Prijsvraag 6e verjaardags Forum Competitie

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 25 Januari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HannyBalleke

HannyBalleke Regelmatige auteur

o_Ogsten en zaaien, planten en maaien,
    naar de markt met een ei,
    en zo kwamen er al gauw
    een paar duitjes bij.
    Van die duitjes boompje halen,
    aan de kassa niet kunnen betalen,
    en toen wist ik al heel snel
    hoe het niet moest in dit spel.
    ‘ k Ben nog niet zo heel lang bezig,
    maar hier wel heel veel aanwezig,
    en ik kan nu al voorspellen,
    volgend jaar heb ik meer te vertellen.
    Ik weet niks van het prille begin
    want toen was ik nog geen boerin.

HannyBalleke
    53440540

2. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Mijn mooiste moment was dat ik met Emma's handje voor het eerst Farmerama speelde
    Mijn vrouw (=Cornelly52) en ik waren bij de zus van mijn vrouw op viste en ik deed Farmerama op de computer met de hand en Emma een kindje met het syndroom van down kwam op de geluiden van de Farm
    De zus van mijn vrouw is de moeder van Emma en maakte de foto

Soms speel ik farmerama nog steeds met Emma's handje alleen moeten de hanen er af gehaald worden
    omdat ze niet mogen vechten van haar. Emma is nu elf jaar maar kan niet zelfstandig spelen.,
    Maar ze vind de dieren geluiden en de speeldozen nog steeds geweldig

ID:35372933
    Sintra98

clara101, LucieSchreurs en Cornelly52 vinden dit leuk.
  3. dulce1957

dulce1957 Actieve auteur

ook ik heb het nodige mee gemaakt in de loop van de 6 jaar farmerama.
    zeker in het begin van het spel was het soms een drama. regen buien die maar bleven hangen boven de akker. alles was weg gespoeld.
    in loggen wat niet lukte niet even soms een hele ochtend. iedereen dan boos en toontje die ons dan weer geruststelde er wordt aangewerkt waren zijn wijze woorden.
    boer harm die het spel snel door had en om b.duiten zat te springen dus zijn oplossing voor dit probleem was.
    een oproepje op het forum of iedereen een struikje wilde sturen. nu waren we niet zo moeilijk in die tijd dus stonden de 2 akkers al snel vol met de struikjes. alleen bp was niet blij er mee dus was de pret snel over voor boer harm.
    ach ik kan echt uren doorgaan met mijmeren over de begin tijd maar ik heb het spel zien groeien in de loop van de tijd.
    van baby tot wat het spel nu is een echt volwassen spel voor iedereen speelbaar arm of rijk jong of oud.
    iedereen speelt het op zijn manier maar bovenal met veel plezier.

User: dulce1957ID: 1480057

4. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Bosmania

De aankondiging was gedaan en we hadden in Het Kliekje al veel voorpret over hoe de nieuwe toevoeging, het magische bos, er uit zou zien.
    Vooral echter hoe we dat stukje nieuwe natuur gingen gebruiken.
    Want daar waren we het wel over eens: er moest zorgvuldig gewaakt worden dat het bos vrij van smetten zou blijven.

Zo kwam er, al voor we iets gezien hadden, de verordening dat er niet met auto's of zware voertuigen in het bos gereden zou mogen worden.
    Tegelijkertijd beseften we dat we wel allemaal elke dag naar ons eigen stukje bos toe zouden moeten gaan, dus na uitvoerig overleg en onderzoek naar de haalbaarheid werd besloten dat er een vaste busdienst naar het bos moest komen.

En aangezien we met velen waren werd dit uiteraard een dubbeldekker [​IMG] .

Maar op de eerste dag dat we mochten gaan kijken was het natuurlijk nog niet zo luxe voor elkaar, een lijndienst gaat pas van start als er ook passagiers zijn.
    Daarom regelden we via de modjes een klein busje en hoopten daarmee heen én terug te kunnen komen.

