betaling probleem wat nu ?

Discussie in 'Help archief' gestart door polkey, 5 Maart 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. polkey

polkey Oudgediende

Ik doe zojuist het molenabo, betaling gedaan maar blijf hangen met dat 'ronddraaiende wiel' your order is not validated yet please wait

Wat nu, blijf ik daar een jaar hangen of wordt het niet afgeschreven/terug naar mijn rekening geboekt, en kan ik dat scherm sluiten om een andere browser te pakken ?

Graag een reactie want zit nu met een scherm.

Edit:
    Heb scherm uiteindelijk weg geklikt.
    Was wel afgeschreven dus printscreen gemaakt van de betaling en urlbalk
    Na 2x refresh toch opgeteld bij de molen.
    Daar ben ik wel blij mee want was inmiddels al met het contactformulier bezig waar ik niet in verder kwam omdat die niet compleet is en ik een optie mis.
    Betaal met Ideal, hoe noemen jullie dat 'overschrijving' of anders ?
    Kies ik 'overige' komen er vragen over wie de aanbieder is, waar je rekening nummer enz moet invullen.
    Weet dat ze bij de belasting moeilijk en ingewikkeld zijn maar hier zaten er al twee te turen wat en waar je nu simpel kunt invullen wat er aan de hand was.

Misschien kan er nog een reactie komen, anders het slotje.

Laatste bewerkt: 5 Maart 2015
  2. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Wanneer een aanschaf tijdens de afhandeling om welke reden ook wordt onderbroken dan kunnen er verschillende scenario's zijn.
    Het maakt daarbij niet of je eigen net op dat moment ontplofte of dat de website van de bank of tussenpersoon plat viel, of dat de servers bij BP uitvallen.

Scenario 1 is dat de betaling correct is uitgevoerd maar de boeking van de aankoop nog niet.
    In dat geval wordt dit opgemerkt door een script dat elke nacht draait en wordt de boeking van de aankoop alsnog gedaan. In jouw geval dus het bijboeken van uren molenabonnement.

Scenario 2 is dat de betalng is voltooid en de boeking verwerkt op je account op de server.
    Dan wordt de boeking op je pc zichtbaar na F5, na opnieuw inloggen of soms pas na het legen van je flashcache.

Scenario 3a is dat de betaling niet is voltooid. In dat geval kan het zijn dat je bank (of iDeal) dat later alsnog doet waardoor de betaling ook pas (dagen) later bij BP is.
    o_Ok dan wordt de betaling opgemerkt als bijzonder en vindt boeking van de aankoop alsnog plaats.
    Soms is onduidelijk welke aankoop het betreft, dan wordt het bedrag teruggestort.

Scenario3b is hetzelfde maar dan dat de betaling niet door Bank of iDeal wordt afgemaakt. Dan storten zij het bedrag terug op je rekening. BP staat erbuiten en boekt niks op je account.

Scenario 4 is dat door de onderbreking geen geld wordt afgeschreven en er ook niks wordt geboekt op het account.
    In dat geval moet je het hele aankoopproces opnieuw starten.

Het gebeurt gelukkig niet vaak dat het misgaat maar zoals bij alles in de techniek kunnen storingen altijd voorkomen.

Wanneer je een aankoop hebt gedaan, en deze na een afgebroken betaalhandeling niet hebt ontvangen, is het eerste advies 24 uur te wachten aangezien de scripts van betaalinstantie en van BP in die periode lopen.
    Daarna kun je een payment-ticket sturen.
    Daarbij is overschrijving mbv iDeal een directe betaling via de bank.

Een overschrijving doe je met een betaalopdracht op papier per post naar de bank en wordt dus altijd pas dagen later uitgevoerd.

3. polkey

polkey Oudgediende

Dank je Ron, gelukkig is het opgelost ;)
    Zal in ieder geval de volgende keer weer de andere browser pakken waarvan ik weet dat het goed gaat.
    Kan dus op slot.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.