Afscheid van het Nederlandstalige forum

Discussie in 'Speakers corner' gestart door Klaartjuh, 14 Juli 2024.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. Roos

    Roos Forum-baron

    Ah ja, die heb ik voorbij zien komen. Ik heb Kakelot een duifje gestuurd. Handig om deze twee nu even bij elkaar te hebben. En nu ik je toch aan de lijn heb, jij ook dank voor je bijdrages de afgelopen jaren. Je bent meestal razendsnel met info of andere reactie.
     
    Huhmmie38 en Borkie vinden dit leuk.
  2. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Graag gedaan.
     
    Roos vindt dit leuk.
  3. Roos

    Roos Forum-baron

    Ohja.. Miekje heeft dus ook een chatbox, handig allemaal hoor. En wat jou betreft, zal diegene die je naam liet vallen, wellicht dat draadje op het engels forum bedoeld hebben. Daar had ik niet aan gedacht. Wel jammer dat ze daar zo knullig over doen. Ik kan me hier tig jaren terug nog wel een tik op de vingers herinneren waarin verzocht werd om alleen Nederlands te spreken. Terwijl we vervolgens een layer event krijgen waarvan ik me afvraag hoe Nederlands dat is. De moderators worden goed in de gaten gehouden, maar ze houden zich er zelf niet aan. Een Nederlands draadje op een Engels forum had best gekund. Ze zouden zelfs één groot forum met talendraadjes kunnen maken :p Beetje gevalletje koppigheid -.-
     
    -imagine-1 vindt dit leuk.
  4. thea1963

    thea1963 Forum freak

  5. boerintien

    boerintien Gelegenheidsauteur

    Hoe kom ik aan die link?
    Vind dit erg slecht van bp
     
  6. arwen1974

    arwen1974 Doorzetter

    Ik ben niet 1 van de actiefste hier, maar ga het NL forum en de mods zeker missen.
    Ondertussen mij al op facebook toegevoegd aan "facebook weetjes" En zelfs al geaccepteerd.

    Hopelijk dat op de Engelstalige een NL hoek mag komen voor degene die geen of slecht Engels kunnen.
     
  7. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dat begrijp ik. Dacht zal eens een beetje rommelen daar en kijken of ik iets kan vinden en kan begrijpen.
     
  8. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Mocht BP bij zijn standpunt blijven is het dan mogelijk dat jullie een lijstje / aankondiging kunnen maken met de verschillende regels tussen het Nederlandse en Engelse forum? qua regels over gespreksonderwerpen, spelletjes, banners en avatars.

    Het Engelse forum bestaat uit landen als Amerika, Engeland, Australië, Finland en Turkije en nog gebeurt er daar nog minder als bij ons op het forum :oops:
     
    .Fisherman. vindt dit leuk.
  9. enk52

    enk52 Levende forumlegende

    Die regels vind je op dezelfde plaats als hier bij de forum etiquette. Verder moet ik zelf ook zoeken daar hoe of het werkt
    veel regels zoals niet mogen dubbelposten zijn gewoon hetzelfde
     
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb even bij miekje9 gekeken op de fansite.

    Zij heeft al heel veel planten, bomen, fruit en dieren vertaald van Nederlands naar Engels. :music: Voor degene die het nodig heeft voor Engels forum.
     
    jolanda13 en stien56 vinden dit leuk.
  11. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Zou graag nog iets willen vragen aan onze mods.
    Ik heb even naar de forumstatistieken zitten kijken zoals Klaartjuh aangeeft is ons forum niet zo meer actief en steeds minder spelers die er gebruik van maken. Zou ik eens willen vragen aan onze mods om de statistieken van de Engelse site eens te bekijken. Wij zijn 3 tot 4 keer zo actief bezig met ons forum dan de Engelse. Dan vraag ik me af wanneer gaat het Engelse forum dan offline daar komt helemaal geen kip meer kijken of plaatst berichtjes. Of beter hef het Engelse forum op en laat ze bij ons komen.

    Ik vraag me met recht af wat nu de echte rede van dit besluit is. Dat wij niet actief meer zouden zijn en minder gebruik maken van het forum lijkt me een drog reden daar op het Engelse forum al helemaal geen kip meer komt of actief bezig is.
    Dat verzin ik niet zelf he kijk maar naar de statistieken. Dan ga ik uit van de berichten dat is hoe actief een forum is.

    Forumstatistiek nederland
    Discussies:
    16.320
    Berichten:
    871.908
    Leden:
    22.760
    Forum Statistics Engels

    Discussions:


    25,462
    Messages:
    253,135
    Members:
    52,799

    Nogmaals ik vind het heel jammer dat het stopt heb bewondering wat onze mods gedaan hebben al die jaren, maar snap t niet. De statistieken zeggen wat anders vandaar mijn vraag.
     
    Laatste bewerkt: 20 Juli 2024
    Huhmmie38 en jolanda13 vinden dit leuk.
  12. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Denk dat een van de redenen is dat Klaartjuh vervangen moet worden en dat kan niet zo maar. Zie alleen Enk nog actief als mod en die kan ook niet alles alleen. Als de hoeveelheid spelers hier minder aan het worden is dan snap ik ook wel dat er ook niet veel zin meer is om de FAQ’s te maken, vooral als er ook spelers al op de Engelse en Duitse forums gaan kijken. Denk dat dit alles mee gewogen heeft om forum te sluiten en spelers alleen nog dingen na kunnen zoeken op dit forum.


    BP denkt blijkbaar dat iedereen in Nederland wel Engels kan en vergeet de oudere speler waar er een hoop van zijn die dit niet kunnen.
     
