Archiefdraadje: Praatgroep - events 2024

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 3 Januari 2024.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. jolanda13

    jolanda13 Teller

    schorpioen heb ik binnen
    maar de wasberen moet ik nog veel fokken om in te kunnen leveren,
     
    tafeltennisster79 vindt dit leuk.
  2. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik heb het fokevent klaar. Scorpioen was eerder. Vanmiddag de wasbeer gehaald. Maar wat moet je er veewl voor inleveren. Viel me echt tegen
     
    Boeretrien1 en tafeltennisster79 vinden dit leuk.
  3. ik heb het idee dat ik niet krijg waar ik `recht` op heb als ik 4 luxe parfum inlever... kom maar niet verder met schorpioen. heb 1 met teveel waarde en met de anderen haal ik het niet:cry:
     
  4. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Hier ook beiden klaar en staan op het land. :music:
    De wasbeer was echt een probleem en heel veel nodig. Ik heb zelfs 103 lavalampen over.
     
    knoepertje vindt dit leuk.
  5. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier ook klaar met het fokevent, me wasberen waren gelijk klaar als ik ze fokte o_OxD

    Met het andere event ben ik nog steeds bezig met het eerste gewas, schiet niet echt op :wuerg:xD

    De tegenwaardes die dit keer gevraagd worden zijn echt hoog, maar hier heb ik de afgelopen dagen de 3 farmvelden vol gehad met wasbeer en schorpioen stallen met oogstboosters van 100% en voor de stallen, ik fok bijna altijd alleen maar met de basisdieren tijdens een babyboom en ik lever geen hoge fokdieren in de quests en maak geen gekleurde stallen en werkplaatsen.

    Ik heb hier bij deze fokquest, wat basisdieren ingeleverd en alleen de 2 laagste fokdieren van beide, die zijn nu bijna wel op :oops:xD , maar heb ook nog een paar duizend kistjes waar fokdieren inzitten

    edit:

    In de kist vol grappen, heb je kans op fokdieren van de schorpioen en de wasbeer
     
    Laatste bewerkt: 7 Januari 2024
  6. jolanda13

    jolanda13 Teller

    nou toch gelukt wasbeer ook binnen
    maar koste echt wel heel veel fokken
    succes voor wie er nog bezig is
     
    knoepertje vindt dit leuk.
  7. debeus

    debeus Doorzetter

    ik heb de vijf uur klaar waarom kan ik niet met de tien uur verder
     
  8. als jullie dropitems over hebben willen jullie mij dan een plezier doen?
    ik kan niet verder! :-(
     
  9. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Heb je al 800 dropitems en vervolgens nog eens 30 dropitems ingeleverd? Dan krijg je de ingrediënten om het nieuwe gewas te maken.
    Mocht je al je barnsteen al hebben verbruikt, dan moet je even wachten tot je 5 nieuwe hebt.
     
    Laatste bewerkt: 7 Januari 2024
    knoepertje en tafeltennisster79 vinden dit leuk.
  10. debeus

    debeus Doorzetter

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik 'bewerk' als je iets toe wilt voegen
    heb de vijf uur groep klaar maar kan niet verder met de 10 uur groep waarom kan ik niet verder

    ik heb niet genoeg drop items hoe moet ik nu verder moet er 800 hebben en heb er 557
     
    Laatst bewerkt door moderator: 7 Januari 2024
    knoepertje vindt dit leuk.
  11. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Zaaien en oogsten, zaaien en oogsten.
    Dan komen de dropitems vanzelf.
    En het helpt om je gewassen te versnellen met ambachtsproducten. Ze zijn dan sneller klaar, en geven toch evenveel dropitems.
    En natuurlijk water over je gewas, en bij wat langer gewas ook gewone mest.
    Je zou zelfs supermest kunnen gebruiken, als je dit event heel graag helemaal wilt uitspelen.
     
    knoepertje vindt dit leuk.
  12. debeus

    debeus Doorzetter

    ik heb niet genoeg drop items hoe moet ik nu verder moet er 800 hebben en heb er
     
  13. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Waarom blijf je je vragen herhalen, als er al antwoord is gegeven?
     
