baharama

Discussie in 'Overig archief' gestart door sopor1, 11 April 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sopor1

sopor1 Junior expert

ik kom gigantisch ruimte te kort, ik heb nu nog maar 15 akkers over voor gember te zaaien.
    bomen hebben de overhand
    wanneer komt daar een uitbreiding?

dutchboy vindt dit leuk.
  2. farro

farro Forumkenner

Iedereen heeft dat probleem denk ik.
    Ben GB aan het sparen om veld 4 vrij te krijgen en daardoor terug wat ruimte te hebben.

dutchboy vindt dit leuk.
  3. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

Voor Bahamarama is er nog niet zo heel lang geleden al een uitbreiding geweest met mogelijkheid je eiland te vergroten dmv inleveren van gouden bananen in de apentempel.
    Het is ook een onderdeel van het spel om creatief te zijn met de ruimte die beschikbaar is.

dutchboy vindt dit leuk.
  4. farro

farro Forumkenner

Het de tempelruimte pas vrijgespeeld en ben nu bezig met GB te sparen, maar het is inderdaad een steeds uitzoeken wat je nodig hebt voor het spel (gewassen, dieren of vruchten), soms met de handen in het haar om de eigen prioriteiten te stellen en dan plots terug anders indelen. Kortom het is leuk en zo blijft men bezig.

dutchboy vindt dit leuk.
  5. laatstepoging

laatstepoging Forumleerling

Dat vind ik ook het leuke er van, planning maken, als er velden bij komen moet je met een event nog meer zaaien, schiet niet op.

dutchboy vindt dit leuk.
  6. wiesje123

wiesje123 Gelegenheidsauteur

Voor Sopor..... niemand dwingt je toch om ook maar één cent te betalen.....
    Dat is geheel jouw eigen keus. Ik ben ook altijd bezig om te verwisselen , dan weer wat meer gewassen en dan weer wat dieren.
    En je kunt ook prachtig spelen zonder dat het je iets kost, hou dus op met dat gemekker en geniet van het spel, groetjes, Wiesje.....

farro, dutchboy, -doppie- en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

ja ik snap het probleem
    is het wel een probleem ????
    ik zit in lv 94 baha 247 en ik heb alles op voorraad
    dus ik denk niet dat het probleem in het spel zit
    maar in de manier van spelen . :p
    beetje tactiek aanpassen dan komt het wel goed

LET OP DIT SPEL SPEEL JE VOOR JE PLEZIER ;)

farro en -doppie- vinden dit leuk.
  8. Klaartjuh

Er is dus vrij recent een uitbreiding gekomen zoals ik al aangaf. Een uitbreiding is niet iets wat zomaar in het spel kan komen, buiten dat heeft het ook invloed op de grootte van het spel, hoe snel het laad. En het is maar de vraag of iedereen er op zit te wachten op nog meer akkers te oogsten. o_Ok ik ben een betalende speler maar vind mijn Farmeramapronde al groot genoeg die ik 's morgens doe en ik weet dat er meerdere spelers zo over denken.

Ik sluit niet uit dat er ooit wel een extra veld bij zal komen in de zin van te gebruiken voor je Baha dieren/bomen/gewassen maar dat is niet iets wat ik in de nabije toekomst verwacht.

dutchboy vindt dit leuk.
  9. farro

farro Forumkenner

Als speler heb ik nog GEEN EURO in het spel gestoken, ik weet ook heel goed dat ik niet kan concurreren met spelers die het wel doen. Ik heb ook het nadeel dat de bioscoop hier zelden werkt en als hij werkt worden er soms geen puntjes gegeven.
    Dus voor mij zijn TG weinig of niet in mijn bezit, waardoor ik niet in de hoedanigheid ben om stekjes, mysterieuze stallen, enz.... te kopen. o_Ok de aanschaf van knechten en andere abonnementen zijn niet aan de orde bij mij en toch blijf ik het spel leuk vinden (HET IS EN BLIJFT EEN SPEL die mij soms ook wel STRESS geeft maar .... er zijn ergere dingen in het leven !!!!
    In mij inventaris zitten er ook heel wat bomen, stallen, enz .... die ik niet kan plaatsen door plaatsgebrek.
    Maar dat is het spel juist : Je velden op een zo'n optimaal mogelijke manier benutten en .... inzicht hebben in wat je nodig en NIET nodig hebt op een bepaald moment. Prioriteiten zien en die dan proberen uit te voeren. Hopelijk heb ik hiermee toch enkele spelers wat rust bezorgt omtrent dit spel.

dutchboy vindt dit leuk.
  10. ayla2008

ayla2008 Regelmatige auteur

Dat kan allemaal wel waar zijn. Maar dan hadden we kunnen blijven met de ene akker.
    Toen ik begon, was de weide er al, maar onder tussen zijn er 2 speel velden bij gekomen. Die laatste uitbreiding van het eiland tel ik niet mee, omdat die weinig voorstelde. Kwam maar voor een paar akkers aan ruimte bij.
    Dus een plaats erbij is zo gek nog niet. Wat mij betreft alleen voor bomen en ongeschikt voor event planten.

dutchboy vindt dit leuk.
  11. Leo.netten

Leo.netten Teller

Ik speel sinds juli 2010 heb veel zien veranderen en zou met mijn 3315 stallen en 6130 bomen ruimte genoeg kunnen gebruiken.
    Maar ik zit zeker niet te wachten op meer akkers er komt straks nog het rif bij en de wolkenrij is ook nog veel werk.
    Het fijne is wel dat je de tijd dat je aan de farm wil besteden nu nog enigszins in de hand kan houden door bijvoorbeeld langere gewassen of stallen of bomen te planten. En de aller grootste verandering die ik sinds 2010 zie is dat er nog weinig geduld is bij sommige mensen.

dutchboy en -doppie- vinden dit leuk.
  12. miepco

miepco Regelmatige auteur

Sopor je ruimte en je eigen tijd moet je zelf indelen om de waarde van het spel te bereiken. Altijd maar uitbreiden zorgt ervoor dat je het overZicht in ruimte en tijd geheel kwijt raakt. In enkel uren kun je je voorraad druiven en suikerriet uitbreiden en de tijd die je niet aan het spel kan deelnemen kun je besteden aan stallen bomen of lang gewas. De waarde van het spel wordt ook op deze manier beloond in EP/TEP en di's. Goed indelen is dus de boodschap om voldoende vrucht uit de grond te halen. Veel plezier, werken ontneemt de zin in zeuren.:D

dutchboy en -doppie- vinden dit leuk.
  13. hendrika73

hendrika73 Commandant van het forum

Bij sommige filmpjes "moet" je ff naar beneden scrollen daar zit soms een balk waar je ff op moet klikken na de film.

dutchboy vindt dit leuk.
  14. farro

farro Forumkenner

Heb ik ook al ondervonden, maar toch is dat het probleem niet.
    Het is hier terug al enkele dagen dat er niets maar dan ook niets te bekijken valt en dus ook geen punten !!!

dutchboy vindt dit leuk.
  15. Klaartjuh

Op vraag topic starter valt er van ons uit niet veel meer te zeggen dan al gedaan is, maar ik begrijp dat er behoefte is om door te praten dus vandaar dat ik dit draadje naar een andere plek verplaats zodat hij nog niet gesloten hoeft te worden :)

dutchboy vindt dit leuk.
  16. sopor1

sopor1 Junior expert

mag wel gesloten worden hoor
    groet piet

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.