Discussie in 'Help archief' gestart door bjorke-annika, 11 Februari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bjorke-annika

bjorke-annika Alwetend orakel

Bij het plaatsen van de avatar gaat er iets niet goed terwijl de grote van de avatar wel juist is.
    Kan hier even naar gekeken worden.
    B.v.b hartelijk dank, groetjes bjorke-annika.

2. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Wat gaat er niet goed?
    Ik kan de beheerder van de forum-software alleen met concrete gegevens (en liefst ook screenshots van de foutberichten) benaderen.
    Dus graag gedetailleerde informatie.

3. bjorke-annika

Hallo Ron, als je even kijkt bij mijn bannerdraadje en bij Croky2004 daar kun je zien dat hij de avatar niet goed geplaatst kan krijgen.
    Ik heb geprobeerd om hem/haar te helpen maar helaas niet gelukt.
    Ik had er gisteren ook last van om de avatar te plaatsen maar zo als je ziet bij mij is het toch gelukt maar bij crooky2004 lukt het niet.
    De avatar is te groot ondanks de juiste maat.
    Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
    Gr bjorke-annika

4. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Als ik zo brutaal mag zijn ...
    Het kan zijn dat de Avatar teveel pixels heeft ...dat is ook aan grenzen weet ik het gebonden...
    Je kunt dan inplaats van een png bestand er een jpg bestand van maken ...dan heeft hij minder pixel waarde ..
    Die waardes ..zo noem ik ze maar even ..zijn een poosje geleden veranderd..
    Zo uit me hoofd dacht ik dat het nu mag zijn 22 kB

snietje1 en bjorke-annika vinden dit leuk.
  5. bjorke-annika

Ik heb even gekeken de avatar heeft een waarde van 9,6 kb en de grote 66x80[​IMG] dus vind het een raar verhaal
    Maar in ieder geval bedankt om mee te denken:)

Laatste bewerkt: 12 Februari 2018
    Hexia vindt dit leuk.
  6. Hexia

Hexia Teller

Ben even hier :p
    Dan moet het gewoon kunnen , zeker met die 9,6 kB
    Degene weet toch wel , dat tie eerst huidige avatar moet verwijderen en dan de nieuwe erin zetten ...;)
    Zal vast goed komen:)

bjorke-annika vindt dit leuk.
  7. bjorke-annika

Leuk dat je er even bent Hexia:), hij/zij had nog geen banner en avatar
    Ik heb alles gedaan om te helpen en weet ook niet meer waar het aan ligt dus ik wacht maar even af wat Ron te vertellen heeft.
    Maar bedankt om mee te denken.

8. Nella58

Nella58 Forum-expert

Ik wil hier even op reageren, ik weet wel hoe dit normaal moet. Croky2004 is mijn andere account, zoals je ziet, is heb bij deze wel goed gegaan.
    Bij Croky2004 had ik gewoon nog niks, dus hoefde ook niks te verwijderen.

bjorke-annika vindt dit leuk.
  9. Boulanger

Boulanger Forumbeginner

10. RonSchoof

Het was even zoeken.
    Er zijn een paar problemen waar ik tegen aanliep.
    M-Upload maakt van zulke kleine plaatjes WEBP formaat en daar kunnen we dan verder niks mee op het forum.
    Het viel me wel op dat als ik WEBP probeerde te converteren naar PNG die conversie ook resulteerde in een plaatje dat hoger was dan de avatar-hoogte.

En dat is het tweede probleem, je plaatje is niet vierkant. Daardoor gaat de avatar-editor zelf aan de gang, en omdat je plaatje minder als 200x200 is wordt de breedte naar 200 geconverteerd. Waarmee de hoogte teveel is geworden en je kunt schuiven welk deel je in beeld wilt zien maar hoe dan ook is dat verlies want het plaatje is te hoog geworden.

Voor Boulanger heb ik het plaatje terug vierkant gemaakt door de canvasbreedte gelijk te maken aan de hoogte.
    Daarna heb ik er 100x100 van gemaakt want de avatar-editor rekent meer Kb dan de fotoprogramma's of de verkenner.

Wanneer Nella/Croky de avatar van Boulanger hierboven op haar computer opslaat en daarna upload dan zou het goed moeten gaan.
    Uiteraard verwijder ik deze avatar bij Boulanger over enkele dagen, er wordt verder ook niet met dat account gepost op het forum.

-Coco1968- en bjorke-annika vinden dit leuk.
  11. Croky2004

Croky2004 Forumleerling

Ron,
    Bedankt voor het uitzoeken, maar ik heb je plaatje opgeslagen op mijn computer, toen de oude avatar verwijderd.
    Maar als ik deze wil kiezen, geeft die aan dat dit niet kan, zie hieronder de melding

Edit: is nu gelukt nadat ik in het banner draadje van Bjorke-Annika de link heb kunnen overnemen

Laatste bewerkt: 13 Februari 2018
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  12. bjorke-annika

Ron dank je wel voor je uitleg:), ik zal mij daar eens in verdiepen .

13. RonSchoof

Ik heb ook niet alle wijsheid in pacht (integendeel, ik woeker met het beetje dat ik wel onder mijn beheer heb). Maar ik ben blij dat het nu gelukt is en als er weer problemen opduiken zal ik graag weer mijn duit in het zakje doen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.