8 uurs gewassen

Discussie in 'Overig archief' gestart door OkkieTrooy, 19 Oktober 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OkkieTrooy

    OkkieTrooy Teller

    Regelmatig komt langs dat spelers een hekel hebben aan de 8-uurs gewassen. Dit zijn spelers die actief zijn op het forum. Ik denk dat in die actieve forum groep veel spelers zitten die om diverse redenen niet werken. Ik wil hier nu graag een geluid laten horen van een speler die momenteel werkt.

    Door de 8-uurs gewassen, slim om te gaan met de comfort velden en erg actief te zijn in het weekend, kan ik meestal de events halen. Met 4-uurs gewassen zal me dit meestal niet lukken. Gewoon omdat het niet alleen lastig wordt om voldoende gewassen te krijgen maar ook de dropitems zijn een probleem.
    Vind het niet erg als ik een keer een event niet kan halen, maar zou het toch wel vervelend vinden als dit bijna nooit zou kunnen.

    Als reden voor de tegenzin in 8-uurs gewassen wordt gegeven dat het saai zou zijn. Waarom is 2x in 8 uur oogsten minder saai dan 1x? Maar met 8-uurs gewassen kunnen veel meer spelers de events afmaken.

    Maar iedereen heeft natuurlijk een eigen voorkeur. Een oplossing zou uiteraard kunnen zijn om de spelers een keuze te geven.

    Waarom nu dit berichtje? Ik wil gewoon graag een tegengeluid laten horen. Als je nu het forum leest, staat elke keer weer: Bah, weer een 8-uurs gewas. BP luistert niet naar de spelers etc.
    Maar zelden: fijn een 8-uurs gewas, kan ik het event halen.

    BP kan het natuurlijk nooit iedereen naar de zin maken. Ze doen volgens mij hun uiterste best om het voor ons allemaal een leuk spel te maken.
    Maar ik hoop wel dat ze de mening van de groep actieve forummers niet gelijk stellen aan de mening van de niet-forummers. Dit zijn nl 2 verschillende groepen die wel eens een tegengestelde mening zouden kunnen hebben. Lastig voor BP om de beide groepen tevreden te houden.

    Maar het betekent wel dat er mogelijk wel naar je geluisterd wordt, maar dat toch niet gebeurt wat je graag zou willen. En daar kunnen goede redenen voor zijn.
     
    Leo.netten vindt dit leuk.
  2. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Meestal kan ik met 8 uurs gewassen ook het event halen, ik werk wel en zet idd comfortvelden neer voor de nacht omdat ik 's morgens vroeg niet kan oogsten.
    Zelf heb ik het liefst 6 uur gewassen omdat je deze dan 's avonds nog een keer kan oogsten, ook dan kun je met comfortvelden veel doen en heb dan ook wel voldoende di.

    En iedereen naar de zin maken is natuurlijk een onmogelijke taak, ik begrijp wel als je aan huis gekluisterd bent om welke reden dan ook dat het niet zo leuk is met die lange gewassen.
     
    OkkieTrooy en djamie1967 vinden dit leuk.
  3. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik werk ook en heb/had inderdaad een hekel aan 8 uurs gewassen. Ik zeg bewust heb/had omdat ik nu nog steeds een 8 uurs gewas saai vind, vooral in het weekend. Het duurt erg lang en persoonlijk vind ik het dan minder spannend tijdens event. Maar het kwam ook omdat ik tijdens een event met een 8 uurs gewas comfortvelden gebruikte, kwam daardoor steeds niet uit met de tijd als ik laat thuis was. Soms kon ik daardoor de volgende avond pas in de nacht oogsten. Dat wordt dit erg saai als je dan een avond helemaal niets kan doen op je farm tijdens een event. Maar dankzij een tip van Coco kwam ik er dus achter dat ik steeds vergat om de mest te gebruiken bij de comfortvelden, ik gaf alleen water :wuerg:. Het laatste event heb ik weer met comfortvelden gewerkt met water en mest en kon elke avond oogsten xD met een ppj. In het weekend een wac met kwartakkers en actief bezig zijn en heb het hele event gehaald met een gevoel dat ik het op mijn slofjes heb gehaald.

