Prijsvraag 6e verjaardags Forum Competitie

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 25 Januari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

Farmerama bestaat bijna 6 jaar.
    Ter gelegenheid daarvan organiseren wij een forumcompetitie die loopt vanaf nu tot dinsdag 2 februari 2016 17:00 uur.

Wat moet je doen?

Plaats een leuke of dierbare herinnering aan Farmerama in dit draadje.
    Dat mag een verhaaltje zijn, een foto, een tekening, net wat je wil.
    Het kan gaan over hoe je door een stoel zakte toen je juichend opveerde omdat je een event op het nippertje haalde, of over hoe je tijdens de geboorte van je kind om het spel gilde....
    Maar het kan ook een screenshot zijn van het mooiste farmerama-sieritem in een bijzondere opstelling.

Wie mogen er meedoen?

Alle spelers maar ook alle moderatoren en BA's uit het Nederlandse/Vlaamse taalgebied. (NL + BE)

Hoe vaak mag je meedoen?

Je mag zoveel keren deelnemen als je wilt.

Voorwaarden

• Je bericht moet 'eigen werk' zijn, dat wil zeggen niet gestolen van het internet. Jij moet de rechthebbende zijn.
    • Door deel te nemen geef je BigPoint en Farmerama het recht om je inzending te gebruiken en plaatsen op de fora, of FaceBook, in reclame-uitingen en elke andere vorm van openbaar making.
    • In je post plaats je onderaan of bovenaan je spelnaam en je userid. Het volstaat niet dat deze in je handtekening of banner verwerkt zijn.
    • Breng geen inhoudelijke wijzigingen aan in je post want dan vervallen de voorgaande likes (verbeteren typfout of toevoegen spelnaam/userid mag wel)

Prijzen

De 5 winnaars van de NL-Be competitie ontvangen elk het nieuwste unieke Forum-Fan-item:

Pot met goud
    Geeft iedere 9 uur 200 EP (1x1)​

Dit item wordt alleen weggeven bij forumcompetities en prijsvragen en is daarom heel bijzonder! Slechts weinigen zullen dit op hun farm krijgen te staan.

Hoe worden de prijswinnaars bepaald?

Wie er gaan winnen bepalen jullie!
    Geef die berichten die je als winnaar ziet een 'leuk'.
    [​IMG]_________________________

Om 2 februari 17:00 uur verdwijnt het draadje korte tijd zodat wij de score kunnen opmaken. Een kopie van het draadje wordt in het interne deel van het forum bewaard.
    De vijf userid's met de meeste 'leuks' zijn de prijswinnaars.
    Indien meerdere berichten een gelijk aantal 'leuks' heeft waardoor het aantal prijswinnaars boven de vijf dan beslist het lot.

Plaats in dit draadje alleen inzendingen!

Andere posten worden zonder bericht of toelichting verwijderd.
    Om te kletsen over de competitie kun je de praatgroep over wijzigingen op het forum gebruiken.

...

2. theav71

theav71 Levende forumlegende

Een van de leukste herinneringen van mij aan het spel is toch wel dat ik met een wedstrijd hier op het forum een farmerama bordspel heb gewonnen omdat spelers massaal op mijn foto hadden gestemd. De foto staat nog steeds als boerderij foto in het spel. user: theav71 - id: 4304548

lampje63 vindt dit leuk.
  3. enk52

enk52 Levende forumlegende

Mijn grappigste herinnering waar ik elk jaar aan terug denk is van 1 april toen er ineens allemaal molshopen in het veld kwamen. Stallen, gewassen, alles zakte de grond in. Was de eerste keer dat er een grap uitgehaald werd dus niemand was er op bedacht. Hele forum stond op zijn kop, natuurlijk kregen mensen het door maar er werd ook heel hard op door gegaan. Er moesten netjes gevonden worden om die mollen te vangen maar die lagen onder de mesthoop en die moest worden afgegraven en liefst schepje voor schepje. De markt werd dus overspoeld met mest want iedereen ging verkopen en die netjes werden natuurlijk niet gevonden. Schoppen werden uit de schuur gehaald om die mollen op hun kop te slaan wat natuurlijk niet kon en de mandjes voor de kleurmengerij die nog niet zo lang in het spel zat werden ingezet om die mollen maar te vangen. Jullie begrijpen dat we de grootste lol hadden. Die dag heb ik echt naast mijn stoel gelegen van het lachen en zal ik nooit meer vergeten.

enk52 id: 18863346

4. .martin37.

