3.400 mest

Discussie in 'Overig archief' gestart door Wendie, 13 Februari 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tootje

tootje Commandant van het forum

De maximale limiet is wél gestegen naar 600 hè....dat dan weer wel....:music:

2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Néé, die is onveranderd. Als je premium bent met maximale runes is die ongewijzigd 600, zonder premium 300, en als starter zonder runes en premium nog steeds 100.

3. |-|ans

|-|ans Forummeester

Huh?! Waar baseer jij dat op? Ik zie namelijk zojuist dat mijn maximale hoeveelheid van 600 naar 300 is gedaald.. door het aflopen van mijn premium-abo..

4. Jokertje_

Jokertje_ Forum-hertog

Zoals ik al eerder aangaf, dit gaat helemaal nergens over. Voor mij kunnen ze deze verandering weer ongedaan maken want de prijs van de mestprijs gaat op dit moment echt niet naar beneden en ik was niet van plan me blauw te betalen voor een beetje stank........voor dank. De hoeveelheden die aangeboden worden zijn wel weer normaal op een enkele dwaas na die partijen aanbied van 2500 stuks voor 179 bd p/st die heeft lekker ingeslagen de stakker. Nu nog de prijzen want die zijn nog steeds hoog.

En @tootje, je limiet is niet naar boven. Met je ingeleverde runes 300 ben je premium 600 starters 100 en die kunnen verhogen met runes te kopen met sterretjes naar 300 of een premiumabonnement aanschaffen voor nu € 47,88 op jaarbasis en dat is dan het diamanten pakket

Laatste bewerkt: 15 Februari 2015
  5. BaukeS

BaukeS Halfgod

nou wel hoor, want voor die "bugfix" kostte het altijd rond de 5 bd per stuk en geen 100+
    dat komt omdat plotseling iedereen ging hamsteren, waardoor het aanbod daalde en de prijs steeg

popje4 vindt dit leuk.
  6. |-|ans

|-|ans Forummeester

Bij evenementen met eventgewassen steeg de prijs hier vaak boven de 100 duiten.. maar meestal na een dag of twee daalde die weer. Nu zal dat effect langer uitblijven vrees ik en de vraag is of de prijs ooit nog naar redelijke niveau's zal dalen. Mensen die nu tienduizenden hebben ingekocht voor veel geld gaan deze immers niet voor een habbekrats aanbieden.

7. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Inmiddels is dit van een vraagdraadje een discussie geworden dus ik verplaats het draadje naar Speakers.

Met jullie vraag ik me af of deze wijziging voor de markt wel positief is, want ik kon nu alle gewenste mest aan het begin van het event voor enkele BD per stuk inkopen dus van de te verwachten prijsstijging heb ik geen last gehad.
    Of dat blijft is afwachten.
    Maar ik moet wel tegenspreken dat de mestprijs voor de wijziging niet absurd steeg, halverwege een event betaalde ik toch al 150 BD per stuk.
    Dat is nu niet anders op mijn markt.

Maar vertel vooral jullie ervaringen en argumenten, of uit alleen je woede of ergernis (wel beschaafd natuurlijk).
    Wij geven dat zeker door en nemen het mee in de discussies.

Sintra98 vindt dit leuk.
  8. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik vind dat wel positief. Natuurlijk iets minder dat je voordat de OA er was er al van overtuigd was dat het geen bug was dat je boven het maximum van de mest kon komen, want bij mij was de markt leeg voordat de OA er was.
    Daarnaast was het heel jammer dat sommige spelers meer dan 100.000 mest konden kopen, en anderen zonder mest zaten.
    Maar dat spelers die de mest graag willen gebruiken dit voor redelijke prijzen kunnen kopen ipv dat handelaren (en ja, daar hoorde ik zelf ook bij) de prijs flink opdrijven, vind ik positief. Ik ben wel benieuwd hoe zich dit de komende maand ontwikkeld. In ieder geval voor mij een andere spelstrategie.

9. |-|ans

|-|ans Forummeester

Het enige positieve aan de "bug-fix" vond ik het feit dat dit uitgerekend twee dagen voor het verlopen van mijn premium-abonnement plaatsvond en niet vlak erna, zodat ik heb kunnen besluiten mezelf vandaag €47,88 te besparen. Het feit dat er zomaar ineens uit de hoge hoed een dergelijke wijziging wordt aangebracht, die wat mij betreft ook op geen enkele manier als bug-fix kan worden bestempeld, heeft mijn vertrouwen in het zorgvuldig reilen en zeilen van het spel doen verdwijnen.