    Ben nu wel anders naar een 8 uurs gewas gaan kijken. Bij een 4 of 6 uurs gewas wordt er meer aantallen gevraagd dan bij een 8 uurs gewas. Door de comfortvelden nu goed te gebruiken, kan ik nu actiever bezig zijn met een event en kom ik verder dan met een 4 of 6 uurs gewas. Als ik heel heerlijk ben en ik zou nu moeten kiezen tussen 4, 6 of 8 uurs gewas, zou ik nu voor de 8 uurs gewas gaan, ondanks dat ik 8 uur erg lang vind. ;)
     
    OkkieTrooy vindt dit leuk.
  4. omaatje75

    omaatje75 Forum-ambassadeur

    Okkie Trooy,
    Er is ooit n keuze geweest...wil je 4 of 8uurs gewas. Je mocht één keer
    wisselen als je niet de juiste keuze had gemaak!
    Dat zouden ze eigenlijk bij elk event moeten doen. Iedereen blij :D
     
  5. nicolle73

    nicolle73 Levende forumlegende

    is heel begrijpelijk dat het voor de werkenden heel moeilijk is. dus dan is een 8 uurs wel handig. alleen degene die veel thuis zijn is het saai. oplossing is dat je kan kiezen welke gewassen je kiest. 8 uurs of 4 uurs. 4 uurs is dan de helft ep dan die van de 8 uurs. is maar een idee
     
    bjorke-annika, djamie1967 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  6. Klaartjuh

    Klaartjuh Levende forumlegende

    Ja dat mag en laten we ook altijd toe, net als dat topic starter en wellicht andere spelers hun voorkeur voor 8 uur gewassen aan mogen geven. o_Ok al is dit op het Nederlandse forum misschien een kleinere groep, dat houd niet in dat ze moeten zwijgen omdat het dan opeens een aanval zou zijn op de personen die voorkeur hebben voor kortere gewassen.

    Dus ook dit draadje mag er gewoon zijn mits er aan de forumregels word gehouden :)
     
  7. Klaartjuh

    Klaartjuh Levende forumlegende

    Ik val je niet aan en nog nooit gedaan ook.
    Ik geef aan dat jij ook gewoon je mening mag zeggen in reactie op jouw opmerking/vraag of dat wel mag
    Ik maak duidelijk dat er op dit forum toch degelijk mogelijkheid is om je mening uit te spreken
    Ik geef aan dat dit draadje ook mag,want ik zie dat ook hier aan de regels word gehouden net als de draadjes die tegen 8 uur gewas zijn
    Je mag het niet eens zijn met wat ik zeg, maar daar kan een heel kletsdraadje waar jij toevallig niet wil posten niks aan doen.

    Alsjeblieft, laat het niet zo hoog oplopen. Is echt niet nodig.
     
  8. djamie1967

    djamie1967 Forum-hertog

    goedemiddag allemaal,ja jullie weten ik ben een tegenstander van de 8uurs gewassen -.-
    en wil dan ook een gratis keuze hebben tussen 4 of 6 of 8uurs gewassen
    wat Hof van dromen al zei,het kost ontzettend veel knechten uren en allerlei ambachten
    en ja ik zit gedwongen thuis,is geen vrijwillige keuze,maar ga toch evengoed mijn mening ventileren
    en als je niet op het forum reageert,ja daar kan ik niks aan doen,dat telt dus niet mee lijkt me o_O
    en BP kwam er zelf mee !! en zouden dit veranderen !!
     
    Laatste bewerkt: 19 Oktober 2014
  9. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Tja, ook ik zit min of meer gedwongen thuis en vind die 8 uurs gewassen:cry:

    Het is zoals Hof van Dromen en Djamie aangeven:
    BP heeft ooit aangegeven dat er vaker een keuze zou komen tussen 4 en 8 uurs gewassen.
    Helaas gebeurt dat niet en persoonlijk denk ik dat daar de oorzaak van de onvrede ligt.
     
    OkkieTrooy, djamie1967, suuske1960 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. OkkieTrooy

    OkkieTrooy Teller

    Ik heb nooit iemand. wie dan ook willen aanvallen. En ik veroordeel al zeker niet iemand die om wat voor reden dan ook (gedwongen) thuis zit. Ik heb zelf langdurig in die positie gezeten en werd daar bepaald niet vrolijk van. Was in die tijd ook veel actiever op het forum.

    Het lijkt me dat ieders mening in ieder geval gehoord mag worden. Of je nu thuis zit of werkt. Vandaar dat ik dit draadje gestart heb, omdat mensen die 8 uur per dag werken (+ de reistijd) vaak simpelweg de tijd niet hebben om naast de boerderij en het prive leven ook nog actief op het forum kunnen zijn. Waarom zou hun mening niet tellen? Is alleen lastig om die mening te achterhalen.

