Allemaal beestjes

Discussie in 'Overig archief' gestart door goldtrix, 7 December 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldtrix

    goldtrix Gevorderde

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik de 'bewerk' knop als je iets toe wil voegen
    Farmerama biedt voor elke dierenliefhebber wat wils: van hamsters tot anaconda's, van vissen tot spinnen ... In dit topic kan je allerhande beestige dingen kwijt:

    - welk dier vind jij het leukst? waarom?
    - heb je huisdieren?
    - dierenfoto's
    - dierenweetjes en wist-je-datjes
    - ...

    Je kan hier ook beestige vragen stellen, en wie weet, kent een van de forumleden wel het antwoord. Bijvoorbeeld: steken struisvogels echt hun kop in het zand als ze schrik hebben of is dat een fabeltje?

    Edit: ik heb zelf even het antwoord op die laatste vraag opgezocht, anders kan ik vannacht niet slapen. o_O

    Als er gevaar dreigt, reageren struisvogels op 3 manieren:
    • hard wegrennen: struisvogels halen een snelheid tot 70 km/u. Zelfs mijn bomma rijdt zo hard niet in haar geitje.
    • trappen: de gespierde poten van een struisvogel kunnen een mensenbeen breken. Bovendien hebben de dieren aan elke poot een scherpe klauw waarmee ze diepe wonden kunnen veroorzaken.
    • zich verbergen: door zich plat op de grond te leggen, met de kop en de hals op het zand, wordt de struisvogel minder zichtbaar in zijn natuurlijke omgeving.
    Vermoedelijk heeft die laatste tactiek geleid tot het misverstand dat struisvogels hun kop in het zand zouden steken.

    Naar: Wikipedia en National Geographic
     
    Laatste bewerkt: 8 December 2014
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.