Al lijkt het soms een wat simpel spel, het is allemaal een hoop gereken en veel zaken hebben, al dan niet direct duidelijke, verbanden. Wanneer nu zo ineens zaken worden veranderd kan dat behoorlijke gevolgen hebben. En dat blijkt al uit de huidige marktprijzen voor mest, die hoewel velen het evenement al hebben afgerond alleen nog maar verder lijken te stijgen. Ik denk dat degenen met enorme hoeveelheden, tijdig voordelig ingekochte, mest deze rustig vasthouden tot een volgend evenement. En het aanbod zal, doordat zij geen eigen mest meer bijproduceren, alleen maar afnemen vrees ik.

Het feit dat dit, nota bene op zo'n moment, ineens werd geïntroduceerd geeft me nu niet bepaald de indruk dat we hier te maken hebben met een professioneel bedrijf dat optimaal bezig is het spel verder te ontwikkelen. Immers: de werkelijke bugs en onvolkomenheden krijgen geen of nauwelijks aandacht (zoals bijvoorbeeld de bioscoop en de kuikenschool), planningen blijken moeilijk haalbaar (zoals het koraalrif waarvoor nu ineens kennelijk de molen nog op de schop moet) en de laatste tijd is het iedere keer weer spannend welke fouten er nu weer aan het licht zullen komen bij een nieuw evenement.

Al met al hoop ik dat men eens een keer orde op zaken gaat stellen.. en wat meer nadruk komt te liggen op kwaliteit en continuïteit.

stien56 en tootje vinden dit leuk.
  10. lammetjes

lammetjes Actieve auteur

Hier op de markt is de prijs al gedaald naar 55 bd. Ik verwacht dat het morgen nog lager is.

11. |-|ans

|-|ans Forummeester

Hier momenteel vanaf zo'n 130 BD.. en natuurlijk een scherpe aanbieding van iemand die al diverse partijen van 2.000 aanbiedt voor een schamele 189 BD, mocht je er toevallig 7.884 willen hebben dan mag je die meenemen (wel zelf ophalen dan) voor de speciale prijs van 188,80 BD.. die 1.488.499,20 BD dient uiteraard wél contant te worden voldaan! :wuerg:

12. tootje

tootje Commandant van het forum

'k Begrijp inmiddels dat de limiet niet naar boven is..... Verkeerd geïnterpreteerd....:music:

Dan even over het stukje wat ik rood heb gemaakt Jokertje. Mensen (zoals ik) die er net op tijd achter kwamen dat je onbeperkt mest kon kopen en dat gedaan hebben, terwijl er toen ook nog de kans was, dat alles weer terug gezet zou worden kun je niet zomaar 'dwaas' en 'stakker' noemen.
    Het is gebleken dat er aantallen mest van 9.999 voor 150 bd gewoon verkocht werden, dus voor de wat rijkere boeren waren die grote aantallen wél aangenaam.
    Het woord 'stakker' vind ik echt ongepast. Groot inkopen op de markt en later voor meer bd weer verkopen is ook een onderdeel van het spel, wat ik toevallig erg leuk vind :pxD
    Geluksvogel kun je de inkopers noemen, maar zéker geen stakker!

popje4 vindt dit leuk.
  13. popje4

popje4 Levende forumlegende

en zo is het tootje we mogen wel netjes blijven toch......zo is het spel en zo word het gespeeld Lucky vogeltjes die het snel door hadden toch. ik snap nog steeds niet wat de meer waarde is maar goed wie weet kom ik daar nog achter. wel beetje jammer dat het zo vlak voor het event is aan gepast zonder aankondiging. althans niet dat ik gezien heb-.-

14. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Dat had ik ook liever gezien, maar ik denk dat de designers van BP aan het expieriementeren zijn
    om te kijken wat er precies gebeurd. Ik vind dit in ieder geval een ongewenste ontwikkeling:eek:

15. |-|ans

|-|ans Forummeester

Lijkt me meer een gevalletje afromen dan experimenteren: mest is tegenwoordig vele malen duurder en 10% van de verkoopprijs verdwijnt direct uit het spel..

tootje vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.