.martin37. Gelegenheidsauteur

Het mooiste moment......Ja die zijn er zo veel. Maar als ik zou zeggen: nou vind ik het spannend, dat is dan met babyboom dagen, mysterieuze stallen en bomen, omdat je 5 uren moet wachten voor dat je ze kan oogsten, en dan maar hopen dat je de nieuwste stal krijgt. En.....Afgelopen mysterieuze stallendag event had ik de mazzel om 5 Otterverblijven kreeg. Tja...dan maak je echt wel even een vreugde dansje

5. annigjen

annigjen Keizer van het forum

Hier ook veel mooie momenten al beleefd aan het spel. Een van de dingen die me is bij gebleven is een van de eerst events. Toen kreeg je gouden eikels. Er waren meerdere levels en ik was bij de laatste, ik moest hazelnoten hebben. Het event zou rond 2 uur afgelopen zijn. Nog zo'n klein kwartiertje. IK was toen net geleveld en kon hazelnoten zaaien en oogsten. Maar dat zou lang duren en het event al afgelopen zijn. Hazelnoten zaai en oogt je niet in 15 min. Ik heb toen al mijn BD ingezet om die hazelnoten te kunnen kopen. Ik had er 25 tg geloof ik mee gewonnen. IK was zo blij als een klein kind. Wat een overwinning. Dat was in de tijd dat ik er nog geen geld aan uitgaf

annigjen1961 id:13925848

beereekhoorn vindt dit leuk.
  6. cees.k

cees.k Junior expert

Mijn leukste moment was eigenlijk niet zo leuk, ik had 4 jaar geleden een herseninfarct, Een Farmarama speler adviseerde mij om het spel te gaan spelen, Het heeft mij geholpen met hersentrainingen. Dus het is ook een leerzaam spel, waar je gaat tellen en uitzoeken wat de volgende stappen kunnen zijn, kortom. het is voor mij verslavend geworden, en nu leuk en nog steeds leerzaam

7. muis1992-1961

muis1992-1961 Regelmatige auteur

Mijn leukste herinnering, jeetje dat zijn er zoveel!
    Maar het allerleukste vind ik als ik mijn vaste oppasdag heb en mijn 2 kleindochters er zijn, 1 van bijna 4 jaar en 1 van 6 maanden.
    En als de jongste ligt te slapen, het huishoudelijke werk aan kant is, en mijn oudste kleindochter tegen me zegt: zo omi en nu gaan we met de diertjes spelen hè!
    En dan gaan we naar mijn boerderijtje, en ze vind alles leuk, maar vooral het vuurwerkkanon en het slijmkanon, prachtig vind ze het.
    Maar vooral ik geniet, want nog even en dan is ze alweer 4 jaar, 11 maart, en dan zijn de vaste oppasdaagjes voorbij, en jeetje wat zal ik haar missen, en dat we saampjes naar mijn boerderijtje gaan!!
    Oh met de vakantie komt ze nog en ik heb met mijn dochter afgesproken dat we haar dinsdags ophalen uit school, maar het word anders!
    Kleintjes worden groot, maar op dinsdag gaan we echt saampjes nog even naar de diertjes! ;)

muis1992-1961
    ID: 7613298

8. lizzy422

lizzy422 Forumleerling

Deze is nog uit april 2013 :p. Toen hadden we nog een koningin...
    Er was een puzzeltocht op het forum en daarna een wedstrijd waar je een gedicht voor kon insturen.
    Ik had aardig wat inspiratie xD
    User: lizzy422 ID: 36887063

9. richard939

richard939 Forumleerling

Mijn herinnering was met de regenbuien op mijn land waar gaten in vielen moest je weer opnieuw opbouwen. Het was racen met de klok want je wist niet wanneer de buien kwamen.Soms zette ik het spel maar even uit en dan een tijdje wachten en kijken of er niet teveel was verwoest. Gelukkig zit dit niet meer in het spel. Een hele verbetering want de lol ging er gauw vanaf.
    richard939

miex84 en beereekhoorn vinden dit leuk.
  10. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Mijn mooiste moment van farmerama zijn er eigenlijk twee.

Ongeveer een jaar geleden had ik tijdens een ruilevent op het forum gezet dat ik nog een aantal stallen zocht, er was toen een hele lieve mede boer die mij denk ik wel een stuk of 10 stallen heeft gegeven, toen veelal oranje en rode. Tijdens datzelfde ruilevent maakte ik een mega blunder. Ik had een deal gemaakt voor iets wat ik niet had o_O Schaamrood zat ik achter de pc, zo erg dat mijn man vroeg wat er aan de hand was. Dit deelde ik met de gulle boer en zomer kreeg ik een roze eend... :inlove: Ik heb zo hard gejuicht dat mijn man in 1 keer begreep waarom ik zo veel achter de pc zit en hier van geniet!