    Het zou fijn zijn als BP aangaf wat hun beleid is tav de duur van de gewassen. En een keuze zou natuurlijk een oplossing zijn. Ik zie trouwens zelden dat iemand aangevallen wordt omdat deze persoon aangeeft tegen 8 uur te zijn. Hooguit dat iemand zegt, daar persoonlijk niet mee eens te zijn. Dat moet toch kunnen?

    Maar waarom kunnen we elkaar niets gunnen?
    De laatste bonus was 24 uur knechten. Een heel royaal cadeau van BP, waar heel veel boeren plezier van hebben.
    Omdat ik een knechten abonnement heb, heb ik er echter weinig aan, maar ben blij voor iedereen die er nu gebruik van kan maken.

    En een andere keer komt er wel weer wat anders.

    En Klaartjuh, Dank je wel. Het laatste wat ik wil is dat er een oververhitte discussie ontstaat.
     
    lammetjes, schaapje52 en omaatje75 vinden dit leuk.
  11. djamie1967

    djamie1967 Forum-hertog

    nou sorry hoor,maar als je jou mening deelt,dan kun je toch wel 1 minuutje op forum komen om je mening te geven
    daar hoef je echt geen dagtaak van te maken
    snap alleen je opmerking niet over elkaar niets gunnen ?
    ik gun ieder het beste hoor,maar wil gewoon een keuze hebben niks meer
    en royaal van BP :eek: met zoveel knechturen die verloren gaan,en storingen valt dat royale ook wel mee
    is mooi mee genomen,begrijp me niet verkeerd,maar om dit royaal te noemen
     
  12. tootje

    tootje Commandant van het forum

    Beste Okkie, even een kleine reactie op je posting.

    In de actieve forum groep zitten meer spelers die werken dan je denkt. Sommige mensen werken thuis en er zijn zelfs mensen die eigen baas zijn. 8)
    Er bestaan ook mensen die vrijwillig niet werken en dat heerlijk vinden!

    Mensen ‘die om diverse redenen niet werken’ vind ik eerlijk gezegd niet zo lekker klinken….(werken is niet zaligmakend hè )

    Verder kunnen mensen die een baan buitens huis hebben comfort velden gebruiken zoals je zelf al aan geeft. Dan is er geen enkel probleem met de 4 uur gewassen lijkt me.

    Waarom 2x oogsten minder saai is dan één keer oogsten….Wel, ‘t is één keer meer oogsten hè.xD

    De reden van je bericht is dat je een tegengeluid wil laten horen, maar bij iedere discussie over de duur van de gewassen zijn vóór -en tegenstanders te vinden, dus tegengeluiden voldoende lijkt me.

    Verder hebben de niet forummers geen stem in deze discussie. Wie zwijgt stemt toe.

    Dat BP zijn best doet om het spel leuk te houden voor iedereen lijkt me niet meer dan normaal. De huisschilder doet ook zijn best, anders verliest hij klanten. :music:
     
    Laatste bewerkt: 19 Oktober 2014
    omaatje75, suuske1960, djamie1967 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. suuske1960

    suuske1960 Keizer van het forum

    Goedemiddag, ik werk (ben net klaar met me werkdag) en ik vindt de 8 uurs gewassen fijn.
    Ik begrijp de voor en tegenstanders ervan.
    En ben het er mee eens waarom niet de keuze 8 uur of 4 uurs gewassen en dan ook de aantallen naar rato..
    Zo en nu eerst een HJ.xD
     
    omaatje75, harm-jan70, -Tits- en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. -Tits-

    -Tits- Forum-ambassadeur

    Halootjes,

    o_Ok ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik mag werken. Vier daagjes in de week... daarnaast ook zo gelukkig een mama te zijn, dus de andere drie dagen van de week heb ik ook wel wat te doen.:p Val dus denk ik wel in de categorie "ik zou wel willen dat er meer dan 24 uur in een dag zit-personen" xD

    Tja en wat vind ik dan van 8-uurs gewassen? Makkelijk? Nope... saai. Houd wel van een uitdaging, dus kortere gewassen vind ik leuker... niet simpelweg zaaien en oogsten, maar ook een strategie bedenken... dus wel/niet comfortvelden. Een keuze in tijdsduur zou helemaal handig zijn. Maar vooral vind ik afwisseling leuk... dus niet zoals laatst twee keer achter elkaar een 8-uurs gewas.