  14. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Het blijft debeus maar zal het ook een keer proberen.
    Zo veel mogelijk lange gewassen plaatsen als die hebt met ambachtsproducten erbij en gewone mest
    en water gebruiken. Als je dan de 800 hebt verzameld moet er er nog 30 hebben om aan het volgende
    gewas te kunnen beginnen.

    Hier nog 256 drops nodig en dan hele qeust klaar.
     
    knoepertje, schaapje52 en kakelot69 vinden dit leuk.
  15. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Tuurlijk kan je verder. Het is je al veel vaker aangeraden: zet een lange groente neer, met tikimasker. Ik wil je best een tikimasker sturen als dat het probleem is. En je schiet met lange groenten veel beter op dan met die paar dropjes die je krijgt als burencadeau.

    Stand van het event: nog drie keer korte gewassen oogsten (met een inkomstenbonus, dat wel) en dan kom ik waarschijnlijk nog zo'n 550 dropjes tekort voor het hele event. Maar die stamp ik wel uit de grond met lablab en tikimasker, desnoods met supermest want daar heb ik toch al in gezwolgen de afgelopen twee dagen xD
     
  16. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ga gewoon lekker verder en ga voor de wolkenrij. :music:Het andere deel met gewas laat ik gewoon lekker lopen want dat ga ik toch niet halen.

    Nu nog 150 drops nodig en nog ongeveer 1600 gewas van 10 uur.
     
  17. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ik moet nog bijna 2500 van de 10-uurs gewassen en zit op de helft van de drops voor de wolkenrij. Dat vind ik dus een mooi doel.
    Het fokevent had ik vanmiddag opeens heel snel klaar.

    Een paar basistips voor het fokken (misschien weet je ze al, maar voor het geval dat, toch maar even):
    - Altijd 4 dezelfde dieren in een fok zetten, dus niet b.v. 2 woudschorpioenen samen met 2 jungleschorpioenen combineren, want dan heb je kans dat je 1 woudschorpioen terug krijgt.
    - Luxe parfum geeft een grotere kans op overslag, is dus geen garantie. Zoals al eerder in dit draadje aangegeven is het advies het vooral bij de hogere fokdieren te gebruiken, maar kan je dus beter niet meer gebruiken op het moment dat je een harige schorpioen wilt fokken uit 4 azuurblauwe, want dan is de kans groter dat hij doorschiet naar een keizerschorpioen. Maar we hebben allemaal het ook echt wel eens meegemaakt dat zelfs zonder luxe parfum er net op dat ene punt waar we geen overslag willen, dit toch gebeurt. :(

    Als je een schorpioen met een hele hoge tegenwaarde heb, zou je (als je het het waard vind) die ook kunnen proberen te verkopen op de markt en voor de opbrengst de lagere schorpioenen die je nodig hebt kopen. Kijk dan wel even vantevoren wat de waardes op je markt zijn, want soms zijn tijdens dit soort events de lagere dieren duurder dan de hogere.

    Veel succes nog!
     
    janniekwak, schaapje52 en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  18. Sorenza1949

    Sorenza1949 Levende forumlegende

    Weet iemand al wat er de volgende keer zal gefokt worden
    dit in verband met de kortingsdag dank

    ps mijn neonfok is al klaar
     
  19. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Yeppie, de wolkenrij is binnen. :music:

    Met Tiki en Lablab kreeg ik heel veel drops. Nu 17 drops voor 30. Kan ik nog leuk even de sticker meenemen voor het boekwerk.
     
    nientje1950 en janniekwak vinden dit leuk.
  20. thnx voor deze uitgebreide uitleg!