Baobab goedkoop

Discussie in 'Overig archief' gestart door kokkertje, 11 April 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kokkertje

kokkertje Forum-commissaris

Waarom zijn alle nieuwe, zeldzame boomvruchten niet te betalen en als ik er eindelijk ook eentje te pakken krijg uit de stekjes . . . . blijkt die dus op de markt te kunnen voor nog geen 400 duiten. Reken ik me alvast rijk met 2 baobab-bomen op de Bahama's, maar nee hoor.
    Van deze zal ik niet rijk worden :cry:

2. BaukeS

BaukeS Halfgod

400 per stuk is best veel hoor.
    voor normale bomen krijg je dat niet.
    bovendien, de prijzen kunnen altijd stijgen en dalen.
    misschien heft net iemand ze heel goedkoop aangeboden

3. OkkieTrooy

OkkieTrooy Teller

77

Kokkertje,

Ik denk dat je over een tijdje veel tevredener zult zijn. Dit heeft te maken met hoe de markt werkt. De richtprijs bij mij op de markt is nu iets van 267 BD. (er is nog geen vrucht te koop) Het maximum waarvoor je de vrucht dan aan kunt bieden is 75% er bovenop. Dat zal iets van 400 BD zijn.
    Als iedereen de vrucht aanbiedt voor 400 BD zal de richtprijs langzaamaan omhoog gaan. En dus ook de maximumprijs waarvoor je kunt verkopen,

Dit gebeurt bijna bij alle nieuwe vruchten. De prijs begint vrij laag, stijgt daarna tot soms grote hoogten en daarna neemt de prijs meestal weer af naar wat normaler hoogtes.

Als je een nieuwe boom niet hebt, dan kun je proberen om de eerste vruchten die op de markt verschijnen te kopen omdat die relatief goedkoop zijn. Is welerg lastig omdat deze meestal meteen gekocht worden. Of je wacht een paar maanden tot de prijzen weer naar beneden zijn/

Als verkoper moet je dus proberen niet in het begin te verkopen maar ook niet te lang te wachten. Maar als niemand iets te koop aanbied in het begin gaat de prijs ook niet omhoog.

Dit is dus handel.

4. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Klopt wat Okkie zegt. Het is beter wachten tot anderen gaan verkopen.

Andere optie is, 1 stuk aanbieden, dan zul je merken (vraag versus aanbod en de logo ritmes van BP) dat je de volgende [per stuk prijs al veel duurder aan kunt bieden. als andere mensen (aanbieders) al dan niet in de door jouw geopende markt gesprongen zijn, wat voor jou dus per definitie een hogere verkoopsprijs oplevert.

5. kokkertje

kokkertje Forum-commissaris

Bedankt voor jullie reactie, stelt me weer gerust. Jullie adviezen zal ik opvolgen en ben benieuwd hoe t gaat.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.