ananas taart + regenwoud

Discussie in 'Help archief' gestart door BaukeS, 23 Oktober 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BaukeS

BaukeS Halfgod

hoort de ananastaart te werken in het regenwoud?
    de ananastaart zegt namelijk 25% meer oogst in de tropen.
    nou wil ik mijn tropisch regenwoud gaan oogsten (ik heb mijn ananastaart aan staan), maar dan krijg ik nog steeds maar 7 gewassen (ik had ook suzimest gebruikt).
    nou is 25% van 7 geen 0, dus nou vraag ik me af, werkt ananastaart niet gecombineerd met het regenwoud of werkt het niet gecombineerd met suzimest?

ik heb nou voor niets een ananastaart verspild en daar wordt ik niet blij van.

edit: ik heb even getest en het lijkt te liggen aan het feit, dat ik een eventgewas wilde oogsten.
    echter vind ik dat de werking van de ananastaart verkeerd is geformuleerd, omdat het doet vermoeden, dat hij alle gewassen en bomen op de tropen met 25% vermeerdert, maar dat blijkt niet te gelden voor eventgewassen, ook al klinkt dat va wel

ymked55 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  2. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Ananastaart is goed voor de Baha-bomen. Het gebruik van de wac geeft op de gewassen op Baha, meer opbrengst dan de ananastaart.

Meestal oogst ik eerst het regenwoud (Staat vol met enkel bomen) met ananastaart, die vervolgens er uit mik, dan omwissel voor een wac. Daarna oogst ik de gewassen pas. (met wac)

3. BaukeS

BaukeS Halfgod

tja, maar ik dacht ik heb nog maar een paar gewassen nodig en dan ga ik er geen wac aan besteden.
    nu heb ik echter opnieuw moeten inzaaien.
    is wel ervelend, zeker nu ik een lichtelijk tekort aan drops heb

4. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Ik snap niet goed wat je nu precies bedoelt ?

Dit m.b.t. wat jij schrijft van: " ik heb nog maar een paar gewassen nodig, versus nu heb ik opnieuw in moeten zaaien? is wel cervelend, zeker nu ik een lichtelijk tekort aan drops heb".

Wac geeft iets meer rendement op baha met wat je daar oogst (enkel op de gewassen, niet op de bomen) dan met een Ananastaart. Wac en of ananas vragen beide om het diamant slot, je hebt er maar één van, je zult moeten kiezen.

Drops staan daar los van. Drop gaan volgens BP om de basis EP.

Wac geeft meer opbrengst op de (event)gewassen op baha) dan de ananastaart. deze geeft de gewassen maar 25% extra, (minder rendement dus als een wac)

Een ananastaart geeft 1 vrucht extra op de bomen op baha. Een wac doet doet dit niet.

Ik hoop dat ik het een beetje heb weten uit te leggen?

Wil je het hoogste rendement. Dan is er maar één oplossing. De baha gewassen met een wac in het diamant slot oogsten, deze verwijderen, een ananas in het slot plaatsen, dan de bomen oogsten, of net andersom. Eerst de bomen met een ananas taart, daarna de gewassen met ananastaart.

5. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Je verhaal klopt wel, en ik denk dat Bauke dat ondertussen ook wel snapt, maar wanneer je denkt dat je voldoende eventgewassen hebt door een ananastaart te gebruiken, en je krijgt dan de extra gewassen niet, dan is dat teleurstellend. Ik vind de verandering ook nog steeds jammer, maar die is er al vanaf Bahamarama 2.0, dus die fout maak ik niet meer.
    Aangezien je het achteraf pas merkt, is het net zoiets als nog een keer extra moeten zaaien omdat je de WAC vergeten bent te nemen. Iets wat me soms nog wel overkomt.

Met het nieuwe volle maan veld, de extra questen en de nieuwe boom daar, lijkt het mij wel handig om een WAC in te zetten. Zo duur zijn die niet meer.

6. BaukeS

BaukeS Halfgod

precies.
    de ananastaart is goedkoper op de markt te krijgen dan de WAC, dus als dat voldoende is gebruik ik die.
    maar omdat de ananastaart zei, dat hij een grotere oogst gaf in de tropen en niet dat hij een grotere oogst geeft voor bahagewassen en baha-bomen, dacht ik, dat het ook voor eventgewassen gold.
    nu hb ik dus opnieuw mijn akkers moeten inzaaien met eventgewassen, terwijl ik liever gewassen had opgezet, die veel drops leverden.
    ook ben ik nu mijn ananastaart voor niets kwijt.
    en dat komt, doordat de omschrijving van gewassen op de tropen meer betekent,dan zou moeten.
    en ik vraag me dus af, waarom dat zo is

7. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

De omschrijving klopte, bij het invoeren van Bahamarama 2.0 is de werking aangepast en de omschrijving niet. Het verzoek is destijds ook uitgezet om de werking weer aan te passen. Maar misschien dat naar aanleiding van dit draadje de omschrijving alsnog wordt aangepast. Al zie ik natuurlijk liever de werking aangepast.
    Het voordeel van ananastaart is dat deze geen 2 extra geeft, maar 25% extra. Op kwartveldjes levert dit dus maar 1 extra op, op hele velden 2 en op comfortvelden 3. Juist bij aanvang van een event gebruikte ik vaak s'morgens al een ananastaart, ging de gewassen oogsten en nog een ronde nieuwe opzetten, bij aanvang event de Bahamarama gewassen nog een keer oogsten en dan 2x eventgewassen op grote velden. De wac kwam dan de volgende dag wel.
    Maar dit is dus al een behoorlijke tijd geleden veranderd.

8. enk52

enk52 Levende forumlegende

Ananastaart werkt alleen op bahamarama en in het regenwoud en geeft daardoor ook alleen rendement op de oogst van gewassen en bomen die daar thuis horen, dus niet op eventgewassen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.