Het tweede, vooral bijzondere moment is als je iets persoonlijks op het forum zet, hoe de mensen met je meeleven. Zoals bij velen inmiddels bekend ben ik afgelopen aug voor de 2de maal moeder geworden. De duifjes, vliegtuigjes en cadeaus die ik toen heb mogen ontvangen staan mij nog bij als de dag van gisteren (de geboorte is gelukkig al wat meer naar de achtergrond gekropen).
    Dat ik dit bijzonder moment hier heb gedeeld, was voor mij al bijzonder, maar de vele, super mooie reacties die er uit voortkwamen waren nog bijzonderder. Iedereen nog steeds super bedankt hiervoor!

User: BoerAnneliesID: 46079232

11. Tesselschade

Tesselschade Veteraan

User: TesselschadeID: 46046646

12. jenny260860

jenny260860 Forumleerling

Mijn leukste herinnering is als mijn dochter op visite kwam was het van ma mag ik eff op jou pc vroeg waarom dan nou ben boederie aan het spelen en er is een event bezig ,dacht het zal wel zeg pak de pc maar zij aan het boederijen zeg jeetje wat een een stom spel ik vroeg ben je daar nu heel veel mee bezig ja zeg ze als ik uit me werk kom dan ben ik aan het boederieen zeg nou mijn niet gezien ik denk een jaar of 2 daar na ben ik eigelijk uit verveling ook is gaan kijken en tot mijn verbazing ben ik er zeer verslaafd aan geraakt ik kom er zelfs s,nacht voor me bed uit ik zit nog net geen 24 uur per dag te spelen hihi en heb in de tussen tijd 3 boederije aangemaakt die ik met heel veel plezier speel Bedankt BP

13. margo-64

margo-64 Grote forummeester

Wil alleen ff zeggen, in de 5,5 jaar dat ik speel, wel elke dag een leuk moment heb, dus kan er een boek over schrijven, mss dat ik het ooit nog eens doe xDmaar nu niet, want over 1,5 uur begint het verjaardagsevent en ik zit te wachten tot er geoogst kan worden en we weer heerlijk aan de slag kunnen..........:p

margo-64
    ID 13911610

14. Sjohnnie

Sjohnnie Gelegenheidsauteur

ik hier van alles wa wel leuk is
    maar het alles leukste was nog paar jaar geleden rad op hol :p
    hij gaf 100x zoveel bd en 100x zoveel EP's
    helaas zelf niet zoveel profeit van gehad, maar da da leuk was da wel zekers :p
    groetjes Sjohnnie

15. Wofrij

Wofrij Teller

Het leukste van Farmerama is dat ik er leuke mensen door heb leren kennen. Niet alleen als pixel, maar ook als echt mens, in levende lijve. Al is een spel nog zo leuk, of niet, de echte mens is toch voor mij het beste. Na de eerste voorzichtige poging tot organiseren van een farmerama-uitstapje met een aantal organisatoren waarbij je onbekende (en Leni1955 is best eng, ook in het echt) ergens onderweg in je auto laten stappen zijn dit de leukste farmerama-events geworden. Na de eerste "feestcommissie" bij Memuselfandi (wie kent haar nog haar heerlijke altijd eeuwige wiki-uitlegkopietjes) thuis en de eerste ontmoeting tijdens het event zelf, zijn er een aantal gevolgd. Soms met een grote groep soms met een klein groepje. Er is zelfs bij een bbq bij -_Moira_- in de tuin ook een heuse farmeramataart geregeld door Moira.
    Bij dit soort events zijn geen stickers en staken te behalen, maar vaak wel een hoop gezelligheid. Een hoop geklets, eten, echte golfballetjes in gaten tikken of althans proberen te tikken en geheel en al de weg kwijtenraken in een doolhof. o_Ok het farmeramabordspel gespeeld (ging veel beter zonder al die Hamburgregels en mods). Sniet die gehaald en gebracht wil worden naar de trein en de drank die uiteraard geregeld wordt door ons aller Nab. Mijn RL-vrouw heeft inmiddels ook aantal maal kennisgemaakt met mijn farm-vrouw Nabje (die, terecht, de rozemaandag van de kermis helemaal geweldig vindt) en gelukkig is er van beide kanten geen spoor jaloezie.
    Voor dit alles toch een dank aan Farmarama :oops:xD

