Ambacht

Discussie in 'Overig archief' gestart door orchidee2.0, 10 Februari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. orchidee2.0

orchidee2.0 Forumleerling

Hoii,

Ik zit bijna in level 40 en dat betekend dus dat ik een ambacht mag uitkiezen. Maar ik zou niet weten welke ik het beste als eerst kan kiezen. Ik zou het fijn vinden om jullie ervaringen over de verschillende ambachten te horen :)

xxx Orchidee

2. Borkie

Borkie Levende forumlegende

De meeste tips die mijn farmdochter gekregen heeft, zijn dat je het beste kunt beginnen met de jammakerij.
    De eerste ambacht krijg je gratis, de tweede moet je betalen maar als je bij Renzo gaat sparen voor een ambachtsslot kun je daarmee gratis het tweede ambacht beginnen. Vervolgens krijg je de derde ook weer gratis. Op die manier kun je dus de 3 ambachten van level 40 gratis verkrijgen!
    Zie ook de uitleg in onderstaande link. :) Succes!
    https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/f-a-q-ambachten-algemeen.7625/

Cornelly52 vindt dit leuk.
  3. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

De eerste tip die ik mijn kuikens meestal geef is om eerst te kijken of je wel 500 dakpannen en bakstenen hebt. Je kunt beter zolang wachten met kiezen, dan krijg je vast alle grondstoffen uit de grond.
    Vervolgens kun je dus ook zelf op de ambachtsmarkt kijken welke producten je prettig vind om te gebruiken, welke daarvan duur zijn, en wat de ingrediënten dan zijn.

Maar natuurlijk helpt het wanneer spelers hun ervaringen delen.
    Ik ben begonnen met de bakkerij en heb daar wel spijt van gehad omdat de WAC veel belangrijker is in het spel en heel lang erg duur is geweest. Het recept had ik wel verdiend, maar had ik niets aan omdat ik geen jammakerij had.
    Het recept van de WAC kun je met TG kopen in de groothandel in fase 4, maar ondertussen is er ook een event geweest waar een bonenstaakrij te verdienen was die iedere 2 dagen een WAC geeft. De prijs van WAC zal dus nooit meer zo duur worden, en maken is al vaak duurder dan kopen.

Hetzelfde telt voor het griezelwild. Die zit in de bloemisterij, is erg prettig om te gebruiken, maar deze wordt zoveel cadeau gedaan in de nieuwste questen dat je die beter kunt kopen dan daar je griezelgewassen voor gebruiken.

Wat ik vaak maak is paasjam in de jammakerij in het laatste level(standaard, dus hoef je niet te kopen), deze is duidelijk goedkoper om te maken dan om op de markt te kopen, chocoladesaus voor de chocoladepannenkoeken die ik maak in de bakkerij, maar die 2 recepten zijn niet te koop. En ananastaart is wel te koop en maak ik ook in de bakkerij.

Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.