Amarant veredelen?

Discussie in 'Help archief' gestart door kakelot69, 6 Maart 2023.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Heeft het zin om amarant te veredelen? En zo ja: welke veredelingen zijn het nuttigst?
     
    Boeretrien1 vindt dit leuk.
  2. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    0o
    Heb je de smaak van veredelen te pakken kakelot?

    Ik heb de sm liefde die verhoogt de effectiviteit met 25 %.
    Met de wolkenrij 0ogstfeest 2014 (kastanjewolk)
    en
    Waterliefe die de tijd verkort 12 %
    Vroeg rijp verkort met 4,5 %
    Ik heb die er alle 3 instaan voor je weet maar nooit, maar als er een event is en ik zet er Amarant op dan is het meteen klaar voor de dropjes.
    Ik weet niet hoe het is als je die wolkenrij niet hebt, maar die andere 3 en dan nog poep erover heen zal het aardig overeen komen.
    Dus om jouw vraag te beantwoorden ja, het is zeker de moeite waard en lekker een erg lang gewas voor als je weinig tijd hebt of op vakantie bent, dan hoef je maar 1 x per dag in te loggen.;)

    En... maar liefst 1.250 Ep per plantje.
     
    Laatste bewerkt: 7 Maart 2023
    kakelot69 vindt dit leuk.
  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Oh dan ga ik er toch maar aan beginnen als de krokus klaar is. Al is het alleen maar om de duur van die amaranten wat korter te krijgen, want dat is vaak een dingetje omdat ik meestal niet om twee uur gewassen op kan zetten ter voorbereiding van een event en dan moet ik er meteen mest en ambachten bij gooien. En die amarant is toch wel fijn om een event mee te starten, qua drops xD
     
    Boeretrien1 vindt dit leuk.
  4. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Om met amarant gewas gelijk klaar te hebben heb je wel een wolkenrij nodig zoals de kastanje wolk of een van de andere 2 die de supermest 5% beter laten werken. Ik heb zelf ook de veredeling aan staan met meer kans op een houten hamer, is handig als je gereedschap moet inleveren. En amarant heeft een inleverwaarde van 1250 dus ook handig bij inleveren bij bijvoorbeeld de recyclomaat of bij de toplijst. Ik zou hem zeker veredelen.
     
    Boeretrien1 vindt dit leuk.
  5. Nella58

    Nella58 Forum-expert

    ik heb hem ook veredeld, ik heb waterliefde en vroegrijp, dat zijn allebei tijdverkorters. dan is die klaar met 22:15 uur uur, ik en met mest 20:00 uur, vind dit wel fijn omdat ik pas 17:00 uur iets kan inzetten
     
    Laatste bewerkt: 8 Maart 2023
  6. ingrid7070

    ingrid7070 Forum prof

    hoi,wat is veredelen,en hoe doe je dat.
    gr ingrid
     
  7. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    https://board-nl.farmerama.com/threads/plantenveredeling.4769/
    Het grootste voordeel is dat je gewasversnellers kunt "telen" uit de gewassen die je gaat veredelen.
    Zo heb ik van de krokus een aantal gewasversnellers gekregen uit het veredelen die de krokus versneld laten groeien als ik b.v. supermest gebruik. Daarmee heb ik niet die bijzondere wolkenrijen nodig die een boost geven aan supermest.
    Met die versnellers is bij de krokus met water en supermest direct klaar zonder te wachten. De krokus is een lang gewas, dus levert veel dropjes op. Op grote velden zodat ik niet onnodig veel supermest gebruik natuurlijk. Dus heb ik bij een event op de farm tekort aan eventdropjes, zaai ik één of meer keren de krokus met supermest en oogst extra dropjes:p
    Lees de bovenstaande link door en probeer het eens een keertje uit met tuinkers of sla om te oefenen.

    Je moet veel gewassen investeren in het veredelen, maar het levert uiteindelijk veel op.
     
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Heb je hier nou werkelijk een post van Borkie gekopieerd zonder bronvermelding?
     
    Borkie vindt dit leuk.
  9. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende


    Zoek je een pispaaltje? Zoek die dan eens ergens anders bemoei al.
     
    jopie vindt dit leuk.
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Doe eens niet zo mal. Posts van anderen kopiëren en dan net doen of ze van jou zijn hoort gewoon niet. Doe je voordeel met deze mededeling.
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  11. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Doe je voordeel met mijn laatste zin.

    En er staat ook bij reactie#10 nergens vermeld dat het een citaat van mezelf is.
     
    jopie vindt dit leuk.
  12. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Houden we het hier vriendelijk?

    Het is inderdaad niet netjes om niet even te vermelden dat je deze tekst overgenomen hebt

    Verder denk ik dat de vraag wel beantwoord is dus sluit ik dit draadje
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.