8 uurs gewassen

Discussie in 'Overig archief' gestart door OkkieTrooy, 19 Oktober 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Met het idee dat je 8-uurs gewassen gemakkelijker zonder knechten kunt doen, bevestig je het idee dat het zonde is van de knechten om in te zetten bij 8-uurs gewassen. Persoonlijk vind ik het vreselijk om kwartveldjes met de hand te oogsten. Wanneer je het dubbele aantal 4-uurs gewassen moet inleveren, heb je dus meer aan de knechten.
    Bij veel produktquesten en ook in het vorige tijdelijke event zit een lange tijd knechten achter elkaar. Ik ga geen 15 uur korte gewassen zaaien, ook al zit er de meeste dagen tussen begin en eindtijd bij mij 15 uur.
    Dus ik ben wel blij met een quest als het pittige event waar ik 3x daags 8 uurs gewassen met de knechten kan doen, meer wac krijg dan ik nodig ben en tussendoor nog een paar uurtjes heb voor korte gewassen. Soms s'avonds, meestal overdag zodat ik s'avonds minder aan het spelen ben.
    Knechtencoupons komen met de 4-uurs gewassen ook niet uit, een ppj wel. Daar kun je dan 2x mee oogsten, terwijl voor iedere oogst een ppj aanzetten wel veel is, ook al komt dat eigenlijk op hetzelfde neer.
     
  2. djamie1967

    djamie1967 Forum-hertog

    ik vind het zonde van mijn knecht uren om 6.5 uur te wachten tot het event gewas klaar is,het is voor mij ontzettend saai op de boerderij
    dus ik ben per keer 3 knechturen armer,anders kan ik tot 6 keer oogsten,en actiever met het spel bezig zijn
    daarom de keuze om 2 4 6 8 uren gewassen in te stellen,en ook het aantal daar naar te zaaien
    natuurlijk snap ik dat je de hele dag weg bent liever de 8uurs hebt,daarom de keuze mogelijkheid
    en ik heb ook knechten en voortdurend wac ed lopen
    het is gewoon minder saai om te spelen,en meer plan werk,en elkaar tips geven
    de wac leg je zelf al uit
     
  3. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Als ik met comfortvelden werk gebruik ik geen knechten, zijn grote velden en makkelijk te oogsten met de hand en gebruik ik ppj.
    Ga ik in het weekend over op kwartakkers dan gebruik ik wel knechten met een wac. (Mits ik knechtencoupons bezit)

    Ik vind het namelijk erg zonde om met comfortvelden en 1x per dag te kunnen oogsten knechten in te zetten en ook een wac. Bij het laatste event, dat weet ik nog, heb ik elke avond een ppj ingezet en vanaf vrijdagavond 2x een wac en knechten ingezet. Toen had ik het event klaar. Vanaf het begin, dat was dinsdag, wo, do en vrijdag geen knechten en geen wac en wel 3x een ppj.

    Speel je alles met kwartakker en een wac, kan je 3x per dag 8 uurs gewas oogsten. Is het bijv 4 uurs gewas, dan kan je wel 5x oogsten op een dag. Ik weet niet precies hoeveel je van 4 velden krijgt als alles eraf is, of je dan evenveel per dag kan oosten.
    Met een 8 uurs gewas haal ik het event makkelijk dan met 4 uurs gewas aangezien de aantallen meer zijn bij 4uur en dan lukt het niet met comfortvelden en daarna met kwartakkers om het af te krijgen. Dan moet ik echt alle zeilen bijzetten om het te halen.

    Misschien kan je hier iets mee. ;)
     
    Laatste bewerkt: 20 Oktober 2014
    OkkieTrooy, -Tits- en djamie1967 vinden dit leuk.
  4. djamie1967

    djamie1967 Forum-hertog

    schaapje als dit voor mij bedoeld was ?
    daar kan ik alleen maar op zeggen,dat ik daar ook op over ga,als de 8uurs gewassen een blijvend iets is/wordt
    en dan hoef ik ook geen knechten meer aan te schaffen,scheelt mij weer geld
    strak plan 8)
     
    OkkieTrooy, -Tits- en schaapje52 vinden dit leuk.
  5. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Was zowel voor jou als voor okki bedoeld. Kwam effe niet duidelijk over van mijn kant. ;)
     
    djamie1967 vindt dit leuk.
  6. OkkieTrooy

    OkkieTrooy Teller

    Dank je wel Schaapje.

    Ik had de vraag vooral gesteld om te begrijpen waarom Djamie zo heel erg tegen een 8 uurs gewas is. Zij gaf als een van de redenen dat het zoveel meer knechten en ambachten kostte. Dus wilde ik daar graag harde getallen van om het echt te kunnen begrijpen. Door haar laatste post begrijp ik het wel. Als je knechten hebt aangeschaft wil je daar ook graag veel gebruik van maken. Dat snap ik heel goed.

    Maar ik wil nog steeds graag de "harde" getallen dus ben zelf maar aan het rekenen geslagen. Ik ga er van uit dat je eerst begint om je velden gereed hebt om te oogsten. o_Ok ga ik ervan uit dat je met 4-uurs gewassen 2x zoveel moet kweken dan van de 8-uurs gewassen.
    En ik ga ervan uit dat er water gebruikt wordt. Mest is wel erg duur als je met kwart veldjes werkt.

    WAC duurt 16 uur. Dat betekent per WAC:
    8 uurs gewassen: 3 x oogsten (bij de start, na 6 uur en na 12 uur) en dan nog 4 uur om andere gewassen te kweken/oogsten
    4 uurs gewassen: 6 x oogsten (bij de start, en na 3, 6, 9, 12, 15) en nog 1 uur om andere gewassen te kweken/oogsten.

