Archiefdraadje: Praatgroep - events 2024

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 3 Januari 2024.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Die heet Ruimteracer en zou in je inventaris bij het blauwe vaasje moeten staan
    [​IMG] Dit plaatje staat erbij. Anders heb je hem al ergens op je veld of op de wolkenrij geplaatst
     
  2. tonkelaar62

    tonkelaar62 Gelegenheidsauteur

    Heb ik (natuurlijk ) al gezocht, ik heb zelfs als het goed is het item 2x moeten hebben want ik heb de speciale biobrandstof gebruikt om het item binnen te halen, ik stuur wel een berichtje naar BP
     
  3. mamiagk

    mamiagk Forum-expert

    donderdag! en dan hopelijk vrijdag een babyboom er achteraan...
     
    Borkie vindt dit leuk.
  4. Nella58

    Nella58 Forum-expert

    Borkie, farmermikkie, hendrika73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Dank je wel. Dit is wel fijn. Wel jammer dat wij achter de feiten aan lopen. En geen kalender van deze maand hebben. Ik weet de Mods doen hun uiterste best om het ons naar de zin te maken. En ook zij hebben een prive leven en kunnen er niet altijd zijn. Dit is dus geen kritiek op onze mods
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  6. -rick68-

    -rick68- Forumbeginner

    Help, ik heb nog 1 DI nodig om mijn vliegtuigje nog een keertje te laten vliegen.
    Wie kan mij helpen?
    -rick68-
     
  7. Tanjatg1980

    Tanjatg1980 Forumleerling

    voor degene wie engels lastig vinden hier een vertaalde uitleg voor het event wat vandaag begint heb dit gewoon vertaald via google dus staan soms rare zinnen in

    Dit speelveld voor evenementen is terug met wraak met nog een knutselitem om te doen om te helpen met de donaties van het evenement!

    De speler krijgt 2 gratis minigame-coupns om te spelen om een booster te krijgen voor de gevers van de evenementen. Elke dag kunnen er meer kortingsbonnen worden gekocht om boosters te krijgen. Boosters moeten worden geactiveerd voordat de items van het evenement worden geoogst, anders gaan ze verloren. De minigame bestaat uit het invullen van boekenelfen om daar te voltooien, waarbij blauwe boeken één ruimte vullen en een boekenwurm (beige gekleurd) één boek opeet om ruimte te creëren. Spelers zullen kiezen voor welke booster ze willen spelen en als ze de minigame binnen de toegewezen tijd voltooien, worden ze beloond met een tweede booster, dus kies verstandig (in het minigame-venster is de "grote" booster de primaire rewared, de kleinere is de extra booster om te winnen).

    Evenementgewas: Vitrual Pumpkin 5u30 alleen op het speelveld
    van het evenement Er werkt geen gewasbooster op behalve water en mest

    Maalderijen:

    Pumpkin-Man Cartridge
    [​IMG]
    Ingrediënten: 50 x virtuele pompoenen + 6 x pixelvruchten
    Tijd: 15 seconden
    Het kan worden geproduceerd in de hoofd- en tropische molens - tabblad Evenementenfeed!
    Superheldencape
    [​IMG]
    Ingrediënten: 50 x virtuele pompoenen + 6 x stripboeken
    Tijd: 15 seconden
    Het kan worden geproduceerd in de hoofd- en tropische molens - tabblad Evenementenfeed!
    Dit freesitem is nodig om de Arcade Cabinet-gever
    te voeden Elke speler ontvangt 8 x Pumpkin-Man Cartridges aan het begin van het evenement.
    Dit freesitem is nodig de Paradise Comics-gever
    Elke speler ontvangt 2 x Superhero Capes aan het begin van het evenement.
    Ruilitems voor evenementen die worden gebruikt voor donaties:

    Virtuele pompoen
    [​IMG]
    [​IMG]
    Pixelstructuur
    [​IMG]
    [​IMG]
    Arcade Kast
    [​IMG]
    [​IMG]
    De Boom van het stripboek
    [​IMG]
    [​IMG]
    Paradijs Comics
    [​IMG]
    Tijd: 5 uur en 30 minutenTijd: 10 uur
    Beloningen: 6 x Pixel Fruit
    Grootte: 1x2

    Elke speler heeft 3 x Pixel Trees klaar om geoogst te worden op het speelveld van het evenement aan het begin van het evenement
    Tijd: 24 uur
    Beloningen: 1 x Pixel Heart
    Moet gevoed worden: 1 x Pumpkin-Man Cartridge
    Grootte: 1x2

    Elke speler heeft 4 x Arcade Cabinets klaar om geoogst te worden op het speelveld van het evenement aan het begin van het evenement
    Tijd: 8 uur
    Beloningen: 6 x Stripboeken
    Grootte: 1x2