Wat ook wel gelukt is.

Eenmaal het bos gevonden, met een kleine open plek, kwam gelijk ons natuurgevoel omhoog:
    hier mocht geen bouwerij ontstaan, geen megastallen, geen kleine stallen ook, ons natuurlijke bos moest vrij blijven van mechansche zaken, en van bouwsels anders dan de beverdam.

Bedrijvigheid in het bos kwam er toch.
    Enkele leden gingen in een tentje nabij de beverdam bivakkeren, anderen bouwden een ouderwetse van alle gemakken voorziene boomhut in die prachtige grote boom die nog altijd staat te fonkelen in het bos.

[​IMG] Die ene tent breidde zich alras uit tot een echte minicamping, de boomhut werd van steeds meer gemakken voorzien tot die zich kon meten met de duurste hotels.
    Vanwege de extra EPeetjes en het gratis water kwamen er steeds vaker stallen in het bos, tegenwoordig lijkt menige open plek wel een stukje Las Vegas vol met neon verlichting... :cry:.

Maar de romantische herinnering aan onze eerste reis naar het bos staat voor altijd in mijn geheugen gegrift.

.
    user: RonSchoof
    userid: 16311846

5. HappyChiefCook

HappyChiefCook Doorzetter

mijn eerste event wat ik me nog steeds duidelijk herinner was het russische kippenevent in 2012. kwam erachter dat je toen alleen maar beter kippen kon maken, die inwisselen en vervolgens inleveren :)
    heb toen snel mijn kippenhokken uitgebreid tot 128 stuks en die weer naar gele opgevoerd, totdat mijn kippenvoer begon op te raken en met een haverbroodje erbij tarwe zaaien en oogsten. heb toen ook nog 180.000 tarwe kunnen verkopen à 56 bd :)
    event ruimschoots toen gehaald en voor het eerst boven de 1 miljoen bd gekomen :D
    vanaf toen begonnen met het uitbreiden van elke stal naar minimaal 44 hokken.
    tegenwoordig heb ik van de meeste dieren minimaal 88 stallen (op de mysterieuze na) en op 10 dieren na heb ik van ieder dier minimaal 1000 stuks :D
    HappyChiefCook id:39446313

-werkezel- vindt dit leuk.
  6. ringo803

ringo803 Junior expert

hoi mijn eerste moment was door een tante
    Die speelde het en aangezien ik niet veel kan
    vond ik het leuk om te doen
    Opeens kwam ik in contact met bobo
    En kreeg van haar veel leuke dingen voor de boerderij
    en zo kwam ik in contact met de kliekjes
    Wat er toen gebeurden was een wonder
    Heb er nu vrienden en vriendinnen bij die er altijd zijn
    Iedere keer als ik weer naar het ziekenhuis moet of het
    weer even niet gaat zijn ze er een kaartje of berichtje of vliegtuigje
    altijd zijn ze er dus is de boerderij wel meer als een spelletje
    Heb ook andere vrienden leren kennen zoals Claudia en vooral
    niet te vergeten onze lieve toontje wat is dit een gemis
    Door mijn ziekten is het niet altijd mogelijk
    dat ik kan spelen maar heb een lieve familie thuis
    die mij dan helpen
    Ik hoop nog heel lang te kunnen boeren
    Maar vooral heel lang de vriendschap van alle vrienden en vriendinnen
    te mogen mee maken ringo 12 jaar
    id 31690397 ringo 803

petermaas, Sintra98, clara101 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. henderkien

henderkien Forumleerling

Mijn mooie momenten zijn elke dag kunnen en mogen spelen hier op Farmerama.En natuurlijk het ruilevent

8. -edwin30-

-edwin30- Commandant van het forum

ik ben in 2010 begonnen veel nieuwe dingen meegemaakt maar wat ik het aller mooist vind dat ik altijd wat te zeuren heb er is ook nooit iets goed xD

User: -edwin30-ID: 13965911

9. Joan-c

Joan-c Forumbeginner

Het mooiste van dit spel vind ik dat er uit de "verplichte" buren oprechte vriendschappen kunnen ontstaan.
    Hopelijk mogen we nog heel wat jaren genieten van Farmerama.