    Huhmmie38, jolanda13, popje4 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  13. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Zo denken de meeste spelers die snappen er niets van

    Ja heeft er waarschijnlijk allemaal mee te maken, maar het gene wat ze bij BP het meeste vergeten is de ik noem het maar even ''culturele'' verschillen tussen het Engelse en Nederlandse forum, ze kennen daar geen draadjes waar je een goedemorgen kan zeggen of met elkaar kunt kletsen etc. wat we hier al ruim 13 jaar doen. En straks moeten wij spelers dus naar verschillende websites gaan zoeken naar info wat betreft events waar bijvoorbeeld vragen gesteld worden of voor moeilijke events die spelers in eerste instantie niet snappen voor hulp
    ( Op het Engelse forum hoeven die hulp niet te verwachten) :oops:
     
    jolanda13, popje4 en .Fisherman. vinden dit leuk.
  14. angelo0905

    angelo0905 Forumleerling

    Wat jammer! Ik zal jullie missen en met mij vele anderen! Nu beheers ik mijn talen wel, dus in die zin zal het niet zoveel moeite kosten, maar toch zal het een heel grote overgang zijn!
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  15. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik heb dus opnieuw een reactie gekregen dat de hoofdzakelijke rede dat het Nederlands forum gaat sluiten dat er niet genoeg mods zouden zijn en niemand zou zijn voor het posten van aankondigingen en faqs ik heb het bericht met google translate vertaald en eronder de link van de engelse reactie

    ''Ik heb geen nieuwe informatie om je te geven. Er is geen manier om te vertellen wat andere spelers denken of hun redenen om wel of niet toe te passen ( hier bedoelen ze solliciteren op de functie als mod). Ik ben me ervan bewust dat de Nederlandse fansite worden hersteld, dus misschien voelen spelers niet de behoefte om toe te passen(hier bedoelen ze solliciteren op de functie als mod). Dat is slechts een gok van mijn kant.

    Zoals hierboven vermeld, was het mijn begrip dat er niet genoeg mods waren om FAQ’s te posten en daarom werd NL omgeleid naar EN. o_Ok zoals hierboven vermeld, kunnen er meer factoren zijn die BP gebruikte om de beslissing te nemen om het formulier te sluiten dan ik weet.Als u het nietEen gebrek aan personeel is de enige reden voor de sluiting van het forum, en niemand heeft een aanvraag ingediend
    ( hier bedoelen ze het solliciteren op de functie als mod), dan zal de beslissing om het forum te sluiten moeten blijven staan. Er werd gesuggereerd dat spelers zich bij het team aanstuurden, omdat je zei dat er veel spelers waren die bij het team zouden komen als dit betekende dat het forum open moest blijven. Ik heb al je opmerkingen gedeeld met het EN-team dat is doorgestuurd naar het NL-team. Wij (EN) nemen geen beslissingen over deze situatie.

    Ik zou denken dat als er een officiële beslissingswijziging zou zijn dat het in het NL-forum zou worden geplaatst, omdat dat de plaats is die wordt getroffen. Mocht het EN-team echter een officiële communicatie van het Game Team ontvangen, dan zullen we het aankondigen.

    Mag ik u verder helpen?''


    https://board-en.farmerama.com/threads/faqs.46336/#post-303741
     
  16. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    Dank je wel Thea.
    Engelse blijven een bijzondere manier van communiceren hebben.

    Jouw reactie dat veel spelers nu vakantie hebben en strakjes dus een nare verassing kan ik mij in vinden.

    Dat fansite weer online komt is voor BP alleen maar prachtig. Hebben hun er ook geen last/werk meer vaan..
     
    jolanda13 en popje4 vinden dit leuk.
  17. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik gebruik zelf geen google tanslate op het Engelse forum dus hopelijk begrijpen ze me goed want ja als je 1 woord anders neerzet kan de hele zin anders bedoeld zijn dat hebben we in het Nederlands ook dus in het Engels kan dat nog erger zijn en die google translate maakt er af en toe een zooitje van dus dat word nog wat, ze moeten denk bij BP mensen gaan inhuren voor de Nederlandse support want die krijgen straks een dagtaak bij problemen denk wel minstens 100 spelers met dezelfde vragen als je ziet hoe vaak er alleen al problemen zijn met inloggen en de vragen over hier op het forum en dat is maar 1 voorbeeld.

    Ik krijg nu het idee dat ze me draadje willen gaan sluiten, daar zijn ze daar op het Engelse forum heel goed in :oops:xD
     
    jolanda13 en Butsmuts vinden dit leuk.
  18. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    @thea1963 even wat hulp bij de vertaling (niet bedoeld als terechtwijziging of betweterig, echt als hulp) To apply for= solliciteren naar. Dus waar jij toepassen heb gebruikt, kan je vertalen met solliciteren naar.

    Als er in de toekomst ergens een keer hulp nodig is bij vertalen wil ik er gerust ook wel een keer naar kijken.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  19. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Dat is dus google translate die dat vertaald heeft naar ''toepassen'' -.- :p
    (en ik heb erachter gezet wat google translate ermee bedoelt :) )

    edit: eigenlijk is het het vertaalprogramma van firefox
     
    Laatste bewerkt: 21 Juli 2024
    jolanda13 vindt dit leuk.
  20. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb een vraagje. Forum is nog niet gesloten maar nu al een vraag.

    Als ik niet meer naar een forum ga, kan ik dan wel gewoon het spel blijven spelen en alles gebruiken. Er verandert daar dan niets in, alleen het forum is weg.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.