Edit:
    User: Wofrij
    ID: 8410601

16. **BOERIN**

**BOERIN** Forumbewoner

tja waar zal ik eens beginnen pff er zijn zoveel leuke dingen op farmerama ,en nog steeds gisteren had ik zomaar een zwarte wilg uit de stekjes van visje tik en heb het helemaal uit kunnen spelen met 3 extra items. maar ik heb ook wel eens pech hoor zo heb ik pittig gerecht gemist en de staak nog steeds niet vol want het is me ook nog niet gelukt om em met ruilen te krijgen , tja en zo blijft het voor mij toch wel spannend ben ook zeer fanatiek eigelijk te fanatiek hiih maar ja ben gelukkig niet de enige , en het verjaardag evement begint over 5 min zit daar eingelijk op te wachten zo leuk om het elke keer maar weer zien te halen .spannent ..

17. henny

henny Actieve auteur

Mijn mooiste moment was ook de 1 aprilgrap. Jaartal weet ik niet meer, maar wel dat we gegild hebben van het lachen. Ik was nog moderator in die tijd en die dag hebben we achter elkaar doorgewerkt. Mijn huisgenoten hebben me meerdere keren die dag gevraagd of ze het busje moesten bellen. Als je alleen in je kantoortje zit te brullen van de lach, dan kon er wel eens een steekje los zitten.....Ik kijk er met heel erg veel plezier op terug! Helaas heb ik er geen foto's meer van, maar ik weet nog wel dat ik had gezegd dat je de mollen met een "netje" moest vangen en dat die overal verstopt kon zitten, zelfs onder de molshoop. Velen hadden daarom ook de molshoop leeggemaakt, maar troffen geen netje aan.
    Ik zit alweer te gniffelen.......

18. beereekhoorn

beereekhoorn Forum prof

Oei als ik dit allemaal lees 8O voor mij is mijn boerderij mijn redding toen ik werkeloos werd :) en daarna met veel vallen en opstaan opeens de evenementen te kunnen uitspelen :jeej ik ben dagelijks zo blij om mijn schuur vol te hebben en nu leer ik meer op het forum langs te gaan :) en allerlei questen lekker te spelen. Eigenlijk kan ik mijn leven zonder farmerama niet meer voorstellen :) :) :)
    Beereekhoorn
    ID 32037630

19. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

o_Oit ben ik begonnen met spelen om mijn zoon hierin te ondersteunen. Zoals velen misschien weten heeft hij ASS. Hierdoor waren de FAQ's voor hem niet voldoende om zelf te bedenken wat hij kon gaan doen.
    Ik was toen veel in het kliekje en begon toen met het maken van gewoon een tabelletje op papier en beetje mopperen in het kliekje dat de faq niet zo duidelijk was. Let wel ik heb het dan over voorjaar 2011.
    Van het één kwam het ander en ik ging de tabellen in excel verwerken. Dee gingen toen via de mail naar andere spelers die er veel baat bij hadden.
    Nou ja en toen kwam kwam ik in gesprek met Ron en hij besloot om er een website voor te maken.
    Nu is het zo dat ik vele duizenden plaatjes op de PC heb staan voor alle mogelijke tabellen die nu op de fansite staan.
    De grootste beloning die ik voor mijn werk hieraan heb gekregen is als er van een begeleider van een kind met downsyndroom een lief berichtje komt.
    Hij/zij kan nu zelf dingen doen en wordt er zo ongelooflijk blij met de tabellen. o_Ok zit er dan een knuffeltje bij van dit betreffende kind.
    Dan schieten de tranen van ontroering in mijn ogen en heb ik weer bergen energie om verder te gaan met wat ik doe.
    Maar ook gewoon een speler die blij is met iets wat ik heb gemaakt maakt me blij.

Het spel geeft mij dus bergen positieve energie terug en zorgt dat ik toch iets kan doen ook al kan ik zelf niet meer werken.;) En ik hoop het nog lang te kunnen doen samen met Ron.

bijna vergeten
    ID: 17650371
    spelersnaam: miekje9

blackscorpion64 vindt dit leuk.
  20. tinus138

tinus138 Teller

Mijn mooie momenten zijn elke dag kunnen en mogen spelen hier op Farmerama, verder het opheffen van die vervelende regenbuien die we vroeger hadden. o_Ok het samenvoegen van de palmpenny"s en boerenduiten, en natuurlijk de 1 aprilgrappen en het allermooiste hoogtepunt voor mij was 13 januari 2016 jl precies 5 jaar het spel gespeeld en ik hoop dat er nog heel wat jaren volgen.:music:

tinus138
    id 20193522

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.