De laatste post 2014-08-25

Discussie in 'Overig archief' gestart door -_Moira_-, 25 Augustus 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    TRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIINNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

    wakker worden....
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  2. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    ja zeg, ik wilde eigenlijk net naar bed.xD Schrik me helemaal wezenloos.
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  3. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Leni, zo vroeg naar bed ??? Zal ik nu een slaapliedje voor je zingen ? Nu is het voor veel mensen slaaptijd :)
     
    Katinka1700 en leni1955 vinden dit leuk.
  4. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Nee, niet zo vroeg maar moet toch iets schrijven om een punt te halen.
    Goedemorgen.
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  5. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Goedemiddag!
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  6. nabejara

    nabejara Forum-generaal

    en dan schrijf je dus die onzin dus helemaal voor nietsxD
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  7. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Maar je weet het nooit zeker Nabje :music:
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  8. -_Moira_-

    -_Moira_- Alwetend orakel

    Bijna bedtijd dan maar.
     
  9. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Het is weer tijd om te gaan werken..
     
  10. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Goedemorgen
     
  11. -_Moira_-

    -_Moira_- Alwetend orakel

    Mijn 'weekend' is bijna om, vanaf morgen start de werkweek weer.
     
  12. snietje1

    snietje1 Levende forumlegende

    Voor mij bijna weekend xD
     
  13. nabejara

    nabejara Forum-generaal

    [​IMG]
    kan iemand mij deze logica uitleggen?
     
  14. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Dat zou ik wel kunnen ja.:p
     
  15. Wofrij

    Wofrij Teller

    Even op zijn memuskes:

    o_Orsprong:
    Drie symbolen spelen steeds weer een rol in de verschillende paasvieringen. Het ei, de haas en het lam. Het ei staat in alle culturen voor het nieuwe leven dat door de schaal heen breekt. De haas staat in veel culturen voor wijsheid en vruchtbaarheid en is vaak ook een vreugdebode die redding brengt. Het dartelende lam is eveneens symbool voor nieuw leven, maar herinnert tegelijkertijd aan de offerlammen die voor het joodse paasfeest in de voorhof van de tempel in Jeruzalem werden geslacht.
    Met Pasen laten veel ouders hun kinderen zoeken naar (beschilderde) eieren die verstopt zijn door de paashaas. Maar er zijn (en waren) ook allerlei andere ei-gebruiken. Zo schenkt men elkaar in de Balkan in de Paastijd versierde en beschilderde eieren voor een goed leven. o_Ok herbergiers gaven elkaar eieren cadeau, zoals in het Vlaamse dorpje Broechem. Ze gaven elkaar drie eieren per persoon. Hiervan komt ook de spreuk: één ei is geen ei, twee ei is een ei, drie ei een paasei (zie ook het lied ‘Ei koer ei’).
    Betekenis:
    Eén ei is niets: ieder mens heeft de ander nodig. Twee ei is pas de helft van de mens, het zintuigelijke en lichamelijke deel. Drie ei is de drie-eenheid van lichaam, ziel en geest. Dat is het werkelijke paasei: de opstanding uit de dood.
    Met Pasen laten we de kinderen zoeken naar de vele beschilderde eieren die verstopt zijn door de paashaas. Eieren zijn het symbool voor het nieuwe leven dat ontstaat uit iets wat ogenschijnlijk dood is. Uit de harde schil komt een zacht levend donzen kuikentje. Een mens kan zich ontwikkelen en nieuwe niet vermoede krachten kunnen zich openbaren.
     
    stien56 en nabejara vinden dit leuk.
  16. Moe154

    Moe154 Forum-analist

    ???? Iets met breuken......
     
    nabejara vindt dit leuk.
  17. Wofrij

    Wofrij Teller

    Jazeker Moe. Als je die 3 uitelkaar haalt dan vallen de drie uiteen en ben je een gebroken mens -.-
     
  18. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Ah gossie.:cry:
     
    Wofrij vindt dit leuk.
  19. nabejara

    nabejara Forum-generaal

    [​IMG]
    met een beetje mazzel zelfs voor meer:music:
     
  20. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Oh, gelukkig.