    Elke speler heeft 3 x Comic Book Trees klaar om geoogst te worden op het speelveld van het evenement aan het begin van het evenement
    Tijd: 6 uur
    Beloningen: 1 x Super Pig Beeldje
    Moet gevoed worden: 1 x Superheldencape, 2 x Pixel Hearts
    Grootte: 2x2

    Elke speler heeft 2 x Paradise Comics klaar om te worden geoogst op het speelveld van het evenement aan het begin van het evenement
    Ruilwaarde:
    1 x Virtual Pumpkin = 28 EP
    Ruilwaarde:
    1 x Pixel Fruit = 67 EP
    Ruilwaarde:
    1 x Pixel Heart = 4084 EP
    Ruilwaarde:
    1 stripboek = 53 EP
    Ruilwaarde:
    1 Super Pig Beeldje = 12007 EP
    Het gebruik van zowel het Pixel Heart als het Super Pig-beeldje als donaties is meer waard dan het ruilen van hun basismateriaal. Er komt veel planning kijken bij dit evenement, omdat spelers genoeg Virtual Pumpkin & Pixel Fruit nodig hebben om de Pumpkin Cartridge te frezen om de Arcade Cabinet te voeden om het Pixe Heart te krijgen. De Comic Book Tree beloont de stripboeken die nodig zijn om de superheldencape te frezen om de Paradise Comics te voeden om een supervarkensbeeldje te krijgen.

    De verhouding om een Super Pig Figurine te krijgen is 2 Pixel Hearts voor 1 Superhero Cap, wat betekent dat spelers 2 Pumpkin Cartridges zullen malen voor elke gefreesde Superhero Cap. Dit is om ervoor te zorgen dat spelers het Super Pig-beeldje met de hoogste ruilwaarde kunnen inruilen voor donaties.

    Donatietabel:

    Hoofdvoortgangsbalk

    [​IMG]


    282320 schuurwaarde van evenementitems zijn nodig om de wolkenrij te krijgen (niveau 9/12)

    302100 schuurwaarde van evenementitems zijn nodig om het evenement te voltooien.

    Om het evenementenveld te maximaliseren, moeten spelers het veld oogsten, dan alles afbreken, het maximum van (2x2), (1x2) en (1x1) landpercelen plaatsen, de (1x2) percelen vervangen door de (1x2) gevers, hetzelfde doen met de (2x2) landpercelen en gevers.

    Pixel Hearts moet worden gebruikt als donatie voor de eerste 2 niveaus met overtollige Vitrual Pumpkin-gewassen en Pixel Tree-vruchten. BP voegde een nieuwe laag van complexiteit toe met de Comic Book Tree en de Paradise Comics-gevers. Ik weet niet hoe verweven dit alles zal zijn.

    Voor spelers die de eerste versie van dit evenement hebben gespeeld, is het mogelijk om betere versies van de Pixel Tree- en Arcade Cabinet-gevers te krijgen met hun Panda-munten (kosten 5 Panda-munten per gever, maximaal 2 exemplaren van elk):

    [​IMG]
    Pixel Tree Lvl 1

    (moet op een gewone Pixel Tree worden geplaatst)
    [​IMG]
    Tijd: 7 uur en 30 minuten
    Beloningen: 6 x Pixel Fruit
    Grootte: 1x2
    [​IMG]
    Arcade Cabinet Lvl 1
    (moet op een gewone Arcade Cabinet geplaatst worden)
    [​IMG]
    Tijd: 18 uur
    Beloningen: 1 x Pixel Heart
    Moet gevoed worden: 1 x Pumpkin-Man Cartridge
    Grootte: 1x2
    Er is ook een tweede set gevers die kan worden gewonnen door de laatste 3 levels van het evenement te doen. Er worden gevers in rekening gebracht (3 kosten) voordat ze reguliere gevers worden.

    Spelers moeten hun gratis minigames spelen voordat ze 's ochtends oogsten, zodat ze hun boosters kunnen krijgen en activeren!

    Goed geluk allemaal, dit plannen is best ingewikkeld!
     
  8. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Nou snap er nog niet veel van.
    Ik heb nog zo'n raar pixel geval in de schuur staan. Zou niet weten hoe ik daar aan gekomen ben. xD

    Ga denk ik maar gewoon beginnen en zie wel hoe het loopt. :music:

    Iedereen succes en veel speelplezier.
     
    margo-64 en janniekwak vinden dit leuk.
  9. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Was van de vorige keer toen we zo'n event hadden. Maar waarschijnlijk is die intussen omgewisseld. Want ik had ze ook tot ik gister inlogde en ze waren ingewisseld.
     
  10. thea1963

    thea1963 Forum freak

    voor spelers die het event dat vanmiddag begint nog nooit gespeeld hebben een aantal tips:

    edit: natuurlijk beginnen met verder zaaien op hele velden en zorgen dat je genoeg voer maakt in de molen voordat je je eventgewassen en boomvruchten inlevert in het event

    nog een edit: de teveel ingeleverde tegenwaarde ben je na elke stap kwijt en word niet meegeteld naar de volgende stap

    1 Begin vanmiddag eerst met het spelen van de 2 mini games voordat je de ''bomen'' en stallen'' oogst en vergeet niet elke dag de 2 mini games te spelen en let goed op dat je de juiste buff selecteert voordat je de mini game speelt, lukt de mini game niet gewoon blijven wisselen totdat alles groen is en vooral niet gaan nadenken want dan kom je tijd tekort en haal je de extra bonus niet.

