat is inderdaad veranderd. Zie de bugfixes van gister.
    https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/bugfixes-19-06-2015.15913/#post-168371

dutchboy vindt dit leuk.
  3. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik begrijp die bugfixe niet. Je kunt aangeven dat je je spel graag opgestart wil hebben via de landkaart. Je gaat altijd via de landkaart naar de wolken, hoe kun je dan op een ander veld komen dan op de wolken?
    Ik vind het ook een erg vervelende "bugfixe".
    Daarbij kwam ik helemaal niet vanaf de hoofdakker. Ik ben vanaf de landkaart eerst naar de hoofdakker gegaan voor de tombola, vervolgens langs Bommel en daarna naar de bonenstaak. Kom ik toch weer uit op de hoofdakker, terwijl mijn huisdieren in de siertuinen staan.
    Ik zal het morgenvroeg eens rechtstreeks proberen, zonder Bommel en tombola. Of je dan wel gewoon op de landkaart komt.

-matthias1952-, dutchboy en omaatje75 vinden dit leuk.
  4. enk52

enk52 Levende forumlegende

Dan was de hoofdakker het laatste veld waar je geweest bent en kom je daar dus weer terug.

dutchboy vindt dit leuk.
  5. omaatje75

omaatje75 Forum-ambassadeur

k Vind t helemaal niks! k Maak ook altijd mijn rondje.
    Nu ga k niet vooruit, zoals je kon kiezen, maar achteruit
    van de staak naar de siertuin :( k Wil naar de landkaart
    en vóóruit naar t bos!! >:(

dutchboy vindt dit leuk.
  6. hendrika73

hendrika73 Commandant van het forum

Ik sluit me helemaal er bij aan. Ik ga ook liever terug naar de landkaart. Mijn rondje is Bommel/Rad/Tombola/Wolken en dan kom je weer uit op akker. Terwijl ik naar de sier wil voor mijn uil en kraai. Vind terug naar de landkaart beter en scheelt een klik. Mag van mij weer terug gebracht worden zoals het was.

dutchboy vindt dit leuk.
  7. -Coco1968-

Als je nu de vergissing maakt om van Schateiland naar het rad te gaan, wordt je ook teruggestuurd naar Bahamarama.
    Aub heel snel de landkaart weer als uitgangspunt voor alles. En geen velden waar je vandaan komt en dus niets meer te zoeken hebt.
    Bij de piratenbaai was het altijd al dit probleem, daar lette ik dus wel op dat ik op een ander veld was geweest voordat ik naar de piratenbaai ging. Maar nu Bommel, het rad, de magische bonenstaak geen van allen als velden tellen, kom je wel erg vaak op plekken waar je helemaal niet wilt zijn.

dutchboy vindt dit leuk.
  8. owl.

owl. Levende forumlegende

Inderdaad, weer graag terug naar het landkaartje, kan ik tenminste niets vergeten :wuerg:

dutchboy vindt dit leuk.
  9. omaatje75

omaatje75 Forum-ambassadeur

k Snap eigenlijk de toegevoegde waarde van deze verandering
    helemaal niet!! Kan iemand mij dit vertellen?
    Wat is de winst???

Laatste bewerkt: 20 Juni 2015
    dutchboy vindt dit leuk.
  10. -Tits-

-Tits- Forum-ambassadeur

Het is een bugfix... geen idee welke bug er gefixt is, maar als dit het gevolg is, is het een fix van nix. Kom steeds weer terug waar ik al geweest ben... dat lijkt me geen vooruitgang!

Boer.Piet, dutchboy, omaatje75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. yvon61

yvon61 Forum-analist

Helemaal mee eens.

dutchboy en omaatje75 vinden dit leuk.
  12. Aspergesteker

Aspergesteker Junior expert

Hahaha hebben ze dus iets gefixt bij de dikke punt dat geen bug was maar in de ogen van de spelers wel een bug is geworden de wereld op zijn kop. Ben blij dat meerdere met mij het niks vinden en het niet zien als een voor uit gang.

dutchboy, -Coco1968- en -Tits- vinden dit leuk.
  13. -Coco1968-

Ik heb zojuist ingelogd, en omdat ik niet bij de tombola of Bommel hoefde te zijn, rechtstreeks naar de wolkenrijen gegaan. o_Ok dan wordt je naar de hoofdakker gestuurd. Dus waar slaat dat op? Ik begin niet op de hoofdakker, ik begin op de plattegrond.

dutchboy vindt dit leuk.
  14. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Oeps.
    Dit betreft een misverstand.
    Bij de laatste bugfix-sync is deze bug ontstaan. Die wordt volgende week bij de bugfixes weer ongedaan gemaakt.
    Tot die tijd zullen we er mee moeten leven.

omaatje75, -matthias1952- en dutchboy vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

Geweldig. Bedankt. Het stond echt bij de OA alsof dit een oplossing was ipv een probleem.
    Een week kan ik hier echt wel mee leven. Ik ben blij dat dit niet zo blijft.

dutchboy vindt dit leuk.
  16. beereekhoorn

beereekhoorn Forum prof

Ik vond het wel makkelijk :( Ga vaak 'eventjes' naar de wolkenrij en vind ht makkelijk terug t komen waar vandaan ik vertrok. maarja :) ik leer het wel weer af hoor :p

dutchboy vindt dit leuk.
  17. Boer.Piet

Boer.Piet Junior expert

TIP:
    wanneer je sneltoetsen gebruikt in plaats van te klikken met de muis ga je wel direct naar de landkaart.

Wel een beetje vreemd, want de sneltoetsen hebben in de bonenstaak heel lang niet gewerkt en met deze 'bugfix' plotseling weer wel. Spannend of het blijft werken na de fix van de fix :)

De officiële sneltoets is - (min), maar ook \ en ctrl + alt werken

Laatste bewerkt: 23 Juni 2015
    dutchboy vindt dit leuk.
  18. Lieve

Lieve Halfgod

Al blij te lezen dat het terug word zoals daarvoor, want dit is zeer ergerlijk ik vertrek op landkaart en kom daarna op akkerland
    zo zou ik mijn taartje bij Bommel overslaan en dan nog op sierakker mijn huisdieren
    we wachten op beterschap:music:

25/6 nog geen beterschap,wachten duurt lang:sleepy:

Laatste bewerkt: 25 Juni 2015
    dutchboy vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.