    Als je dus 2x zoveel gewassen moet hebben voor de 4 uursgewassen dan ben je evenveel WAC kwijt voor 4 en voor 8 uurs gewassen.

    Bij de 4 uurs gewassen is de planning wel krap. Als je er maar een keer te laat bij bent, dan mis je een oogt.
    Bij de 8 uur gewassen heb je meer ruimte in de planning en kun je nog meer doen met je WAC.

    Maar ik blijf een voorkeur hebben voor 8-uurs gewassen, omdat het anders heel lastig wordt om een event te halen.
    Wel moeilijk is het dan om voldoende startvoorraad te maken. Ben vaak pas rond 19:00 thuis, heb vaak wel wat supermest maar niet echt veel.
     
    Laatste bewerkt: 21 Oktober 2014
    -Tits- vindt dit leuk.
  7. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    WAC met 1 pinkie duurt iets minder als 21 uur
     
    -Tits- vindt dit leuk.
  8. -Tits-

    -Tits- Forum-ambassadeur

    Lekker aan het rekenen Okkie! ;)
    Op een werkdag kan ik tussendoor bijna nooit oogsten :(... 's ochtends rond zessen wel en dan rond half vijf meestal pas weer. Voor mijn gevoel heb ik er dan meer aan 's ochtends comfortvelden te plaatsen (met vier-uurs gewas) en dan vanaf half vijf nog twee keer te kunnen oogsten en voor 's nachts weer comfortvelden te plaatsen. Ben een rijk boerinnetje, dus alles gaat met water en mest :p. Geen idee of het me meer "kost" aan wat dan ook, maar ben iig in de tijd die ik heb meer aan het farmen dan aan het wachten...

    Ow... en Djamie is een "zij" xD
     
    harm-jan70 en djamie1967 vinden dit leuk.
  9. OkkieTrooy

    OkkieTrooy Teller

    Sorry Djamie
     
    djamie1967 en -Tits- vinden dit leuk.
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Zonder mest klopt je berekening niet. De 8-uurs gewassen zijn dan 6.23 en de 4-uurs 3.12.
    Ik doe met 8-uurs gewassen 3 oogsten, s'nachts geef ik geen water. En ik houd dan meestal 2 uurtjes over voor korte gewassen.
    Met 4-uurs gewassen vind ik het zonde van de WAC en de ep om s'nachts te zaaien. Ik kom dan op 4 oogsten en eventueel even korte gewassen, maar ik heb het gevoel dat ik dan zoveel gespeeld heb, dat er meestal een lang gewas op gaat dat er met water meer dan 10 uur over doet. Wanneer ik toch met WAC en knechten werk, kost de laatste manier mij een dag langer, maar levert me meer ep en lange gewassen op.

    leo, een wac met pinky duurt bijna 24 uur.
     
    djamie1967 en -Tits- vinden dit leuk.
  11. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Je heb gelijk Coco was al laat = natuurlijk 18 uur + 30% en is ruim 23 uur en ik was van 16 uur uit gegaan.
    En ik speel zelf meestal met 5 of 10 wac,cat, oogappelgelei en wortelbrood omdat het me dan maar 1 pinkie kost.
     
  12. djamie1967

    djamie1967 Forum-hertog

    geen probleem Okkietrooy,je kunt zo de veranderknop gebruiken en er een vrouwelijke twist aan geven ;)
    gelukkig begrijpen wij elkaar 8) ik zie jou probleem en jij de mijne
    en nog 1 puntje waarom ik de 8uurs gewassen niet lekker vindt,is dat je de eerste dag pas om 23.25uur de event gewassen kan oogsten
    ik zet alles om 2 uur neer met alles dr op en eraan,dus van water tot stollen en witte onschuld
    dan heb ik alle grote velden vol tot 17.00uur,dan doe ik de kleine velden volgooien,met het gevolg dat ik laat moet oogsten
    en ja ik kan nog een keer het gewas er op gooien,maar dat vind ik zonde van de supermest
    en zo speelt iedereen op zijn/haar manier.en daarom de keuzevrijheid invoeren,zijn we allemaal :D
     
    schaapje52, OkkieTrooy, snietje1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. OkkieTrooy

    OkkieTrooy Teller

    Bedankt Coco.

    Als je deze aangepaste groeiduur gebruikt dan kun je met 1 WAC de 8uurs gewassen 3 x oogsten en de 4uurs gewassen 5x oogsten.
    Dus als je 2x zoveel moet inleveren van de 4 uurs gewassen dan van de 8-uurs gewassen, dan heb je voor de 4 uurs gewassen meer WAC nodig.
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat klopt. Je kunt de WAC aanzetten als je eerste oogst klaar is, en dat kan dus beter een 8-uurs gewas zijn dan een 4-uurs. Wanneer je geen wekker wilt zetten, kun je de 8-uurs gewassen sneller klaar hebben, en leveren je meer ep wanneer je tussendoor geen andere gewassen zaait. In de vorige reactie heb ik het verschil in spelen aangegeven zoals dat voor mij telt, en in de eerste reactie dat ik niets tegen 8-uurs gewassen heb. Maar juist die verschillende manier van spelen maakt het leuk als er afwisseling in zit.
    Als ik moet kiezen tussen altijd 8-uurs of altijd 4-uurs, kies ik voor de 8-uurs. Maar hoewel ik het de pret aan het begin van een event vind bederven, kan ik me de reactie wel voorstellen van al weer 8-uurs gewassen. Beh..
     
    schaapje52 en OkkieTrooy vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.