    Verder denk ik dat als je de tijd hebt om te zaaien en te oogsten én een mening ergens over hebt én wil dat er iets mee gedaan wordt, je óók wel even de tijd kunt vinden om die op het forum te ventileren. Maar dat is natuurlijk ook maar een mening...
     
    tootje, omaatje75, djamie1967 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. nicolle73

    nicolle73 Levende forumlegende

    er is ook een optie geen eventgewassen te vragen voor de verandering. maar eens bestaande gewassen. dan kun je zaaien wat je wilt qua tijd. hoe het je uit komt. en lekker handelen op de markt. dat is ook wel eens fijn dan altijd maar die eventgewassen. waarom hebben we de schuur vol? voor als ze eens gevraagd worden bij een event. maar dat komt niet echt vaak voor. :music:
     
    stien56, tootje, omaatje75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. OkkieTrooy

    OkkieTrooy Teller

    Zo te lezen haal je iets anders uit mijn tekst dan ik bedoeld heb. Goed dat je dat aangeeft, kan ik proberen het recht te zetten. "Mensen ‘die om diverse redenen niet werken’ " heb ik geschreven om niet alle varianten te hoeven uitspellen. Het kan van alles zijn. Ziek, WAO, werkeloos, ontslagtraject, thuis moeder, thuisvader, pensioen, zorgverlof, eigen keuze, etc. etc. Sommige redenen zijn heel vervelend, andere zijn prettig. Heb zelf tijden onvrijwillig thuis gezeten, dus het laatste wat ik wil is iemand beledigen. Mocht dit gebeurt zijn, door mijn manier van uitdrukken dan mijn excuses daarvoor.
    Was ook nog eens vergeten dat er ook mensen zijn die thuis werken. Het blijft lastig om schriftelijk iets duidelijk te maken zonder misverstanden.

    Maar mijn punt blijft staan dat voor spelers die overdag thuis zijn, de 4-uurs gewassen prettig zijn, maar dat voor spelers die niet veel thuis zijn door werk of andere zaken, het heel lastig hebben met 4-uurs gewassen. Comfortvelden helpen alleen als je voordat je naar het werk gaat kunt oogsten.

    Maar goed daar denkt iedereen anders over. En dat is prima.
     
  17. omaatje75

    omaatje75 Forum-ambassadeur

    Nicolle, Dat heb k ook al eens aangehaald. k Heb overal ruim 10.000 van
    de gewassen. Wat moet je ermee??:oops: Mijn schuur barst zo uit zijn voegen:wuerg:
    Dat gaat mij tegenstaan, k gooi t voor dumpprijzen op de markt. Maar ook dát
    staat mij tegen....:sleepy::sleepy:
     
  18. tootje

    tootje Commandant van het forum

    Het probleem met bestaande gewassen is, dat er dan een groot voordeel is voor spelers die langer spelen.... Die dumpen hun voorraad en zijn klaar....en dát is ook weer saai na een paar keer....:music:
     
    omaatje75, stien56, -Tits- en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Dat is waar, Tootje, maar.............. het is net als met eten - elke dag hetzelfde...............

    Variatie, daar gaat het om.
     
    omaatje75, tootje, harm-jan70 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik hoor bij de groep spelers die geen wekker wil zetten, maar verder ongeveer 15 uur per dag kan plannen rond Farmerama. Ik mis de afwisseling, maar vind verder de 8 uurs gewassen niet zo erg. Ik moet er niet aan denken dat BP met 2-uurs gewassen zoveel vraagt dat je ongeveer dag en nacht moet oogsten, zoals ze met de 4-uurs gewassen wel ongeveer doen.
    Ik kan dus absoluut niet zeggen dat ik liever de dubbele hoeveelheid 4-uurs gewassen lever dan nu 8-uurs.
    Wat niet inhoud dat wanneer de 4-uurs gewassen duidelijk meer ep per uur leveren als je mag kiezen, ik niet voor de 4-uurs kies. Blijkbaar heeft de meerderheid bij die paar events voor de 8-uurs gekozen dat dit een standaard tijd geworden is.
    En ja, iedereen heeft het recht zijn eigen mening te geven, maar ik vind het inderdaad een stuk van de pret bederven wanneer een vaste groep forumgangers al weer in de praatgoep gemopperd heeft over de 8-uurs gewassen voordat de meerderheid zelfs maar de tijd gehad heeft om naar het event te kijken.
    Dus ik begrijp dat Okkie dit niet als klaagdraadje geopend heeft, maar ik zou liever zien dat iedereen in dit draadje hard protesteerd tegen de eenheidsworst.
    En weet je wat? Ik zou het alleen maar toejuichen als we bij het komende halloween event er een 8-uurs griezelgewas bij krijgen, ook al moet er dan weer een week volop gezaid en geoogst. Op naar de eenhoorn.
     
    omaatje75, schaapje52 en OkkieTrooy vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.