10. BoswachterAtusia

BoswachterAtusia Levende forumlegende

Voor mij was het mooie moment wel met de Bezige Bevers in september 2015:inlove:. Ik zat ook net een beetje op het forum en begon allemaal tips te verzamelen:music:.
    Bij de Bezige bevers was het gewoon mooi om te zien hoe we als alle boeren tezamen probeerden om de gezamenlijke vorderingen te behalen:oops: Het was echt zweten, fokken en inleveren tot de laatste seconde toe:wuerg:. Vooral in de praatgroep was het geweldig om het te lezen en te schrijven.
    Ik moest zelf op de dag werken toen het event was afgelopen. Toen ik thuis kwam, snel kijken in de praatgroep en alles van de laatste uren lezen:oops:, nou ik kan je wel vertellen dat het tot de laatste drup spannend was:wuerg:...... Maar sprong bijna een gat in de lucht dat we het toch met z'n allen hadden gehaald:inlove:
    En natuurlijk de extra prijs die we met z'n allen hebben gekregen van Farmerama zelf, echt geweldig.

Voor mij was de samenhorigheid van alle mede farm spelers echt geweldig, waardoor ik op het forum ben blijven hangen en er heel veel plezier aan beleef en erg veel heb bijgeleerd en nog steeds;) Allen mijn dank hiervoor:music:

ID: 38893489
    Spelersnaam: BoswachterAtusia

daisy17858 vindt dit leuk.
  11. stampers

stampers Forumleerling

mijn mooie momenten zijn eigenlijk iedere dag dat ik dit super spel mag spelen en dat doe ik al heel wat jaartjes wanneer ik precies begonnen ben weet ik niet meer maar aan de sommige stickers te zien zeker vanaf 2013.
    In het begin had ik nog al moeite met een quest te halen maar dat gaat ook steeds beter iedere quest is een nieuwe uitdaging voor me en ze worden steeds leuker.
    Ik zou zeggen ga zo door forum jullie leveren een top spel af xx Stampers

Stampers mijn id 19373970 57 jaar

12. moppeltje

moppeltje Forummeester

Na 6jaar nog steeds een mooi moment

13. miepco

miepco Regelmatige auteur

Farmerama stond nog in de steigers en mijn gewassen vloeiden weg van de regenbuien. Eerst wat sla en toen wat tarwe en ook heel gauw een kipje erbij. Dat is gebleven. Maar de regen is opgedroogd en het water moet je kopen. Gelukkig kun je de tank steeds aanvullen, als je boerenduiten hebt. De mesthoop groeit en het vertrouwen dat je een vast hof aan het bouwen bent. Vrienden brengen je naar de -Woelige Weide- en je ploegt de -Open plek- vrij. Dan krijg je een boom waardoor je over kunt varen voor een tropische droom. Bahamarama, ligt aan je voeten en het suikerriet groeit. Dan komen er druifjes en aapjes en bananenbomen. Je eiland wordt groter je bouwt maar uit. De haven komt vrij en je kunt naar een schateiland varen. Dat kun je naast jouw siertuin ook mooi maken. De prijzen stromen binnen met events. Als je dan om je heen kijkt voel je een enorme rijkdom. Jouw hof kun je altijd aan werken maar je hebt het helemaal zelf opgebouwd. Dat is de trots van Farmerama en je kon zo heerlijk je gevoelens delen op de chat. Helaas is dat ons ontnomen dus dat hebben we maar gehad. Maar in alle eerlijkheid hebben alle boeren elkaar naar de top gebracht. Veel werd er genomen en gegeven. Zo hebben wij met elkaar ons eigen spel gemaakt en ieder speelt zoals die het zelf wilt beleven, dat is fijn. We kunnen nog jaren door blijven bouwen steeds komt er iets nieuws. Ik hoop dit spel nog in lengte van jaren door te mogen spelen met al mijn Farmerama vrienden.
    Miepco 2130572

14. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

Te laat om echt mee te doen, maar altijd leuk om eens terug te kijken op de "goede oude farm-tijd". Zijn veel leuke en mooie momenten voorbij gekomen in de afgelopen farmjaren, veel dingen die ik terug zie in het dit draadje weet ik ook nog wel.

Wat ik hier wil delen is hoe ik in 2011, zo naïef als ik was, kennis maakte met hoe publiekelijk zo'n forum is. Wat een geintje moest zijn voor binnen het kletsdraadje waar ik toen dagelijks kwam (en er niet buiten durfde te komen) werd opeens een gerucht op buitenlandse Farmerama-forums.

Ten eerste had ik op forum al eens geleerd hoe je banners moest maken / photoshoppen, dit ter afleiding van een blessure waardoor ik tijdelijk aan huis gekluisterd was met een voet op een krukje.
    Ik had de smaak te pakken en hoe het zo kwam weet ik niet meer maar met hulp van een andere speler (die zeer toevallig tegenwoordig ook zo'n uilen-look heeft als waar ik hier mee rondloop) een geintje voor 'mijn' kletsdraadje in elkaar gezet.

Ik had namelijk opeens iets raars in mijn schuur...een aardbeienstekje.

Dit werd niet alleen binnen het kletsdraadje gelooft maar zelfs op de rest van het forum. En dit plaatje werd al snel ook op een Duits forum gesignaleerd...
    Oeps dat was niet mijn bedoeling (sowieso al verrassend dat ik niet direct door de photo-shop mand viel) maar toch ook wel erg gelachen.

Klaartjuh ID: 6255260

miex84, beereekhoorn, herma1234 en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Klaartjuh

Het is 17:00 uur geweest en daarmee is de prijscompetitie afgelopen. Momenteel is voor jullie de inzendingen onzichtbaar zodat wij deze kunnen tellen en de uitslag niet beïnvloed wordt door 'leuks' die na afloop van de wedstrijd nog goedbedoeld gegeven wordt.

We zullen de huidige stand van het draadje intern bewaren zodat het voor ons zichtbaar blijft hoeveel 'leuks' er zijn gegeven.

We komen zsm terug met de bekendmaking van de winnaars en dan zorgen we er voor dat de inzendingen terug te lezen zijn.

beereekhoorn, daisy17858, miekje9 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Klaartjuh

Dan nu hoog tijd om bekend te maken wie er hebben gewonnen, uiteraard is dit zorgvuldig nagekeken. Wij willen iedereen die mee hebben gedaan bedanken voor de leuke inzendingen, wij hebben erg genoten van de verhalen en de leuke afbeeldingen die zijn gepost.

De volgende mensen hebben de meeste 'leuks' mogen ontvangen en zijn daarmee de vijf winnaars van deze forumcompetitie:

PostUsernaamUser-IDAantal 'leuks'
    #11Tesselschade46046646
    61​
    #3enk5218863346
    57​
    #19miekje917650371
    46​
    #2theav714304548
    44​
    #46Ringo80331690397
    38​

Het cadeau moet alleen nog verscheept worden vanuit Hamburg maar zodra deze is uitgeladen en bezorgd doen we jullie een persoonlijk bericht om te melden dat deze op jullie account is bijgeboekt.

Voor wie zich afvraagt hoe het zit met de 'leuks' in dit draadje, dit is een kopie van het oorspronkelijke draadje die wij hebben weggezet na het sluiten van de wedstrijd zodat de uitslag niet kon worden beïnvloed tijdens het checken.

blackscorpion64, vinc05 en theav71 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.