    2 activeer de betreffende bonus / buff die je wilt inzetten voordat je ''bomen'' en ''stallen'' gaat oogsten of voeren anders werkt deze niet.

    3 Wacht een dagje (of 2) met inleveren en probeer zo min mogelijk pixel harten en super varkens beeldjes bij elke stap in te leveren.
    voorbeeld: bij stap 1 lever je maar 1 pixel hart in en de rest vul je aan met boomvruchten en eventgewas, als je bijvoorbeeld bij stap 1 een
    superbig- figuurtje inlevert ben je de te veel aan tegenwaarde kwijt, doe je dat te vaak kan het zijn dat je het hele event niet haalt

    4 Mocht je de vorige keer dit event gespeeld hebben en pandamunten hebben kan je deze inleveren in de eventshop om een upgrade te kopen voor de arcade stal deze duurt met de upgrade geen 24 uur maar 18 uur en / of een upgrade voor de boom deze duurt geen 10 uur maar 7,5 met de upgrade ( de upgrades plaats je over de basis ''stal'' of ''boom'')

    5 Mocht ik iets vergeten zijn vul me gerust aan met tips
     
    Laatste bewerkt: 9 Mei 2024
  11. riamariska

    riamariska Junior expert

    • privacygevoelige informatie mag niet geplaatst worden. Je kan beter vragen een duif te sturen
    Het lijkt wel of er over 2 verschillende spellen wordt gepraat het een gaat over de vliegtuigjes die hebben we net gehad De ander gaat over een nieuw spel dat vanmiddag begint. Had het hier graag geplaatst maar dat lukt weer niet . Mocht iemand het graag willen hebben dan moet je me mnaar een mail sturen naar *knip*
     
    Laatst bewerkt door moderator: 9 Mei 2024
  12. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Bedankt voor de tip van de pandamunten. Ik heb er nog 10 staan. Gelukkig zijn deze gister niet omgewisseld.
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  13. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Het vliegtuig event duurde tot gisterenavond 22:00 uur en vanmiddag start er om 14:00 uur een nieuw event op het event veld.
    de aankondiging hiervan is vanmorgen vroeg geplaatst en de faq is er nog niet omdat de faq maker de info te laat ontvangen heeft en vanwege tijdgebrek ivm werk

    https://board-nl.farmerama.com/threads/verhalen-uit-de-stripwinkel-9-15-mei-2024.43039/#post-938164

    Het lijkt me overigens verstandig om je mailadres hier niet te delen ;)
     
    Laatste bewerkt: 9 Mei 2024
  14. riamariska

    riamariska Junior expert

    Ik vind het heel vervelend als men dit dan maarzo weghaald aangezien het hoofrdkantoor nog geen 5 minuten kan besteden aan een vertaling wil ik het naar mensen toesturen dit is mijn keus.
     
    Laatst bewerkt door moderator: 9 Mei 2024
  15. thea1963

    thea1963 Forum freak

    De faq maker heeft al weleens aangegeven dat ze een aantal uur bezig is met de faq, het is niet zo dat ze vanuit BP de kant en klare Engelse faq krijgen aangeleverd en alleen maar hoeven te vertalen :music:
     
    -freedom5555- vindt dit leuk.
  16. riamariska

    riamariska Junior expert

    Sorry maar waarom lukt het mij wel in 5 minuten om de Engelse faq te vertalen misschien is het niet perfect maar het is beter dan niks ik wil deze met alle liefde zo naar jullie toesturen.
     
  17. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    Bedankt voor de echt geweldige uitleg !!
     
  18. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Als je een betere vertaling hebt dan dat die hier al staat kan je die hier gewoon neerzetten in dit draadje :) , je vergeet dat ook alle afbeeldingen en etc. moeten worden gekopieerd en geplakt vanuit de testserver ( ik denk dat ze zo aan de afbeeldingen komen in de event faq's) en dat ze bij BP heel erg vaak op het laatste moment veranderingen aan brengen in het event zodat de faq's ook nog meerdere malen gecheckt moeten worden en dat kost allemaal tijd :oops: :)
     
    -freedom5555- vindt dit leuk.
  19. Nella58

    Nella58 Forum-expert

    Bedankt voor de uitleg, ik heb vorige keer gespeeld, maar waar staan dan de pandamunten?
     
  20. thea1963

    thea1963 Forum freak

    ik moest ook zoeken maar rechts onderaan staat een pandamunt waar je op kan drukken
     
    -matthias1952- en Nella58 vinden dit leuk.